Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Meira
7 plaatsers

    Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Meira wo jan 15, 2014 2:17 pm

    Ik heb net naar het album van Dolls in Pseudo Paradise geluisterd en het verhaal mee gelezen.

    Uit het hele verhaal denk ik dat de ''clown'' de mannen met een voodoo vloek allemaal afmaakt. En uit de hints die zijn gegeven zoals ''clown'' kan ik denken aan veel kleuren, blond haar, geen mens of youkai, oud-westers huis in een bos, komt eenzaam over... zat ik te denken aan Alice als dader van het verhaal de clown komt van de titel ''seven-coloured puppeteer'', leeft in the forest of magic in zo'n soort huis. En ergens in Bohemian Archive in Japanese Red staat een artikel over de stro poppen die in de bomen worden gespijkerd en Alice zegt zelf waarom ze dat doet.

    In EoSD praat Patchouli ook iets over dat ze Marisa wilt op eten. Zouden Magicians mensen moeten eten om ook in leven te blijven of iets? Of zou Alice hen als proef personen hebben gebruikt om haar voodoo te testen?

    Ik moet zeggen wat ook nog een optie was als dader Flandre, alhoewel er niks over de tijd staat wanneer de moorden gebeuren. En ze heeft ook veel verschillende kleuren, ergens staat ook in dat een van de mannen dacht ''de shrine-maiden'' te zien maar dan met blond haar! Flandre draagt ook rood! Woont in een westers gebouw, maar is een vampier dat toch weer onder youkai valt... en de SDM is bij een meer en niet in een bos.

    Hoe denken jullie er over? Zou Alice (als het Alice is) echt zo'n psycho zijn? Of zou ze een andere reden ervoor hebben?

    P.S. De tracks die er op staan zijn erg goed en raad ik zeker aan om er bij te luisteren als je van plan bent het verhaal te lezen!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Nekotaku wo jan 15, 2014 2:42 pm

    Ik heb de verhalen van de albums nog niet echt gelezen, maar ik vind het wel een heel goed idee om ze te bediscussiëren. Misschien ga ik ze binnenkort eens doornemen terwijl ik naar de muziek luister. Ben je van plan threads te maken voor andere albums?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Princess Sylvysprit wo jan 15, 2014 2:44 pm

    Wat Nekotaku zegt ja, ik ben ook wel van plan om ze te lezen
    De tracks zijn zeker leuk ja, maar volgens mij heb je een klein foutje gemaakt...
    Was het niet Meiling die het over eten had?
    UltimateAction
    UltimateAction
    Assistent van Patchouli


    Leeftijd : 27

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van UltimateAction wo jan 15, 2014 2:56 pm

    Als Alice zo'n psycho is vind ik haar nu wel een stuk intressanter
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Meira wo jan 15, 2014 3:07 pm

    Nekotaku schreef:Ik heb de verhalen van de albums nog niet echt gelezen, maar ik vind het wel een heel goed idee om ze te bediscussiëren. Misschien ga ik ze binnenkort eens doornemen terwijl ik naar de muziek luister. Ben je van plan threads te maken voor andere albums?

    Als ik die ook heb doorgelezen dan ja, ik vind ze erg interessant om te lezen. En met de tracks erbij kan je weten hoe sommige tracks die naam hebben gekregen en wat voor verhaal er eigenlijk bij afspeelt!

    eeveesprit schreef:Wat Nekotaku zegt ja, ik ben ook wel van plan om ze te lezen
    De tracks zijn zeker leuk ja, maar volgens mij heb je een klein foutje gemaakt...
    Was het niet Meiling die het over eten had?

    Ik zou het niet weten maar kan even googlen ervoor: Zover ik zie ik niks over Meiling die Reimu of Marisa probeert te eten, voor de rest in Marisa haar stukje dat ze tegen patchouli praat heeft Marisa het er over dat ze genoeg lichaamsstoffen bevat en Patchouli zegt ''Maybe I'll help myself then.'' En daarna nog uit haar boek leest ''Let's see, how to easily remove unneeded portions of food... (referentie: http://touhou.wikia.com/wiki/Embodiment_of_Scarlet_Devil:_Marisa%27s_Scenario)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Reym wo jan 15, 2014 4:13 pm

    Wat ik uit het verhaal van Dolls in Pseudo Paradise op kon maken was dat er op een dag een groepje circusartiesten in Gensokyo belandde, waarvan 9 mannen en 1 meisje. (Er wordt gezegd dat er o.a. een birdman bij de groep zat enzo). Alle mannen worden vermoord, en het meisje blijft dan over, dus ik denk dat het meisje de rol van clown had binnen de circusgroep.

