Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Suika_Ibuki ma aug 18, 2014 9:02 pm

    Hello my Fellow Otaku,

    Ik ben nieuw op dit forum en kon zo snel niet veel vinden over Danmakufu Douijns, omdat ik vrijwel geen Windows gebruik heb ik voorheen Danmakufu nooit (normaal) kunnen gebruiken.
    Een recente upgrade naar Ubuntu 14.04 en Wine 1.5 naar 1.7 heeft dit ook verholpen een de deur naar NOG MEER Touhou voor me geopend.

    Ik heb een aantal titels gevonden maar deze vind ik echt cool, de graphics zijn een beetje anders, de fairies en de powerups zien er een beetje anders uit maar op een goede manier, beetje SuperNES 16-Bit retro (ofzo... k=w= ). De muziek is goed, niet ZUN-Epic maar goed genoeg. De gameplay is goed, de fairies poppen lekker en je bent schijnbaar altijd full-power met een gauge met wat sleutels die al ie opgevuld is je full-power nog even verduizendvoudigd.

    De game is niet erg moeilijk maar ziet er gewoon heel mooi uit voor een fanmade game, ik heb nog niet veel Danmakufu games gespeeld maar deze wou ik even delen. Als iemand er nog een paar kan aanbevelen graag !!!

    Greetzz Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ 4212518959
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Zigzagwolf ma aug 18, 2014 10:06 pm

    Ahh, hello my fellow shmup player!

    Ik heb RSS (Zoals Riverbed Soul Saver) is afgekort al vaak gespeeld, het is een mooie *tevens ook* nieuwe fanshmup, de EX en playable Futo moeten nog uitkomen, verderest is eigenlijk alles er al!

    Ik heb de game zo kunnen 1cc'en op lunatic xD

    Ik zal de vid wel adden voor als je benieuwd bent, trouwens voor die sleuteltjes..

    Da's gewoon decoratie *tenzij het in de EX belangrijk gaat worden.. :V*

    de guage naast je daarentegen, als die helemaal vol is, kun je X indrukken *inhouden, consumeert 1 bomb, werkt dus niet zonder bombs.. xD*

    een soort van Hyper gebruiken, genaamd Liberation Mode!

    Dit is een erg sterke shot die *afhankelijk van je shottype* wide, sterk of gewoon enorm homed is!

    Enorm handig voor bosses enzo, meestal ben je in het begin net zoals in een bomb invincible voor een momentje! en in dat momentje is het ook echt net een bomb, ook krijg je in Liberation Mode meer points voor het killen van fairies, het schijnt zelfs dat mensen hele chainroutes maken zodat ze de hele tijd in Liberation mode kunnen spelen *als er heel veel point items op het scherm zijn terwijl je Liberation mode weer krijgt, krijg je'm bijna instantly back* Liberation mode is ook nog eens handig  voor resources, per 500 items krijg je 1 life of bomb piece, in Liberation mode is dit 2! het zelfde geld voor heart and bomb pieces die bosses droppen!

    Echter krijg je geen lives of bombs + another als het al volledige bomb of life pieces zijn!

    (wat ook hartstikke redelijk is, anders krijg je veelste veel resources, al is het al teveel.. Honestly)

    dus RSS heeft een enorm leuke score potentional, het is geen moeilijke shmup, difficulty valt eigenlijk enorm mee, sommige spellcards zijn echter wel enorm moeilijk!

    Maar goed, genoeg gekletst, misschien dat m'n eigen lunatic 1cc video een beetje een beeld schept van RSS :P! Sorry als dit overkomt als shameless advertising btw.. xD, Ik wil gewoon een beeld erbij kunnen laten zien, iig hoop ik dat mijn uitleg een beetje hielp! (als je't vervelend vindt dat ik deze video hier heb gepost, laat het mij weten, ik delete het dan wel :P)

    Oh, en als we het over danmakufu shmups hebben, de makers van RSS hebben 2 andere erg mooie *minder mooi dan RSS, maar voor Danmakufu nog steeds erg goede* fangames uitgebracht! de namen zijn TLC en MPP, ook zijn de makers van RSS bezig met een nieuwe shmup genaamd White Names Spoiled Past :P ook hiervoor zou ik mijn ogen openhouden, het ziet er enorm gaaf uit!

