Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
homemadecupcake
Sophie
Toumyon
MR.Kriesebo
Reym
Deviljho
Princess Sylvysprit
Gemu
Scarlet
Suuschuu
Olly
15 plaatsers

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Enquête

    Verder met Het Scharlaken Huis?

    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba12 [0%] 
    [ 2 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba1025%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba12 [25%] 
    [ 6 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba1075%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba12 [75%] 
    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 8
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gemu di nov 05, 2013 1:10 am

    (Ik heb een probleem. de helft van deze thread valt steeds weg als ik hem probeer te bezoeken)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Faolinn di nov 05, 2013 10:53 am

    (zelfde probleem hier, als er mensen gepost hebben onder komodostache, zouden jullie dat opnieuw willen doen?)


    *Klapt twee keer in de handen* "Een voorstelronde! Excellent idee! Johann Faust, celgeleerde, neuroloog en occultist, tot uw dienst. Noemt u mij gemakshalve maar Faust, ben niet zo gecharmeerd van mijn voornaam weet u."

    Veldonderzoek: Het scharlaken huis
    Tussentijdse aantekeningen:

    Prachtig huis, ver weg van bewoonde wereld, alle ruimte om te doen en laten wat je maar wilt. Zal kijken of er een prijs op geboden kan worden. Zal tevens letten op potentiële labruimte, liefst in de kelder uiteraard.
    Hoop commotie onder de genodigden, zal me voorlopig wat afzijdig houden en een gedragstudie verrichten.

    Afwijkingen
    Ben gevraagd om mij voor te stellen. Tot zover mijn poging mij afzijdig te houden. Besluit later wel of ik bij mijn plan blijf of een andere invalshoek zal pogen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Urameshiya di nov 05, 2013 2:32 pm

    Gemu schreef:(Ik heb een probleem. de helft van deze thread valt steeds weg als ik hem probeer te bezoeken)
    Kun je het nu weer zien?
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gemu di nov 05, 2013 6:22 pm

    Urameshiya schreef:
    Gemu schreef:(Ik heb een probleem. de helft van deze thread valt steeds weg als ik hem probeer te bezoeken)
    Kun je het nu weer zien?
    Ja!

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly wo nov 06, 2013 6:28 pm

    Zorg dat je morgen voor 18:00u in de balzaal bent. Dit wil je niet missen!

    E.


    Dus, routekeuzes binnen voor 18:00u, dan beloof ik voor het einde van de avond de uitslag van jullie eerst avontuur en dan krijgen jullie van mij het hele weekend om te stemmen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly za nov 09, 2013 6:55 pm

    Het spijt me dat de update zo laat komt, maar we lagen toch al achter op schema, dus dan valt het wel weer mee.

    sfeermuziek
    Spoiler:

    "Zijn...zijn we de enige?" stamelde Nue. "Nue!" gilde Kogasa. Sakuya kwam er ook al gauw aan. "Weet je waar Youmu is?" vroeg ze voorzichtig. Kogasa en Nue schudde hun hoofd. Ondertussen waren ook Gertrude, Saoirse en Kriesebo in de balzaal beland. "Opmerkelijk." vond Gertrude het. Kriesebo telde het aantal mensen. "Eén, twee, drie, vier..." "ZEVEN!" klonkt een stem vanuit de hoek van de zaal. "Natuurlijk kon ik, Komodo, jullie niet uit het oog verliezen." "Maar wie missen we dan?" mompelde Nue. "Faust, die ehh...rare Jack, Youmu dus, Deviljo,..."

    "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!" gilde Saoirse. Ze zwaaide heftig met haar armen en leek de anderen te wenken naar een hoek van de balzaal. Daar lag Marie, bewusteloos, vastgebonden, met een briefje op haar borst gespeld. Zo gauw als ze konden renden de andere naar Saoirse en Marie toe. Marie werd losgebonden en op een stoel gezet. Vluchtig werd het briefje doorgegeven.
    Iedereen was zo geschrokken van het briefje dat niemand de groep van Faolinn, Deviljho, Eeveesprit, Jack, Youmu en Kurumi aan zag komen. Faust en Jack vroegen Marie meteen wat er was gebeurd, maar die leek niets te weten.


    Kijk omhoog.
    Dit is voor jullie, maak er gebruik van.

