Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Info
Tanshu
Sophie
Pshycho Maniac
Quwanti
kyr2005
Toumyon
11 plaatsers

    Meer groepen discussie

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  Empty Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon zo dec 18, 2011 12:27 pm

    Ik en Ura waren aan het discusheren, privé, over meer groepen voor het forum.

    mijn suggesties waren als volgt:

    Forum Expander(Rood): voor mensen die het forum uitbreiden niet met het aantal leden, maar het aantal topics en het succes van topics.
    (hierbij dacht ik eraan, wanneer topics het aantal van 500 antwoorden halen, de persoon die de thread heeft gemaakt forum expander verdient...however, in Gensokyo CS vind ik dat het aantal 1000 moet zijn want er zijn spelletjes die niet zo veel onderhouding nodig hebben.)


    Tutors(geel):Voor het help en ondersteuning voor het Forum om mensen te helpen met het gebruik van het forum.
    (dit is nu nog helemaal niet nodig...maar mocht het forum toch vrij groot worden, moet dit misschien voorzien worden.)


    Chatbox mods(licht blauw):simpel genoeg voor chatbox mods.
    (Ura vondt dit niet eerlijk tegenover anderen leden ofzo iets, en daarmee het maar hier discusheren met ons allen)




    Wat denken jullie allemaal?
    of weten jullie misschien een anderen groep die zou kunnen werken?
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van kyr2005 zo dec 18, 2011 12:46 pm

    Persoonlijk vind ik dat het forum expander idee eventueel een kloof kan creëren tussen de nieuwe members en de mensen die er al een tijd zijn, wat sommige mensen kan afschrikken. Ik heb er niet echt iets op tegen maar dat is wat ik denk.

    Het 2de is misschien nog wel iets dat gedaan kan worden als het forum groot word, maar daar dienen de mods in het algemeen toch ook voor?

    En het laatste... Well, chatbox mods hebben al een @ dus zie ik ook niet echt de reden om er een kleur bovenop te doen ^^'

    Ik heb niet echt een probleem met het idee van meer kleuren en wat er ook beslist wordt maakt me niet zo uit maar dit zijn mijn gedachten erover, of in ieder geval de bovenstaande voorstellen.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon zo dec 18, 2011 12:52 pm

    kyr2005 schreef:Persoonlijk vind ik dat het forum expander idee eventueel een kloof kan creëren tussen de nieuwe members en de mensen die er al een tijd zijn, wat sommige mensen kan afschrikken. Ik heb er niet echt iets op tegen maar dat is wat ik denk.

    Het 2de is misschien nog wel iets dat gedaan kan worden als het forum groot word, maar daar dienen de mods in het algemeen toch ook voor?

    En het laatste... Well, chatbox mods hebben al een @ dus zie ik ook niet echt de reden om er een kleur bovenop te doen ^^'

    Ik heb niet echt een probleem met het idee van meer kleuren en wat er ook beslist wordt maakt me niet zo uit maar dit zijn mijn gedachten erover, of in ieder geval de bovenstaande voorstellen.

    daar diende het chatbox mod groep ook alleen maar voor, had ik ook tegen Ura gezegd. (gewoon zodat we meer kleurtjes hebben)

    Mods kunnen veel meer dan Tutors...mods onderhouden bepaalden zaken.(correct me if im wrong)

    hmmm...heb jij beteren ideeën dan?
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van kyr2005 zo dec 18, 2011 1:10 pm

    Toumyon schreef:
    kyr2005 schreef:Persoonlijk vind ik dat het forum expander idee eventueel een kloof kan creëren tussen de nieuwe members en de mensen die er al een tijd zijn, wat sommige mensen kan afschrikken. Ik heb er niet echt iets op tegen maar dat is wat ik denk.

    Het 2de is misschien nog wel iets dat gedaan kan worden als het forum groot word, maar daar dienen de mods in het algemeen toch ook voor?

