Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Graan
kyr2005
Maribel Hearn
Kazatski
8 plaatsers

    Skypers verzamelt U: Red het forum

    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Kazatski vr aug 14, 2015 1:05 am

    Zoals meermalen door meerdere mensen benadrukt is: Het is erg inactief op het forum en dat komt het forum niet ten goede. Zo is de forumchat vaak verlaten of is er slechts één persoon aanwezig, wat natuurlijk niet echt uitnodigt om daar in te loggen en een praatje te maken.

    Nu heb ik begrepen dat het meerendeel zich op skype bevindt. Hoewel daar op zich geen problemen mee zijn, werkt het de activiteit op het forum niet in de hand en kom je sommige mensen helemaal niet meer tegen. Hierdoor segregeert het voor des te meer waardoor we eigenlijk in een negatieve spiraal terechtgekomen zijn. Nu zou het allerfijnste zijn dat de skypegroepen worden opgeheven en mensen weer op het forum met elkaar gaan praten, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit waarschijnlijk problemen gaat opleveren en daar wil ik het in dit topic absoluut niet over hebben.

    Ook maakt het gebruik van skype het zeer onoverzichtelijk wie waar is, wie er nog actief is, wat voor groepen er zijn en waar je bij zou kunnen of willen en bij wie je daarvoor moet zijn. Daarom zou het fijn zijn als iedereen hier zou kunnen plaatsen in welke groepen zij zitten, wie daar voor verantwoordelijk is en wat eventueel overbodig is. Op deze manier kunnen we overzichtelijk krijgen wat voor groepen er zijn en of bepaalde groepen (of beter gezegd de onderwerpen waarvoor deze groepen zijn) ook in de forumchat kunnen worden besproken zodat het weer levendiger wordt op het forum.

    In conclusie: Het komt het forum waarschijnlijk ten goede als er een overzicht komt met daarin de bestaande skypgroepen en wie daar in zitten en ik zou het op prijs stellen als iedereen die op skype zit hieronder zou kunnen plaatsen in welke groep(en) (met betrekking tot het forum natuurlijk) zij zich bevinden en wie daar verder bij zitten.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Maribel Hearn vr aug 14, 2015 1:21 am

    Ik heb al vaak aangegeven bij meerdere mensen dat ik veel geef om het forum en het leven daarvan, en hoe jammer ik het wel niet vind dat het zo inactief is tegenwoordig. Ik wil al lange tijd graag iets doen om het forum te helpen; ik heb dan ook al (tevergeefs) geprobeerd te chatbox meer te laten leven een tijd geleden (die tijd dat ik zo'n beetje de enige was die erin zat.. XD), en geprobeerd zo veel mogelijk te posten. Ik zou heel graag willen helpen met deze poging het forum levendiger te maken! :)

    Maar goed, over de skypegroepen; ik zit zelf in de mainchat (als in, "de" TvH-chat) en daarnaast in een Nintendo-groep en een Splatoon-groep. Ook heb ik de bullet hell-groep die ik zelf ben begonnen, waar volgens mij niet veel mensen vanaf weten, en een oude Pokemon-groep die niet meer leeft die ik was begonnen in de X/Y-tijd. Als laatste heb ik nog een kleine groep die ik recentelijk impulsief begon met drie mensen die toen in de chatbox zaten. XD De Nintendo-chat is trouwens met afstand de actiefste, er wordt heel veel in gepost.

    Ik dacht erover om in deze post ook uit te leggen wat er nou zoal heeft bijgedragen aan de daling in activiteit, maar ik vind het nu belangrijker om te helpen het te proberen op te lossen dan steeds maar te praten over waardoor het komt (zo kom je niet verder!), dus ik laat het maar even zitten. Dit was dan ook wel een flinke textwall geworden denk ik. XD


    Laatst aangepast door Maribel Hearn op vr aug 14, 2015 2:07 am; in totaal 1 keer bewerkt
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van kyr2005 vr aug 14, 2015 2:00 am

    Ik weet dat ik niet echt actief lijk te zijn op het forum dus misschien is het nogal stom dat ik hier iets over zeg maar goed.

