Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush

Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush Empty Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush

Bericht van Kazatski zo okt 18, 2015 8:22 pm

Omdat LoLK geen mogelijkheid geeft tot het oefenen van bosses of spellcards, heb ik besloten om een bossrush patch te maken. Om het spel te patchen moet je een map aanmaken binnen de map waar LoLK in staat (de naam doet er niet toe). Hier is de patcher die je dan in de nieuwe map moet plaatsen en moet uitvoeren. Er zal een zwart scherm verschijnen met wat tekst die je kunt negeren, maar zodra het verdwenen is betekent dat dat het patchprocess klaar is. Als alles goed verlopen is, bevindt er zich nu een th15_boss.dat in de map met LoLK. Deze moet je hernoemen naar th15.dat om met de patch te spelen (denk eraan om de originele th15.dat een andere naam te geven zodat je ook weer terug kunt). Voor zover ik weet werkt deze patch zowel voor Legacy als voor Pointdevice, maar enkel Legacy heb ik daadwerkelijk volledig getest.

Aan het begin van stage 1 komen er een paar fairies die zorgen dat je full power krijgt (niet schrikken van de grote powerup items, ze zijn ongebruikt in het spel maar zijn nog wel aanwezig en geven meer power).Verder is het volledig een bossrush, oftewel het skipt meteen naar de stage 1 boss (de midboss gevechten worden dus overgeslagen) en stage 2 tot en met 6 zijn enkel de bosses. Stage 7 / Extra stage heb ik niet bewerkt en zal dus werken als normaal (misschien dat ik hier ooit nog een aparte patch voor maak).

EDIT: Na wat verder te prutsen heb ik nu ook een "echte" bossrush patch weten te maken (aka een waarbij je geen bombs kunt gebruiken en start met 8 levens) deze is hier te downloaden nog steeds zonder bombs maar nu met maar 2 levens zoals andere patches: Download patch. Voor deze patch gelden dezelfde instructies als de vorige. Deze patch creëert ook een extra th15_boss.exe. Deze exe is de "echte" bossrush. Als je echter niet deze extras wil kun je nog steeds de originele exe gebruiken om de eerste bossrush-versie terug te krijgen.

NB: Beide versies gebruiken th15.dat! Vergeet dus niet de naam te wijzigen (en een backup te maken van je originele th15.dat).

Laatst aangepast door Kazatski op vr okt 23, 2015 9:54 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Fix voor levens)
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush Empty Re: Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush

Bericht van Maribel Hearn zo okt 18, 2015 9:29 pm

Gaaf dat je dit gemaakt hebt! Ik dacht dat het best moeilijk zou worden om zoiets te maken, je bent er sneller mee klaar dan ik dacht! Ik ga het meteen spelen. :) Het lijkt me best lastig om uit te spelen gezien het feit dat je een stuk minder extends kunt krijgen dan normaal, zonder de stages. Ik zal zien hoe ver ik kom.

Ga je nog proberen om de bombs weg te werken en te zorgen dat je 8 levens hebt in het begin? Dan is je bossrush hetzelfde als de al bestaande bossrushes. :P
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush Empty Status update

Bericht van Kazatski zo okt 18, 2015 9:38 pm

Ik ga zeker nog proberen om het zo te krijgen zoals bestaande bossrushes, maar in eerste instantie was het bedoeld voor oefening, vandaar dat ik deze versie hier toch heb geplaatst (bovendien kun je altijd jezelf nog de restricties opleggen van een "normale" bossrush patch).

EDIT: Het lijkt er op dat ik Assembly moet gaan leren om dat voor elkaar te krijgen... dat kan dus nog wel een tijdje gaan duren. Done
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush Empty Re: Touhou 15 Legacy of Lunatic Kingdom bossrush

Bericht van Snakke ma nov 02, 2015 9:24 pm

Is dit nu eigenlijk al doorgespeeld naar internationale fora?

Niet dat het hier slecht staat ofzo, maar ik kan me wel inbeelden dat er menig touhou gamer is dat wel geïnteresseerd is in de patch voor een soort van oefen-modus, maar die niet op dit forum zitten.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Bericht van Kazatski di nov 03, 2015 6:35 am

Ik heb het zelf op MotK gezet (het enige andere forum dat ik ken) maar als je het ergens anders ook wil plaatsen mag je dat doen. Overigens heeft niemand daar er op gereageerd.
    Graan
    Graan
    Graan

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan wo nov 04, 2015 6:02 pm

Dat is awesome! Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Bericht van Kazatski wo nov 04, 2015 6:08 pm

Ik heb de touhou toolkit (thtk-7) gebruikt om de th15.dat te ontleden en door proberen uitgevogeld hoe ik de stages kon bewerken en daarna de th15.exe m.b.v. een disassembler en een debugger de code doorgespit om de bombs en levens te kunnen bewerken en dit geheel in een patcher verwerkt die de verschillen toepast op de bestanden.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Bericht van Kazatski ma dec 21, 2015 10:50 pm

Ik heb ondertussen een nieuwe patch gemaakt die simpeler werkt dan de vorige en wat completer is.
    Deze is hier te vinden en werkt als volgt:

1. Maak in de map met th15.exe een nieuwe map aan waarin je LoLK_patch.exe zet
    2. Voer de patch uit, deze maakt een tb15.exe en een tb15.dat in de bovenliggende map (dus in dezelfde map als th15.exe)
    3. Om de bossrush te spelen voer je tb15.exe uit

De scores voor de bossrush zijn nu los van de scores van de scores in het normale spel en tb15.exe gebruikt tb15.dat dus geen onhandig hernoemen van bestanden is nog nodig. Ook gebruikt het zijn eigen replaybestanden, dus je hoeft niet bang te zijn dat er iets overschreven wordt.

NB: De patch werkt alleen met versie 1.00b
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke di dec 22, 2015 10:54 am

Kazatski schreef:
    1. Maak in de map met th15.exe een nieuwe map aan waarin je LoLK_patch.exe zet

NB: De patch werkt alleen met versie 1.00b

Woeps. :3
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

Bericht van Zigzagwolf di dec 22, 2015 11:40 pm

Het is wel erg leuk dat we al zo gauw een LoLK bossrush hebben, erg handig ook om de bosses te leren!

Een vraagje, had je misschien nog andere bossrushes in gedachten voor de toekomst?
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Bericht van Kazatski di dec 22, 2015 11:50 pm

Zigzagwolf schreef:Een vraagje, had je misschien nog andere bossrushes in gedachten voor de toekomst?

Zodra ik erachter ben welke nog niet gedaan zijn ben ik van plan voor allen een patch te maken. Daarna is het wachten op een nieuwe release... Of ik probeer mijn patches te spelen ^^;

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr sep 22, 2023 8:09 pm