Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Nekotaku
LightSpeedReisen
Toumyon
Urameshiya
Info
Rage
Pyonta-kun
T
12 plaatsers

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Enquête

    Hoe kijk je aan tegen de vervanging van de oude chatbox door een IRC-chatbox?

    [ 4 ]
    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba1016%Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba12 [16%] 
    [ 10 ]
    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba1040%Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba12 [40%] 
    [ 11 ]
    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba1044%Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Voteba12 [44%] 

    Totaal aantal stemmen: 25
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T za maa 03, 2012 3:52 pm

    Ik heb zojuist de IRC server geconfigureerd en getest, en deze werkt nu naar behoren! :)

    Verbindingsinformatie:
    Server: irc.Touhou.nl
    Poort: 6667 (Default)

    Aanbevolen IRC clients: X-Chat 2 (gratis), of mIRC (niet gratis).
    Niet zo technisch ingesteld? Gebruik dan Mibbit (IRC in je webbrowser).

    Ura edit:
    De Touhou.nl IRC is nu ook te vinden op de portal-pagina van dit forum. Daarnaast kun je gebruikmaken van deze vergrote versie of deze full-screen variant. Vergeet ook niet om dit topic goed te lezen om te voorkomen dat anderen zich als jou voor kunnen doen in de IRC.
    We zijn terugverhuisd naar de oude forumchatbox.


    NickServ, ChanServ en HostServ zijn beschikbaar.

    Om je nickname te registereren:
    /NickServ REGISTER [password] [email]

    Om je nickname te identificeren:
    /NickServ IDENTIFY [password]

    Om je eigen kanaal te registreren:
    /ChanServ REGISTER [channel] [password] [description]

    Om een vHost aan te vragen:
    /msg HostServ REQUEST [vhost]

    DCC (privechat/filetransfer) zou ook moeten werken!
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Pyonta-kun ma maa 05, 2012 12:45 pm

    IRC is een makkelijke manier om te communiceren met mensen van de community. Ik zal hier regelmatig AFKen. Hoop dat het een beetje drukker wordt.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Rage ma maa 05, 2012 1:52 pm

    Uitgebreid getest ook, weet niet hoe vaak ik had gezien dat je de server zat te rebooten.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T ma maa 05, 2012 4:00 pm

    Pyonta-kun schreef:IRC is een makkelijke manier om te communiceren met mensen van de community. Ik zal hier regelmatig AFKen. Hoop dat het een beetje drukker wordt.

    Zeker, IRC heeft een fiks aantal voordelen tegenover de in-forum chat.
    Leuk dat je regelmatig AFK't. ・3・

    Rage schreef:Uitgebreid getest ook, weet niet hoe vaak ik had gezien dat je de server zat te rebooten.
    Tsja, om veranderingen in de configuratie door te voeren was nou eenmaal een reboot nodig. XD
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T wo maa 07, 2012 7:43 pm

    (Liefdevolle) bump. :)
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Info zo maa 25, 2012 4:14 pm

    ik heb vandaag geprobeerd te verbinden via mIRC, en het lukte niet echt. staat de server nog aan?
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T zo maa 25, 2012 5:05 pm

    Infinnacage schreef:ik heb vandaag geprobeerd te verbinden via mIRC, en het lukte niet echt. staat de server nog aan?
    Ah, downtime.

    Ik gebruik een gedeelde VPS en de andere persoon die er gebruik van maakt snapt blijkbaar niet dat hij mijn consoles niet moet sluiten. ;_;

    Server is weer online, mijn excuses.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T wo jul 04, 2012 7:43 am

    Ik heb vandaag de nieuwe VPS geconfigureerd, deze heeft hogere specificaties dan de voorgaande, en er maken geen andere mensen gebruik van.
    Ik ben nog een paar kleine dingetjes aan het configureren, maar over een paar uur zou de IRC weer online moeten zijn.
    De host blijft gewoon 'irc.Touhou.nl' op poort '6667'!
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T wo jul 04, 2012 11:02 am

    Na uren hard werk doen alle services het eindelijk. (NickServ/ChanServ/BotServ/HostServ/etc.)

    Zelf een kanaal aanmaken is nu ook mogelijk, gebruik voor meer informatie '/msg chanserv help'.

    Natuurlijk is de IRC server zelf nu ook online, en dat zou als het goed is zo moeten blijven. ・3・
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Urameshiya ma aug 27, 2012 6:01 pm

    Kleine update:
    Ik heb het er met T over gehad, en ik overweeg om de gewone chatbox van het forum binnenkort te sluiten en te vervangen door een ingebedde IRC-chatbox op de portal-pagina van dit forum, waarmee we van T's server gebruik zouden kunnen maken. Daarmee zouden alle problemen met de huidige chatbox in een klap verleden tijd zijn.

    Wanneer dit precies moet gaan gebeuren staat nog niet vast, maar als iemand er bezwaren tegen of vragen over heeft, laat dan vast van je horen. :)
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T ma aug 27, 2012 6:20 pm

    Ik wacht momenteel totdat de host weer geactiveerd wordt, maar wat Ura zegt klopt helemaal! IRC bied vele voordelen over de chatbox, zo is er een webversie, maar kun je ook een client naar keuze gebruiken. Ook kun je zelf channels maken (bijvoorbeeld #soku, of noem het maar op), privechats met leden aangaan, bestanden naar elkaar versturen (DCC) en is het veel vloeiender en sneller.

    Meningen zijn welkom.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Toumyon ma aug 27, 2012 6:47 pm

    werkt het correct met chrome?
    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! 24743813
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van T ma aug 27, 2012 7:03 pm

    Toumyon schreef:werkt het correct met chrome?
    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! 24743813

    Zowel Mibbit als lightIRC werken prima in Chrome.
    Je kunt altijd nog een client downloaden. :)
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van LightSpeedReisen zo sep 02, 2012 12:57 am

    I raise a vote, reply with 'I' if your against the IRC-chat replacing the old one.
    Mijn stem gaat uiteraard voor 'I' oftewel ik ben tegen de IRC-chat ;w;
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Urameshiya zo sep 02, 2012 1:02 am

    Voor het gemak heb ik dit topic even van een poll voorzien. Een I posten is dus niet meer nodig.

    Gesponsorde inhoud


    Nederlandstalige en Touhou-related IRC server! Empty Re: Nederlandstalige en Touhou-related IRC server!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 6:25 am