Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+14
Ranfox
Gemu
Michiresu
Urameshiya
Rage
Remilia~
Pyonta-kun
Olly
Suuschuu
Ranivus
UNOwen
Toumyon
Faolinn
Sophie
18 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Sophie wo maa 07, 2012 11:16 pm

    Sinds wanneer kan de heks trouwens mensen tot leven wekken? :U
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Gemu wo maa 07, 2012 11:43 pm

    Sinds ongeveer twee a drie potjes.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Sophie wo maa 07, 2012 11:58 pm

    Nee serieus, is dat een regel?
    Want er staat niks over in de regels van het spel zelf.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Gemu wo maa 07, 2012 11:59 pm

    Dat was hoe Remilia de heks kende, en ik heb het toen ook zo toegepast.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Ranfox do maa 08, 2012 4:50 am

    Faolinn schreef:Het levenselixir van de heks heeft een behoorlijke houdbaarheidsdatum en dus mag de heks altijd nog een latere nacht teruglopen naar het kerkhof om een dode terug te halen uit z'n graf.*

    Hoe zit het dan wat betreft de speciale rollen? Stel de Heks zou een vermoorde Ziener uit een eerdere beurt terughalen, zou deze persoon dan nog zijn/haar krachten kunnen gebruiken? Of word deze persoon gewoon tot leven gewekt als een normale burger zonder krachten.

    En nu ik er toch over nadenk: Wat dan als er nu iemand weer tot leven gewekt wordt, die eerst opgehangen als wolf was? Zou deze persoon dan plotseling aan de kant van de burgers te komen staan? (Voor in het geval dat ze geen speciale krachten meer hebben...) Want als dat zou gebeuren dan weet die persoon precies wie de wolven zijn en zou het een instant-win voor de burgers worden...
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Faolinn do maa 08, 2012 7:46 am

    Skip schreef:
    Faolinn schreef:Ik verbiedt enkel het prijsgeven van rollen buiten het forum om!

    Oke, hoe zit dit met doden?
    Mag je een dode wel vertellen wat je rol is?
    Faolinn schreef:*DIT BETEKENT DAT DE DODEN GEEN ENKELE INFORMATIE MOGEN KRIJGEN OVER DE ROLLEN NADAT ZE DOOD ZIJN GEGAAN, DE DODEN ZIJN DOOD, ER ZIJN GEEN MEDIUMS AANWEZIG DUS NIEMAND KAN EN MAG EEN DODE INFORMATIE GEVEN OVER DE ROLLENCONFIGURATIE VAN HET SPEL! TEVENS MOGEN DODEN GEEN INFORMATIE GEVEN AAN DE LEVENDEN OM DEZELFDE REDENEN!!!

    Seriously Skip? Heb je echt over deze tekst heengelezen? xD

    Ran, ik weet dat je mee hebt gekeken bij het necromancer/medium potje van Gemu, en daarom deze vraag stelt. Het is toch ALTIJD zo geweest dat wanneer een heks een persoon van de dood redt deze gewoon zijn rol mag houden? Waarom zou dat opeens anders zijn? Dus in het kort: Ja, de persoon houd gewoon zijn/haar rol. Uiteraard worden counters niet gereset. Dus als een Priester zijn wijwater al een keer gegooid heeft, sterft en wordt teruggehaald dan heeft hij niet opnieuw een flesje wijwater.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Pyonta-kun do maa 08, 2012 10:41 am

    Faolinn schreef:
    Faolinn schreef:*DIT BETEKENT DAT DE DODEN GEEN ENKELE INFORMATIE MOGEN KRIJGEN OVER DE ROLLEN NADAT ZE DOOD ZIJN GEGAAN, DE DODEN ZIJN DOOD, ER ZIJN GEEN MEDIUMS AANWEZIG DUS NIEMAND KAN EN MAG EEN DODE INFORMATIE GEVEN OVER DE ROLLENCONFIGURATIE VAN HET SPEL! TEVENS MOGEN DODEN GEEN INFORMATIE GEVEN AAN DE LEVENDEN OM DEZELFDE REDENEN!!!

    Seriously Skip? Heb je echt over deze tekst heengelezen? xD

    En jij denkt dat iedereen zich hieraan gaat houden?
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Ranfox do maa 08, 2012 12:47 pm

    Faolinn schreef:Het is toch ALTIJD zo geweest dat wanneer een heks een persoon van de dood redt deze gewoon zijn rol mag houden? Waarom zou dat opeens anders zijn?
    Omdat wij origineel alleen in die nacht degene deden redden van een wolf. Dan is de rol van die persoon nog niet bekend. Als de persoon eerst dood is verklaard op het forum. Dan is zijn/haar rol bekend bij iedereen. Daarom vroeg ik het dus af.

    Faolinn schreef:Dus in het kort: Ja, de persoon houd gewoon zijn/haar rol. Uiteraard worden counters niet gereset. Dus als een Priester zijn wijwater al een keer gegooid heeft, sterft en wordt teruggehaald dan heeft hij niet opnieuw een flesje wijwater.
    Mooi, dat is dus wel fijn om te weten, dat kan zeer handig zijn als een ziener weer teruggehaald kan worden uit de dood. :) Wel nog een vraagje wat dat betreft dan: Als iemand met een speciale rol weer teruggehaald is uit de dood. Mag deze persoon diezelfde nacht zijn/haar krachten dan nog gebruiken of moet hij/zij wachten tot de volgende nacht? (En dan praat ik dus weer over iemand die al een hele dag dood is geweest.)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Sophie do maa 08, 2012 1:17 pm

    Iemand uit de dood terug halen is sowieso niet slim.

