Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Nekotaku
Hakurei Ninja
Kip
UNOwen
Quwanti
Tanshu
Urameshiya
11 plaatsers

    Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Urameshiya wo maa 21, 2012 6:12 pm

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 25907111

    Voor wie het nog niet wist: het is weer lente! In andere woorden: Reitaisai komt nu heel snel dichterbij! En ook voor wie niet naar het Touhou-event aller Touhou-events kan gaan, is er van alles om naar uit te kijken. ZUN mag dit jaar dan 'verhinderd' zijn, maar er doen toch een stuk of 4987 andere Touhou-circles mee. En dat betekent dat 27 mei een dag met een onvoorstelbare hoeveelheid nieuwe releases wordt. :D

    Vandaar dit topic om alle informatie over Reitaisai 9 in te verzamelen en te bespreken!

    Net als vorige jaren is Reitaisai dit jaar weer een evenement van superlatieven. Het grootste Touhou-evenement ooit gehouden, en daarmee ook meteen het grootste 1-serie-only-doujinevenement ooit gehouden. De locatie is natuurlijk het grootste expositiecentrum van heel Japan: de Tokyo Big Sight (Tokyo International Exhibition Center).

    Uiteraard wordt op Reitaisai ook niet zomaar voorbijgegaan aan het feit dat ZUN op de dag van het evenement zijn bruiloft viert. Eerder vandaag heeft de organisatie van Reitaisai het eerste deel van hun ZUN-vererings-plan onthuld: alle bezoekers van Reitaisai worden uitgenodigd om aan het eind van de dag een lied voor ZUN te zingen. Het lied zal gebaseerd zijn op ZUNs eigen thema, en gearrangeerd worden door 'iemand die wij allemaal kennen', aldus de RTS-organisatie. Tegen het einde van april zal het lied op Youtube komen te staan, zodat alle Reitaisai-gangers nog ruim de tijd hebben om te oefenen.

    Ook als niet alle tienduizenden RTS-deelnemers mee gaan zingen, kunnen we er op rekenen dat het een ongekend groot koor wordt. De organisatie heeft aangegeven van plan te zijn om het zingen te filmen en de opnames aan ZUN te overhandigen. :D

    De organisatie heeft ook meteen bekendgemaakt dat de catalogus (= toegangskaartje) vanaf 22 april bij doujinwinkels te koop is, en 1942 yen kost. Reserveren kan al voor die tijd. De voorkant van de catalogus van dit jaar is de afbeelding hierboven, getekend door Kirero van de circle KirororO

    (Helepolis, zal ik voor jou ook een catalogus reserveren, of ben je van plan die zelf ergens te gaan scoren? Ze worden ook nog aan de deur verkocht, maar soms raken ze daar op, en dan heb je een probleem. ^^;)

    Het zal ook vast niet lang meer duren voordat de circles hun nieuwe releases bekend gaan maken. Zijn er al bepaalde dingen waar jullie naar uitkijken of op hopen? :)

    P.S. Er zal trouwens een uhm... speciale delegatie van leden van dit forum aanwezig zijn, dus als er iemand geinteresseerd is in een verslag achteraf...!



    Was het vergeten toe te voegen, maar op Pixiv is trouwens een wedstrijd gaande waarbij je Touhou-illustraties kunt inzenden om uitgekozen te worden:

    - voor gebruik op de bordjes van "Niet roken" "Niet rennen" "Niet gaan zitten" enzovoorts op Reitaisai
    - voor op een plastic mapje dat verkocht zal worden op Reitaisai
    - voor in de illustratiebundel die Pixiv zal verkopen op RTS

    Om mensen aan te moedigen hun illustraties beschikbaar te stellen ondanks dat het duidelijk is dat bij deze 'wedstrijd' niet de winnaars zelf, maar de organisatie aan het langste eind trekt zijn er voor winnaars ook Reitaisai goodies, gratis toegang tot Reitaisai, e-cash en een origineel Touhou-artikel met hun illustratie erop te verdienen.
    Daarnaast worden inzenders aangemoedigd om hun favoriete Touhougames aan te moedigen in de wekelijks wisselende view-count-duels tussen twee verschillende Touhougames. Meedoen kan tot 12 april.


    Laatst aangepast door Urameshiya op do maa 22, 2012 2:17 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Tanshu wo maa 21, 2012 9:10 pm

    Urameshiya schreef:

    P.S. Er zal trouwens een uhm... speciale delegatie van leden van dit forum aanwezig zijn, dus als er iemand geinteresseerd is in een verslag achteraf...!
    Ik ben heel geïnteresseerd!!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Quwanti wo maa 21, 2012 9:53 pm

    Ik hoop weer op een nieuwe CD van Buta-Otome!! Dat is de enige circle die op mijn lijstje staat.

