Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Shiro
Lyari
Faolinn
Nekotaku
Deviljho
Darkenrha
Princess Sylvysprit
Pshycho Maniac
TH-chen
The Judge
14 plaatsers

    (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Princess Sylvysprit vr aug 22, 2014 9:27 pm

    Shiro schreef:Sorry, maar "ik doe het volgende week beter" is gewoon niet genoeg na die hele week stilte.
    Ik had pas sinds deze week weer een desktop, ik moest een hoop dingen opzetten ervoor (de eerste 2 dagen had ik nog geen eens internet dus poste ik vannaf mijn mobieltje, wat niet bepaald fijn is om mee te typen)
    Verder had ik vandaag echt een rotdag, familieproblemen maakte me nogal depri

    Ik had geen tijd, en als mensen daarom denken dat ik een dader ben dan is dat jullie verlies
    Maar serieus, Nekotaku, je wist dat mijn desktop er pas net was, ik vind het verdacht dat je op mij richt terwijl je wist dat ik geen tijd had.
    Ik zou graag een verdere uitleg hierover willen
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr aug 22, 2014 9:38 pm

    Je had gisterochtend de tijd en toegang om ons te vertellen dat je weer mee kon doen, maar ik heb nu nog steeds geen inbreng of meningen over inbreng van anderen gehoord. Als je daar nou eens mee begint hebben mensen geen reden meer om op je te stemmen.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Princess Sylvysprit vr aug 22, 2014 9:42 pm

    Shiro schreef:Je had gisterochtend de tijd en toegang om ons te vertellen dat je weer mee kon doen, maar ik heb nu nog steeds geen inbreng of meningen over inbreng van anderen gehoord. Als je daar nou eens mee begint hebben mensen geen reden meer om op je te stemmen.
    Wat kan ik zeggen dat nog niet gezegd is?
    We weten allemaal dat Psycho verdachte nummers heeft, dat is het ergste wat ik kan bedenken tot nu toe, ik kan nu ook wel met het 1e week argument komen, maar dat is ook gewoon meer van hetzelfde
    Aan Neko's argument vanavond zal ik bepalen of ik op Pyscho of op Neko stem
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr aug 22, 2014 9:48 pm

    Wat is er nou zo verdacht aan Pshycho's nummers?
    Hij verdacht niemand en hij kon er 's avonds mogelijk niet zijn, daarom heeft hij maar iemand random gekozen met random.org zodat hij de stemming niet zou missen. Niet de methode waar ik voor zou kiezen, maar ik begrijp echt niet wat mensen er zo raar en verdacht aan vinden.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr aug 22, 2014 10:09 pm

    Shiro schreef:Wat is er nou zo verdacht aan Pshycho's nummers?
    Hij verdacht niemand en hij kon er 's avonds mogelijk niet zijn, daarom heeft hij maar iemand random gekozen met random.org zodat hij de stemming niet zou missen. Niet de methode waar ik voor zou kiezen, maar ik begrijp echt niet wat mensen er zo raar en verdacht aan vinden.

    Ik denk dat dit gaat over de cijfers uit Neko's spreadsheet, waar Pschycho als verdachtste naar voren komt. In dat geval loopt Eevee blindelings achter Neko aan, wat mij stoort.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr aug 22, 2014 10:18 pm

    Dus wat je zegt is dat eevee blindelings achter Neko aanloopt, terwijl hij op hem wil stemmen? Vreemd.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu vr aug 22, 2014 10:24 pm

    Ik denk dat het logischer is dat eevee de RNG nummers bedoelt.

    [Edit:]
    Het komt voor mij over dat hij op het laatste moment wilt bewijzen dat hij wel degelijk actief is en iets in te brengen wilt hebben, wat in mijn mening wel van inzet betuigt. Helaas is vrijwel alles volgens mij al wel gezegd voor de typische eerste week en komt hij op een ongelukkig last minute tijdstip aanzetten met verscheidene beweringen die nu nogal overkomen als losse flodders.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr aug 22, 2014 10:38 pm

    Gemu schreef:Ik denk dat het logischer is dat eevee de RNG nummers bedoelt.

