Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Princess Sylvysprit
KuroNeko
Ranfox
Sophie
Urameshiya
Pshycho Maniac
Toumyon
Rage
Tanshu
Quwanti
wolfie559
Gemu
16 plaatsers

    Nieuwe skins?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Urameshiya wo jan 18, 2012 7:58 am

    Pf, op de ondersteuningsfora van Forumotion staat een uitgebreide uitleg over het gebruiken van meerdere themes, maar die blijkt verouderd te zijn. Met de huidige software werkt de manier die daar beschreven staat niet meer. Ze zeggen dat ze in februari kunnen vertellen hoe het nu wel moet, dus ik denk dat ik dat even afwacht, als jullie het niet erg vinden. Dat zou een hoop puzzelwerk schelen. ^^;

    Los van of het wel of niet gaat lukken met het invoeren van meerdere skins, lijkt het me sowieso wel aardig om de TvH-huisskin op een gegeven moment wat op te frissen. Er zijn hier en daar namelijk wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar zijn.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Princess Sylvysprit do jul 31, 2014 8:14 pm

    Excuus voor de necropost, maar, ik vind dit een geweldig idee, ik zou dolgraag willen helpen, jammer dat dit waarschijnlijk niet meer gaat gebeuren...
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Urameshiya do jul 31, 2014 10:57 pm

    Ach, ik wil niet uitsluiten dat het opfrissen van de forumskin ooit kan gebeuren! Het implementeren van een systeem met meerdere skins lijkt alleen niet heel erg voor de hand te liggen met hoe dit forum werkt.

    Als er op dit moment een meerderheid vóór een (deels) nieuwe look is, kunnen we het best proberen. Of af en toe voor een paar weken een alternatieve skin invoeren. Mochten er mensen zijn die dat leuk zouden vinden of juist niet, of meer mensen die daadwerkelijk aan die skins zouden willen werken: laat gerust van je horen hier!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Nekotaku do jul 31, 2014 11:41 pm

    Het is op zich wel leuk, maar heb ik het eerder meegemaakt op fora. En om eerlijk te zijn: het is onnodig. Meestal komt het idee bovendrijven wanneer mensen het gevoel hebben dat er een frisse wind door de community moet waaien, maar het cosmetische is daarbij niet meer dan het oppervlak. Ik zou liever mensen hun tijd zien steken in interessante topics doen heropleven of nieuwe, kwalitatieve threads waar wat werk in zit maken dan zich bezig houden met CSS en graphics. Dit is overigens een niet te onderschatten taak en echt wel iets voor professionals. Niet weinigen hebben zich mispakt aan proberen zelf een webdesign te maken, enkel om erachter te komen dat de bijna onzichtbare kwaliteiten van een goede layout het resultaat zijn van jaren ervaring.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Rage vr aug 01, 2014 1:00 am

    Een fresh look op het forum zou inderdaada heel nice zijn.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Snakke vr aug 01, 2014 10:55 pm

    Persoonlijk vind ik de skin zoals hij nu is goed. Het past geweldig in het thema en bij het forum en zie dus niet echt nood aan andere skins. 
    Wat ik daarentegen wel zie zitten zijn tijdelijke skins die voor een evenement geactiveerd worden. Ik denk nu aan bv. als er een nieuwe game uitkomt of cirno dag, maar ook misschien als er yuyucon en dergelijke bezig zijn. Alhoewel denk ik dat het werk dat erin moet gestoken worden waarschijnlijk niet opweegt tegen de uiteindelijke uitkomst..
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Princess Sylvysprit vr aug 01, 2014 11:44 pm

    Snakke schreef:Persoonlijk vind ik de skin zoals hij nu is goed. Het past geweldig in het thema en bij het forum en zie dus niet echt nood aan andere skins. 
    Wat ik daarentegen wel zie zitten zijn tijdelijke skins die voor een evenement geactiveerd worden. Ik denk nu aan bv. als er een nieuwe game uitkomt of cirno dag, maar ook misschien als er yuyucon en dergelijke bezig zijn. Alhoewel denk ik dat het werk dat erin moet gestoken worden waarschijnlijk niet opweegt tegen de uiteindelijke uitkomst..
    Ik ben bereid mijn best hiervoor te doen, dit klinkt echt super leuk!
    Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken ^^
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Sophie zo aug 03, 2014 11:52 pm

    Persoonlijk vind ik het prima zoals het is.

    Als iets goed werkt, waarom zou je er dan aan sleutelen?

    Ik ben erg kritisch omdat ik een hékel heb aan fora met slechte designs, en dat zijn er erg veel. LSR bijvoorbeeld, is naar mijn mening een zootje en de lay-out is genoeg om er voor te zorgen dat ik er niet wil komen.

    Ik denk dat veel mensen dit onderschatten (afgaande op fora die ik zie). Hoewel ik niks tegen heb op af en toe een erg subtiele verandering (bijvoorbeeld iets donkerroods met kerst ipv donkerpaars) ben ik voorstander om het forum gewoon simpel te houden.