    Ik heb van in het begin nooit echt het nut gezien van de skype groep, waar is het voor nodig als er al een chatbox is op het forum zelf? Ik kan de sub-chats wel begrijpen als je echt over een bepaald onderwerp wilt praten maar de algemene tvh groep heeft me altijd zo overbodig geleken.

    Zelf heb ik nooit lang in de skype groep gezeten omdat de sfeer heel anders (minder fijn, zeker) aanvoelde dan in de chatbox.

    Het zou denk ik wel fijn zijn als meer mensen terug de chatbox zouden gebruiken (zoals ik al zij het is nogal stom dat ik dat zeg) maar een lijst maken van de groepen is ook een goed plan.
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Graan vr aug 14, 2015 2:08 am

    Waarschijnlijk zitten een hoop mensen in Skype groepen omdat het gemakkelijk en casual is. Bij een forumpost wordt er al snel verwacht dat je iets nuttigs of relevants noemt, dus voor een casual gesprek ga je naar een chat. Skype werkt echter prettiger dan de chatbox.

    Chat heeft wel een nadeel in dat er eigenlijk maar een klein groepje mensen over één onderwerp tegelijkertijd kan praten, want anders wordt het onoverzichtelijk. Nieuwe Skype groepen aanmaken is dan een oplossing, maar eigenlijk is dit een probleem waar een forum al een oplossing voor is. Met threads houd je alle onderwerpen gescheiden.

    Ik denk dat het forum een casual uitlaat mist voor een hoop mensen. Dat hoeft niet te betekenen dat het hele forum een stortbak moet worden voor alle onzin, want er zijn ook andere oplossingen. Wat ik eerder weleens heb gezien is een off-topic subforum met versoepelde regels, waar iemand bij wijze van spreken drie keer het alfabet achterstevoren zou kunnen plakken zonder op de vingers te worden getikt door een moderator. Dat soort plekken zijn populair, en aangezien de rest van het forum niet ver weg is is daar ook meer activiteit. De vraag is dan wel tot hoever je de regels versoepelt op zo'n plek, maar een hoop spam kan worden voorkomen door het deactiveren van post counts en het beperkt bewaren van oude threads. Persoonlijk vond ik zoiets altijd erg leuk, en ik denk dat het op z'n minst een change of pace zou geven om iets nieuws te introduceren.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van kyr2005 vr aug 14, 2015 2:22 am

    Graan schreef:Ik denk dat het forum een casual uitlaat mist voor een hoop mensen. Dat hoeft niet te betekenen dat het hele forum een stortbak moet worden voor alle onzin, want er zijn ook andere oplossingen. Wat ik eerder weleens heb gezien is een off-topic subforum met versoepelde regels, waar iemand bij wijze van spreken drie keer het alfabet achterstevoren zou kunnen plakken zonder op de vingers te worden getikt door een moderator. Dat soort plekken zijn populair, en aangezien de rest van het forum niet ver weg is is daar ook meer activiteit. De vraag is dan wel tot hoever je de regels versoepelt op zo'n plek, maar een hoop spam kan worden voorkomen door het deactiveren van post counts en het beperkt bewaren van oude threads. Persoonlijk vond ik zoiets altijd erg leuk, en ik denk dat het op z'n minst een change of pace zou geven om iets nieuws te introduceren.
    Dit is een goed idee. Zeker het proberen waard denk ik.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Kazatski vr aug 14, 2015 2:43 am

    Graan schreef:Waarschijnlijk zitten een hoop mensen in Skype groepen omdat het gemakkelijk en casual is. Bij een forumpost wordt er al snel verwacht dat je iets nuttigs of relevants noemt, dus voor een casual gesprek ga je naar een chat. Skype werkt echter prettiger dan de chatbox.