    En het laatste... Well, chatbox mods hebben al een @ dus zie ik ook niet echt de reden om er een kleur bovenop te doen ^^'

    Ik heb niet echt een probleem met het idee van meer kleuren en wat er ook beslist wordt maakt me niet zo uit maar dit zijn mijn gedachten erover, of in ieder geval de bovenstaande voorstellen.

    daar diende het chatbox mod groep ook alleen maar voor, had ik ook tegen Ura gezegd. (gewoon zodat we meer kleurtjes hebben)

    Mods kunnen veel meer dan Tutors...mods onderhouden bepaalden zaken.(correct me if im wrong)

    hmmm...heb jij beteren ideeën dan?

    Het gaat er niet om dat ze meer kunnen of niet het gaat er om dat voor zover ik weet mods op de meeste forums ook de functie van 'tutor' hebben

    En nee, ik heb geen betere ideeën :D
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Quwanti zo dec 18, 2011 1:50 pm

    Iets minder relevant, maar de posts in Gensokyo CS tellen ook tot je postcount toch? Ik denk niet dat zoiets echt nodig is en het je postcount niet moet beïnvloeden

    Ik ben tegen het idee van de eerste groep. Het zuin uiteindelijk nog steeds de leden zelf die zo'n topic top een succes maken.

    De tutors vind ik niet echt nodig, zelfs niet als het nog groter word. Het forum is toch alleen posten op bepaalde berichten? En als zo iemand het niet goed snapt kan een moderator die persoon vast erop wijzen.

    Chatbox moderatoren zijn dan wel weer handig.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Pshycho Maniac zo dec 18, 2011 2:21 pm

    Quwanti schreef:Iets minder relevant, maar de posts in Gensokyo CS tellen ook tot je postcount toch? Ik denk niet dat zoiets echt nodig is en het je postcount niet moet beïnvloeden

    Ik ben tegen het idee van de eerste groep. Het zuin uiteindelijk nog steeds de leden zelf die zo'n topic top een succes maken.

    De tutors vind ik niet echt nodig, zelfs niet als het nog groter word. Het forum is toch alleen posten op bepaalde berichten? En als zo iemand het niet goed snapt kan een moderator die persoon vast erop wijzen.

    Chatbox moderatoren zijn dan wel weer handig.
    Wat Q zegt.

    Forum Expander en Tutors zijn niet nodig.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie zo dec 18, 2011 3:55 pm

    Niet doen zou ik zeggen!

    Ten eerste over de tutors: wanneer heeft iemand een tutor nodig gehad op een forum?
    Het lijkt me dat een forum vrij duidelijk is, er zijn ook nog regels en als je het dan nog niet snapt dan vraag ik me af of je echt wel waarde toe kan voegen aan een forum...

    Afijn, dan over Forum Expanders: hier zie ik het nut nog veel minder van in. Op deze manier moedig je mensen juist aan zo veel mogelijk topics te openen voor status, en zoals Quwanti al zei; het zijn grotendeels de posters die een topic écht waarde geven.

    Ik denk inderdaad dat je alleen maar mensen afschrikt als je mensen meer statussen en titels gaan geven, post count is prima (en je zou gensokyo CS misschien inderdaad beter niet mee kunnen laten tellen, omdat dat forum games zijn en niet super waardevolle posts qua inhoud).

    En waarom meer chat mods? Zijn er niet genoeg?
    Ik denk dat we pas meer nodig hebben als er meer te moderaten valt, aangezien nu alles prima gaat gaan mods elkaar misschien juist alleen maar in de weg zitten.
    Wacht nou eerst maar eens tot (en of) het forum flinkt groeit, en ga dan nog eens kijken of er meer steun nodig is want voorlopig joinen er alleen maar leden die vervolgens nooit meer posten.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Pshycho Maniac zo dec 18, 2011 4:03 pm