    Als we iets fris willen kunnen we beter nieuwe topics verzinnen of fanart oid maken.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Quwanti ma aug 04, 2014 12:03 am

    Ik ben wel in voor een redesign. Met name de achtergrond mag van mij wel eens anders, zeker doordat deze te klein is voor mijn scherm en er dus een lelijke void rondom de achtergrond zit. Een donkere subtiele herhalend patroon zou ik bijvoorbeeld wat prettiger vinden.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Shiro ma aug 04, 2014 1:06 am

    Eerlijk gezegd vind ik een herontwerp van het forum overbodig.
    Als er problemen zijn met bepaalde aspecten van het forum, zoals de hierboven genoemde achtergrond, lijkt het me beter om alleen die te veranderen. Voor de rest is het forum nu al mooi, rustig en overzichtelijk, dus ik zie niet in wat een ander uiterlijk toevoegt.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Rage ma aug 04, 2014 1:35 am

    Of doe wat ze bij epforums doen. Optie geven welke skin je wilt gebruiken, de gene die iets nieuws willen kunnen dat kiezen, mensen die de oude thema/skin willen kunnen die behouden.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma aug 04, 2014 1:38 am

    Rage schreef:Of doe wat ze bij epforums doen. Optie geven welke skin je wilt gebruiken, de gene die iets nieuws willen kunnen dat kiezen, mensen die de oude thema/skin willen kunnen die behouden.
    Hier dacht ik ook aan, gewoon een of ander scrolldown menu ergens
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Shiro ma aug 04, 2014 2:43 am

    Een keuze tussen layouts is hier al eerder besproken, maar als ik het goed begrijp is het niet mogelijk?
    Tenminste, ik weet niet wat er precies bedoeld wordt met dat het niet op een aantrekkelijke manier toe te voegen is (is er wel een onaantrekkelijke manier? Zo ja, in welk opzicht?), maar het klinkt niet heel positief.
    SolsticeBas
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Verzamelen van zielen

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van SolsticeBas ma aug 04, 2014 10:22 am

    Ik vind het prachtig en het herontwerp is onnodig IMO. Of je kunt de oude skin die we nu hebben houden en een paar optional skins toevoegen en ons laten kiezen. IMO haat ik het als je niet kan kiezen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Urameshiya di aug 05, 2014 5:52 am

    Persoonlijk ben ik het er mee eens dat het huidige thema op zich prima volstaat, en het zoals Neko zegt belangrijker is dat er interessante topics komen dan dat er interessante nieuwe banners en knopjes komen.

    Dat gezegd hebbende, lijkt het me op zich geen kwaad kunnen om eens een keer een tijdelijk ander thema te proberen voor een speciale gelegenheid, zoals Snakke voorstelt. Een feestelijk kleurtje voor in de week rondom Yuyucon of iets dergelijks lijkt me best een leuk idee.

    Als er serieus iemand is die dat uit wil werken, neem maar contact met me op en dan kunnen we het regelen! Ik zou iemand die zich daar aan wil wagen wel aan willen raden om het in elk geval in eerste instantie simpel te houden. Alleen een alternatieve banner en achtergrond bijvoorbeeld, want zoals Neko zegt is het een hele hoop werk om een heel nieuw thema van de grond af te ontwerpen, en al helemaal als je het goed wilt doen.

    Helemaal los daarvan, vind ik dat Qu wel een goed punt naar voren brengt: de huidige achtergrond is voor hoge schermresoluties eigenlijk te klein. Ik zou het plaatje een stukje uit kunnen breiden, maar dat is natuurlijk geen heel elegante oplossing. Bij een nog net weer wat hogere schermresolutie komt er dan alsnog weer een rand omheen, en als je uitzoomt gebeurt hetzelfde.

    Een herhalend patroon zou daar inderdaad een oplossing voor kunnen zijn, maar dan zal de achtergrond wel wat simpeler moeten dan die nu is. Die trap linksonderin zou bijvoorbeeld het veld moeten ruimen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen daar tegenover zou staan. Wat vinden jullie?

    Shiro schreef:Een keuze tussen layouts is hier al eerder besproken, maar als ik het goed begrijp is het niet mogelijk?
    Tenminste, ik weet niet wat er precies bedoeld wordt met dat het niet op een aantrekkelijke manier toe te voegen is (is er wel een onaantrekkelijke manier? Zo ja, in welk opzicht?), maar het klinkt niet heel positief.
    Waar het op neer komt is dat het in principe niet ondersteund wordt, maar er misschien met heel veel gedoe een omweg mogelijk is die het toch mogelijk maakt. Gezien het beperkte niveau van mijn html-skills ligt het dan alleen in de lijn der verwachting dat er allerlei onvoorziene en onhandige bijwerkingen zouden zijn. k=w=

    Gesponsorde inhoud


    Nieuwe skins? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:42 pm