    Het probleem met skype is alleen dat iedereen daar weer apart aan moet worden toegevoegd en er eigenlijk geen lijst bestaat welke groepen er zijn, waar bij de forumchat geen sprake van is. Dit topic is bedoeld om deze groepen in kaart te brengen.

    Graan schreef:Chat heeft wel een nadeel in dat er eigenlijk maar een klein groepje mensen over één onderwerp tegelijkertijd kan praten, want anders wordt het onoverzichtelijk. Nieuwe Skype groepen aanmaken is dan een oplossing, maar eigenlijk is dit een probleem waar een forum al een oplossing voor is. Met threads houd je alle onderwerpen gescheiden.

    Het probleem is meer dat er nu helemaal niemand meer in de forumchat zit, wat totaal niet nodig is, en er wel nieuwe skypechats worden aangemaakt voor dingen die misschien ook wel gewoon in de forumchat kunnen worden besproken gezien het toch niet een groot onderwerp is ofwel het slechts voor korte duur veel besproken gaat worden.

    Graan schreef:Ik denk dat het forum een casual uitlaat mist voor een hoop mensen. Dat hoeft niet te betekenen dat het hele forum een stortbak moet worden voor alle onzin, want er zijn ook andere oplossingen. Wat ik eerder weleens heb gezien is een off-topic subforum met versoepelde regels, waar iemand bij wijze van spreken drie keer het alfabet achterstevoren zou kunnen plakken zonder op de vingers te worden getikt door een moderator. Dat soort plekken zijn populair, en aangezien de rest van het forum niet ver weg is is daar ook meer activiteit. De vraag is dan wel tot hoever je de regels versoepelt op zo'n plek, maar een hoop spam kan worden voorkomen door het deactiveren van post counts en het beperkt bewaren van oude threads. Persoonlijk vond ik zoiets altijd erg leuk, en ik denk dat het op z'n minst een change of pace zou geven om iets nieuws te introduceren.

    We hebben al een off-topic gedeelte, dus ik weet niet waar je precies op doelt. Zou je een toelichting kunnen geven?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Sophie vr aug 14, 2015 10:48 am

    Kazatski schreef:
    Nu heb ik begrepen dat het meerendeel zich op skype bevindt. Hoewel daar op zich geen problemen mee zijn, werkt het de activiteit op het forum niet in de hand en kom je sommige mensen helemaal niet meer tegen. Hierdoor segregeert het voor des te meer waardoor we eigenlijk in een negatieve spiraal terechtgekomen zijn. Nu zou het allerfijnste zijn dat de skypegroepen worden opgeheven en mensen weer op het forum met elkaar gaan praten, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit waarschijnlijk problemen gaat opleveren en daar wil ik het in dit topic absoluut niet over hebben.

    Ik waardeer het dat je moeite doet voor het forum. Het is inderdaad een beetje stil geworden. Echter vind ik niet dat je Skype de schuld kan geven. Persoonlijk heb ik nooit in de forumchat gezeten. Ik vind hem afschuwelijk. In-browser, geen notificaties, privéchats, groepen, afbeeldingen en ga zo maar door. (Graan zei het ook al, minder functionaliteiten). Ik, en meerdere mensen weet ik, hebben altijd al Skype gebruikt.


    Kazatski schreef:
    In conclusie: Het komt het forum waarschijnlijk ten goede als er een overzicht komt met daarin de bestaande skypgroepen en wie daar in zitten en ik zou het op prijs stellen als iedereen die op skype zit hieronder zou kunnen plaatsen in welke groep(en) (met betrekking tot het forum natuurlijk) zij zich bevinden en wie daar verder bij zitten.

    Hoe komt dit het forum ten goede? Zodat mensen meer Skype groepen kunnen gaan joinen? Dan zou het forum volgens je theorie juist stiller worden. Met alle respect, het is mensen hun goed recht om hun eigen privé groepen aan te maken. Zo gaan we bijvoorbeeld niet zomaar iemand toevoegen in de moderator-chat of de yuyucon/kamp organisatie-chat. Daarnaast willen mensen een enkele keer gewoon een klein groepje hebben om bijvoorbeeld te roddelen.