    E.


    Boven hun hoofden, aan de kroonluchter, hing een enorme strop.


    Oké. Executietijd. Nog niemand is dood, hoera! Nog even alles kort op een rijtje.
    -Iedereen heeft één stem, de persoon op wie het meest gestemd is gaat dood. Bij gelijkspel gooi ik een muntje op.
    -Ik zou het fijn vinden als je stem duidelijk gemaakt wordt door een kleurtje.
    -Eénmaal in het spel mag tijdens de executieronde een stemming worden uitgeroepen voor de identiteit van E.
    Persoon A: Ik wil een E-stemming.
    Persoon B: Nee, ik weet het nog niet, dus liever niet.
    Personen C/D/E/F/G Wij weten het zeker, we willen een stemming!
    Olga: Er is een E-stemming uitgeroepen, jullie krijgen tot x uur de tijd om een stem uit de brengen op wie jij denkt dat E. is.
    -Je mag wisselen van stem tot de deadline
    -De deadline voor de normale stemming wordt Dinsdag 20:00u. Dit doe ik zodat er niemand laat op hoeft te blijven om te stemmen.

    Succesw
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Scarlet ma nov 11, 2013 8:59 pm

    "K...kiezen!? " Kogasa kijkt in het rond.
    "Hoe kan ik nou iemand dood stemmen?" Kogasa staat met tranen in dr ogen.

    Maar dan beseft ze zich waar het om ging en springt de knop in dr hooft om.
    "HEY! Sta daar niet zo! Kom op! Marie was al bijna het slacht offer van E!" zegt ze met een harde stem.
    " Jullie menen toch niet dat ik hier ga staan af te wachten op het moment dat E achter de rest van ons aan komt? Dacht het even niet he!"

    Toen bleef het stil en Kogasa keek nog eens goed rond.
    "Als ik zo denk..met de mensen waar ik me in de Eetzal bevond kan ik alleen over oordelen, maar ze zijn eigenlijk alleen maar bij me in het oog geleven. Dus zou ik jullie moeten aan kijken die de badkamer bezocht hebben. Maar dat doe ik eens niet, want ik zit nog met 2 andere in mijn maag.
    Hey daar jullie 2! Stap naar voren."

    Kogasa wijst naar Kriesebo & Komodo.
    "Een van jullie was een laatkomer, de ander hield zich verdacht stil. Wat is jullie gedachte? Waarom nemen jullie geen actie?" kogasa begint te staren.

    "Als ik al iemand moet gaan aankijken zijn jullie het. Jullie vielen zo weinig op, dat het bijna verdacht is."
    Kogasa kijkt naar Sakuya en Saoirse.
    "Hebben jullie dit gevoel niet ook langzaam? Ik vind het maar eng hoor...die niets zeggende blikken en zwijgende monden."

    Kogasa zet weer rustig een stap naar achter en wacht op reactie.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Sophie ma nov 11, 2013 9:49 pm

    Sakuya vond Komodo een tikje eigenzinnig en Kriesebo had al helemaal niets gezegd, maar ze was momenteel meer geïnteresseerd in de bevindingen van de rest.

    Ze was blij dat de rest van de gasten nog leefde, hoewel dit grotendeels om zelfbelang ging, des te meer mensen, des te kleiner de kans dat zij direct aangevallen werd. Ondertussen kreeg ze een zwakke plek voor Saoirse die Sakuya continu de hemel in prijsde, ookal ging het over cosplay. Ze deed haar enigsinds aan Flandre denken die ook altijd erg expressief aan gaf dol op Sakuya te zijn.

    "Ik zal het kort houden: Komodo was erg stil en stelde vanuit het niets een route voor. Die hebben we afgewezen en we zijn nu heelhuids hier aangekomen, maar ik weet niet wat er anders gebeurd zou zijn. Kriesebo heeft geen woord tegen ons gesproken, ik weet niet wat er veranderd aangezien hij eerst nog redelijk optimistisch leek.

