Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Helepolis
kyr2005
Remilia~
UNOwen
wolfie559
Pshycho Maniac
Tanshu
Info
LightSpeedReisen
Gemu
Sophie
Urameshiya
16 plaatsers

    Hoe komt Remilia aan haar geld?

    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 3 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van OkashiiKisei vr feb 10, 2012 2:51 pm

    Urameshiya schreef:Hmm, ik had eigenlijk de indruk dat het aantal dode mensen redelijk mee valt. Als alle youkai er maar op los moorden, sterft de menselijke bevolking van Gensokyo waarschijnlijk vrij snel uit, en mensen van buiten halen is een heel gedoe.

    Ik vind het ook een heel interessante vraag hoe de economie van Gensokyo werkt. Wat de kleren betreft denk ik ook dat die bij hun uiterlijk horen/getoverd worden. Ze dragen tenslotte vrijwel altijd hetzelfde. :D
    Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Marisa's kleren ook niet bepaald 19-eeuws Japans zijn. Zou ze die dan getoverd hebben naar het voorbeeld van de Westers geklede youkai? (Klein beetje off-topic, maar ik betwijfel of er veel animo is voor een ander topic alleen over de kleding. ><)

    Eigenlijk had ik begrepen dat bijna al Remilia haar 'prooien' mensen van de buiten wereld zijn, die per ongeluk in Gensokyo zijn belandt of door Yukari naar binnen zijn gehaald (met name mensen die zelfmoord wouden plegen). Remilia had ook een of andere deal met Yukari of het mensen dorp, maar ik weet niet meer zekere hoe het in elkaar zat. Mensen binnen Gensokyo mogen niet opgegeten worden, maar iedereen van de buitenwereld is vrij spel.

    Een topic over de kleding zou ik wel interessant vinden, maar zou voor anderen weinig aandact trekken, ja. Dat youkai kleren tervoorschijn kunnen toveren (of dat het deel van hun wezen is) is toch wel de meest logische verklaring. En bij Marisa ben ik het eens met Wolfie: Marisa heeft ze zelf gemaakt of voor haar laten naaien nadat ze heksen in Westerse sprookjes boeken zag. Het kan ook zo zijn dat Mima het als uniform voor Marisa koos toen Marisa haar nog diende, en dat Marisa te veel van de look hield om er van afstand te doen.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 3 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Pshycho Maniac za feb 11, 2012 12:05 am

    OkashiiKisei schreef:
    Urameshiya schreef:Hmm, ik had eigenlijk de indruk dat het aantal dode mensen redelijk mee valt. Als alle youkai er maar op los moorden, sterft de menselijke bevolking van Gensokyo waarschijnlijk vrij snel uit, en mensen van buiten halen is een heel gedoe.

    Ik vind het ook een heel interessante vraag hoe de economie van Gensokyo werkt. Wat de kleren betreft denk ik ook dat die bij hun uiterlijk horen/getoverd worden. Ze dragen tenslotte vrijwel altijd hetzelfde. r:D
    Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Marisa's kleren ook niet bepaald 19-eeuws Japans zijn. Zou ze die dan getoverd hebben naar het voorbeeld van de Westers geklede youkai? (Klein beetje off-topic, maar ik betwijfel of er veel animo is voor een ander topic alleen over de kleding. ><)

    Eigenlijk had ik begrepen dat bijna al Remilia haar 'prooien' mensen van de buiten wereld zijn, die per ongeluk in Gensokyo zijn belandt of door Yukari naar binnen zijn gehaald (met name mensen die zelfmoord wouden plegen). Remilia had ook een of andere deal met Yukari of het mensen dorp, maar ik weet niet meer zekere hoe het in elkaar zat. Mensen binnen Gensokyo mogen niet opgegeten worden, maar iedereen van de buitenwereld is vrij spel.

    Een topic over de kleding zou ik wel interessant vinden, maar zou voor anderen weinig aandact trekken, ja. Dat youkai kleren tervoorschijn kunnen toveren (of dat het deel van hun wezen is) is toch wel de meest logische verklaring. En bij Marisa ben ik het eens met Wolfie: Marisa heeft ze zelf gemaakt of voor haar laten naaien nadat ze heksen in Westerse sprookjes boeken zag. Het kan ook zo zijn dat Mima het als uniform voor Marisa koos toen Marisa haar nog diende, en dat Marisa te veel van de look hield om er van afstand te doen.
    De deal was toch dat de mensen uit het dorp vrij spel zijn als ze in de nacht buiten het dorp zijn, ofzo?
    themilo
    themilo
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Kan beter engels dan nederlands.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 3 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van themilo do dec 27, 2012 12:43 am

    De deal was toch dat de mensen uit het dorp vrij spel zijn als ze in de nacht buiten het dorp zijn, ofzo?
    De deal is dat the mensen niet elke youkai vermoorden die ze tegenkomen ik weet dat weel mensen dit vergeten maar de mensen van het dorp zijn erg krachtig elke bewoners kan alles behalve the sterkste youkai vermoorden(dat staat in the PCB prologue) en als ze samenwerken denk ik dat niets behalve yukari en reimu hun zou kunnen stopen.

    De originelen pioniers van het dorpje waren the beste krijgers in japan naar gensokyo gestuurd om alle youkai te vermoorden dat dorpje is het dorpje van asterix and obelix alleen dan nog machtiger.

    De enige mensen die gegeten worden zijn buitenlanders die door yukari ontvoerd zijn naar gensokyo.

    Yukari ontvoerd ook mensen om aan remilia te geven zo dat sakuya hun bloedt kan gebruiken ik denk ook dat ze de rest aan meiling en patchouli voert dus sakuya heeft honderden mensen vermoord en yukari is schuldig voor de verdwijning en dood of wie weet hoeveel mensen.

    Gensokyo een blij paradijs zo lang je maar niet naar de details kijkt of je een buitelander bent.

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 3 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Urameshiya do dec 27, 2012 11:21 am

    themilo schreef:De deal is dat the mensen niet elke youkai vermoorden die ze tegenkomen ik weet dat weel mensen dit vergeten maar de mensen van het dorp zijn erg krachtig elke bewoners kan alles behalve the sterkste youkai vermoorden(dat staat in the PCB prologue) en als ze samenwerken denk ik dat niets behalve yukari en reimu hun zou kunnen stopen.
    Er staat dat ze sterk en moedig zijn, maar niet dat ze de youkai met gemak zouden kunnen vermoorden. Het is denk ik niet zo zeer een kwestie van dat mensen (Touhoufans) dat vergeten, maar dat ZUN later duidelijk heeft gemaakt dat de mensen zich in een zwakkere positie bevinden dan de youkai.
    Als je Gumonshiki~PMiSS leest, zie je dat de nadruk erg ligt op hoe gevaarlijk de meeste youkai zijn voor mensen (lezers van het boek, dus bewoners van het dorp), en wat je kunt doen om dat gevaar te verminderen. Maar er staat nergens het advies om danmaku naar de youkai af te vuren, of om ze aan een zwaard te rijgen. In plaats daarvan is het advies vaak om de confrontatie uit de weg te gaan, en er staat letterlijk in het voorwoord van het boek dat mensen in Gensokyo in angst leven, omdat ze niet goed weten hoe ze zich tegen youkai kunnen verdedigen. Misschien dat ZUN toen hij net begonnen was met de Windows Touhougames nog in gedachten had dat de mensen allemaal zo krachtig waren als Reimu of Marisa, maar dan heeft hij dat later herzien.

    En welkom hier, themilo!

    Gesponsorde inhoud


    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 3 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:01 pm