De IRC heeft een systeem voor nickname-registratie; namelijk 'NickServ'.
Om ervoor te zorgen dat je username alleen door jouzelf gebruikt kan worden, is het van belang de volgende stappen te volgen:
Om een nickname te kiezen:
Om een nickname te registreren:
Om je te identificeren (in te loggen met je nickname):
Als je dit gedaan hebt is de nickname van jou! Gefeliciteerd.
De hierboven beschreven stappen zijn erg belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen je nickname niet kunnen gebruiken; voer ze dus uit!
Mocht er toch iemand zijn die gebruik maakt van je nickname, stuur me dan een PM om het forum, of stuur een mail naar mail@Kisume.nl; dan zal ik desbetreffende persoon permanent verbannen van het netwerk.
Om ervoor te zorgen dat je username alleen door jouzelf gebruikt kan worden, is het van belang de volgende stappen te volgen:
Om een nickname te kiezen:
- Code:
/nick {JeUsername}
Om een nickname te registreren:
- Code:
/msg NickServ REGISTER {password} {email}
Om je te identificeren (in te loggen met je nickname):
- Code:
/msg NickServ IDENTIFY {password}
Als je dit gedaan hebt is de nickname van jou! Gefeliciteerd.
De hierboven beschreven stappen zijn erg belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen je nickname niet kunnen gebruiken; voer ze dus uit!
Mocht er toch iemand zijn die gebruik maakt van je nickname, stuur me dan een PM om het forum, of stuur een mail naar mail@Kisume.nl; dan zal ik desbetreffende persoon permanent verbannen van het netwerk.
Laatst aangepast door Urameshiya op ma okt 22, 2012 6:13 pm; in totaal 4 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Versimpeling d.m.v. nieuwe serverconfiguratie.)