    Als die speciale delegatie een Buta-Otome cd kan scoren..!!!
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van UNOwen wo maa 21, 2012 10:58 pm

    Ik kijk natuurlijk uit naar alle nieuwe stuff die gaat uitkomen! En dan vooral de Doujin Manga (hoewel ik nog eerst hira/kata moet leren + woordenschat voordat ik die ook echt kan lezen. Voor nu zal ik nog een lange tijd moeten wachten tot ze vertaald worden :3) en liedjes van alle awesome circles waar ik liedjes van heb :3 Ik kijk al uit naar de stroom van uploads de weken/maanden erna op youtube zullen verschijnen :3
    Kip
    Kip
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Maan zijn. Ik ben maan.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Kip do maa 22, 2012 8:37 am

    Urameshiya schreef:
    Het zal ook vast niet lang meer duren voordat de circles hun nieuwe releases bekend gaan maken. Zijn er al bepaalde dingen waar jullie naar uitkijken of op hopen? r:)

    Sowieso alle nieuwe realeses van Alstroemeria Records-

    Op www.pixiv.net zijn nu ook art-contests voor Reitaisai bezig.
    Zou er best aan mee willen doen, maar ik denk niet dat ik echt een kans maak Y_Y
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Quwanti do maa 22, 2012 8:58 am

    Kip schreef:
    Sowieso alle nieuwe realeses van Alstroemeria Records-

    Op www.pixiv.net zijn nu ook art-contests voor Reitaisai bezig.
    Zou er best aan mee willen doen, maar ik denk niet dat ik echt een kans maak Y_Y
    Ach, je kan het altijd nog doen om je favoriete game te supporten. Dat heb ook gedaan voor Mountain of Faith.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Urameshiya do maa 22, 2012 3:35 pm

    Quwanti schreef:Als die speciale delegatie een Buta-Otome cd kan scoren..!!!
    Ik ga m'n best doen! Buta-Otome staat in elk geval op m'n (op dit moment nog denkbeeldige) lijstje van circles waar ik langs wil. Op welk tijdstip ik er aan toe kom weet ik nog niet, maar dat zou wel kunnen beinvloeden of ze hun eventuele nieuwe CD nog hebben (later = minder kans), en of ik 'm voor je gesigneerd zou kunnen krijgen (later = meer kans). Met circles als Buta-Otome is het belangrijk om goed te plannen, maar plannen gaat nog niet echt zo lang van te voren.

    Hoewel er wel alweer iemand zo vriendelijk en geduldig geweest is om alle circle-namen in te vullen op een plattegrond. Het totale overzicht is een duizelingwekkende 6 A4'tjes groot. Ik snap niet hoe iemand dat zo snel heeft kunnen maken, want de plattegrond van de organisatie (waar alleen nummers op staan, geen namen) is pas vandaag online gezet... :o

    Kip schreef:Op www.pixiv.net zijn nu ook art-contests voor Reitaisai bezig.
    Zou er best aan mee willen doen, maar ik denk niet dat ik echt een kans maak Y_Y
    Oja, ik wist wel dat ik iets vergeten was in m'n post. ^^;
    *zet het er stiekem alsnog even bij*

    En waarom zou je geen kans maken? :o Ik denk dat ze voor de POP-illustraties vooral kiezen voor een plaatje dat op een originele of grappige manier laat zien dat je niet mag drinken, niet mag roken, niet mag zitten enzovoorts. Dus zelfs als je geen vertrouwen in je tekenvaardigheden hebt, zou je alsnog prijzen kunnen winnen met een leuk idee. Al zou ik niet weten waarom jij geen vertrouwen in je tekenvaardigheden zou hebben...

    Quwanti schreef:Ach, je kan het altijd nog doen om je favoriete game te supporten. Dat heb ook gedaan voor Mountain of Faith.
    Ik hoop echt dat volgende week het rode team een keer wint, anders wordt het een hopeloze strijd. Ze beslissen het winnende team geloof ik aan de hand van het totaal aantal plaatjes-views, dus in de laatste week zou alles nog omgekeerd kunnen worden, maar wit loopt nu al zo'n 100 000 voor. Als daar volgende week nog meer bij komt kan rood het wel opgeven. >_< Misschien moet ik ook maar een tekening maken om TH7 te steunen! Niet dat ik kan tekenen, maar alle beetjes helpen. XD

    Een release waar ik stiekem op hoop is trouwens die van het strategiespel waar Chiyuudou op dit moment aan werkt. (Chiyuudou is de circle die ook Touhou Chemblem heeft gemaakt, de Fire Emblem-imitatie met Chen in de hoofdrol, mocht iemand die kennen.) Of het op Reitaisai uit gaat komen staat nog niet vast, maar oorspronkelijk was het de bedoeling dat het op de afgelopen Comiket af zou zijn, dus ondertussen zou het toch wel mogen... Vind ik. :D


