Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Quwanti
Cannibal
Nekotaku
7 plaatsers

    Neko's Touhou Kourindou shop

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku di jul 01, 2014 10:07 pm

    M'n 100ste topic! Hoera! En waar gaat dit topic over?
    Wel, sinds enige tijd speelde ik met het idee om een hoop spullen te importeren en via de Bring & Buy stand te verkopen die je aantreft op conventies als Anime en Abunai. Gezien de prijzen die vele standjes vragen zou ik het een stuk goedkoper kunnen doen (als je weet hoe cheap veel dingen zijn op tweedehandssites als Rakuten en Mandarake) en nog steeds een mooie winst maken.
    Maar naarmate het idee ouder werd stond het me minder aan. Omwille van een paar redenen...
    1) De Bring & Buy is voornamelijk bedoeld om mensen hun spulletjes te laten verkopen die ze niet meer willen. Niet om een handeltje voor je te drijven. Dan moet je zelf maar een stand beginnen.
    2) Ik begrijp dat sellers op conventies, retro game winkels, veilingsites en meer proberen een inkomen te verdienen. Maar €10+ vragen voor doujinshi die je voor misschien €3 kan kopen en tot hier krijgen, of over de €100 voor een retro spel gewoon omdat het enigzins zeldzaam is en je het KAN vragen, is woekeren. Ik vind het degoutant en wil daar niet aan mee doen.

    Dus besloot ik om me te beperken tot wat ik het beste ken, namelijk Touhou, en niet voor winst te gaan. Ik heb een aantal bestellingen gedaan en alles in een Google Drive spreadsheet gestoken om daar te laten uitrekenen voor welke prijs ik spullen kan aanbieden. Ziehier het resultaat:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dpmxjCfpqP8uVAdXtnd_8AbEHSPCZbfkDpzx3f1YCWM/edit?usp=sharing

    Even een overzichtje. Onderaan zijn er tabs. Per order maak ik een tab aan, omdat bepaalde variabelen zoals de shipping kosten en koerswisseling kunnen variëren. Links zie je een afbeelding van het item, gevolgd door de naam, circle en wat voor iets het is (CD, doujinshi, game). Vervolgens is er de aankoopprijs in yen en in euro, berekend op basis van de koerswisseling die m'n credit card bedrijf hanteerde. Vervolgens het gewicht van het item; het percentage van het volledige gewicht bepaalt het aandeel in de shipping, die erop volgt in yen en euro. Het totaal is de aankoopprijs en shipping opgeteld in euro. Daarna volgt de Bring & Buy prijs. Dit is het totaal +20% en naar boven afgerond tot op een halve euro. Aangezien de Bring & Buy stand een commissie vraagt van 10% en ik mogelijk bepaalde zaken niet verkoop, hanteer ik dus deze marge. Meer dan een halve euro winst op een item zal er doorgaans niet in zitten.

    Wat heeft dit nu met jullie te maken? Wel, ten eerste betekent dit dat je op conventies waar er een Bring & Buy is voor de verandering eens betaalbare Touhou spulletjes kan vinden. En ten tweede geef ik jullie ook voorrang. Indien je er iets tussen ziet dat je graag zou hebben, mag je me dat vragen en hou ik het opzij voor je. Dat zal dan overigens niet aan de Bring & Buy prijs zijn, maar aan een afronding tot op €0,5 van de totaalprijs.

    Voorbeeld: stel dat je het ZUN album Dolls in Pseudo-Paradise wilt. Op de Bring & Buy zou het €5 kosten. Maar als je het meteen via mij reserveert komt hun commissie er niet bij en bespaart het mij ook werk qua labelen. Dus dan betaal je een afronding van de totaalprijs. Voor dit album is dat €3,84 wat afgerond zou worden tot €4. Een euro goedkoper dus.

    De kolom "Verkocht?" geeft aan of een item nog beschikbaar is of niet. Ben je geïnteresseerd, post hier even of stuur me een PM.