    Als het de ziener is dan willen de wolven hem METEEN dood.
    Als het geen ziener is, dan weet alsnog iedereen dat hij burger is, waardoor hij het meest te vertrouwen is, waardoor de wolven hem net zo goed dood willen.

    Dus als de wolven een beetje slim zijn, is het voor de heks helemaal geen goed idee om iemand te ressurecten buiten de nacht om.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Remilia~ do maa 08, 2012 1:54 pm

    Hahahaha Fao's intro stukje xD

    Skip schreef:Sinds wanneer kan de heks trouwens mensen tot leven wekken? :U

    Dat kon ze altijd al. Dat is niet alleen hoe ik de heks ken, het zijn ook gewoon de regels van het spel.

    Ik ben het verder helemaal met Faolinn's regels eens.
    Wat ik vooral fijn vond was dat de heks altijd haar levenselixer kan gebruiken.
    Ik vond het verdraaid lastig om de vorige ronde (Toen die regel er niet was) zo snel te bedenken wat ik wou doen op basis van weinig.
    Bij het tot leven wekken van Ura was het toen of nooit.

    Dat is iets wat ik in de vaste regels wil neerzetten.


    @Pyonta

    Moeten ze wel, willen ze niet een diskwalificatie riskeren...


    Zelf wil ik eigenlijk het liefst dat er echt he-le-maal niet word gesproken bij de doden.
    Ookal heeft de heks haar levenselixer gebruikt. Echt gewoon niet.
    Je komt er zelf maar achter en je denkt maar zelf mee.
    Het liefst! Maar het hoeft ook niet weer per sé , dus stel ik dat niet als regel in.


    @Skip

    Ik vind het wel handig. De burgers hebben dan weer een voorsprong.
    Elke nacht wordt er iemand vermoord...totdat er iemand weer tot leven wordt gewekt.
    Een slachtoffer minder, meer brainpower.
    Daar gaat het vooral om.
    En wie weet wek je de slet tot leven?
    Dus die zal weer lastiger dood te krijgen zijn voor wolven.
    En vergeet niet dat als een slet kiest om bij een wolf te slapen en de wolven kiezen net haar om te vermoorden, ze sterft en als de heks haar dan tot leven wekt....weet zij wie er een wolf is en hebben we er weer eentje minder! (< Is me zelf een keer overkomen toen ik de Slet was. Maar de wolf ontkende zo hard dat ik echt begon te twijfelen xD )
    Of je wekt een priester tot leven die zijn wijwater nog niet heeft gebruikt!
    Tja er kunnen nadelen voor die ene persoon zijn, maar ik zie nog veel meer voordelen voor ons allen!


    Ik probeer vanavond de regels duidelijker neer te zetten zodra ik de tijd heb :L

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Faolinn do maa 08, 2012 5:26 pm

    Remilia~ schreef:Hahahaha Fao's intro stukje xD
    En vergeet niet dat als een slet kiest om bij een wolf te slapen en de wolven kiezen net haar om te vermoorden, ze sterft en als de heks haar dan tot leven wekt....weet zij wie er een wolf is en hebben we er weer eentje minder!
    Hoho, van die regel heb ik geen weet en ik zal hem ook niet gebruiken! Als de slet toevallig bij een wolf slaapt en de wolven haar targetten kan kunnen ze haar ALSNOG niet vinden. Ze zal derhalve ook niet sterven! Ga ik even editen in mijn infostuk.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Toumyon do maa 08, 2012 5:57 pm

    Hebben de burgers dan geen UBER voorsprong als er al een heks in zit?
    ik bedoel, geef de wolven dan ook maar een speciale rol zoals: Apostaat, of Weerwolf met Conversie.

    en als je het helemaal fuckt up wilt maken Fao, stop er dan de Psychopaat / Vreemdeling in. XD

    Anyways, heb er zin! :D
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Faolinn do maa 08, 2012 6:04 pm

    Hahahah Toumyon ik wijs je nogmaals op mijn disclaimer dat deze rollen niet per se erin hoeven te zitten he :P. Maak je maar geen zorgen, ik zorg voor een gebalanceerd potje weerwolven!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Toumyon do maa 08, 2012 6:18 pm

    Faolinn schreef:Hahahah Toumyon ik wijs je nogmaals op mijn disclaimer dat deze rollen niet per se erin hoeven te zitten he :P. Maak je maar geen zorgen, ik zorg voor een gebalanceerd potje weerwolven!

    Oke mooi.
    succes met het leiden.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Hakurei Ninja do maa 08, 2012 9:47 pm

    Wut? Staat niet in de officiële regels dat de heks elke nacht te horen krijgt wie de weerwolven hebben gekozen om te doden, waarbij ze de keuze krijgt om het levenselixer te gebruiken om het slachtoffer te redden of niet? Zo heb ik het altijd gespeeld met veel verschillende mensen die het allemaal zo speelden, meestal met een officiële kaartset met het regelboekje erbij.

    Oftewel, de heks heeft twee drankjes die ze kan gebruiken. Het ene drankje is een drankje waarmee iemand weer tot leven geroepen kan worden. Het andere drankje kan juist iemand doden. Elke nacht krijgt de heks te zien wie de wolven willen eten. Als ze haar levensdrankje wil gebruiken, zal het slachtoffer niet sterven. De heks kan er ook voor kiezen iemand anders te doden met haar andere drankje, in de hoop dat het een wolf is. Ieder drankje is slechts één keer te gebruiken.

    Ze heeft dus niet de macht om zomaar iemand uit de dood te laten rijzen die al dagen dood is, alleen om te zorgen dat één iemand in het potje één weerwolfaanval kan overleven.

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip) - Pagina 28 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 6 -- Spelleider: Skip)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 5:52 pm