Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Faolinn
wolfie559
Ranivus
JLoable91
Nekotaku
kyr2005
Tanshu
Info
Pshycho Maniac
Remilia~
UNOwen
Quwanti
Toumyon
T
Myon
19 plaatsers

    Her other half

    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van wolfie559 za mei 05, 2012 5:22 pm

    welkom myon....

    inspiratie op ik bedenk nog wel iets vetgaafs om te zeggen.

    nog veel plezier hier
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Faolinn za mei 05, 2012 5:39 pm

    Oh fu-... dit gaat HEEL verwarrend worden OTL... Welcome nonetheless maar... dit gaat... echt... heel... verwarrend worden, mark my words.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Olly za mei 05, 2012 5:42 pm

    Welkom Myon,
    Weet je wat? Ik ga jou lekker Youmu noemen, dan haal ik je niet door de war met Toumyon
    Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt en niet geheel in de war raakt ^^
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Faolinn zo mei 06, 2012 1:12 am

    Vind je het heel erg als ik Olly's voorbeeld ga volgen?
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Rage zo mei 06, 2012 10:58 am

    Welkom =3 Ik ga jullie allebei gewoon myon noemen, lekker verwarrend xD
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Urameshiya zo mei 06, 2012 12:12 pm

    Een beetje aan de late kant, maar van harte welkom op TvH! Meer Youmufans kan nooit kwaad!

    Myon schreef:Mochten er nog onduidelijke vragen zijn, dan hoor ik ze liever niet graag, weet nog niet of Youmuik ze zal beantwoorden, dat moet ik dan even met mijn persoonlijke assistente overleggen.
    Ja! *steekt vinger op*

    Ik heb een vraag!

    ...wat gebeurt er als de levende helft van Youmu de spookhelft door midden probeert te hakken met haar Roukanken?
    Myon
    Myon
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Myon zo mei 06, 2012 9:45 pm

    Dank u allen ^_^

    Wilt u allen er wel rekening mee houden dat de arme ziel achter dit account niet de typische touhou fanatic is dat er alles van kan of weet. Touhou is een interesse van me, niet mijn leven, dus sorry als ik eens noobish of ongeloveloos minder intelligent overkom als het op touhou aankomt.

    Olly schreef:Welkom Myon,
    Weet je wat? Ik ga jou lekker Youmu noemen, dan haal ik je niet door de war met Toumyon
    Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt en niet geheel in de war raakt ^^

    Ik heb inderdaad gemerkt dat de vrijheid om Myon als nickname te kiezen niet door iedereen even goed gewaardeerd wordt.
    Mwah, ik zit eraan te denken om de nick dan te laten veranderen, als het echt iemand vreselijk dwars zit.
    Iets als Myukonpaku (Myuko in short), overlapping van meerdere namen en betekenissen op mijn favo touhou personages.

    Urameshiya schreef:Een beetje aan de late kant, maar van harte welkom op TvH! Meer Youmufans kan nooit kwaad!

    Myon schreef:Mochten er nog onduidelijke vragen zijn, dan hoor ik ze liever niet graag, weet nog niet of Youmuik ze zal beantwoorden, dat moet ik dan even met mijn persoonlijke assistente overleggen.
    Ja! *steekt vinger op*

    Ik heb een vraag!

    ...wat gebeurt er als de levende helft van Youmu de spookhelft door midden probeert te hakken met haar Roukanken?

    Laten we dat even makkelijker formuleren; Konpaku betekend ziel, echter is een ziel volgens de Japanse wijze niet 1 geheel maar 2 helften;een mentale ziel (Kon) en een fysieke ziel (paku). (Ik) Myon is het mentale helft, Youmu het fysieke helft.

    Dat uitgelegd te hebben, kom ik tot de simpele conclusie; Als Youmu mij door midden probeert te hakken met haar Roukanken, gegeven dat ik al een halve ziel ben en de Roukanken 10 "spirits/zielen (kons)" in 1 slag doormidden kan slaan.
    Dan vrees ik dat ik in 20 delen gehakt zal worden, en Youmu al jong met mentale problemen te kampen krijgt, maar geen zorgen, ze zal de enigste niet zijn, iedereen is wel op zijn/haar manier verstandelijk beperkt.

