Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
BaksteenComrade
Tanshu
Sophie
Pshycho Maniac
Faolinn
TheEternalMokou
Nekotaku
UNOwen
T
Toumyon
Urameshiya
15 plaatsers

    Forum layout: aan verandering toe?

    Enquête

    Is het forum aan een make-over toe?

    [ 6 ]
    Forum layout: aan verandering toe? Voteba1021%Forum layout: aan verandering toe? Voteba12 [21%] 
    [ 17 ]
    Forum layout: aan verandering toe? Voteba1061%Forum layout: aan verandering toe? Voteba12 [61%] 
    [ 5 ]
    Forum layout: aan verandering toe? Voteba1018%Forum layout: aan verandering toe? Voteba12 [18%] 
    [ 0 ]
    Forum layout: aan verandering toe? Voteba100%Forum layout: aan verandering toe? Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 28
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Urameshiya za sep 01, 2012 2:20 pm

    Zoals Quwanti gisterenavond in de chat voorstelde: misschien is het een-jarig bestaan wel een goed moment om eens over het uiterlijk van het forum na te denken. Dat is al sinds de opening hetzelfde, maar misschien zou het leuk zijn daar eens wat aan te veranderen.

    Hoe denkt iedereen hierover? Zou het goed zijn om het forum een nieuw visueel thema te geven? En zo ja, zijn er misschien al voorstellen over hoe dat nieuwe thema eruit zou kunnen zien? Toen ik het er gisteren met Quwanti over had, leek mij bijvoorbeeld een PCB stage 4 (Lily White/Prismrivers)-thema wel leuk, met veel lichtere kleuren dan we nu hebben. Wat ook zou kunnen is een herfstig MoF-thema, gewoon omdat het bijna herfst wordt.

    En zijn er misschien mensen die zich aanbieden om een bijdrage aan een eventueel nieuw thema te leveren?

    Voor de duidelijkheid, dat zou kunnen inhouden:
    - nieuwe banner
    - nieuwe achtergrondafbeelding
    - kleurenschema
    - knoppen/icoontjes
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Toumyon za sep 01, 2012 2:24 pm

    Ik kan de banner wel maken als niemand anders het wil doen, laat mij maar weten wat er op moet komen te staan en wat het aantal grote moet zijn.

    EDIT:Ook de achtergrond, maar zoals ik er boven al schrijf moet ik wel een beetje gewezen worden wat het idee is en wat we willen hebben.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van T za sep 01, 2012 2:32 pm

    De achtergrond mag wel iets breder, en dan interlaced (dat ziet er beter uit tijdens het laden).

    Ik ben zelf ook meer een fan van witte layouts... maar dat is een kwestie van mening, denk ik.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van UNOwen za sep 01, 2012 2:40 pm

    ROOD.

    Ik ben helemaal voor een nieuwe layout, niet omdat deze slecht is maar omdat verandering cool is. De achtergrond breder zou wel goed zijn.

    Btw, waarom geen achtergrond met characters op, of gaan we het houden bij een soort van landschap?

    Maar het belangrijkste is denk ik toch nog het kleurenschema dat weer eens wat wag veranderd worden :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Nekotaku za sep 01, 2012 2:41 pm

    Ik vind het prima zo. Maar misschien is dat gewoon omdat ik schrik heb van verandering XD
    Is er hier een optie voor gebruikers om te kiezen welk thema ze willen? Want het zou wel leuk zijn het oude ook te behouden.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van TheEternalMokou za sep 01, 2012 2:44 pm

    Ik ben zelf ook voor een nieuwe lay-out, verandering is altijd leuk.

    UNOwen schreef:Btw, waarom geen achtergrond met characters op, of gaan we het houden bij een soort van landschap?
    Wordt de achtergrond dan niet te druk? Ik ben zelf van mening dat je de achtergrond altijd een beetje neutraler moet houden dan de rest, maar ik weet niet hoe de rest hierover denkt.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Urameshiya za sep 01, 2012 2:45 pm

    @Neko: Zo'n optie is helaas niet standaard beschikbaar met deze software. Ik heb er een tijdje geleden naar gekeken, maar het lijkt erop dat het ook niet makkelijk is om dat op een aantrekkelijk manier toe te voegen. Het zal er dus waarschijnlijk op uitdraaien dat we of allemaal de oude layout houden, of allemaal een nieuwe krijgen.