    Voor degenen bij wie de spreadsheet niet wil laden:
    Spoiler:


    Laatst aangepast door Nekotaku op do jul 03, 2014 6:16 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Cannibal
    Cannibal
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het vermogen om beter te zijn in de Touhou shmups als ik de nacht ervoor niet heb geslapen (All-nightermodo)

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Cannibal wo jul 02, 2014 2:10 am

    I REGRET NOTHING.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Quwanti wo jul 02, 2014 2:12 pm

    Ik zou er graag door heen willen bladeren, echter geeft hij altijd een error en kan ik dus niet alles zien. Heb je toevallig een downloadlink?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku wo jul 02, 2014 2:21 pm

    Welke error krijg je, en met welke browser is het?
    Hier is een PDF bestand met de inhoud. Dit wordt wel niet up-to-date gehouden zoals de spreadsheet zelf, dus is hoogstens een tijdelijke oplossing. De eerste pagina mag je voorlopig negeren, de totalen werken nog niet.
    https://drive.google.com/file/d/0BxxfLcaZVOGMd0VXT0EyVXlPN0E/edit?usp=sharing
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Quwanti wo jul 02, 2014 2:49 pm

    Nekotaku schreef:Welke error krijg je, en met welke browser is het?
    Hier is een PDF bestand met de inhoud. Dit wordt wel niet up-to-date gehouden zoals de spreadsheet zelf, dus is hoogstens een tijdelijke oplossing. De eerste pagina mag je voorlopig negeren, de totalen werken nog niet.
    https://drive.google.com/file/d/0BxxfLcaZVOGMd0VXT0EyVXlPN0E/edit?usp=sharing

    "bestand niet beschikbaar.

    Er is een probleem met dit bestand. Laad het bestand opnieuw."
    Ik kan wel de eerste aantal entries zien, maar naar beneden scrollen lukt niet.

    Met de nieuwste versie van Firefox en ook IE.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku wo jul 02, 2014 2:59 pm

    Tja, ik denk niet dat ik daar zelf nog veel aan kan doen. Probeer anders eens met Chrome?
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Reym wo jul 02, 2014 4:35 pm

    Lol, Cannibal is sneller dan het licht xD


    Ik wil ook graag het Liverne album kopen (met Medicine op de cover)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Princess Sylvysprit wo jul 02, 2014 5:50 pm

    Dus als ik het goed begrijp...
    Je hebt een lijst, en mensen zeggen wat ze er van willen en dan kopen ze het van je?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku wo jul 02, 2014 6:06 pm

    eeveesprit schreef:Dus als ik het goed begrijp...
    Je hebt een lijst, en mensen zeggen wat ze er van willen en dan kopen ze het van je?
    Dat heb je bondig samengevat.
    Yep, zo is het. Wat mensen niet rechstreeks willen kopen bied ik aan bij de Bring & Buy.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku do jul 03, 2014 1:34 pm

    Update.

    Ten eerste, er is een tab toegevoegd met daarin het totaal voor alle kopers die een item hebben gereserveerd. Dit wordt automatisch berekend, maar ik raad aan om het zelf eens na te rekenen. Het totaal met exacte bedragen wordt nu eerst opgesteld en dan pas naar boven afgerond op een halve euro. Dit maakt het goedkoper aangezien er nu niet eerst naar boven wordt afgerond per item. Als daarentegen mensen het oké vinden dat elk item afzonderlijk op €0,5 naar boven wordt afgerond, kan ik dat ook implementeren. Geef me je mening hierover. Grote winst ga ik daar niet op maken, en het verschil is niet enorm. Maar het helpt bijvoorbeeld al wat bij het sponsoren van de Yuyucon prijzen.
    De totalen staan op de eerste tab. De volgende tabs zijn de orders.

    Ten tweede, ik ga voortaan ook zaken die mensen rechtstreeks via mij bestellen op deze manier bijhouden. Het is erg praktisch. In dit geval wordt de "verkocht?" kolom meteen ingevuld met de naam van de besteller. Mogelijk maak ik hiervoor ooit een aparte spreadsheet om ook met douane rekening te kunnen houden.


    En tenslotte zijn er nog twee orders bijgekomen. Eentje ervan was voornamelijk voor Aqualakitu maar heeft ook de soundtracks van de fighters te koop. Die van IaMP had een opmerking over schade, dus dit wil ik eerst eens zelf checken.
    Het andere order bevat terug wat ZUN albums en ook een spel, namelijk EoSD. Ik wil eens checken wat de interesse hiervoor is. Voor Magical Astronomy geldt ook dat er schade was opgegeven dus deze ga ik ook eerst even opzij houden. Van dit order heb ik nog geen bevestiging dus mogelijk zijn sommige items alsnog er niet bij.
    Voor beide orders geldt dat de conversie van yen naar euro gebaseerd is op de huidige koers. Deze kan ik pas vastleggen als ik m'n credit card transactie zie. De schommelingen op deze termijn zijn normaal gezien wel te verwaarlozen inzake het eindresultaat.