    Maar ik ga er niet vanuit dat mevrouw Youmu haar mentale helft in stukken wil hakken.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Faolinn zo mei 06, 2012 10:11 pm

    Myon schreef:Dank u allen ^_^

    Wilt u allen er wel rekening mee houden dat de arme ziel achter dit account niet de typische touhou fanatic is dat er alles van kan of weet. Touhou is een interesse van me, niet mijn leven, dus sorry als ik eens noobish of ongeloveloos minder intelligent overkom als het op touhou aankomt.

    (...)

    Laten we dat even makkelijker formuleren; Konpaku betekend ziel, echter is een ziel volgens de Japanse wijze niet 1 geheel maar 2 helften;een mentale ziel (Kon) en een fysieke ziel (paku). (Ik) Myon is het mentale helft, Youmu het fysieke helft.

    Dat uitgelegd te hebben, kom ik tot de simpele conclusie; Als Youmu mij door midden probeert te hakken met haar Roukanken, gegeven dat ik al een halve ziel ben en de Roukanken 10 "spirits/zielen (kons)" in 1 slag doormidden kan slaan.
    Dan vrees ik dat ik in 20 delen gehakt zal worden, en Youmu al jong met mentale problemen te kampen krijgt, maar geen zorgen, ze zal de enigste niet zijn, iedereen is wel op zijn/haar manier verstandelijk beperkt.

    Maar ik ga er niet vanuit dat mevrouw Youmu haar mentale helft in stukken wil hakken.

    Somehow passen die twee delen tekst niet bij elkaar. Zo'n analyse zou ik nooit hebben kunnen stellen over een touhoupersonage XD.
    En maak je geen zorgen wat betreft niet alles van touhou weten. Het zijn niet allemaal fanatici hier. Persoonlijk zit ik hier alleen voor een slepend muzikaal project, een dagelijkse kleine dosis touhou en met name de toffe mensen die hier allemaal rondhangen ^^.
    Myon
    Myon
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Myon zo mei 06, 2012 10:40 pm

    Faolinn schreef:
    Myon schreef:Dank u allen ^_^

    Wilt u allen er wel rekening mee houden dat de arme ziel achter dit account niet de typische touhou fanatic is dat er alles van kan of weet. Touhou is een interesse van me, niet mijn leven, dus sorry als ik eens noobish of ongeloveloos minder intelligent overkom als het op touhou aankomt.

    (...)

    Laten we dat even makkelijker formuleren; Konpaku betekend ziel, echter is een ziel volgens de Japanse wijze niet 1 geheel maar 2 helften;een mentale ziel (Kon) en een fysieke ziel (paku). (Ik) Myon is het mentale helft, Youmu het fysieke helft.

    Dat uitgelegd te hebben, kom ik tot de simpele conclusie; Als Youmu mij door midden probeert te hakken met haar Roukanken, gegeven dat ik al een halve ziel ben en de Roukanken 10 "spirits/zielen (kons)" in 1 slag doormidden kan slaan.
    Dan vrees ik dat ik in 20 delen gehakt zal worden, en Youmu al jong met mentale problemen te kampen krijgt, maar geen zorgen, ze zal de enigste niet zijn, iedereen is wel op zijn/haar manier verstandelijk beperkt.

    Maar ik ga er niet vanuit dat mevrouw Youmu haar mentale helft in stukken wil hakken.

    Somehow passen die twee delen tekst niet bij elkaar. Zo'n analyse zou ik nooit hebben kunnen stellen over een touhoupersonage XD.
    En maak je geen zorgen wat betreft niet alles van touhou weten. Het zijn niet allemaal fanatici hier. Persoonlijk zit ik hier alleen voor een slepend muzikaal project, een dagelijkse kleine dosis touhou en met name de toffe mensen die hier allemaal rondhangen ^^.