    Dat terzijde is het geen slecht idee om alle chats waar iedereen uitgenodigd is om te joinen in een lijst te zetten, zodat iedereen weet welke er zijn.

    Tenslotte: moeten wij heel hard proberen het forum levend te houden? Ik denk dat het weinig nut heeft om het te forceren. Ja, het is jammer dat het stil is, maar als er Touhou nieuws is wordt het al iets levendiger. Persoonlijk vind ik het prima zo. Ik denk dat we niet actief moeten posten puur om het forum levend te houden. Liever een stil forum met goede content dan het duizendste forum waar alleen maar gespammed wordt en eigenlijk niks on-topic is.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Urameshiya vr aug 14, 2015 11:27 am

    Net als Sophie stel ik het erg op prijs dat je je in wilt zetten om weer meer activiteit op het forum te krijgen. Je bent niet de enige die het jammer vindt dat het de laatste tijd zo rustig is hier, en ik zou er dan ook graag wat aan willen doen.

    Ik denk alleen niet dat het probleem zo simpel is als: "hef alle Skypegroepen op". Het is nu eenmaal zo dat omdat de leden van dit forum allemaal op een relatief klein stukje aarde zitten, de kerngroep onder de leden elkaar vaak genoeg IRL ziet om van een online fan community veranderd te zijn in een losse vriendengroep, waarin Touhou al lang niet meer het enige (of het belangrijkste) is waar we over praten.

    Het is dan ook niet meer dan logisch dat veel van de mensen hier na verloop van tijd ook op andere media contact met elkaar gezocht hebben, of dat nu Skype, Facebook, Whatsapp of Happening is. Dat kun je niet tegenhouden, en dat moet je ook niet willen. Het betekent juist dat de TvH-community een veel hechtere groep is geworden dan ze in de begindagen van het forum was.

    Het is ook niet zo dat als je Skypegroepen zou opheffen dat dezelfde gesprekken dan op het forum gevoerd zouden worden. Veel Skypegesprekken zijn te privé of te inhoudsloos om permanent openbaar op het internet te zetten. Sommige zouden misschien ook in de chatbox wel gevoerd kunnen worden, maar daar wordt het forum zelf niet echt actiever van. Bovendien zou het een grote chaos worden daar als alles wat we nu op Skype bespreken daar door elkaar besproken zou worden, en zouden mensen gesprekken die ze interesseren niet achteraf na kunnen lezen zoals dat op Skype wel mogelijk is.

    Wat de casual uitlaat waar Graan het over heeft betreft: ik denk dat het Gensokyo CS subforum die uitlaat tot op zekere hoogte al biedt. We hebben zelfs een wat-denk-je topic waarin zo ongeveer alles is toegestaan. Ik zou het best willen proberen met soepelere regels, hoor, maar hoeveel soepeler zou het nog moeten worden?

    Het spijt me als ik nu heel afwijzend klink. Ik zou ook graag meer activiteit terug naar het forum halen, ik weet alleen niet of de manieren die op dit topic voorgesteld worden echt dat effect zouden hebben. Maar ik ben hoe dan ook benieuwd hoe men over dit onderwerp denkt, dus blijf vooral doorgaan met posten op dit topic. Als ik een idee zie waarvan ik denk dat het werkt ben ik uiteraard bereid eraan mee te werken.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van wolfie559 vr aug 14, 2015 11:45 am

    EDIT: Terwijl ik dit aan het typen was heeft Ura een post gezet die een aantal van de punten die ik hier naar voor probeer te brengen VEEL simpeler en duidelijker uitlegt.