    Je kunt de voortgang en de andere danmakufu fangames hier vinden: http://th-jss.cocolog-nifty.com/blog/  *ook RSS*

    De games worden altijd gratis uitgebracht, dus het linken zou geen probleem moeten zijn :P

    Oh, RSS had trouwens een enorme qualityspike sinds dat Len, de maker van Phantasmagoria Romance en Phantasmagoria Trues het team joinde, ook deze 2 fangames raad ik aan!
    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Danmakufu(ph3) ¬* Riverbed Soul Saver ¬*

    Bericht van Suika_Ibuki ma aug 18, 2014 11:36 pm

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ 4212518959 Coole Video !!! Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ 272210038

    De maker hiervan heeft echt een hele  toffe Touhou Douijn gemaakt, het is gewoon heel vet om met zoveel firepower die fairies te poppen, Bubble Bobble !!

    Ook het restylen van alle powerups, vijanden  en pre-bossfight dialogen maakt dit ook tot een stukje eye-candy.
    De patterns zijn ook supermooi gemaakt. Als ik het goed begrijp is de versie die ik heb de officieele release maar sinds alles van Japanse sites kan ik het fout hebben.
    Hier is ie iniedergeval, je hebt geen Danmakufu nodig hij zou out of the box moeten starten.

    https://www.dropbox.com/s/f685v3n4j4r9hzw/THRSS_1.00a.zip

    shrinemaiden topic: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=16597.0

    Alleen jammer dat alles, alles, alles in het Japans is, een english patch zou niet verkeerd zijn Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ 23156379

    Ik ben benieuwd wat er nog meer moois te vinden is in het Danmakufu-Universum

    Eastern & Oriental evil Seisho Shirubeinochi-ju & east Togenmiya official blog schreef:Eastern Taoyuan Miya ~ Riverbed Soul Saver.
    It is (Hoto mention Riverbed Seoul saver throw).

    When you say Long story short story
    "to come pouring something of huge mass while spitting cold air from outside of Gensokyo
    I feel that case exterminate not remain one animal monsters Gensokyo so contaminated with specter multiple "

    Hmmmm, jaja goed verhaal deze serie....


    Laatst aangepast door Urameshiya op di aug 19, 2014 1:08 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Double post)
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Zigzagwolf di aug 19, 2014 12:24 am

    Suika_Ibuki schreef:
    Eastern & Oriental evil Seisho Shirubeinochi-ju & east Togenmiya official blog schreef:Eastern Taoyuan Miya ~ Riverbed Soul Saver.
    It is (Hoto mention Riverbed Seoul saver throw).

    When you say Long story short story
    "to come pouring something of huge mass while spitting cold air from outside of Gensokyo
    I feel that case exterminate not remain one animal monsters Gensokyo so contaminated with specter multiple "

    Hmmmm, jaja goed verhaal deze serie....


    Ahh, *over mijn video :P* D-Dankje! :3 Het doet mij goed om dat te horen :P

    en.. Ja, het is inderdaad de versie van de release, ik heb de demo van RSS wel ge no focus 1cc'd op lunatic, *die viel reuze mee xD* de demo had echter minder patronen, VEEL minder, en natuurlijk kon je niet verder dan stage 3.. xD

    Ik zou nooit een game 1cc'en op een incomplete versie en dan online zetten! :P

    over de storyline, ik heb er al het een en ander over gehoord, Yukari merkte op dat er wat fout is in haar part of (Gensokyo?)

    Waar ze haar Shikigami's dus (vandaan haalt) hier traint ze dus blijkbaar sommigen, for example, Ruri is een speciale Shikigami die NIET zwak is tegen water.