    Random logica met een vleugje wiki.
    Geavanceerde simpliciteit zeg maar, zoals ook te verliezen in het contradictionary. Als je bedoelt wat ik begrijp.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Urameshiya ma mei 07, 2012 12:31 am

    Myon schreef:Laten we dat even makkelijker formuleren; Konpaku betekend ziel, echter is een ziel volgens de Japanse wijze niet 1 geheel maar 2 helften;een mentale ziel (Kon) en een fysieke ziel (paku). (Ik) Myon is het mentale helft, Youmu het fysieke helft.

    Dat uitgelegd te hebben, kom ik tot de simpele conclusie; Als Youmu mij door midden probeert te hakken met haar Roukanken, gegeven dat ik al een halve ziel ben en de Roukanken 10 "spirits/zielen (kons)" in 1 slag doormidden kan slaan.
    Dan vrees ik dat ik in 20 delen gehakt zal worden, en Youmu al jong met mentale problemen te kampen krijgt, maar geen zorgen, ze zal de enigste niet zijn, iedereen is wel op zijn/haar manier verstandelijk beperkt.

    Maar ik ga er niet vanuit dat mevrouw Youmu haar mentale helft in stukken wil hakken.
    Hm-hm, interessant, Myonn! (Die extra n is voor het onderscheid.) Youmu was juist zo verstandig... :( Maar of Youmu's dode helft haar mentale ziel bevat lijkt me eigenlijk niet nog niet zo duidelijk vast staan. Die heeft haar levende helft tenslotte ook nodig, want haar levende helft kan ook denken en beslissingen nemen.

    Maar ik heb nog een vraag: wat gebeurt er als ze het dit keer met haar Hakurouken probeert? Bereikt ze dan verlichting?

    (Sorry, maar dit is veel te interessant! En het zijn allemaal heel belangrijke dingen om te weten over je.)

    En maak je geen zorgen over je nickname. Niemand neemt het je kwalijk dat je de vrijheid hebt genomen om jezelf Myon te noemen. Het is alleen een beetje verwarrend voor ons, dus we denken hardop na over een manier om daar iets aan te doen. (Maar als je toch je naam wilt veranderen mag dat natuurlijk.)
    Myon
    Myon
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Myon ma mei 07, 2012 1:35 am

    Urameshiya schreef:
    Myon schreef:Laten we dat even makkelijker formuleren; Konpaku betekend ziel, echter is een ziel volgens de Japanse wijze niet 1 geheel maar 2 helften;een mentale ziel (Kon) en een fysieke ziel (paku). (Ik) Myon is het mentale helft, Youmu het fysieke helft.

    Dat uitgelegd te hebben, kom ik tot de simpele conclusie; Als Youmu mij door midden probeert te hakken met haar Roukanken, gegeven dat ik al een halve ziel ben en de Roukanken 10 "spirits/zielen (kons)" in 1 slag doormidden kan slaan.
    Dan vrees ik dat ik in 20 delen gehakt zal worden, en Youmu al jong met mentale problemen te kampen krijgt, maar geen zorgen, ze zal de enigste niet zijn, iedereen is wel op zijn/haar manier verstandelijk beperkt.

    Maar ik ga er niet vanuit dat mevrouw Youmu haar mentale helft in stukken wil hakken.
    Hm-hm, interessant, Myonn! (Die extra n is voor het onderscheid.) Youmu was juist zo verstandig... :( Maar of Youmu's dode helft haar mentale ziel bevat lijkt me eigenlijk niet nog niet zo duidelijk vast staan. Die heeft haar levende helft tenslotte ook nodig, want haar levende helft kan ook denken en beslissingen nemen.

    Maar ik heb nog een vraag: wat gebeurt er als ze het dit keer met haar Hakurouken probeert? Bereikt ze dan verlichting?

    (Sorry, maar dit is veel te interessant! En het zijn allemaal heel belangrijke dingen om te weten over je.)

    En maak je geen zorgen over je nickname. Niemand neemt het je kwalijk dat je de vrijheid hebt genomen om jezelf Myon te noemen. Het is alleen een beetje verwarrend voor ons, dus we denken hardop na over een manier om daar iets aan te doen. (Maar als je toch je naam wilt veranderen mag dat natuurlijk.)