    [Edit:]
    Het komt voor mij over dat hij op het laatste moment wilt bewijzen dat hij wel degelijk actief is en iets in te brengen wilt hebben, wat in mijn mening wel van inzet betuigt. Helaas is vrijwel alles volgens mij al wel gezegd voor de typische eerste week en komt hij op een ongelukkig last minute tijdstip aanzetten met verscheidene beweringen die nu nogal overkomen als losse flodders.

    Mocht Eevee een dader zijn, dan gaat dit ongelukkig worden voor jou Gemu...

    Welke nummers bedoel je nu Eevee?
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu vr aug 22, 2014 10:41 pm

    Hoe bedoel je dat precies?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Princess Sylvysprit vr aug 22, 2014 10:53 pm

    Olly schreef:
    Gemu schreef:Ik denk dat het logischer is dat eevee de RNG nummers bedoelt.

    [Edit:]
    Het komt voor mij over dat hij op het laatste moment wilt bewijzen dat hij wel degelijk actief is en iets in te brengen wilt hebben, wat in mijn mening wel van inzet betuigt. Helaas is vrijwel alles volgens mij al wel gezegd voor de typische eerste week en komt hij op een ongelukkig last minute tijdstip aanzetten met verscheidene beweringen die nu nogal overkomen als losse flodders.

    Mocht Eevee een dader zijn, dan gaat dit ongelukkig worden voor jou Gemu...

    Welke nummers bedoel je nu Eevee?

    Ik bedoel Pscyho's RNG gebruik, ik dacht dat dat duidelijk genoeg was, sorry
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Pshycho Maniac vr aug 22, 2014 11:43 pm

    Nou, ik ben veel vlugger thuis dan verwacht.
    Stomme regen.

    Olly schreef:Ik denk het heel verstandig is om met zijn alle af te spreken inactieve spelers er uit te stemmen, op momenten in het spel waarbij we geen duidelijke leads hebben.

    We hebben dan niets om op af te gaan. Stemmen via een RNG of iets dergelijks is altijd een slechter idee. Zoals Faolinn al zei is manipulatie daarbij niet uitgesloten en is er een grote kans dat we waardevolle deelnemers in de discussie verliezen. Alsmede eventuele speciale rollen die door gebrek aan discussie zichzelf niet konden verdedigen, waarbij wij deze verliezen.

    Overigens is discussie het hele doel van dit spel. Het is de enige troef die wij als burgers in handen hebben. Als burger kun je je mond niet voorbij praten, je hebt namelijk niets te verbergen en geen eigen agenda. Als ieder ander team, in dit geval de daders of de profeet, heb je een eigen agenda. Zolang wij als groep ervoor staan de discussie levendig te houden forceren we iedereen min of meer om zich in de discussie te mengen. Helemaal als we dat nog eens verstevigen met het dreigement om op inactieve spelers te stemmen als we geen leads hebben. Dit betekent dat elke speler zich geroepen voelt mee te praten. Wij burgers spreken dan natuurlijk de waarheid en doen ons best de discussie vooruit te helpen. De andere partijen zullen met onwaarheden proberen het spel te manipuleren en dat kunnen wij dan weer oppikken, om vervolgens een zinvolle stemronde te hebben geleid door sterk opgebouwde argumenten.

    Kort samengevat dus: Inaciteve spelers, ongeacht hun rol, werken de burgers tegen. Random number generators werken de burgers tegen. Ook in een periode als nu, waar we geen enkele aanwijzing hebben kunnen we beter discussieren.

    Als er nu geen leads zijn, ga ik stemmen op Pschycho Maniac vanavond. Hij post weliswaar wel mee, maar hij draagt niets anders bij aan de discussie dan het gebruik van RNG's, die over het algemeen niet goed zijn voor het burgerteam.

    Er was niet echt veel bij te dragen op dat moment.
    Behalve dat er geen clues waren.

    Maar zoals al gezegd is het niet echt een goed idee om een RNG te gebruiken.
    Eeveesprit's (Ik neem aan dat dat nu Princess Sylvysprit is...?) is mijn stem.
    ...Ook omdat Lyari een goede reden heeft om effe niet te posten.