    Maar op deze plek.. Er kwam vanuit deze plek dus een mysterieuze koude wind.. Yukari voelde het aan en er moest dus wat gebeuren, dus Reimu, Marisa en Futo gaan op onderzoek! elk met hun respectieve partner, Reimu heeft Yukari zelf, Marisa heeft Patchouli en Futo heeft Miko, talk partners ofc.. xD

    Eigenlijk hoef je niet eens zo'n groot begin incident te hebben om iets geweldigs te maken, want als je verder in het verhaal komt.. dan is het eigenlijk best wel interessant!
    Yonowaaru
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Yonowaaru di aug 19, 2014 1:01 pm

    Oh, er is een topic over RSS, yay!
    Ik ben zelf nog niet veel verder gekomen dan een Hard 1CC (wat overigens heel gemakkelijk gaat met Liberation), maar hoop ergens ook nog wel Lunatic te halen.

    Verhaal:
    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Suika_Ibuki di aug 19, 2014 7:48 pm

    Ok, dat is duidelijker dan dat Google het vertaalde voor me.

    Jammer dat de ingame dialogen niet te vertalen zijn, hoewel... in theorie zou de alle dialogen uit de script folders moeten kunnen rippen en vertalen.
    Bij mij worden trouwens ook de Japanse characters niet weergegeven in de dialogen, al start ik de game wel op met Japanse locale en heb ik Japanse charactersets.
    Er zijn als ik het goed begrijp wel verschillende characters mogelijk voor Japans schrift:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_writing_system

    Misschien is dit de verklaring.

    Ik ga een beetje in de script directory kijken hoe de dialogen en fonts kunnen worden, is wel even een leuk projectje voor vanavond
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Zigzagwolf di aug 19, 2014 8:32 pm

    Suika_Ibuki schreef:Ok, dat is duidelijker dan dat Google het vertaalde voor me.

    Jammer dat de ingame dialogen niet te vertalen zijn, hoewel... in theorie zou de alle dialogen uit de script folders moeten kunnen rippen en vertalen.
    Bij mij worden trouwens ook de Japanse characters niet weergegeven in de dialogen, al start ik de game wel op met Japanse locale en heb ik Japanse charactersets.
    Er zijn als ik het goed begrijp wel verschillende characters mogelijk voor Japans schrift:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_writing_system

    Misschien is dit de verklaring.

    Ik ga een beetje in de script directory kijken hoe de dialogen en fonts kunnen worden, is wel even een leuk projectje voor vanavond
    Oh wauw! hou me op de hoogte :P

    Het zou best vet zijn als het te vertalen is, bijvoorbeeld voor een English Patch!

    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Suika_Ibuki di aug 19, 2014 8:49 pm

    Als ik de tekstbestandjes kan vinden waar de dialogen in staan moet het met google translate wel mogelijk zijn er een ruw verhaal van te maken en dit bij te werken.
    Voorlopig heb ik nog nix bruikbaars weten te vinden, alle commentaren van de programeur zijn ook ik het Japans, en ook weer in een characterset wat ik niet schijn te hebben.

    Eerst dit maar eens gaan oplossen, ken je deze site trouwens??

    http://www.bulletforge.org/

    Staat veel Danmakufu op, het meeste singles en enkele patterns maar ook full-games !
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Zigzagwolf wo aug 20, 2014 1:57 pm

    Suika_Ibuki schreef:Als ik de tekstbestandjes kan vinden waar de dialogen in staan moet het met google translate wel mogelijk zijn er een ruw verhaal van te maken en dit bij te werken.
    Voorlopig heb ik nog nix bruikbaars weten te vinden, alle commentaren van de programeur zijn ook ik het Japans, en ook weer in een characterset wat ik niet schijn te hebben.

    Eerst dit maar eens gaan oplossen, ken je deze site trouwens??

    http://www.bulletforge.org/

    Staat veel Danmakufu op, het meeste singles en enkele patterns maar ook full-games !

