Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

    Welkomstwoord 『We zijn geopend! ~ lunatic』

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Welkomstwoord 『We zijn geopend! ~ lunatic』 Empty Welkomstwoord 『We zijn geopend! ~ lunatic』

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 12:50 am

    Welkom op het Trappen van Hakugyokurō-forum, het - voor zover ik weet in ieder geval - eerste Nederlandstalige forum exclusief voor fans van Touhou Project. Met ingang van vandaag, 1 september 2011, is dit forum officieel geopend voor iedereen die net als wij, de oprichters, behoefte heeft aan een plaats om andere Nederlandse (en natuurlijk Vlaamse) Touhou-fans te ontmoeten, leren kennen, en met hen in gesprek te gaan over zinnige, onzinnige en Touhou-ige onderwerpen. Iedereen: dat betekent de hardcore danmaku-otaku die al sinds het allereerste begin Touhou speelt, de nieuwkomer die net Bad Apple tegen is gekomen op Youtube en zich nu afvraagt wat voor anime Touhou eigenlijk is (spoiler: het is geen anime), en iedereen daartussenin.

    Wellicht vraag je je af: waarom een Nederlands fanforum voor een franchise dat nooit in het Westen uitgegeven is en dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit zal worden? Omdat er veel meer Touhou-liefhebbers in je omgeving rondlopen dan je denkt.
    We hopen dat op dit forum de nu nog verspreidde groepjes Touhou-liefhebbers in Nederland en Vlaanderen samen kunnen worden gesmeed tot een hechte fancommunity. Dat zou namelijk een hoop voordelen met zich meebrengen. Touhou-fora zijn er al wel meer, maar de kans dat je daar iemand tegenkomt die op zo'n korte afstand van je vandaan woont dat je hem of haar redelijkerwijs voor een potje Kaeiduka/PoFV uit kan dagen is waarschijnlijk miniem.

    Er zijn niet alleen voorbeelden voor de competitieve gamers. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Touhou cosplayers. Ik heb op een zekere anime-conventie in het zuiden van dit land afgelopen weekend nog vast mogen stellen dat er daar verbazingwekkend veel van zijn. En waar is het nu makkelijker om een Touhou cosplay-meet te organiseren dan vanaf een Touhou-forum vol mensen uit eigen land? (En buurland, wellicht.)
    De praktische voordelen van een online ontmoetingsplaats als deze houden daarmee nog niet op. Wat dacht je bijvoorbeeld van gezamenlijk importeren van nieuwe Touhou-games of andere Touhou-zaken met mensen die je hier hebt leren kennen? Da's met de gemiddelde mede-Touhou-er die je op meer internationaal georienteerde fora tegen zult komen nog niet zo makkelijk.

    Overigens ben ik stiekem ook best benieuwd hoe goed wij Nederlanders en Vlamingen eigenlijk in Touhou zijn. Vast staat in elk geval wel dat als we hier een highscore ranglijst opzetten, je kans om aan de top te komen een stuk groter is dan op een internationale lijst. ;D Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar het zou best leuk kunnen zijn om erachter te komen wie 's lands beste lunatic shooter is.

    En voor wat het waard is, ik zou ook wel eens willen weten welke Touhou-personages bij ons het populairst zijn. Altijd maar kijken wat de Japanners vinden is natuurlijk heel aardig, maar met een forum als dit kunnen we ook onze eigen, Nederlandstalige Touhou-fanbase een gezicht en identiteit geven.

    Als je deze saaie, langdradige openingsspeech zonder afhaken tot op dit punt gelezen hebt, zul je ondertussen wel doordrongen zijn van het nut van dit forum. Als je dat niet bent, doe dan maar gewoon alsof, en schrijf je in, als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk. Als je al ingeschreven bent terwijl je dit leest, dan kan ik kort zijn: welkom!

    We hopen van harte dat het bestaan van dit forum een dienst kan bewijzen aan huidige Nederlandse Touhou-fans, maar tegelijkertijd hopen we dat we door online van ons te laten horen, de bekendheid en het succes van Touhou Project in ons kleine, regenachtige stukje van de wereld kunnen vergroten.

    Ahem, dit verhaal begint al veel te lang te worden, dus ik zal er maar eens een punt achter zetten. Dat er maar veel gepost mag worden de komende weken, want dat is wat we nodig hebben om dit forum leven in te blazen! Oh, en vergeet vooral niet dit forum aan te bevelen bij andere Touhou-liefhebbers, want naamsbekendheid kunnen we ook wel gebruiken!

    Maar het belangrijkste van alles: vermaak je hier!

    Namens het TvH-team,

    Urameshiya

      Het is nu vr apr 26, 2024 7:45 pm