Omdat LoLK geen mogelijkheid geeft tot het oefenen van bosses of spellcards, heb ik besloten om een bossrush patch te maken. Om het spel te patchen moet je een map aanmaken binnen de map waar LoLK in staat (de naam doet er niet toe). Hier is de patcher die je dan in de nieuwe map moet plaatsen en moet uitvoeren. Er zal een zwart scherm verschijnen met wat tekst die je kunt negeren, maar zodra het verdwenen is betekent dat dat het patchprocess klaar is. Als alles goed verlopen is, bevindt er zich nu een th15_boss.dat in de map met LoLK. Deze moet je hernoemen naar th15.dat om met de patch te spelen (denk eraan om de originele th15.dat een andere naam te geven zodat je ook weer terug kunt). Voor zover ik weet werkt deze patch zowel voor Legacy als voor Pointdevice, maar enkel Legacy heb ik daadwerkelijk volledig getest.
Aan het begin van stage 1 komen er een paar fairies die zorgen dat je full power krijgt (niet schrikken van de grote powerup items, ze zijn ongebruikt in het spel maar zijn nog wel aanwezig en geven meer power).Verder is het volledig een bossrush, oftewel het skipt meteen naar de stage 1 boss (de midboss gevechten worden dus overgeslagen) en stage 2 tot en met 6 zijn enkel de bosses. Stage 7 / Extra stage heb ik niet bewerkt en zal dus werken als normaal (misschien dat ik hier ooit nog een aparte patch voor maak).
EDIT: Na wat verder te prutsen heb ik nu ook een "echte" bossrush patch weten te maken(aka een waarbij je geen bombs kunt gebruiken en start met 8 levens) deze is hier te downloaden nog steeds zonder bombs maar nu met maar 2 levens zoals andere patches: Download patch. Voor deze patch gelden dezelfde instructies als de vorige. Deze patch creëert ook een extra th15_boss.exe. Deze exe is de "echte" bossrush. Als je echter niet deze extras wil kun je nog steeds de originele exe gebruiken om de eerste bossrush-versie terug te krijgen.
NB: Beide versies gebruiken th15.dat! Vergeet dus niet de naam te wijzigen (en een backup te maken van je originele th15.dat).
Aan het begin van stage 1 komen er een paar fairies die zorgen dat je full power krijgt (niet schrikken van de grote powerup items, ze zijn ongebruikt in het spel maar zijn nog wel aanwezig en geven meer power).Verder is het volledig een bossrush, oftewel het skipt meteen naar de stage 1 boss (de midboss gevechten worden dus overgeslagen) en stage 2 tot en met 6 zijn enkel de bosses. Stage 7 / Extra stage heb ik niet bewerkt en zal dus werken als normaal (misschien dat ik hier ooit nog een aparte patch voor maak).
EDIT: Na wat verder te prutsen heb ik nu ook een "echte" bossrush patch weten te maken
NB: Beide versies gebruiken th15.dat! Vergeet dus niet de naam te wijzigen (en een backup te maken van je originele th15.dat).
Laatst aangepast door Kazatski op vr okt 23, 2015 9:54 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Fix voor levens)