    Ikzelf lijk ook nimeer zo actief (maar ik kijk nog wel rond in lurk-mode) dus ik weet zelf niet echt hoeveel recht ik heb dit te zeggen but:

    Het is fijn dat je probeert het forum actiever te maken (ja het is wat stilletjes geworden) maar
    1: dit is al een aantal keer geprobeerd denk ik en forceren werkt gewoon niet.

    2: Het forum zelf is mischien niet erg actief maar de leden ervan zijn zeer zeker actief waardoor de essentie van het forum EN het doel ervan nog steeds behouden worden in zekere mate (Touhoufans bijeen brengen) dus mischien is er geen echte nood aan een "redding" van het forum. EDIT: Ura legde dit beter uit.

    3: zoals Sophie al zij alle skype groepen hier posten lijkt me enorm counter-productive. en ook zoals sophie hier al zei beter qualiteit over kwantiteit (daarom is dit forum ook iets stiller vergeleken met andere forums).

    4: Ik heb begrepen dat een aantal van die skype groepen bestaan uit forumleden die zelf onder elkander redelijk close zijn geworden. Als ze die hier zouden posten zouden er mensen die ze compleet niet kennen kunnen vragen erin te mogen (en aangezien het vragen eerder een beleefdheidskwestie is aangezien het als onbeleefd word beshouwd als ze je weigeren kan dit voor awkward momenten bezorgen). EDIT: Nogmaals Ura heeft dit beter uitgelegd.

    5: Maar ik moet wel toegeven dat ikzelf niet echt het nut heb ingezien van een "algemene tvh skype-groep" de forumchat dient daar juist voor...alhoewel ik wel moet toegeven dat die forumchat nogal een kreng is om mee te werken...kzou eerder voorstellen van dat de forumchat een rework krijgt ofzo (een skype-achtige interface ofzo gebruiken ervoor) en dan daarvan het grote algemene TVH forumchat van maken. (nou ja mischien is deze suggestie onmogelijk maar het is een suggestie).

    6: Ik haat het om hierover te beginnen maar er zijn al gesprekken geweest over het mogelijk "afsterven" van het forum en terwijl dat het jammer zou zijn als dit echt zo is...Het forum heeft zijn doel al bereikt en dat is Belgische en Nederlandse Touhoufans bijeen brengen. Die touhoufans zijn groepen van goede vrienden geworden voor elkander en aangezien het forum zijn doel heeft bereikt zou het geen al te grote impact hebben als het sterft.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Kazatski vr aug 14, 2015 4:21 pm

    Sophie schreef:Ik waardeer het dat je moeite doet voor het forum. Het is inderdaad een beetje stil geworden. Echter vind ik niet dat je Skype de schuld kan geven. Persoonlijk heb ik nooit in de forumchat gezeten. Ik vind hem afschuwelijk. In-browser, geen notificaties, privéchats, groepen, afbeeldingen en ga zo maar door. (Graan zei het ook al, minder functionaliteiten). Ik, en meerdere mensen weet ik, hebben altijd al Skype gebruikt.
    Urameshiya schreef:Ik denk alleen niet dat het probleem zo simpel is als: "hef alle Skypegroepen op". Het is nu eenmaal zo dat omdat de leden van dit forum allemaal op een relatief klein stukje aarde zitten, de kerngroep onder de leden elkaar vaak genoeg IRL ziet om van een online fan community veranderd te zijn in een losse vriendengroep, waarin Touhou al lang niet meer het enige (of het belangrijkste) is waar we over praten.
    wolfie559 schreef:5: Maar ik moet wel toegeven dat ikzelf niet echt het nut heb ingezien van een "algemene tvh skype-groep" de forumchat dient daar juist voor...alhoewel ik wel moet toegeven dat die forumchat nogal een kreng is om mee te werken...kzou eerder voorstellen van dat de forumchat een rework krijgt ofzo (een skype-achtige interface ofzo gebruiken ervoor) en dan daarvan het grote algemene TVH forumchat van maken. (nou ja mischien is deze suggestie onmogelijk maar het is een suggestie).

