Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
kyr2005
wolfie559
Toumyon
7 plaatsers

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 di dec 27, 2011 4:57 pm

    Urameshiya schreef:
    wolfie559 schreef:het is niet dat ik hier wil beginnen huilen gelijk een klein kind ofzo maar de altijd vrolijkheid regel in verband met closed third eye characters kan voor nogal oneerlijke situaties zorgen.
    bijvoorbeel ura is third eye type en het enige wat hij moet doen is AL zijn skill points vanaf het begin in zijn attack steken (en ik vermoed dat hij iets in die aard heeft gedaan) en dan kan hij niet verliezen want hij doet dan FTK

    (dit is niet als negatieve commentaar bedoelt richting URA of toumyon maar altijd-vrolijk regel kan de balans nogal omgooien)

    (zo denk ik erover)

    (ik weet dat ik die strategie zou doen)
    Je moet je wel bedenken dat als je al je punten in attack stopt je meteen verliest als je meerdere vijanden tegelijk tegenover je hebt, of als er een vijand is met genoeg verdedigingspunten om niet in een keer dood te zijn. Dus zo ver kan zelfs ik als CTE niet gaan.

    Maar ja, ik zal niet ontkennen dat mijn karakter vrij sterk is. Oneerlijk is het niet, want ik heb uit precies dezelfde mogelijkheden kunnen kiezen als jullie. Maar ik geloof dat Myon al van plan was het CTE-type voor het volgende potje te gaan nerfen, toch? XD

    Misschien zou het aardig zijn om alle 'in de eerste beurt gebeurt x' regels van de verschillende types om te zetten naar bijvoorbeeld 'in de eerste beurt heb je een kans van 2 op 3 dat x gebeurt'. Dan heb je nog steeds meestal profijt van je eigen type-eigenschap, maar kun je er niet meer van uit gaan dat het altijd gebeurt. (En zou een CTE-type gedwongen zijn om ook goed in verdediging te investeren.)

    of 50 procent kans van dat het kan gebeuren ofzoiets...

    in ieder geval je snapt mijn punt...

    (wat bedoel je dat als je meerdere tegenstanders tegelijk zou bevechten je dat voordeel niet meer hebt?? je doet dan toch gewoon een aanval die alle vijanden raakt...)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Urameshiya di dec 27, 2011 5:11 pm

    wolfie559 schreef:wat bedoel je dat als je meerdere tegenstanders tegelijk zou bevechten je dat voordeel niet meer hebt?? je doet dan toch gewoon een aanval die alle vijanden raakt...
    Maar die aanvallen zijn magie bij een CTE-type. Daar helpt een hoge attack-stat dus niet bij. Als je je punten moet spreiden over magische kracht en gewone aanvalskracht, word je meteen een stuk minder gevaarlijk. Maar afhankelijk van het type vijanen/de hoeveelheid kan dat inderdaad soms uitkomst bieden.

    Misschien heb je wel gelijk dat een kans van 50% beter zou zijn voor vrolijkheid, want je hebt natuurlijk sowieso al 50% kans om als eerste te mogen. Bij elkaar dus nog steeds 75% kans dan. Maar goed, dat is natuurlijk aan Myon om te beslissen.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Tanshu di dec 27, 2011 6:30 pm

    Mocht er inderdaad iets komen om mensen te reviven, dan vind ik dat het in de vorm van een ofuda moet. XD
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon di dec 27, 2011 6:48 pm

    Ik ben inderdaad van plan om de CTE-type een beetje te verminderen qua extra...het 75% kans systeem lijkt me een goede voorstander.

    ook wil ik zeggen dat bij monsters en bazen je altijd eerst mag ook al ben je geen CTE-type.

    en Tanshu je Ofuda idee, lijkt me wel wat ja, maar ik moet er nog rustig over nadenken hoe we dit doen...qua reviven.


    Bedankt allemaal voor jullie medewerking en deelnamen aan mijn FRPG.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van kyr2005 di dec 27, 2011 6:52 pm

    Toumyon schreef:
    en Tanshu je Ofuda idee, lijkt me wel wat ja, maar ik moet er nog rustig over nadenken hoe we dit doen...qua reviven. .

