Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Faolinn
wolfie559
Ranivus
JLoable91
Nekotaku
kyr2005
Tanshu
Info
Pshycho Maniac
Remilia~
UNOwen
Quwanti
Toumyon
T
Myon
19 plaatsers

    Her other half

    Myon
    Myon
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Her other half - Pagina 3 Empty Re: Her other half

    Bericht van Myon ma mei 07, 2012 3:02 pm

    Urameshiya schreef:
    Myon schreef:Hm, het is best lang geleden dat ik uberhaupt weerwolven gespeelt heb. Staat me iets van bij dat het een dag nacht spelletje is waarbij de burgers de weerwolven onder hen moeten zien te ontdekken en lynchen, voordat de weerwolven de burgers opgegeten hebben. Klopt dat? Hoe gaat dat op een forum in zijn werk?
    Dat klopt. Op het forum is elk etmaal een week: in het weekend is het nacht, en mogen de wolven per PM overleggen en aan de spelleider laten weten wie ze aanvallen, en doordeweeks is het dag, en moet er op het weerwolven-topic in het openbaar gestemd worden over wie er opgehangen wordt. Omdat er op het forum veel meer ruimte en tijd is dan als je het spel in het echt speelt, hebben we op dat topic vaak heel uitgebreide discussies over wie er wel of geen wolf zou kunnen zijn en waarom. De makkelijkste manier om te ontdekken hoe het er hier aan toegaat is door gewoon eens op het topic te kijken en mee te lezen - we zijn toevallig net weer een nieuwe ronde begonnen! :)

    Leuk, aapjes kijken ;D Is goed, ik zal eens zien hoe het eraan toegaat.

    Urameshiya schreef:
    Myon schreef:Overigens, ik zie dat jij in Japan woont? Ben je Japanner of ben je daar als toerist of met studiereis o.i.d.? Lukt het een beetje met de taal te spreken?
    Ik studeer hier voor een jaartje, en ja hoor, met de taal kan ik ondertussen heel aardig uit de voeten, al zeg ik het zelf. :D Helaas woon ik echter niet bepaald naast ZUN, dus concrete informatie inwinnen over Youmu's leven en dood gaat lastig worden. ^^;

    Shikansen Bullet Train, no?

    Gaaf dat je in Japan mag studeren. :D Ik leer mezelf de taal enigszins aan, op mijn eigen gemak.
    Waar ik nog moeite mee heb zijn de kanji (is niet moeilijk, maar wel tijdrovend veel kanji, alsof je een woordenboek in je kop stampt)
    Grammatica in detail (subject-object-verb en voorzetsels/partikels ken ik wel, maar hoe zit het bijvoorbeeld met direct object, indirect object, volgorde van (voor)naamwoorden (zelfst. naamwoord als voorbeeld: mens - dier - ding?) etc.)
    En ik heb moeite met de uitspraak, hoewel moeite... Het zit 'm dan vooral in de klinkers, volgens mij worden er bijvoorbeeld in sommige gevallen あい als "ai" (ei) uitgesproken en in andere gevallen juist weer als "a-i" (a-ie), maar wanneer wel en niet, geen idee. Bovendien heb ik hier niemand om mee te oefenen.

    Als je misschien nog tips hebt, altijd welkom :)
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Her other half - Pagina 3 Empty Re: Her other half

    Bericht van Toumyon ma mei 07, 2012 5:35 pm

    Ik wil geen killjoy zijn maar als onze "Myuko" vragen heeft voor de rest van de forum leden raad ik aan om echter in de chatbox die vragen te stellen of per PM.

    Heb ik daar geen gelijk in Ura...of zijn de introductie topics open voor een beetje slowchat?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Her other half - Pagina 3 Empty Re: Her other half

    Bericht van Urameshiya ma mei 07, 2012 5:49 pm

    Introtopics zijn bedoeld om kennis te maken, en volgens mij is dat wat we aan het doen zijn. Dus ik zie niet echt een probleem met dit topic hoor, (Tou)Myon.

    Wat het Japans betreft, Nieuwe-Myon, daar kunnen we het inderdaad misschien beter in de chatbox over hebben, want als ik eenmaal over Japanse taal begin wordt het meestal een lang verhaal. ^^; Er zijn nog een aantal mensen hier op het forum die in meer of mindere mate Japans aan het leren zijn, dus er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die open staan voor een gesprek over de fijnzinnigheden van de grammatica en de uitspraak. :D

    あい wordt in de spreektaal inderdaad soms een beetje samengetrokken/lui uitgesproken, maar het gaat eigenlijk nooit zo ver dat het een Nederlandse 'ei' wordt. Als je twijfelt kun je ze dus maar beter duidelijk als twee aparte klinkers uitspreken. Dan riskeer je ook geen verwarring met あえ. (Dat klinkt dom, maar ik heb zelfs wel eens een tolk op de Nederlandse TV dat fout horen doen, waardoor ze zich volledig onbegrijpelijk maakte. XD)

    Maar zoals ik al zei, daar kunnen we het in de chatbox nog wel uitgebreider over hebben. (Of als je wilt kan ik je ook m'n Skype/msn geven.)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Her other half - Pagina 3 Empty Re: Her other half

    Bericht van Sophie wo mei 09, 2012 1:02 pm

    Oh ik zie nu pas dat ik veelste laat ben, ik dacht eigenlijk dat dit topic van Toumyon was ofzo. ^^;

    Iniedergeval welkom!
    Ik kan je Myonnemon noemen of Myon-chan maar dat is gemeen, dus zeg het zelf maar!

    Gesponsorde inhoud


    Her other half - Pagina 3 Empty Re: Her other half

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:12 pm