    Ik ben zelf erg benieuwd naar wat er is gebeurd in de andere groepen, wie zaten er bij elkaar en wat viel jullie op? Hebben jullie nog dingen gevonden?"
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Scarlet ma nov 11, 2013 10:05 pm

    Skip schreef:"Ik zal het kort houden: Komodo was erg stil en stelde vanuit het niets een route voor. Die hebben we afgewezen en we zijn nu heelhuids hier aangekomen, maar ik weet niet wat er anders gebeurd zou zijn. Kriesebo heeft geen woord tegen ons gesproken, ik weet niet wat er veranderd aangezien hij eerst nog redelijk optimistisch leek.
    Kogasa steekt dr hand op en zegt "dat bedoel ik! ons in de val lokken? de leiding nemen? na al die uren stil tezijn... moeten we dat geloven. Ook geeft hij me een raar gevoel. Hij praat vaker in zichzelf, en daarna gaat hij met een "bloedserieuze stem" iets zeggen tegen ons. I...Ik vertrouw dit niet. Sakuya heeft gelijk en ik ben ook erg benieuwd naar jullie van de andere kamer."

    Kijkt doordringend de andere groep aan vol spanning.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Reym ma nov 11, 2013 10:21 pm

    Geachte vrienden van mij, jongedame Nue en ik verbleven de ganse tijd in het sanitair vertrek, en we zijn daar niet weggegaan. Niemand heeft ons aangevallen. Wij hebben helemaal niks gedaan.
    Ik vreesde gevaren in de donkere gangen, daarom zijn wij teruggekomen via de hal. Nue en ik zijn nog steeds in leven, we hebben elkander niets aangedaan. Ik heb dus alleen kunnen zien wat er gebeurde voordat wij ons naar de sanitaire ruimte begaven. Ik ben alleen in een ruimte geweest met Nue, en er gebeurde niks verdachts. Nue en ik hebben niks gedaan.

    Er lagen wel gruwelijke voorwerpen in de badkamer, er lag een rode vloeistof in het bad en er lagen rode vlekken overal... ik ben blij dat we daar weg zijn. Bah. Ik weet niet of het bloed was, maar het was zeker onhygiënisch. Die E. moet eens een meid huren als hij zoveel geld heeft om een grote groep genodigden te ontvangen in zijn huis. Wat een smerig huis.

    Ik vind Nue in ieder geval niet verdacht. Ze is de hele tijd bij mij gebleven, en heeft geen opvallend of verdacht gedrag vertoond! Ik weet zeker dat Nue dit ook van mij kan zeggen.
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van komodostache di nov 12, 2013 10:03 am

    Kely Scarlet schreef:
    Skip schreef:"Ik zal het kort houden: Komodo was erg stil en stelde vanuit het niets een route voor. Die hebben we afgewezen en we zijn nu heelhuids hier aangekomen, maar ik weet niet wat er anders gebeurd zou zijn. Kriesebo heeft geen woord tegen ons gesproken, ik weet niet wat er veranderd aangezien hij eerst nog redelijk optimistisch leek.
    Kogasa steekt dr hand op en zegt "dat bedoel ik! ons in de val lokken? de leiding nemen? na al die uren stil tezijn... moeten we dat geloven. Ook geeft hij me een raar gevoel. Hij praat vaker in zichzelf, en daarna gaat hij met een "bloedserieuze stem" iets zeggen tegen ons. I...Ik vertrouw dit niet. Sakuya heeft gelijk en ik ben ook erg benieuwd naar jullie van de andere kamer."

    Kijkt doordringend de andere groep aan vol spanning.
    (komodo met zijn serieuze stem komt er weer door heen)

    "still zijn? pff, dat heet observeren. ik stelden een route voor, de leiding nemen was niet mijn bedoeling!"
    (goed zo komodo zeg het ze!)

    *begint weer te kreunen

    "in ieder geval wou ik de omweg nemen aangezien ik dacht dat we misschien een val tegen zouden komen als we voor de makkelijkste routen zouden kiezen!"
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van MR.Kriesebo di nov 12, 2013 4:37 pm

    Skip schreef:"Ik zal het kort houden: Komodo was erg stil en stelde vanuit het niets een route voor. Die hebben we afgewezen en we zijn nu heelhuids hier aangekomen, maar ik weet niet wat er anders gebeurd zou zijn. Kriesebo heeft geen woord tegen ons gesproken, ik weet niet wat er veranderd aangezien hij eerst nog redelijk optimistisch leek."
    "Sorrie voor het niet eerder iets zeggen, maar het leek alsof jullie elkaar heel veel te vertellen hadden. Ik besloot dus maar in stilte te wachten op die "E." persoon, toen Komodo plots naar me toe kwam met een vraag over de routes. Ik wist eerst niet dat we daar zoveel aandacht aan moesten besteden maar nou ja, ik koos maar gewoon. Achteraf weet ik niet of het veel had uitgemaakt trouwens."

    zegt Kriesebo, en kijkt de zaal rond.