    Over het veranderen van de naam denk ik nog even na, eerlijk gezegd stond ik ook niet stil bij eventuele koosnaampjes die mensen hier onderling gemaakt kunnen hebben, dus dan is zo'n vergissing al gauw gemaakt. Mja, als er iemand echt problemen mee heeft kan er natuurlijk altijd nog naar gekeken worden. En liever dat ik gewoon een ander koosnaampje krijg, dan dat een lid die hier al langer vertoefd gedwongen word af te zien van de zijne/hare. Als ik met een koosnaampje voor mezelf mag komen suggereer ik "Myuko" bij gebrek aan inspiratie.


    Hm, het is wat betreft Youmu/Myon maar net hoe je het interpreteerd denk ik, aangezien er geen volledige concrete informatie is over wat ze van elkaar zijn (als je kijkt naar mentale en fysieke functies), behalve het feit dat ze hybride spook/mens zijn. Ik interpreteer het als zo:
    Myon is het spookhelft, van spoken in het algemeen word uitgegaan van entiteiten met een degelijk gemis aan fysieke vorm.
    Ik zie Myon als het geweten (gedachte/gevoel) van Youmu, en Youmu als uitvoerende lichaam. (gedrag)
    Myon denkt, Youmu doet. Youmu voelt (tast/schade), Myon interpreteert.
    En klinkt misschien raar, maar het is net zo vreemd als het proberen uitleggen van het bestaan van spoken :p
    Bovendien is het idee van een gespleten persoonlijkheid al iets aparts, maar een gespleten entiteit is helemaal moeilijk te vatten. Alhoewel toepasselijk voor een meesteres in de zwaardvechtkunst.

    Hakurouken is dat andere zwaard, niet waar? Hm, ik lees op de wiki dat de Hakurouken de verwarring (of geweten, maar de wiki stelt "dispel of confusion" dus ik neem het maar even letterlijk) uit datgene slaat waarin Youmu snijd. Gebruikt ze het op spoken (kons in afwachting om terug te keren in wedergeboorte, als ik het concept van Hakugyokurou goed begrijp.) dan zouden deze naar nirvana gaan (einde van het wedergeboorte cyclus; fysiek en mentaal dood dus).

    In het geval van Youmu/Myon als hybride zijnde, zal Myon naar nirvana gaan en Youmu verlost worden van haar geestelijke helft.
    In mijn interpretatie zal Youmu dan dus verder gaan als een gewetenloos en doelloos persoon.
    Of course, iedereen bekijkt het op zijn manier, dus ik kan er helemaal naast zitten. (En weer een teken dat absolute objectiviteit niet bestaat, onze mentale mogendheid geeft aan alles een persoonlijke draai.)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Faolinn ma mei 07, 2012 9:36 am

    ...Myonmyon... jij bent officieel hartstikke cool. Ik wil dat je het volgende potje weerwolven mee gaat doen. Dit analytisch vermogen wil ik DOLgraag daar in actie zien! Wat een zinsbouw, wat een vocabulaire! Man, jij zou de verlosser voor de éne en de doodsangst voor de andere partij zijn met jouw retorisch vermogen!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Urameshiya ma mei 07, 2012 10:21 am

    Myon schreef:Of course, iedereen bekijkt het op zijn manier, dus ik kan er helemaal naast zitten. (En weer een teken dat absolute objectiviteit niet bestaat, onze mentale mogendheid geeft aan alles een persoonlijke draai.)
    Je hebt gelijk, en dit forum is juist een perfecte plek om meningen uit te wisselen over dit soort dingen. :D Ik denk trouwens wel dat er objectieve uitspraken gedaan kunnen worden over dingen in Gensokyo, want ZUNs woord is wet. Voor de 'officiele' versie van Gensokyo dan tenminste.