    Het was ook niet mijn bedoeling om de skypegroepen op te heffen, maar in kaart te brengen welke groepen er zijn (en daar bedoel ik de groepen mee die voor "iedereen" toegankelijk zijn). Bovendien is mij uit het voorstel van de IRC gebleken dat het mensen niet gaat om functionaliteit maar om skype, dus dat een alternatief voorstellen geen zin heeft.

    wolfie559 schreef:2: Het forum zelf is mischien niet erg actief maar de leden ervan zijn zeer zeker actief waardoor de essentie van het forum EN het doel ervan nog steeds behouden worden in zekere mate (Touhoufans bijeen brengen) dus mischien is er geen echte nood aan een "redding" van het forum. EDIT: Ura legde dit beter uit.

    Die activiteit is van buitenaf helaas op geen enkele manier te zien; en het kan misschien alleen in mijn geval zo zijn, maar ik had eigenlijk geen idee dat er zo veel mensen op skype waren en had eigenlijk het idee dat er op dit forum maar 15-20 actieve leden waren (mensen die slechts af en toe online zijn meegerekend en negerend wat ik op yuyucon heb gezien).

    Sophie schreef:Hoe komt dit het forum ten goede? Zodat mensen meer Skype groepen kunnen gaan joinen? Dan zou het forum volgens je theorie juist stiller worden. Met alle respect, het is mensen hun goed recht om hun eigen privé groepen aan te maken. Zo gaan we bijvoorbeeld niet zomaar iemand toevoegen in de moderator-chat of de yuyucon/kamp organisatie-chat. Daarnaast willen mensen een enkele keer gewoon een klein groepje hebben om bijvoorbeeld te roddelen.

    In die zin dat mensen weten waar ze moeten zijn als ze gewoon gezellig willen praten. En natuurlijk mag je privé-groepen hebben, dat is mijn punt niet. Het is nu alleen als je er buiten zit je geen idee hebt waar je er in kan. Ook is het dan misschien verstandiger om de chatbox op het forum af te schaffen en een verwijzing te zetten naar een contactpersoon op skype voor de TvH-skypegroep danwel naar het topic van die skypegroep.

    wolfie559 schreef:4: Ik heb begrepen dat een aantal van die skype groepen bestaan uit forumleden die zelf onder elkander redelijk close zijn geworden. Als ze die hier zouden posten zouden er mensen die ze compleet niet kennen kunnen vragen erin te mogen (en aangezien het vragen eerder een beleefdheidskwestie is aangezien het als onbeleefd word beshouwd als ze je weigeren kan dit voor awkward momenten bezorgen). EDIT: Nogmaals Ura heeft dit beter uitgelegd.

    Je kunt altijd mensen weigeren omdat je het een privé-groep wilt houden (zoals ik eerder ook al zei heb ik daar geen problemen mee) maar het feit dat er nu vrijwel niks over bekend is, maakt het lastig om bij welke groep dan ook aansluiting te vinden.

    Urameshiya schreef:Het is dan ook niet meer dan logisch dat veel van de mensen hier na verloop van tijd ook op andere media contact met elkaar gezocht hebben, of dat nu Skype, Facebook, Whatsapp of Happening is. Dat kun je niet tegenhouden, en dat moet je ook niet willen. Het betekent juist dat de TvH-community een veel hechtere groep is geworden dan ze in de begindagen van het forum was.

    Het is fijn dat het zo'n hechte groep is, maar doordat er vrij weinig van bekend is, is het voor nieuwkomers erg moeilijk om daar bij te komen. De drempel van het binnengaan van de forumchat vind ik persoonlijk veel lager dan het vragen of je bij een skype-/whatsapp-groep kan worden toegevoegd.

    Sophie schreef:Dat terzijde is het geen slecht idee om alle chats waar iedereen uitgenodigd is om te joinen in een lijst te zetten, zodat iedereen weet welke er zijn.

