Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Ranivus
T
wolfie559
kyr2005
Quwanti
Remilia~
BaksteenComrade
Patchouli
Toumyon
Urameshiya
14 plaatsers

    Idee: TvH-internationaal sub-forum

    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Idee: TvH-internationaal sub-forum - Pagina 2 Empty Re: Idee: TvH-internationaal sub-forum

    Bericht van UNOwen di maa 20, 2012 9:26 pm

    Nou, geen probleem voor mij. Maar het blijft wel een feit dat dit een forum is door Nederlandtaligen, voor Nederlandstaligen. Ik ben wel lid geweest in meer fora dan deze, maar geen daarvan voelde zo gezellig aan en het waard om elke dag online te zijn dan deze. Juist omdat ik hier m'n moedertaal kan spreken (nou ja schrijven maar je snapt wat ik bedoel). En omdat er hier niet zo enorm veel mensen zijn, waardoor het moeilijker was om de mensen ook een beetje te leren kennen (of dat kon ook aan mij gelegen hebben ^^;).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Idee: TvH-internationaal sub-forum - Pagina 2 Empty Re: Idee: TvH-internationaal sub-forum

    Bericht van Urameshiya wo maa 21, 2012 1:27 pm

    Ik zie dat er een hoop mensen tegen zijn, dus ik neem aan dat het het beste is om dit plan weer terug in de ijskast te schuiven?

    Toch nog wel even een paar verduidelijkingen: het idee was niet dat er op dat sub-forum uitgebreide inhoudelijke discussies over Touhou worden gevoerd. Het zou meer een sociaal doel dienen, en niets van het huidige forum vervangen.

    En nog een belangrijke verduidelijking: het gaat me absoluut niet om het werven van nieuwe leden. Het gaat me ook niet om concurreren met Engelstalige fora. Ik denk sowieso niet dat het storm zou lopen: waarom zou je bij een Nederlandstalig forum gaan als je geen Nederlands spreekt, terwijl je ook bij een volledig Engelstalig/enzovoorts forum zou kunnen gaan? De grootste groep geinteresseerden zouden waarschijnlijk anderstalige kennisen van bestaande leden zijn.

    Aangezien het toch niet heel populair zou zijn, zouden we ook geen nieuwe mods nodig hebben. En als mensen er misbruik van zouden maken door te spammen/trollen (ik denk eigenlijk dat dat wel mee zou vallen), dan zouden we het alsnog af kunnen blazen op dat moment.

    En tot slot: het voegt wel degelijk iets toe voor Nederlands-sprekenden: de kans om met meer mede-Touhoufans in contact te komen. Uiteindelijk is dat waar fancommunities om draaien, toch?

    Maar als jullie denken dat het het Nederlandstalige karakter van het forum in gevaar zou brengen, dan zal ik het niet doen. Ik ben zelf ook erg blij dat dit een Nederlandstalig forum is, maar dat spreekt denk ik voor zich. Als ik het niet waardevol had gevonden om een uitsluitend Nederlandstalig Touhouforum te hebben had ik het niet opgericht. ^^;
    Cryogenic Cereal
    Cryogenic Cereal
    Zilveren Soku Kleinmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hoge consumptie aan teken- en notitiepapier.

    Idee: TvH-internationaal sub-forum - Pagina 2 Empty Re: Idee: TvH-internationaal sub-forum

    Bericht van Cryogenic Cereal zo maa 25, 2012 9:31 am

    Ik vind zelf dat het een niet-zo-goeie plan is.

    Invasie van allerlei internationalen in een Nederlandstalige forum. Het zou kunnen dat de populariteit hoger zou worden, maar met sommigen heb je ook dat er overal flame-wars, trollen etc. wordt. Ik heb tot nu toe (en ik hoop dat het zo blijft) geen flame-wars gezien hier op het forum.

    Als er wel van zulke members komen, kan het zo zijn dat er "te veel" zijn en moderators niet weten hoe ze het gaan oplossen. Een grote gedeelte van ons wonen in de GMT +1 tijdzone, wat dus betekent dat we niet weten wat de andere members gaan doen terwijl wij aan het slapen zijn (of zoiets).

    En nu nog de chatbox... ik denk niet echt dat ik er veel kan over zeggen omdat jullie misschien wel weten wat er kan gebeuren in de chat.

    Gesponsorde inhoud


    Idee: TvH-internationaal sub-forum - Pagina 2 Empty Re: Idee: TvH-internationaal sub-forum

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:37 am