    Laatst aangepast door Urameshiya op di jun 12, 2012 9:41 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Hakurei Ninja vr maa 23, 2012 12:08 am

    Meestal maak ik me niet zo druk om zulk soort grote bijeenkomsten in Japan, maar Ura maakt het wel spannend xD

    UNOwen schreef:En dan vooral de Doujin Manga (hoewel ik nog eerst hira/kata moet leren + woordenschat voordat ik die ook echt kan lezen.
    EN kanji. Want doujin manga hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld shounen en shoujo manga, de uitspraak van de kanji meestal niet in hiragana ernaast staan.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Urameshiya vr apr 20, 2012 2:49 pm

    Het gerucht gaat dat misschien de CD die ZUN vorig jaar op Reitaisai uitbracht, en die ondertussen heel moeilijk in handen te krijgen is, op RTS dit jaar opnieuw verkocht zou kunnen worden.

    ...nouja, eigenlijk is het ZUN die dat gerucht verspreidt, en hoopt dat de RTS-organisatie het ook te horen krijgt. XD Ik ben benieuwd!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Urameshiya za apr 28, 2012 5:22 pm

    Gisterenavond op een mededelingen-livestream heeft de RTS-organisatie wat meer verteld over hun plannen om ZUNs bruiloft te vieren. Ze hebben ook het lied laten horen dat iedereen op RTS (hopelijk) gaat zingen. Ik was eigenlijk van plan om even te wachten totdat ze de mp3 op de website hadden gezet voor ik het hier zou posten, maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren. ^^;

    Dus als iemand het vast wil horen, en de prachtige tekening van Tokiame erbij wil zien...

    http://www.ustream.tv/recorded/22161694 --> vanaf ongeveer 48:44 (of iets daarvoor voor de instrumental versie)

    De reden dat ze ervoor gekozen hebben om een lied te doen voor ZUN in plaats van iets anders, is trouwens (dat hebben ze ook maar even uitgelegd) dat zodra ze voor ZUN iets tastbaars zouden willen maken, en dat met iedereen op RTS samen willen doen, het vreselijk groot/veel wordt, en dan komt ZUNs huis helemaal vol te liggen. Daar zou hij misschien niet zo heel blij mee zijn.

    Naast het lied zijn ze ook van plan om ter ere van ZUNs bruiloft feestelijk rood-witte manjuu te verkopen op RTS. Ze waren bang dat als ze iets houdbaarders zouden verkopen sommige mensen het zouden gaan doorverkopen op internet enzo, dus is het een eetbaar aandenken (?) geworden.

    De catalogus is trouwens zo'n dik boekwerk dat het bijna grappig is. Zo'n 380 pagina's. XD
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Quwanti vr mei 25, 2012 11:37 pm

    Spannend! Nog een enkele dag. Zijn er nog nieuwtjes trouwens? Ik weet alleen dat de winnaar van de Reitaisai 9 tekenwedstrijdgedoe bekend is.
    http://www.pixiv.net/info.php?id=998
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Nekotaku vr mei 25, 2012 11:51 pm

    Urameshiya schreef:Het gerucht gaat dat misschien de CD die ZUN vorig jaar op Reitaisai uitbracht, en die ondertussen heel moeilijk in handen te krijgen is, op RTS dit jaar opnieuw verkocht zou kunnen worden.

    ...nouja, eigenlijk is het ZUN die dat gerucht verspreidt, en hoopt dat de RTS-organisatie het ook te horen krijgt. XD Ik ben benieuwd!
    This is relevant to my interests... Is dat die korte CD? 未知の花 魅知の旅?
    Want die lijk ik inderdaad niet te kunnen vinden. Niet dat ik 'm zo graag wil, maar het voelt... ongemakkelijk om iets te missen in een anderszijds volledige ZUN collectie (op Trojan Green Asteroid na).
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Hakurei Ninja za mei 26, 2012 9:52 am

    Quwanti schreef:Ik weet alleen dat de winnaar van de Reitaisai 9 tekenwedstrijdgedoe bekend is.
    http://www.pixiv.net/info.php?id=998
    Heheh. Twee van de POP awards (verboden toegang en geen roken/alcohol) en een van de pixiv awards zijn gewonnen door Marukata (まるかた), een van mijn favoriete pixivers. :)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Urameshiya zo mei 27, 2012 5:24 pm

    Dit was een geweldig Reitaisai!

    Maar ik ben nu te vermoeid om het verslag te typen dat ik volgens mij ooit beloofd heb, dus dat komt later deze week. ^_^
    Kip
    Kip
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Maan zijn. Ik ben maan.

    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Kip zo mei 27, 2012 8:06 pm

    Ik ben zooooo benieuwd naar je verslag ;AAAAA;
    WHYICAN'THOLDTHISFEEL--

    Gesponsorde inhoud


    Hakurei Jinja Reitaisai 9 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai 9

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 7:35 pm