    Het clownmeisje doet iets, ik weet niet echt wat, maar ze zorgt ervoor dat alle mannen doodgaan, en dan blijft zij zelf over. Op het einde wordt er een referentie gemaakt naar dat ene boek van Agatha Christie, waar ook die U.N. Owen was her referentie vandaan komt.

    Ik heb geen idee wat de identiteit van het meisje is.
    Omdat de titel 'dolls in pseudo paradise' is, en er een liedje 'forest of dolls' op staat, zou je kunnen denken dat het meisje Alice is. Maar met 'dolls' zouden ze natuurlijk ook de circustroep kunnen bedoelen, die doodgaan als willoze poppen in een poppenspel. Ik denk persoonlijk niet dat het Alice is. Ik denk ook niet dat het Flandre is, want die zit in het Scarlet Devil Mansion, ik denk niet dat die zo makkelijk zou ontsnappen.

    ...dan opeens ontspruit een andere theorie in mijn geest.
    Er is ergens op internet zo'n theorie dat Flandre niet de echte zus van Remilia is, maar een soort adoptie-achtig zusje (en haar vleugels zouden dan door Patchouli gemaakt zijn). Dus... hoe kwam Flandre in Gensokyo? Misschien is Flandre wel het meisje uit de circustroupe. Dat zou ook de referentie naar U.N. Owen was her kunnen zijn. Flandre is ook blond, net zoals het meisje op de cover (die ziet er ook aardig blond uit).
    Dus Flandre is ooit met de circusgroep in Gensokyo beland, door een of ander iets wordt ze opeens een soort killer, en vervolgens gaan haar reisgenoten dood. Misschien is ze een soort vampier geworden, en heeft Remilia haar vervolgens geadopteerd en in een kelder gestopt?

    Maar ja, ik weet ook niet helemaal zeker of het Flandre is (495 jaar voordat EoSD plaatsvond). Het kan net zo goed een anonieme inwoner van Gensokyo zijn, want er zijn een hoop meisjes in Gensokyo.
    In ieder geval laat deze CD een hoop ruimte over voor speculatie!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Nekotaku wo jan 15, 2014 4:42 pm

    Er zijn blijkbaar twee versies. De eerste, die samen met EoSD is gereleased, en een Comiket 62 versie met een aangepast verhaal. Hoeveel verschil is er eigenlijk?
    En... welke versie heb ik, en hoeveel moet ik verwachten af te dokken voor de andere?
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Meira wo jan 15, 2014 4:51 pm

    Reym schreef:...dan opeens ontspruit een andere theorie in mijn geest.
    Er is ergens op internet zo'n theorie dat Flandre niet de echte zus van Remilia is, maar een soort adoptie-achtig zusje (en haar vleugels zouden dan door Patchouli gemaakt zijn). Dus... hoe kwam Flandre in Gensokyo? Misschien is Flandre wel het meisje uit de circustroupe. Dat zou ook de referentie naar U.N. Owen was her kunnen zijn. Flandre is ook blond, net zoals het meisje op de cover (die ziet er ook aardig blond uit).
    Dus Flandre is ooit met de circusgroep in Gensokyo beland, door een of ander iets wordt ze opeens een soort killer, en vervolgens gaan haar reisgenoten dood. Misschien is ze een soort vampier geworden, en heeft Remilia haar vervolgens geadopteerd en in een kelder gestopt?

    Wooooooow... dat vind ik echt een hele goede! Er is ook geen tijd aangegeven dus het zou heel goed mogelijk kunnen zijn! Ik vroeg me altijd al af waarom zijn Flandre haar vleugels anders dan die van Remillia...
    Er zijn nog steeds wel meer clues naar dat het Alice is, want ''de shrine-maiden'' denkt de persoon ergens van te herrineren (Mystic Square OF van PCB maar deze was nog in trial).