    Misschien kan je dan dode mensen tot leven wekken met een ofuda, en ze dan als party members gebruiken :D
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pyonta-kun do jan 05, 2012 9:57 am

    Wat ik me de vorige keer ook al afvroeg, hoe zit het met mijn regeneration om de beurt alsa Konpaku zijnde? Vorige keer zag ik er ook niks van terug dus ik dacht dat het aan mij lag, maar vervolgens lees ik dat iemand anders wel regend. Hoe zit dat?
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 do jan 05, 2012 10:18 am

    Pyonta-kun schreef:Wat ik me de vorige keer ook al afvroeg, hoe zit het met mijn regeneration om de beurt alsa Konpaku zijnde? Vorige keer zag ik er ook niks van terug dus ik dacht dat het aan mij lag, maar vervolgens lees ik dat iemand anders wel regend. Hoe zit dat?

    je skill word pas actief aan het einde van ronde 1 niet in het begin
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon do jan 05, 2012 1:05 pm

    Pyonta-kun schreef:Wat ik me de vorige keer ook al afvroeg, hoe zit het met mijn regeneration om de beurt alsa Konpaku zijnde? Vorige keer zag ik er ook niks van terug dus ik dacht dat het aan mij lag, maar vervolgens lees ik dat iemand anders wel regend. Hoe zit dat?

    Misschien zou ik maar minder lui moeten zijn.

    Nou pyon ik typde het gewoon niet omdat ik wist dat je het gevecht wel zou winnen en je daarna toch een level up hebt wat je HP en MP terug brengt tot het maximum dus het is een beetje puntloos om voor mij dan het er dan nog bij te typen, maar maak je geen zorgen, inderdaad zoals wolfie zegt, in het einde van beurt 1 in een gevecht komt het in actie.
    (het duurt al zeer lang om de posts te maken.)

    Sorry voor het ongemak.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pyonta-kun do jan 05, 2012 7:59 pm

    Toumyon schreef:en je daarna toch een level up hebt wat je HP en MP terug brengt tot het maximum

    Ah, dat wist ik niet. Dan is het volkomen begrijpelijk. Ik was zelf een beetje aan het berekenen wat mijn HP was, dus vandaar dat ik het vroeg. Geen probleem hoor, het is volkomen begrijpelijk dat je het zo doet. Bedankt voor de uitleg.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Urameshiya zo jan 29, 2012 2:40 pm

    Toumyon schreef:uhm, dit topic sterft ook zoon beetje...daarom post ik er nu even wat leven in om te zeggen dat de mensen wakker moeten worden.
    ...kon het niet laten.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 ma jan 30, 2012 12:18 am

    ura hebt geduld toumyon is ziek (of was ziek) dan kan het wel eventjes duren om trug actief te worden
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Urameshiya ma jan 30, 2012 11:19 am

    Ik mag hopen dat hij niet nog steeds ziek is. Als dat wel zo is, dan bij deze mijn excuses, Myon. Ik ben ook niet ongeduldig, maar ik zou het zonde vinden als dit spel voor altijd dood zou gaan, want het was erg leuk.
    En ik vond het een klein beetje merkwaardig dat Myon dat postte op de andere RP terwijl zijn eigen RP evengoed inactief was.

    Als het gewoon te veel werk is, Myon, zou je ook kunnen overwegen om per twee of per drie dagen een nieuwe beurt te laten beginnen, in plaats van elke dag. Dan heb je er meteen twee of drie keer minder werk per dag aan. :D
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon ma jan 30, 2012 5:08 pm

    Urameshiya schreef:Ik mag hopen dat hij niet nog steeds ziek is. Als dat wel zo is, dan bij deze mijn excuses, Myon. Ik ben ook niet ongeduldig, maar ik zou het zonde vinden als dit spel voor altijd dood zou gaan, want het was erg leuk.
    En ik vond het een klein beetje merkwaardig dat Myon dat postte op de andere RP terwijl zijn eigen RP evengoed inactief was.

    Als het gewoon te veel werk is, Myon, zou je ook kunnen overwegen om per twee of per drie dagen een nieuwe beurt te laten beginnen, in plaats van elke dag. Dan heb je er meteen twee of drie keer minder werk per dag aan. :D

    bedankt voor de steun, aangezien ik al beter ben, en ik terug ben met me normalen routine, neem ik graag nog vandaag een pauze en begin ik er morgen aan.

    als het echt te veel voor me wordt (elke dag een post) dan zal ik het laten weten.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pshycho Maniac za feb 04, 2012 6:36 pm

    Zo...
    Betekent dit dat je op hiatus bent.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon za feb 04, 2012 8:29 pm

    Pshycho Maniac schreef:Zo...
    Betekent dit dat je op hiatus bent.

    nee...ik ben weer een beetje ziekjes en de systeem posts maken kost veel van mijn tijd, morgen zal ik weer posten.

    ook wil ik even melden dat de help desk niet een plek is om te vragen wanneer ik weer op hiatus ben of niet.
    verstuur dan liever een PM om me even wakker te schudden als ik iets vergeet ofzo qua de FRPG

    Gesponsorde inhoud


    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) - Pagina 2 Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 2:12 am