Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Reym
Snakke
Yonowaaru
Kami-sama
MR.Kriesebo
Sophie
Pshycho Maniac
Nephilith
Hakurei Ninja
RemiliaxScarlet
TheEternalMokou
TH-chen
TanukiTyfoon
kyr2005
Nekotaku
19 plaatsers

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nekotaku za jan 19, 2013 11:42 pm

    Zijn er schaakspelers op het forum hier?
    Ik zou graag wel eens schaak spelen tegen jullie. Zelf heb ik het ooit redelijk wat gespeeld, maar wel nogal casual. Het is niet zo dat ik bekende spellen ging bestuderen of zorgvuldig openingen memoriseren. Overigens ben ik nu in een opwelling terug begonnen na meer dan vier jaar me er niet mee bezig te hebben gehouden, dus ik ben wat roestig.

    Als je me graag wil uitdagen voor een spelletje, dan kan dat op Gameknot. M'n username is dezelfde als hier. Mocht je op een andere site actief zijn, dan wil ik daar ook best eens een kijkje nemen. Of je nu beginner bent of me de pan in hakt, alle uitdagers zijn welkom. Kies zelf maar of je wit of zwart speelt. Zelf ben ik een zeer middelmatige speler die meer voor de lol speelt dan er serieus studie in te steken.

    Het enige dat ik verwacht is dat tegenstrevers alle regels kennen, zodat ze niet klagen dat ze niet wisten dat pionnen en passant kunnen worden genomen of dat roqueren niet gaat als één van de vakken tussen koning en toren onder aanval staan. Overigens zijn er ook mensen op Gameknot die als ze vrij zeker gaan verliezen, beginnen het maximaal aantal dagen tussen elke zet te laten verlopen in de hoop dat je het vergeet en een timeout krijgt, of om je te enerveren. Ik ga ervan uit dat niemand hier dergelijke praktijken hanteert.

    Hopelijk tot spoedig aan het schaakbord!

    EDIT: thread aangepast om ook shougi ter discussie te brengen.


    Laatst aangepast door Nekotaku op ma aug 25, 2014 7:39 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van kyr2005 zo jan 20, 2013 12:53 am

    Ik wil het wel proberen, je moet alleen niet veel verwachten :3
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TanukiTyfoon zo jan 20, 2013 2:23 am

    waarom niet klinkt leuk.
    als iemand mij wilt uitdagen mijn account naam is ook het zelfde als hier.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TH-chen zo jan 20, 2013 2:48 am

    lol eens ff kijken
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TheEternalMokou zo jan 20, 2013 2:59 pm

    Ik heb vroeger wel eens schaak gespeeld en ik weet zo ongeveer wel nog hoe het moet. Verwacht ook van mij niet teveel, want echt vaak heb ik het niet gespeeld.
    Ik heet daar Eeevill
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van RemiliaxScarlet zo jan 20, 2013 7:21 pm

    Waarom ook niet? Yagyuu is mijn username.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TH-chen zo jan 20, 2013 11:30 pm

    mijn username is THchen :P
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Hakurei Ninja ma jan 21, 2013 9:26 pm

    Ik heb wel op de basisschool op een schaakclub gezeten, maar sindsdien nooit echt gespeeld. Ik ben er dus niet echt bepaald goed in.

    Wel even een accountje aangemaakt, want waarom niet. Gebruikersnaam is Raizin. Ik verwacht eigenlijk niet echt dat ik het goed bij zal kunnen houden, maar we zien wel.

    Over online schaak gesproken, voor een internationale shogi server kan je terecht op 81dojo.com. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zo zou het ook mogelijk moeten zijn vriendschappelijke shogi wedstrijdjes over het internet af te spreken. Ik denk alleen niet dat deze site de luxe heeft een spelletje casual over vele dagen/weken tijd te kunnen spelen.

    Nekotaku schreef:Het enige dat ik verwacht is dat tegenstrevers alle regels kennen, zodat ze niet klagen dat ze niet wisten dat pionnen en passant kunnen worden genomen of dat roqueren niet gaat als één van de vakken tussen koning en toren onder aanval staan.
    Ah, kijk. Weer wat geleerd, want dat wist ik allebei niet. (moest even "en passant" op wikipedia opzoeken :3) Maarja, op basisschool niveau is dat natuurlijk ook nog niet zo belangrijk.
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van TanukiTyfoon ma jan 21, 2013 10:30 pm

    ow shogi ook interessant alleen ken ik de regels niet.
    die zal ik dan eerst even moeten gaan leren.
    Nephilith
    Nephilith
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Maximum autisme

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nephilith ma jan 21, 2013 10:54 pm

    Ik ken de basic rules en kan een paar beurten vooruit denken, maar daar houd het er wel bij op ;p
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Hakurei Ninja di jan 22, 2013 2:52 am

    tanukityfoon schreef:ow shogi ook interessant alleen ken ik de regels niet.
    die zal ik dan eerst even moeten gaan leren.
    Ik kan je wel sites aanraden, als je wilt. Ik heb het voornamelijk geleerd van de How to Play Shogi videos op het Youtube kanaal van Hidetchi (waarschijnlijk wel het populairste shogi kanaal op Youtube). De geschreven uitleg op The 81-Square Universe (de site van een van de grotere Engelse online shogi communities) ziet er ook heel degelijk uit als je niet houdt van het video medium.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Nekotaku di jan 22, 2013 6:43 pm

    Shougi lijkt me ook wel wat. Als ik ergens een site vind waar je het asynchroon kan spelen (en ik de regels heb geleerd) wil ik me er best eens aan wagen.

    Ik heb meteen ook effe de thread titel aangepast om gelijk deze twee onderwerpen te combineren. Aangezien 将棋 met een lange o wordt uitgesproken ben ik voor "shougi" als romanisatie gegaan. Is dit correct?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Pshycho Maniac di jan 22, 2013 8:36 pm

    Hmm...

    Mijn Username is PshychoManiac.

    EDIT:
    Ik heb een jaar of 5 niet gespeeld, dus verwacht niet teveel.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van RemiliaxScarlet di jan 22, 2013 9:33 pm

    Ik heb al sinds groep 5 van de basisschool geen schaak meer gespeeld, dus van mij moet je trouwens ook niet veel verwachten. x3
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Sophie di jan 22, 2013 10:57 pm

    Hm, interessant!

    Ik heb vroeger veel schaak gespeeld maar daarna al jaren eigenlijk niet echt meer,
    maar lijkt me leuk om een keer te spelen!

    Gesponsorde inhoud


    Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...) Empty Re: Traditionele bordspellen (schaak, shougi, go...)

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr maa 29, 2024 12:58 am