    Skip schreef:
    En waarom meer chat mods? Zijn er niet genoeg?
    Ik denk dat we pas meer nodig hebben als er meer te moderaten valt, aangezien nu alles prima gaat gaan mods elkaar misschien juist alleen maar in de weg zitten.
    Wacht nou eerst maar eens tot (en of) het forum flinkt groeit, en ga dan nog eens kijken of er meer steun nodig is want voorlopig joinen er alleen maar leden die vervolgens nooit meer posten.
    Ik denk dat hij alleen zegt dat Chatmods een kleur krijgen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie zo dec 18, 2011 4:11 pm

    Pshycho Maniac schreef:
    Skip schreef:
    En waarom meer chat mods? Zijn er niet genoeg?
    Ik denk dat we pas meer nodig hebben als er meer te moderaten valt, aangezien nu alles prima gaat gaan mods elkaar misschien juist alleen maar in de weg zitten.
    Wacht nou eerst maar eens tot (en of) het forum flinkt groeit, en ga dan nog eens kijken of er meer steun nodig is want voorlopig joinen er alleen maar leden die vervolgens nooit meer posten.
    Ik denk dat hij alleen zegt dat Chatmods een kleur krijgen.

    Oja, ik snap het punt.
    Het is niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld wordt, maar de @ is toch ook duidelijk?
    Sowieso, mods kunnen net zo goed ontzichtbaar blijven, zolang ze hun werk maar goed doen.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Tanshu zo dec 18, 2011 4:11 pm

    Nieuwe kleurtjes zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar laten we inderdaad geen overbodige groepen maken. Ik kan me wel goed vinden in de argumenten boven mij.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Quwanti zo dec 18, 2011 4:23 pm

    Skip schreef:
    Het is niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld wordt, maar de @ is toch ook duidelijk?
    Oh, zijn dat chat mods. ^^; Dat had ik niet eens in de gaten.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon zo dec 18, 2011 4:50 pm

    Quwanti schreef:
    Skip schreef:
    Het is niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld wordt, maar de @ is toch ook duidelijk?
    Oh, zijn dat chat mods. ^^; Dat had ik niet eens in de gaten.

    hahaha, ja het punt is dat allen mensen met een @ voor hun naam in de chatbox een kleurtje krijgen.

    maar mensen, als mijn suggesties niet echt dat nut hebben...
    hebben jullie dan misschien enig idee voor een groep...zo wel, post het!?
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Tanshu zo dec 18, 2011 5:09 pm

    Toumyon schreef:
    Quwanti schreef:
    Skip schreef:
    Het is niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld wordt, maar de @ is toch ook duidelijk?
    Oh, zijn dat chat mods. ^^; Dat had ik niet eens in de gaten.

    hahaha, ja het punt is dat allen mensen met een @ voor hun naam in de chatbox een kleurtje krijgen.
    Sommige chatmods hebben toch al een kleurtje? Hoe zou dat aflopen?
    En ik heb zelf ook geen betere ideeën, dus je hoeft je niet al te veel van me aan te trekken. ・3・
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Info zo dec 18, 2011 7:03 pm

    Dit vind ik een heel slecht idee. Usergroups en kleurtjes zoals dit zorgen voor elitisme en dat drijft mensen uit elkaar en geeft bepaalde mensen oneerlijke privileges. En het schrikt nieuwe leden behoorlijk af. Kijk maar naar MotK.

    dit.
    kyr2005 schreef:Persoonlijk vind ik dat het forum expander idee eventueel een kloof kan creëren tussen de nieuwe members en de mensen die er al een tijd zijn, wat sommige mensen kan afschrikken. Ik heb er niet echt iets op tegen maar dat is wat ik denk.

    En er is ook helemaal geen vraag of noodzaak naar meer kleurtjes en meer usergroups dus waarom zou je zoiets doen?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon zo dec 18, 2011 7:21 pm

    Infinnacage schreef:En er is ook helemaal geen vraag of noodzaak naar meer kleurtjes en meer usergroups dus waarom zou je zoiets doen?

    Omdat Ura dat wilt. XD
    en ik probeer alleen maar te helpen, sjonge jongen, iedereen is er zo op tegen...iemand anders ideeën?

    Gesponsorde inhoud


    Meer groepen discussie  Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:32 am