    Dat is het hele idee van dit topic, maar gezien er nog maar 1 reactie is die daadwerkelijk groepen noemt heb ik het idee dat mensen dit toch niet willen en liever zeuren over hoe dit waarschijnlijk niet gaat helpen.

    Urameshiya schreef:Het spijt me als ik nu heel afwijzend klink. Ik zou ook graag meer activiteit terug naar het forum halen, ik weet alleen niet of de manieren die op dit topic voorgesteld worden echt dat effect zouden hebben. Maar ik ben hoe dan ook benieuwd hoe men over dit onderwerp denkt, dus blijf vooral doorgaan met posten op dit topic. Als ik een idee zie waarvan ik denk dat het werkt ben ik uiteraard bereid eraan mee te werken.

    Ik wil niet moeilijk gaan doen, maar zou je daar dan niet een nieuw topic voor moeten maken? Deze was niet bedoeld om ideën te bedenken, alswel een overzicht te geven op de bestaande skype-groepen en deze toegankelijker maken.

    Sophie schreef:Tenslotte: moeten wij heel hard proberen het forum levend te houden? Ik denk dat het weinig nut heeft om het te forceren. Ja, het is jammer dat het stil is, maar als er Touhou nieuws is wordt het al iets levendiger. Persoonlijk vind ik het prima zo. Ik denk dat we niet actief moeten posten puur om het forum levend te houden. Liever een stil forum met goede content dan het duizendste forum waar alleen maar gespammed wordt en eigenlijk niks on-topic is.

    Als je geen moeite wil doen, doe het dan vooral niet. Anders krijgen we alleen maar problemen met dat het "moet" en daar wordt niks beter op.

    wolfie559 schreef:6: Ik haat het om hierover te beginnen maar er zijn al gesprekken geweest over het mogelijk "afsterven" van het forum en terwijl dat het jammer zou zijn als dit echt zo is...Het forum heeft zijn doel al bereikt en dat is Belgische en Nederlandse Touhoufans bijeen brengen. Die touhoufans zijn groepen van goede vrienden geworden voor elkander en aangezien het forum zijn doel heeft bereikt zou het geen al te grote impact hebben als het sterft.

    Ik denk niet dat het forum sterft, ik denk alleen wel dat het forum er van buiten dood uit ziet terwijl het dat van binnen niet is en dat vind ik ontzettend jammer.

    --------------------------------------------------------------------

    Dat gezegd hebbende lijkt het erop dat dit onderwerp meer problemen geeft dan het oplost, mogelijk doordat ik dingen niet duidelijk verwoord heb. Ik zou dus nu nog een keer willen vragen aan jullie om te bepalen welke "openbare" groepen er zijn en om die hier te posten zodat mensen weten waar ze bij aan kunnen sluiten. Als je het liever hebt over hoe dit volgens jou niet de oplossing is zou ik je willen verzoeken een nieuw topic aan te maken met daarin een idee hoe dit beter kan worden opgelost. Zodra er hier weer alleen maar wordt ingegaan op hoe dit niet een oplossing is kan dit topic wat mij betreft gesloten worden.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Sophie vr aug 14, 2015 5:03 pm

    Goed, de groepen die ik zo snel kan bedenken:

    TvH skypechat (is al een topic voor)
    TvH whatsappchat (kun je toegang voor krijgen in het skypetopic, zoals CC postte laatst)
    TvH gamechat


    Dat was het wat ik zo snel kan bedenken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Urameshiya vr aug 14, 2015 5:10 pm

    Kazatski schreef:Ik wil niet moeilijk gaan doen, maar zou je daar dan niet een nieuw topic voor moeten maken? Deze was niet bedoeld om ideën te bedenken, alswel een overzicht te geven op de bestaande skype-groepen en deze toegankelijker maken.
    Als je er echt op staat wil ik dat best doen, maar aangezien er 'red het forum' in de titel stond dacht ik dat de voornaamste bedoeling van het topic was om activiteit terug naar het forum te brengen.