    Mokou schreef:Wordt de achtergrond dan niet te druk? Ik ben zelf van mening dat je de achtergrond altijd een beetje neutraler moet houden dan de rest, maar ik weet niet hoe de rest hierover denkt.
    Ik ben het hierover met Mokou eens, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe opvallend je die characters erop zou willen zetten.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Faolinn za sep 01, 2012 2:52 pm

    Ik raad Gemu aan als artist. Hij is GOED 8D
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Pshycho Maniac za sep 01, 2012 4:26 pm

    Het is ook bijna winter, dus misschien iets blauws?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Sophie za sep 01, 2012 5:39 pm

    De achtergrond mag breder en misschien anders, maar ik vind het idee van een keuze wel nice. Ik weet alleen niet of we dat kunnen doen aangezien Ura ooit zei dat hij niet alles aan het forum kan veranderen...

    Als het winter word, een Cirno theme! We zouden wel iets met seizoenen kunnen doen misschien.

    Iniedergeval de layout hetzelfde houden, zwart met witte tekst aub. :3
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Tanshu za sep 01, 2012 5:44 pm

    Ik ben er niet op tegen, maar ik moet zeggen dat ik wel gehecht ben aan deze vormgeving. Bovendien sluit het ook aan bij de naam van het forum.
    avatar
    BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro


    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van BaksteenComrade zo sep 02, 2012 12:59 am

    Uhm. Welicht een lichtere/rustige kleur schema en een achtergrond.

    Meschien iets in de righting van http://www.nansons-place.com/nontut/8doodles/papyrus/papyrus.jpg voor achtergrond?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Olly zo sep 02, 2012 6:55 pm

    Tanshu schreef:Ik ben er niet op tegen, maar ik moet zeggen dat ik wel gehecht ben aan deze vormgeving. Bovendien sluit het ook aan bij de naam van het forum.

    Ja, het past allemaal zo mooi en ik vind het wel prima zo. Maar verandering zou zeker zo gek niet zijn. Dan is een bredere achtergrond inderdaad fijn, misschien iets met een landschap. In ieder geval rustige kleuren zoals nu.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Ranfox ma sep 03, 2012 1:35 pm

    Ik vind het eigenlijk allemaal wel prima zo, al zou verandering ook niet verkeerd zijn. Ik lees een aantal leuke ideetjes zoals thema's die bij het huidige seizoen horen. :)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Urameshiya ma sep 03, 2012 5:05 pm

    Goed, om het samen te vatten heeft een ruime meerderheid dus geen bezwaar tegen verandering, maar kunnen we het ook gerust zo houden.

    Ik stel daarom voor eens te proberen in overleg een nieuw thema te maken dat de meeste van ons hopelijk leuk vinden, en dat zodra het klaar is in te voeren. (Als uit een poll blijkt dat het nieuwe thema het niet kan winnen van het oude, dan gaat het niet door, of verbeteren we het nieuwe thema gewoon totdat het wel beter is.) Tegelijkertijd met de invoering daarvan verander ik dan het forum van versie naar phpbb2 (zie ook m'n post op het IRC-topic). Ik heb er goede hoop op dat het daarna mogelijk zal zijn om een theme changer in te voeren, zodat (nadat het aangepast is voor phpbb2) het oude thema weer te gebruiken zal zijn. Ik durf daarover alleen niets te beloven, en ook als het lukt, zal het forum er niet exact hetzelfde uitzien als nu.

    Als jullie het met dat voorstel eens zijn, dan is de volgende stap om te beslissen wat voor theme (en wat voor palet) geschikt zou zijn. Als ik de reacties zo lees moet het in elk geval een rustig kleurenschema zijn, maar of het donkere tekst op lichte achtergrond of lichte tekst op donkere achtergrond moet worden, daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld. Als er concrete voorstellen zijn voor een bepaald kleurenschema (namen/codes/afbeeldingen van de betreffende kleuren), dan zouden die erg welkom zijn!

    Gesponsorde inhoud


    Forum layout: aan verandering toe? Empty Re: Forum layout: aan verandering toe?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:15 pm