    En ik ben het helemaal met Faolinn eens! Doe mee met het volgende potje weerwolven! Je bent er vast goed in.
    Myon
    Myon
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Myon ma mei 07, 2012 12:36 pm

    Faolinn schreef:...Myonmyon... jij bent officieel hartstikke cool. Ik wil dat je het volgende potje weerwolven mee gaat doen. Dit analytisch vermogen wil ik DOLgraag daar in actie zien! Wat een zinsbouw, wat een vocabulaire! Man, jij zou de verlosser voor de éne en de doodsangst voor de andere partij zijn met jouw retorisch vermogen!

    Youmu en ik danken u voor het gevlei. Nog nooit heb ik weerwolven via een forum gespeeld.

    Hm, het is best lang geleden dat ik uberhaupt weerwolven gespeelt heb. Staat me iets van bij dat het een dag nacht spelletje is waarbij de burgers de weerwolven onder hen moeten zien te ontdekken en lynchen, voordat de weerwolven de burgers opgegeten hebben. Klopt dat? Hoe gaat dat op een forum in zijn werk?

    Urameshiya schreef:
    Myon schreef:Of course, iedereen bekijkt het op zijn manier, dus ik kan er helemaal naast zitten. (En weer een teken dat absolute objectiviteit niet bestaat, onze mentale mogendheid geeft aan alles een persoonlijke draai.)
    Je hebt gelijk, en dit forum is juist een perfecte plek om meningen uit te wisselen over dit soort dingen. :D Ik denk trouwens wel dat er objectieve uitspraken gedaan kunnen worden over dingen in Gensokyo, want ZUNs woord is wet. Voor de 'officiele' versie van Gensokyo dan tenminste.

    En ik ben het helemaal met Faolinn eens! Doe mee met het volgende potje weerwolven! Je bent er vast goed in.

    Mja, tenzij je naast ZUN woont en concrete informatie kan winnen, dan kunnen we best objectieve uitspraken gaan doen. Ik denk niet dat de wiki's door ZUN zelf inelkaar zijn gezet, en wat op de wiki staat ook weer eerder de interpretaties van de auteurs van de artikelen weergeven, dan dat het per se beschrijft zoals ZUN het bedoelt heeft.

    Ik wil best eens proberen via het forum weerwolven te spelen, maar verwacht mijn eerste ronde niet veel van me, ik zal in gewenning vast niet zo scherp zijn.

    Overigens, ik zie dat jij in Japan woont? Ben je Japanner of ben je daar als toerist of met studiereis o.i.d.?
    Lukt het een beetje met de taal te spreken?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Urameshiya ma mei 07, 2012 1:47 pm

    Myon schreef:Hm, het is best lang geleden dat ik uberhaupt weerwolven gespeelt heb. Staat me iets van bij dat het een dag nacht spelletje is waarbij de burgers de weerwolven onder hen moeten zien te ontdekken en lynchen, voordat de weerwolven de burgers opgegeten hebben. Klopt dat? Hoe gaat dat op een forum in zijn werk?
    Dat klopt. Op het forum is elk etmaal een week: in het weekend is het nacht, en mogen de wolven per PM overleggen en aan de spelleider laten weten wie ze aanvallen, en doordeweeks is het dag, en moet er op het weerwolven-topic in het openbaar gestemd worden over wie er opgehangen wordt. Omdat er op het forum veel meer ruimte en tijd is dan als je het spel in het echt speelt, hebben we op dat topic vaak heel uitgebreide discussies over wie er wel of geen wolf zou kunnen zijn en waarom. De makkelijkste manier om te ontdekken hoe het er hier aan toegaat is door gewoon eens op het topic te kijken en mee te lezen - we zijn toevallig net weer een nieuwe ronde begonnen! :)

    Myon schreef:Overigens, ik zie dat jij in Japan woont? Ben je Japanner of ben je daar als toerist of met studiereis o.i.d.? Lukt het een beetje met de taal te spreken?
    Ik studeer hier voor een jaartje, en ja hoor, met de taal kan ik ondertussen heel aardig uit de voeten, al zeg ik het zelf. :D Helaas woon ik echter niet bepaald naast ZUN, dus concrete informatie inwinnen over Youmu's leven en dood gaat lastig worden. ^^;

    Gesponsorde inhoud


    Her other half - Pagina 2 Empty Re: Her other half

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 1:03 am