Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Hakurei Ninja
wolfie559
TheScarletDevil
Tanshu
Koishi~
Patchouli
Pshycho Maniac
Urameshiya
12 plaatsers

    Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Urameshiya za sep 17, 2011 11:18 am

    Het leek me wel leuk om het eens te hebben over hoe we allemaal in aanraking zijn gekomen met Touhou.

    Bij mij kwam het door de muziek. Al een tijd voordat ik Touhou echt ging spelen was ik bekend met een paar van de populairste liedjes op Nico Douga en Youtube, die ik min of meer per ongeluk tegengekomen was. Maar pas toen ik naar meer Touhou muziek ging zoeken en een paar geweldig goeie arranges tegenkwam - een daarvan, als ik het me goed herinner, was een geweldige van Necrofantasia - kwam ik op het idee om ook de games maar eens een kans te geven. En ik raakte er vrij snel verslaafd aan ook. ^^; Al zou het daarna nog wel even duren voor ik ze ook daadwerkelijk uit kon spelen. XD
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Pshycho Maniac za sep 17, 2011 11:38 am

    Ik was aan het zoeken op Youtube naar de Baka Song van Ranma One Half.
    Ik kwam daarbij Cirno's Perfect Math Class tegen.
    Ik vond het wel leuk en ging verdere liedjes zoeken.
    Ik vond daarna UN Owen en kwam erachter dat er games waren.
    Had ze gedownload maar wet toen afgeleid door alle doujins.
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Patchouli za sep 17, 2011 2:24 pm

    Ik was bezig met anime's op te zoeken op youtube, en ik overal steeds iets tegen met de naam: "Touhou".
    dus na een tijdje dacht ik: nu is het genoeg!, nu ga ik opzoeken wat Touhou is!

    en toen begon ik met spelen
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 27

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Koishi~ za sep 17, 2011 2:31 pm

    Mijn vriendin liet me allerlei mcroll videos zien.




    Ik weet het, triest begin.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Tanshu za sep 17, 2011 6:59 pm

    Ook door de muziek. Toen werd ik nieuwsgierig, deed wat meer onderzoek en begon uiteindelijk met spelen.
    TheScarletDevil
    TheScarletDevil
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van TheScarletDevil za sep 17, 2011 10:05 pm

    Ik weet het nog supergoed x''D Ookal ken ik het nu ong 3 jaar

    Ik kreeg er mee te maken door deze youtube vid: https://www.youtube.com/watch?v=SW9stcgoWJ0
    Eerst dacht ik van hmmm wie zou dat weer zijn? Daarna nadat ik wat van Touhou heb gezien op youtube, merkte ik dat het meisje Remilia was. Dus hier heb je het xD
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van wolfie559 zo sep 18, 2011 12:15 am

    wel touhou heb ik leren kennen dankzij kyr toen em bad apple liet afspelen.
    vond wel tof nummer heb er nog een paar meegemaakt.
    dan speelde ik de officiele games dat was ook wel tof.
    en dan speelde ik een fighter games koos als eerste personage youmu.
    dan de officiele mangas gelezen
    en voordat ik het wist was ik vertrokken
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Hakurei Ninja zo sep 18, 2011 12:55 am

    Ik zat op een groot forum waarvan enkele van de meest actieve leden (waaronder de oprichter van het forum zelf) Touhou fans waren. Ik weet niet of ik eerder wat van Touhou had meegemaakt, maar dat was in ieder geval de periode dat ik bewust werd van Touhou. En ook toen ik de bekendste Touhou muziekthema's leerde kennen, omdat er daar iemand was die video's uploadde zoals Bad Apple!! on Ocarina en McDoll Judgement ~ The Clown who Played with People's Hamburgers. Op dat forum deed ik ook gezellig mee met negens vervangen met ⑨'s, tijden voordat ik zelf fan werd.

    Ik werd zelf pas echt fan onder invloed van Urameshiya. Af en toe viel het onderwerp Touhou in gesprekken, en op een gegeven moment stelde hij voor dat ik eens zelf een Touhou game probeerde. Dus downloadde ik de trial van Youyoumu - PCB van ZUN's site (ik had de naam Perfect Cherry Blossom meerdere malen op dat forum horen vallen, dus koos ik die), en duurde het niet heel lang meer voor ik zelf fan was.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Rage zo sep 18, 2011 1:24 am

    Had paar korte demo's van de album "Up to Death" gehoord die ik samen met een vriend zat te zoeken. TOen we het hadden gevonden vond ik meer muziek van Touhou en zal Sakuya steeds en kwam na een korte tijd achter watvoor fanbase het had.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van kyr2005 ma sep 19, 2011 6:33 pm

    Nou... ik had al wat filmpjes gezien waaronder cirno's pefect math class en overdrive, en waarsch. nog meer die ik me niet herinner. Ik had toen wel geen idee wat het was en toen begon iemand die ik ken er over. En toen ben ik meer gaan opzoeken, en heb touhou 6 gedownload geloof ik.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 03, 2011 7:23 am

    toen ik 13 was zat ik mario paint video's aan het kijken. en toen zag ik opeens deze: https://www.youtube.com/watch?v=_HPZ7jHaub4
    dus op een moment was er een lied ertussen getieteld: "sanae" het klonk het beste van allemaal dus zocht ik het origineel en kwam uit bij faith is for the transient people, maar ik wist verder nog niets over touhou, een jaar later lieten m'n vrienden me dit zien: https://www.youtube.com/watch?v=lI5YFVagu8M
    ik ben best wel een fan van ytpmv's en MAD's zoals deze dus ik lolde hier wel hard om, ik keek et nog een paar keer, en toen viel me het achtergrondmuziekje op (u.n owen was her) ik herkende de style van de muziek ergens van, en toen wist ik het weer, faith is for the transient people. mijn vrienden werden hellemaal verslaafd aan alles touhou gerelateerd en dus werd ik dat ook maar
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Quwanti ma okt 03, 2011 1:24 pm

    Toadjesse liet mij vorig jaar een spel zien van een serie dat die leuk vond (spoiler:Touhou Hoe heb je Touhou leren kennen? 3727540737 ), maa ik was niet zo onder de indruk. Ik kende op dat moment ook alleen maar Marisa omdat hij die geweldig vond. Later liet hij mij een ander spel zien en ik vind die ook erg leuk dus ging ik er meer over zoeken. Sindsdien ben ik er, kind off, verslaafd aan. :D

    Gesponsorde inhoud


    Hoe heb je Touhou leren kennen? Empty Re: Hoe heb je Touhou leren kennen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:01 pm