Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van T wo sep 05, 2012 4:48 pm

    De IRC heeft een systeem voor nickname-registratie; namelijk 'NickServ'.
    Om ervoor te zorgen dat je username alleen door jouzelf gebruikt kan worden, is het van belang de volgende stappen te volgen:

    Om een nickname te kiezen:
    Code:
    /nick {JeUsername}

    Om een nickname te registreren:
    Code:
    /msg NickServ REGISTER {password} {email}

    Om je te identificeren (in te loggen met je nickname):
    Code:
    /msg NickServ IDENTIFY {password}

    Als je dit gedaan hebt is de nickname van jou! Gefeliciteerd.

    De hierboven beschreven stappen zijn erg belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen je nickname niet kunnen gebruiken; voer ze dus uit!

    Mocht er toch iemand zijn die gebruik maakt van je nickname, stuur me dan een PM om het forum, of stuur een mail naar mail@Kisume.nl; dan zal ik desbetreffende persoon permanent verbannen van het netwerk.


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma okt 22, 2012 6:13 pm; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : Versimpeling d.m.v. nieuwe serverconfiguratie.)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Urameshiya wo sep 05, 2012 4:53 pm

    Bedankt, T. Ik heb dit topic gestickied zodat het extra opvalt. Ik raad iedereen met klem aan deze stappen op te volgen, ook de mensen die niet van plan zijn er zelf veel gebruik van te maken, zodat we op de IRC zoveel mogelijk zeker weten wie wie is.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Urameshiya do sep 06, 2012 12:02 am

    Het lijkt erop dat dit nog niet helemaal werkt zoals de bedoeling is, T. O.a. mijn naam en de jouwe zijn netjes beveiligd, maar nieuw geregistreerde nicknames niet. De registratie werkt wel, maar de vergrendeling niet.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Ranfox do sep 06, 2012 12:14 am

    Urameshiya schreef:Het lijkt erop dat dit nog niet helemaal werkt zoals de bedoeling is, T. O.a. mijn naam en de jouwe zijn netjes beveiligd, maar nieuw geregistreerde nicknames niet. De registratie werkt wel, maar de vergrendeling niet.

    Klopt, ik lees nu dat als je een vergrendelde account probeert dat je dit hoort te zien:
    [00:09:48] [NOTICE NickServ]: If you do not change within one minute, I will change your nick.

    Echter ik zie dit:
    [00:08:19] [NOTICE NickServ]: This nickname is registered and protected. If it is your
    [00:08:19] [NOTICE NickServ]: nick, type /msg NickServ IDENTIFY password. Otherwise,
    [00:08:19] [NOTICE NickServ]: please choose a different nick.

    Ik mis de 4de regel die je geforceerd veranderd...
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van T do sep 06, 2012 6:57 am

    Dat komt omdat de IRC je host onthoud, die op de access list van je nick zet, en op basis daarvan de vergrendeling niet forceert.

    Als ikzelf bijvoorbeeld /nick Ranfox doe, krijg ik weldegelijk een lock-message.

    Code:

    »» You are now known as Ranfox
    -Notice- {from NickServ} This nickname is registered and protected.  If it is your
    -Notice- {from NickServ} nick, type /msg NickServ IDENTIFY password.  Otherwise,
    -Notice- {from NickServ} please choose a different nick.
    -Notice- {from NickServ} If you do not change within one minute, I will change your nick.

    Als hier echt een probleem mee lijkt te zijn, hoor ik het graag!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Urameshiya do sep 06, 2012 8:44 am

    ^Nu is dat inderdaad zo, maar gisterenavond kon ik nog moeiteloos 'Ranfox' worden!
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Ranfox do sep 06, 2012 11:33 am

    T schreef:Dat komt omdat de IRC je host onthoud, die op de access list van je nick zet, en op basis daarvan de vergrendeling niet forceert.

    Als ikzelf bijvoorbeeld /nick Ranfox doe, krijg ik weldegelijk een lock-message.

    Als hier echt een probleem mee lijkt te zijn, hoor ik het graag!

    Ik heb het nog eens in de chat uitgeprobeerd en bij mezelf zie ik het inderdaad niet. Maar toch kan ik nog moeiteloos Kermisfan112/Kermisfan worden:
    Code:
    [11:28:05] Ranfox is now known as Kermisfan.
    [11:28:05] [NOTICE NickServ]: This nickname is registered and protected. If it is your
    [11:28:05] [NOTICE NickServ]: nick, type /msg NickServ IDENTIFY password. Otherwise,
    [11:28:05] [NOTICE NickServ]: please choose a different nick.

    Ik weet niet zeker of hij de vergrendeling 100% aan heeft staan? Want bij andere random users die ik geprobeerd heb zie ik wel weer een vergendeling. XD
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van T vr sep 07, 2012 12:48 pm

    Vergrendeling vindt nu automatisch plaats direct na registratie van een nickname, gebruikers die hun nickname al geregistreerd hebben, maar nog niet vergrendeld hebben raad ik aan dit z.s.m. te doen; gebruik hiervoor het onderstaande commando, nadat je op je nick ingelogd bent.
    Code:
    /msg NickServ SET KILL QUICK

    Ook heb ik de OP wat opgeruimd na aanleiding van de nieuwe serverconfiguratie.

    En @Ranfox, ik denk dat Kermis z'n nick dan (nog) niet vergrendeld heeft.

    Gesponsorde inhoud


    Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC! Empty Re: Het veiligstellen van je forumnaam in de IRC!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:10 pm