    Ahh, ja, voor de dialogen kun je wellicht het beste de Touhou wiki gebruiken, die heeft geloof ik ook informatie over de storyline, of het ook zo zit voor dialogen.. dat weet ik echter niet!

    hier een link naar de wikipage in kwestie:
    http://en.touhouwiki.net/wiki/Riverbed_Soul_Saver/Story
    En ja, Bulletforge ken ik :P

    Heel handig voor fangames, EX boss battles en heel veel meer! ik heb al een aantal playerscripts gedownload, zo dat ik met meer karakters kan spelen, kan jij trouwens ook playerscripts maken? :V

    Ik neem aan van wel :P, het lijkt mij iig interessant om te zien of er iets doenbaars is met RSS
    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Suika_Ibuki wo aug 20, 2014 5:53 pm

    Het is schijnbaar niet zo makkelijk om de Japanse text naar boven te halen in de script, normaal krijg ik het meestal wel voor mekaar. Wat ik nog wel kan proberen is de dialogen te matchen met de vertaalde versie van de wikia.

    Ik heb nog nooit een Danmakufu script geschreven, ik kan het pas (probleemloos) draaien sinds wine 1.7 en ga er nu wat mee spelen.

    Ik heb wel een IDE met syntax highlighting gevonden voor wie geinteresseerd is:
    http://www.sublimetext.com/
    en de syntax highlighter installeer je zo:
    https://sublime.wbond.net/packages/Danmakufu

    Ik ga proberen een script te maken  --;
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Zigzagwolf wo aug 20, 2014 6:33 pm

    Suika_Ibuki schreef:Het is schijnbaar niet zo makkelijk om de Japanse text naar boven te halen in de script, normaal krijg ik het meestal wel voor mekaar. Wat ik nog wel kan proberen is de dialogen te matchen met de vertaalde versie van de wikia.

    Ik heb nog nooit een Danmakufu script geschreven, ik kan het pas (probleemloos) draaien sinds wine 1.7 en ga er nu wat mee spelen.

    Ik heb wel een IDE met syntax highlighting gevonden voor wie geinteresseerd is:
    http://www.sublimetext.com/
    en de syntax highlighter installeer je zo:
    https://sublime.wbond.net/packages/Danmakufu

    Ik ga proberen een script te maken  --;

    O-oh.. xD

    Ach, you'll figure it, danmakufu is schijnbaar niet zo lastig om mee rond te klooien, Ik kan je wel een link geven naar een kanaal met veel uitleg enzo, dat kan je enorm helpen!

    Hier is 'ie dan: https://www.youtube.com/channel/UCa_8oX4t0dwU_AHue4WXg3Q

    Di's het kanaal van Helepolis, hier staat best veel uitleg op, wel opletten wat voor versie danmakufu het is!

    Maar, dit kan je iig helpen ;P
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Princess Sylvysprit do aug 21, 2014 10:58 am

    Goeie game, ik ben erg weg van de muziek maar de artstyle vind ik wat minder
    Suika_Ibuki
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 45
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty ~*!! Riverbed Soul Saver !!*~

    Bericht van Suika_Ibuki vr aug 29, 2014 8:01 pm

    Oh Man,

    Mag ik nog een keer zeggen hoe geweldig Riverbed Soul Saver is !?

    Hoe vaker ik m speel hoe meer ik m ga waarderen. De muziek is ook waanzinnig ik vond het eerst wat minder maar met de headphones en het volume voluit.... Man wat een lekkere game!

    Mn laptop vind m alleen niet zo lekker en de framrate valt vaak naar beneden door de 'witte' effecten, bijv de cirkels en de vlinder als een (mini)boss inkomt of die witte dansende vlammetjes, witte lasers, etc.
    Ik kan alle effecten uitzetten tot op een zwarte achtergrond maar dat veranderd niets. Vooral in Hard en Lunatic gaat ie niet zoals het hoort, super jammer...

    Naja over een paar maanden kan ik een nieuwe laptop kopen dus nog maar even terug naar Touhou 14 Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ 4212518959

    Ondertussen, iedereen dit dit spel nog niet kent: GET IT, PLAY IT AND LOVE IT TOO !!!
    link:http://th-jss.cocolog-nifty.com/blog/2014/03/post-b1a4.html


    Laatst aangepast door Suika_Ibuki op vr aug 29, 2014 8:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : download link vergeten)

    Gesponsorde inhoud


    Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~ Empty Re: Danmakufu(ph3) ~* Riverbed Soul Saver *~

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 8:27 am