    Nekotaku schreef:

    Interessant vind ik de post van Pshycho daartussen waarbij hij al aangeeft dat hij van plan was om puur op kans te werken. In feite vind ik dat het niet in zijn voordeel spreekt dat hij plande om vlak voor de deadline te stemmen. Dat is typisch wolvengedrag. Echter weet ik uit vorige potjes dat je hem nooit kan peilen. Toch valt er mogelijk iets uit af te leiden. Er is een aanzienlijke kans dat de dode van afgelopen nacht te wijten is aan de heks. Dus deze zou tenminste één persoon vertrouwen. Zou iemand met voorkennis zoals een heks of ziener random te werk gaan? Pshycho kan het natuurlijk ook faken, maar meestal moet je het niet zo ver gaan zoeken. Ik geef 'm dan ook een iets lagere kans heks, ziener of beschermengel te zijn.
    Als hij medeplichtige was, zou hij ofwel afgelopen nacht bezocht zijn en de kans niet wagen om random op een dader te stemmen, ofwel is hij nog niet bezocht en weet hij zelf nog niet dat hij deze rol heeft (als ik het goed gelezen heb).

    Dat RNG gedoe leek op dat moment een goed idee.
    En ik zou vandaag pas rond 2 uur thuis zijn, daarom stemde ik toen.


    Pshycho doet z'n random stem, niet op de meest inactieve mensen maar gewoon op iedereen. Met het idee dat de wolven waarschijnlijk juist wel actief zijn. Bovendien stemt hij in het groen. :/

    Oeps. Dat was een fout van mij.


    De Griffier
    Toch nog één ding dat ik wil aanhalen. De Griffier of Caroler is mogelijk een sterk wapen. Deze brengt namelijk iemand 's nachts een lied, maar dat kan enkel als die persoon thuis is. De enigen die mogelijk niet thuis zijn, zijn de daders en de slet. En daarbij is er veel meer kans dat het een dader betreft. Dus als iemand een lied heeft gekregen, kan deze persoon dit misschien best zo snel mogelijk met ons delen (is dit toegelaten, Judge?). Niet enkel kan het lied zelf hints bevatten, maar dan weten we ook mogelijk of deze persoon zelf te betrouwen is. Natuurlijk kan een dader proberen dit te faken. We weten zelfs niet of er een Griffier in zit. Maar dat is even gevaarlijk als een ziener faken. Zelfs meer, want dan weten zowel de echte ontvanger van het lied als de Griffier dat je liegt.
    Natuurlijk kunnen we niet verwachten dat vanaf dag één de Griffier zal bevestigen dat hij die persoon effectief had gekozen om een lied te brengen. Dan loopt hij zelf teveel gevaar. Maar in elk geval geeft het al een paar personen een betere kans om geen onschuldige eruit te knikkeren.
    Dus wat denken jullie... Als iemand een lied heeft gekregen, meteen ermee naar buiten? Of nog wachten? Wat zijn de voor- en nadelen? Zoals je ziet is er best wel iets te plannen als je de rollen goed onderzoekt, zelfs met nul aanknopingspunten.

    Als een lied gelijk naar buiten komt, dan kunnen we allemaal helpen.
    Maar de daders zien dan ook gelijk het lied.
    In het begin zijn er veel burgers, dus is er meer kans om het te ontcijferen en aan het eind zijn er juist meer verdachten. Behalve als er veel verdachten beoordeeld zijn.

    Ik ben van de mening dat het beter is als het lied op straat ligt.

    Princess Sylvysprit schreef:
    Olly schreef:
    Gemu schreef:Ik denk dat het logischer is dat eevee de RNG nummers bedoelt.

    [Edit:]
    Het komt voor mij over dat hij op het laatste moment wilt bewijzen dat hij wel degelijk actief is en iets in te brengen wilt hebben, wat in mijn mening wel van inzet betuigt. Helaas is vrijwel alles volgens mij al wel gezegd voor de typische eerste week en komt hij op een ongelukkig last minute tijdstip aanzetten met verscheidene beweringen die nu nogal overkomen als losse flodders.

    Mocht Eevee een dader zijn, dan gaat dit ongelukkig worden voor jou Gemu...

    Welke nummers bedoel je nu Eevee?

