Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Reym
Snakke
Yonowaaru
Kami-sama
MR.Kriesebo
Sophie
Pshycho Maniac
Nephilith
Hakurei Ninja
RemiliaxScarlet
TheEternalMokou
TH-chen
TanukiTyfoon
kyr2005
Nekotaku
19 plaatsers

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Hakurei Ninja wo jan 23, 2013 1:13 am

    Nekotaku schreef:Aangezien 将棋 met een lange o wordt uitgesproken ben ik voor "shougi" als romanisatie gegaan. Is dit correct?
    Ja, dat dat klopt wel. Ik had het met alleen een o geschreven omdat ik vlak daarvoor op een paar Engelse sites zat om goede links te zoeken, en hier in het Westen wordt het vaak als "shogi" geschreven (ook door bijvoorbeeld de Nederlandse Shogi Bond. a.k.a. NShB want... jeweetwel ・3・). Het is vergelijkbaar met de spellingen Tokyo en Tokio voor Tōkyō of Toukyou, eigenlijk.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van MR.Kriesebo wo jan 23, 2013 10:21 pm

    Mijn gebruikersnaam is MRKriesebo.
    het is zo'n 3 jaar geleden dat ik heb geschaakt, maak ik vind het vast leuk om te doen.
    Kami-sama
    Kami-sama
    De Allersterkste


    Speciale vermogens : Alles veel complexer maken dan het is!! (lang leve belgië!)

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Kami-sama vr jan 25, 2013 5:23 pm

    ik heb ook net een account aangemaakt met naam Kami-san (Kami-sama was al bezet :(

    ps. ik ben ook maar een amateur
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nekotaku vr jan 25, 2013 7:20 pm

    Darn, met een gewone account can je maar hoogstens 10 leden in je friends list hebben.
    Nou ja, alle uitdagingen welkom.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Hakurei Ninja vr jan 25, 2013 7:41 pm

    Nekotaku schreef:Darn, met een gewone account can je maar hoogstens 10 leden in je friends list hebben.
    Wat is dat voor een kapitalistische onzin? ಠ_ಠ
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Pshycho Maniac zo jan 27, 2013 10:46 pm

    Je kan ook niet meer dan 6 potjes doen.
    Tegelijkertijd.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nekotaku wo jul 09, 2014 2:36 am

    Come at me, bros. Ik heb terug zin in een potje schaak door No Game No Life te kijken.
    Yonowaaru
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Yonowaaru wo jul 09, 2014 1:57 pm

    Oh leuk, dan heb ik zowaar nog wat te doen vandaag. Ik heet exact hetzelfde als hier, dat is fijn.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Snakke ma aug 25, 2014 5:12 pm

    Je kan mij zelf altijd uitdagen voor een potje schaak. Ik ben niet zo goed maar vind het wel leuk om te doen.

    Gebruikersnaam op Gameknot: xSnakkex
    Gebruikersnaam op Chess.com: snakke
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Reym ma aug 25, 2014 7:13 pm

    Ik probeer me een beetje te verdiepen in Go (japans bordspel).
    Zijn er hier nog meer mensen die Go spelen?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nekotaku ma aug 25, 2014 7:40 pm

    Ik het de titel van dit topic even aangepast, aangezien dit best wel een algemene thread kan worden over dergelijke bordspellen.
    WCP
    WCP
    Wiskundemaestro


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Ik krijg mijn pot nacho cheese niet open.

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van WCP ma aug 10, 2015 6:23 pm

    Schakers aller landen, verenigt u! Ik daag jullie allemaal uit.
    M'n account is janyedemeyer.


    Laatst aangepast door WCP op di aug 11, 2015 2:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TanukiTyfoon ma aug 10, 2015 10:27 pm

    WCP schreef:Schakers aller landen, verenigt u! Ik daag jullie allemaal uit.

    Kom vechten dan!
    Als jij een account maakt op gameknot.
    WCP
    WCP
    Wiskundemaestro


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Ik krijg mijn pot nacho cheese niet open.

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van WCP di aug 11, 2015 5:28 pm

    Ha, 1-0!
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TanukiTyfoon wo sep 23, 2015 9:27 pm

    ondertussen is het 6-1 voor wcp waarvan mijn enigste overwinning met dank aan een schaak bot was XD

    Zou eigenlijk wel is shogi willen proberen maar ik weet de regels niet meer zo goed en niemand anders die ik ken speelt het.

    hmmm WCP ik daag je uit tot Shogi dat kunnen we allebei niet dat is eerlijk!

    Gesponsorde inhoud


    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) - Pagina 2 Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26, 2024 10:23 am