    "E. heeft tot nu toe iniedergeval wel iedereen goed laten schrikken! Kogasa en Sakuya, wat is dat voor een reactie? Waarschijnlijk is Marie zelf E., of in ieder geval van tevoren ingelicht."

    Nog steeds ervan overtuigd dat er niks aan de hand is wijst hij naar de deur.

    "Als E. ons werkelijk kwaad zou willen doen, waarom staan de deuren dan nog open?"

    Op het moment dat Kriesebo die woorden uitspreekt klinkt er achter hem een knerpend geluid. Iedereen stopt met wat hij/zij aan het doen is en kijkt naar de ingang van de zaal.

    Bonk.

    Met een doffe klap slaan de deuren dicht.

    "Oh. Ermm, laat maar."
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gemu di nov 12, 2013 5:41 pm

    Marie klopte zichzelf af en schuifelde snel naar de rand van het gezelschap. Ze bleef rustig en stil ook al was ze net in vastgebonden staat tussen het gezelschap terecht gekomen. Ze besloot geen reactie te bieden aan de beschuldiging van Kriesebo, want ze achtte deze onbelangrijk en niet het overwegen waard. Desalniettemin verdacht ze hem niet, zijn opmerking klonk oprecht. Ze gluurde richting Komodo, aangezien hij het dichtst in de buurt van een aanwijzing kwam in verband met E of diens handlangers, door middel van het aanwijzen van een route die mogelijk dodelijk kon zijn, terwijl er in de genomen route niemand stierf. Was hij iets van plan? Het was niet veel en er zijn weinig bewijzen, maar iets beters zag ze op het moment niet.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Toumyon di nov 12, 2013 6:24 pm

    Youmu schrok.
    "Wat, vermoorden?"
    Youmu dacht:"Dit is niet geheel anders dan je normaal doet Youmu, je stuurt geesten ook naar de juiste plek met een zwaai van je vertrouwde Roukanken..."

    Het enigste wat me opgevallen is toen ik alleen was met de boys, is dat Eevee alsnog de kortste route wou nemen nadat ik van gedachten was veranderd door Mr.Faust(Faolinn), zonder dat Eevee daar een goede reden voor gaf.
    Hij hield zelfs op een bepaald moment mijn hand vast...waarom deed je dat Eevee?
    -Youmu bloost heel kort na die zin-

    Het viel me ook op dat Deviljho en Jack(Busker) HÉÉEL stil waren.
    -Youmu haalt Roukanken uit.-
    Als ik er al zo over praat voel ik me ongemakkelijk over ze.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Reym di nov 12, 2013 9:23 pm

    De klok had reeds acht uur geslagen, maar Gertrude wist niet wie ze moest verdenken. Nue vond ze in ieder geval niet verdacht.

    Gertrude dacht eens terug aan alles wat ze die dag gehoord en gezien had. Er waren cosplayers, of waren het echte Touhou-personages? De meneer in de labjas, Faust, wilde een lab maken in de kelders van het Scharlaken Huis. Was dat echt zo? Of was hij gewoon onderzoek aan het doen naar de ruimtes in het huis omdat hij een val ging maken? Was hij een handlanger?

    En Marie was vastgebonden op een stoel, maar door wie? Door een handlanger? Of had ze het zelf gedaan? Maar Maries reactie leek heel echt, dus het leek waarschijnlijk dat E (of een handlanger van E) dit achter de schermen had gedaan. Faust en Jack vroegen meteen aan Marie wie dit had veroorzaakt. Vroegen ze dit oprecht? Of omdat ze zichzelf minder verdacht wilden maken?

    Gertrude wist het even niet meer. Het leek net zo'n televisieprogramma waar mensen op een saboteur jagen. Wie is hier de mol?


    Laatst aangepast door Reym op wo nov 13, 2013 6:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 3 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 5:41 am