    Ik bedoel Pscyho's RNG gebruik, ik dacht dat dat duidelijk genoeg was, sorry

    Zoals ik al zei, het leek me een goed idee op dat moment.
    Ik had het alleen niet echt doorgedacht. (Ik denk wel vaker dingen niet door.)

    Mijn stem is Princess Sylvysprit.
    Dat ik mogelijk verdacht sta door een spreadsheet, betekent het nog niet dat ik dat ben.

    En wauw, ik was 20 minuten bezig met deze post. Man.
    Meeste tijd was het lezen van de posts, maar toch.


    Laatst aangepast door Pshycho Maniac op vr aug 22, 2014 11:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Foutspel.)
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Deviljho vr aug 22, 2014 11:49 pm

    Sorry, ik kom net weer thuis. Ik heb alles teruggelezen, en stem op Eeveesprit.

    Ik vind Eevee nu verdachter dan Psycho, omdat zijn RNG-idee niet echt besproken leek met een team. Dat, en als hij in een team zat kwam hij niet op mij uit.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr aug 22, 2014 11:51 pm

    Pschycho, je hebt daadwerkelijk ontzettend veel nuttige informatie in een post gezet. Hierdoor kan ik mijn stem op jou niet meer verantwoorden.

    Daarom stem ik nu op Princess Sylvysprit. Eevee heeft niet echt iets bijgedragen en wil bovendien óf op Neko óf op Pschycho stemmen. Dit is best gek, aangezien Neko's spreadsheet Pschycho als de meest verdachte persoon aanwijst, wat Neko en Pschycho dus lijnrecht tegenover elkaar doet staan. Ik begrijp Eevee daarin dus niet helemaal. Hij vindt Neko verdacht omdat Neko wist dat zijn computer stuk was. Maar dit zou Shiro, die ook deze argumenten aandroeg (ze zei dat Eevee best wat toe had kunnen voegen sinds gisterenavond) dan even verdacht.
    Vervolgens deelt hij dan toch de verdenking van Pschycho weer met Neko, of dat nou door de spreadsheet komt of niet...
    Verder zie ik ook niet hoe Neko zijn pijlen echt sterk op Eevee richt. Eevee verdedigt zich wel heel heftig voor zoiets triviaals, gedrag wat ik tot nu toe het meest terug heb gezien bij wolven.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Nekotaku vr aug 22, 2014 11:55 pm

    Mja, ik zou nog kunnen veranderen. Maar ik heb geen zin om met iedereen mee te gaan bandwagonnen op eeveesprit en zo de mogelijke poel verdachten te verdunnen als hij onschuldig zou blijken. Op eevee stemmen omdat hij weinig meedenkt (en dat nu alsnog niet doet, zelfs al is hij online) of op Pshycho omdat het zo uit m'n beredeneringen kwam... Beiden zijn mogelijk voor me. Hoe dan ook blijft er weinig om mee te werken dus het is gewoon de minst slecht geïnformeerde gok die ik kan doen. Ik blijf dus bij Pshycho.

    Mochten eevee of Pshycho nog met iets naar voor kunnen komen of ontvanger zijn geweest van een lied, zeg het best nu. Ik stel m'n DDR nog 5 minuten uit om te kunnen reageren.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Faolinn vr aug 22, 2014 11:58 pm

    Waardeloze week, al dient de inzet van iedereen wel beapplaudiseerd te worden. Eevee is werkelijk niet anders dan normaal, en psycho doet daadwerkelijk een nuttige duit in het zakje. De enige die daadwerkelijk een ietsepietsepeuterig beetje anders is dan anders is Remilia~ met haar post over Olly, tevens geef ik Neko gelijk in het optrekken van zijn wenkbrauwen over het gedrag van Shiro en Deviljho.

    Evenals jullie heb ik geen flauw benul op wie ik moet stemmen, en ik heb mijn woord gegeven op een inactieveling te stemmen. Eevee, je bent niet verdacht, maar hebt wel het minste bijgedragen. Olga's idee voor twee moeilijkheidsgraden is daadwerkelijk geen slecht idee want ik vind dit eigenlijk hartstikke lullig voor je, om iedere keer zo eruit geknikkerd te worden.

    Ook ik stem op Eeveesprit

    Gesponsorde inhoud


     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 6 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:14 am