    EDIT: aangezien het laden van de pagina problematisch blijft voor een aantal personen, heb ik het document online geplubished als HTML. Hieronder de link:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dpmxjCfpqP8uVAdXtnd_8AbEHSPCZbfkDpzx3f1YCWM/pubhtml
    Er zijn hier een aantal beperkingen aan verbonden. Ten eerste staan de tabs anders, dus die pijl met "Orders staan in aparte tabs" moet je even negeren. Ten tweede kan je de wijzigingen niet in real-time opvolgen. Veranderingen aan de spreadsheet kunnen eventjes er over doen om op de pagina terecht te komen. Tenslotte laden de afbeeldingen van de items niet. Ik heb geprobeerd om de spreadsheet in een iframe op een site te plaatsen en hierop via Javascript de afbeeldingen in te voegen, maar beveiliging tegen cross-site scripting laat dit niet toe. Je kan echter wel de afbeeldingen laden door zelf de volgende script uit te voeren in je browser:
    Spoiler:
    Ik voeg deze informatie en instructies toe in de eerste post.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Scarlet ma jul 07, 2014 8:41 pm

    Ik zit met een groot dilemma.
    De helloween Remilia die ik wil hebben is nergens meer te krijgen en staat op amiami als back order...
    Nu was de box set met bijde er wel nog...alleen heb ik flan al in bezit.

    Nu leek het mij even een idee om te pijlen of iemand dan flan van mij wilt over nemen.
    Natuurlijk de nieuwe! en niet mijne. Dan krijg je dus de nieuwe met het doosje van haar.
    Het gaan om dit figure:
    Status is dan na bestelling: Nieuw! (alleen geopend omdat remi eruit moet).
    Spoiler:
    Iemand interesse???

    Sorry als dit hier niet mag...
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Nekotaku ma jul 07, 2014 9:07 pm

    Nee hoor, dat mag best in dit topic. Reken vooral de shipping en mogelijke douanekosten mee in je aankoopprijs, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Als je een schatting wilt van het gewicht van de figures en uitrekening van douane, vraag maar. Ik raad ook aan om registered SAL te gebruiken en niet EMS. Registered SAL is even veilig, scheelt misschien een weekje in shipping tijd maar is pakken goedkoper.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Reym do jul 10, 2014 12:45 am

    Misschien hoort dit niet in het topic, maar ik vond het te klein om een nieuw topic te maken.

    Ik was een beetje op ebay aan het zoeken, tot ik opeens dit tegenkwam: Dit dus
    40 randomly picked Touhou-buttons voor $14, met free shipping.

    Is dit misschien leuk om met meerdere mensen te kopen? Voor ongeveer €10,30 hebben we dan 40 random verpakte Touhou badges, dus er zit een aantal dubbele speldjes in. Dat komt uit op ongeveer €0,25 per button.

    Geen idee wat voor personages er allemaal tussenzitten, maar op het plaatje zie ik Reimu, Marisa, Aya, Yukari, Ran, Nitori, Cirno.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Pshycho Maniac do jul 10, 2014 12:51 am

    Kely Scarlet schreef:Ik zit met een groot dilemma.
    De helloween Remilia die ik wil hebben is nergens meer te krijgen en staat op amiami als back order...
    Nu was de box set met bijde er wel nog...alleen heb ik flan al in bezit.

    Nu leek het mij even een idee om te pijlen of iemand dan flan van mij wilt over nemen.
    Natuurlijk de nieuwe! en niet mijne. Dan krijg je dus de nieuwe met het doosje van haar.
    Het gaan om dit figure:
    Status is dan na bestelling: Nieuw! (alleen geopend omdat remi eruit moet).
    Spoiler:
    Iemand interesse???

    Sorry als dit hier niet mag...
    Ik ben wel geïnteresseerd.
    Hoeveel zou het kosten?

    En heb je een link naar het product?
    Cannibal
    Cannibal
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het vermogen om beter te zijn in de Touhou shmups als ik de nacht ervoor niet heb geslapen (All-nightermodo)

    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Cannibal zo jul 27, 2014 8:44 pm

    Pakje binnen, eindelijk de tijd genomen om een show-off te wezen.
    What better way to do this than...
    UNBOXING POST GO!
    The misadventures of Box-chan!:

    Gesponsorde inhoud


    Neko's Touhou Kourindou shop Empty Re: Neko's Touhou Kourindou shop

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:38 pm