    Maar goed, de openbare Skypechats waar ik van weet zijn de algemene TvH-chat, de TvH game-chat (gaat eigenlijk over Smash) en de Admiralen-chat (KanColle/WoWs) en de shmup-chat (zit ik niet in, maar Maribel kan je eraan toevoegen denk ik).

    Niet openbare TvH-chats waar ik in zit zijn de moderatorchat, de Yuyuconchat (organisatie), de Yuyukampchat en de Sakura Trick-chat (gaat eigenlijk niet echt over Sakura Trick).

    Buiten Skype zijn er de Whatsapp-groep die Sophie al noemde, een Happening-groep, een Steam-groep (dacht ik?) en zelfs nog een dode DeviantArt-groep.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Kazatski vr aug 14, 2015 5:33 pm

    Urameshiya schreef:Als je er echt op staat wil ik dat best doen, maar aangezien er 'red het forum' in de titel stond dacht ik dat de voornaamste bedoeling van het topic was om activiteit terug naar het forum te brengen.

    Ik was eigenlijk een beetje pissig omdat er vooral kritiek was en verder geen oplossingen geboden werden, vandaar dat ik dat zei. Bovendien was dit ook meer het forum redden van dood lijken terwijl het dat niet is ipv mensen aansporen meer posts te maken, maar als mensen daar ideën over hebben zijn ze natuurlijk niet minder welkom. Alleen de combinatie van geen constructieve reactie krijgen en ook geen medewerking in wat het doel van dit topic was, maakte mij een beetje fel. Sorry daarvoor en als anderen het idee hebben dat ik ergens te fel/aggressief ben, sorry ik was verre van rustig bij het schrijven van mijn reactie.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Scarlet vr aug 14, 2015 5:52 pm

    Hier komt je waslijst:
    1. Alle chats die toegankelijk zijn voor iedereen zijn topicse voor op het fotum. Deze kun je dan ook joinen.
    2. Sommige IRL vrienden groepen spreken elkaar ook alleen maar prive ff op skype, waarom zou ik bijv. mijn problemen hier open en bloot willen zetten? Als ik dat wilde zetten ik ze wel in het wat-denk-je-topics.
    3.Activiteit komt neit alleen door het verlaten van skype hoor. De inactiviteit komt bijv. ook van mensen in afstudeer jaren, mensen met personal shit, mensen met werk, mensen met belangrijke dingen die ze moeten doen. Zoals we dat noemen: Dagelijks leven. We leven namelijk niet alleen Online. Dat kun je ook niet veranderen.
    4. Soms veranderen mensen hun interesses, of zijn ze ooit hier gekomen om een andere reden.
    Ik ben ook eerlijk, mijn interesse voor touhou is ook nog maar iets van 10%, toch ben ik welkom hier. (ofja...soms)
    5. Ik heb het gevoel dat het hier affentoe bij sommige mensen totaal niet openstaat op het gebied om over andere dingen te praten. Zo noem ik als voorbeeld de Kantai collection chat. Deze is er zodat we er niet over in de forum chat hoeven te praten. Want, ik noem geen namen, sommige mensen deden hier super afkeurend over inde forum chat. Dus ben ik daar in de kancoll chat over gaan spreken. Deze is ook op het forum aangegeven en te joinen.
    6. De mensen die er zo'n groot probleem over maken, hebben soms zelf ook een eigen chat. Want daar hoor ik dan ook over. Dus als je iets wilt veranderen. Begin bij jezelf lijkt mij.

    Dus for short: Wil je wat veranderen? Begin bij jezelf. En er bestaat meer dan online.
    ik geef heel veel om tvh, maar als het de tijd is om te gaan is het zo... Ik ga niet krampachtig vast houden aan iets wat er niet is. Begrijp me niet verkeerd hoor.

    Gesponsorde inhoud


    Skypers verzamelt U: Red het forum Empty Re: Skypers verzamelt U: Red het forum

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 12:50 am