    Alhoewel Flandre nu ik zo kijk naar datums nog steeds erg goed mogelijk is... DIPP kwam uit in hetzelfde jaar als EoSD, misschien dat het een soort stille hint is over Flandre?

    want wat je zei over dat Flandre mee kwam zou heel goed kunnen, Reimu heeft het namelijk wel over dat er 8 mannen waren en een meisje erbij mee kwam... Maar de mannen woonde in een dorp met zijn 8en dus Flandre is daar nooit geweest en misschien moesten de mannen mee voor een doel wat met Flandre te maken heeft?
    En een van de mannen dacht de killer aan te zien als Reimu vanwege de rode kleding denk ik. Bij Flandre haar psycho gedoe zou het wel passen, bij Alice is het gewoon raar om over na te denken.

    En zouden vampieren misschien niet vallen onder youkai's omdat het wezens uit het westen zijn?




    NekoOtaku schreef:Er zijn blijkbaar twee versies. De eerste, die samen met EoSD is gereleased, en een Comiket 62 versie met een aangepast verhaal. Hoeveel verschil is er eigenlijk?
    En... welke versie heb ik, en hoeveel moet ik verwachten af te dokken voor de andere?

    Heel veel, het lijkt wel of de eerste uit het perspectief van de killer is. De C62 versie heeft het over hoe elke man zijn dood tegemoet gaat en geeft meer weg, alhoewel de eerste versie soms wel misschien redenen kan geven waarom sommige dingen gebeuren. Zoals met de doll waar de ogen van worden uitgestoken, spreekt een van de mannen over dat ze niks kunnen zien!

    Ik raad je aan om ze beide te lezen en een link te leggen om het duidelijker te maken!


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo jan 15, 2014 7:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Double post)
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van draakedan wo jan 15, 2014 6:23 pm

    het kan ook zijn dat die clown Satsuki Rin is omdat volgens mij ze een beetje als een shrine maiden lijkt en ze rode en witte kleding draagt en ook nog eens blond haar heeft

    (voor de mensen die niet weten hoe ze eruit ziet)
    Satsuki Rin:

    (edit) ZUN heeft ook nooit gezegd waar en waarin ze woond dus het kan zijn dat ze in een wersterse huis in de Forest of Magic woont


    Laatst aangepast door draakedan op wo jan 15, 2014 6:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    UltimateAction
    UltimateAction
    Assistent van Patchouli


    Leeftijd : 27

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van UltimateAction wo jan 15, 2014 6:28 pm

    Oh ja en omdat ze in EoSD zou komen, Oh twist in de theorie
    XD zo leuk dit
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Meira wo jan 15, 2014 6:34 pm

    Komt Rin nog ooit eens voor in de boeken? Want anders kan dat nog erg goed waar zijn ook...
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Reym wo jan 15, 2014 6:44 pm

    Wow, dat zou wel eens kunnen...

    Maar nu vind ik het wel creepypasta terrein worden, heeft ze dan zichzelf uit Gensokyo vermoord zodat ze toch niet in EoSD als playable kwam?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Quwanti wo jan 15, 2014 6:59 pm

    draakedan schreef:het kan ook zijn dat die clown Satsuki Rin is omdat volgens mij ze een beetje als een shrine maiden lijkt en ze rode en witte kleding draagt en ook nog eens blond haar heeft

    (voor de mensen die niet weten hoe ze eruit ziet)
    Satsuki Rin:

    (edit) ZUN heeft ook nooit gezegd waar en waarin ze woond dus het kan zijn dat ze in een wersterse huis in de Forest of Magic woont
    Behalve dat haar hele kleurenpallet niet bestaat. Dat is allemaal door fanart erbij verzonnen.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Meira wo jan 15, 2014 8:21 pm

    Quwanti schreef:Behalve dat haar hele kleurenpallet niet bestaat. Dat is allemaal door fanart erbij verzonnen.

    Hmm groot gelijk in... Sterker nog ZUN heeft nooit gezegd dat ze bestaat dus die is eigenlijk al ontkracht...

    Gesponsorde inhoud


    Dolls in Pseudo Paradise discussie Empty Re: Dolls in Pseudo Paradise discussie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:56 pm