Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Deviljho
Reym
Nekotaku
Quwanti
Urameshiya
LightSpeedReisen
10 plaatsers

    Help me Eirin!

    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Help me Eirin! Empty Help me Eirin!

    Bericht van LightSpeedReisen wo nov 23, 2011 9:55 am

    Help me Eirin! Scaled.php?server=440&filename=eirin

    Ik heb dit idee van een ander touhou forum, en het verbaast me dat niemand nog niet zo'n topic heeft gemaakt.
    In ieder geval dit topic is voor danmaku games, gewoon een discussie topic waar leden elkaar kunnen helpen met problemen die ze tegenkomen in de shooters, want ja iedereen kan niet zomaar even hourai elixer(voorbeeld)even capturen zonder problemen, dus als je problemen hebt met een bepaalde spell card dan kan je het hier posten en wie weet misschien is er wel iemand die je daarbij kan helpen.
    Je kan hier een replay uploaden van een spell card, of een plaatje van waar het fout gaat, zodat andere leden je beter kunnen helpen, schaam je niet als een bepaalde spell card niet lukt want daar is dit topic juist voor.

    Edit: Ik zal maar eens beginnen met een spell card waar ik moeite mee heb, namelijk in Touhou 8 Imperishable night, een van Kaguya's spell cards: Impossible Request, Rainbow Danmaku(easy), het gaat tot ongeveer de helft goed maar op een of andere manier gaat het toch altijd weer mis. Ik heb geen plaatjes of replays helaas.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Urameshiya do nov 24, 2011 10:18 am

    Goed idee om dit topic te maken!

    Ik heb zat spell-cards die nog niet zo geweldig gaan, maar ik heb op dit moment eigenlijk geen concreet voorbeeld.

    Als ik een tip mag geven voor die regenboogdanmaku, de makkelijkste manier vind ik om ofwel horizontaal ofwel verticaal de kogelstromen van opzij te ontwijken, maar in beide gevallen niet te veel te bewegen tijdens de paar seconden dat ze afgevuurd worden. Okee, dat is nog niet echt een 'manier' te noemen, maar het is wel het basisprincipe. XD

    Hier zijn twee replays, allebei vreselijk slordig uitgevoerd.^^; Maar op easy is dat meestal niet zo erg.
    Horizontaal
    Verticaal
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Urameshiya za maa 24, 2012 4:14 pm

    Heeft er misschien iemand goeie tips of tactieken voor de laatste spell card van Kanako in stage 6 van TH10? Het gaat me er niet eens om om 'm te capturen, ik wil alleen de schade beperken. ^^;
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Quwanti za maa 24, 2012 5:13 pm

    Is het niveau belangrijk?

    In ieder geval, je moet vooral een beetje vooruit blijven kijken. Blijf ook niet teveel in focus hangen en vooral horizontaal bewegen. De hitbox van die danmaku is vrij klein, en alsj e goed vooruitkijkt en je weet dat het te moeilijk is om het te ontwijken kan je nog proberen er doorheen te komen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Urameshiya za maa 24, 2012 6:07 pm

    Quwanti schreef:Is het niveau belangrijk?

    In ieder geval, je moet vooral een beetje vooruit blijven kijken. Blijf ook niet teveel in focus hangen en vooral horizontaal bewegen. De hitbox van die danmaku is vrij klein, en alsj e goed vooruitkijkt en je weet dat het te moeilijk is om het te ontwijken kan je nog proberen er doorheen te komen.
    Dank je!

    Het niveau maakt denk ik niet echt uit. Waar ik nu mee zit te worstelen is de lunatic-versie, maar het principe is van normal t/m lunatic eigenlijk hetzelfde. De hogere moeilijkheidsgraden vergen alleen een nauwkeurigere uitvoering van de strategie. (Voor zover ik weet)

    De eerste helft van Kanako's HP-balkje gaat het over het algemeen wel goed, maar daarna kom ik vaak in een vicieuze cirkel terecht waarbij ik moet bombarderen om te overleven, daardoor m'n power verlaag, en daardoor nog langer moet overleven voor ik 'r neer heb. En dus nog weer meer bommen nodig heb en m'n power nog verder verlaag. Dat levert vaak een bloedbad op waar ik 2 of zelfs 3 levens verlies. ^^;

    Zelfs als ik weet dat de hitbox van die kaarten heel klein is, en zie dat ik er alleen nog maar tussendoor kan, komt het te snel op me af om nog in de juiste positie te komen om dat te doen, en druk ik vrijwel automatisch op de bom-knop. >_<

    Ik zal kijken of ik morgen even een replay kan uploaden zodat je kunt zien waar het mis gaat.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Nekotaku do maa 06, 2014 8:12 pm

    Ik ga hier maar eens gebruik van maken.

    Momiji. Momiji kickt altijd m'n ass. Ik moet steeds bomben bij die wave waarbij ze de kleine, druppelvormige kogels combineert met de cirkels gemaakt uit iets grotere danmaku. De rest van level 4 in MoF kan ik nog wel af, maar hier moet ik steeds afhaken.
    Heeft iemand advies over hoe ik ze aanpak? Ik vermoed dat je de richting van die grote cirkels moet bekijken en er tussen gaan, ondertussen de kleine danmaku ontwijkend. Maar dit stukje is me telkens te overweldigend. Als er een goed advies is, dit zou m'n MoF runs verbeteren.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Urameshiya za maa 08, 2014 5:10 pm

    Nekotaku schreef:Momiji. Momiji kickt altijd m'n ass. Ik moet steeds bomben bij die wave waarbij ze de kleine, druppelvormige kogels combineert met de cirkels gemaakt uit iets grotere danmaku. De rest van level 4 in MoF kan ik nog wel af, maar hier moet ik steeds afhaken.
    Heeft iemand advies over hoe ik ze aanpak? Ik vermoed dat je de richting van die grote cirkels moet bekijken en er tussen gaan, ondertussen de kleine danmaku ontwijkend. Maar dit stukje is me telkens te overweldigend. Als er een goed advies is, dit zou m'n MoF runs verbeteren.
    Ik weet niet op welke moeilijkheidsgraad je speelt, maar als je het als 'te overweldigend' ervaart, heb je met die bom waarschijnlijk de beste oplossing zelf al gevonden. Ik weet dat dat niet het antwoord is wat je wilde horen, maar in TH10 is het nu eenmaal verstandig om vooraf vast een aantal punten uit te kiezen waar je zeker op zult bomben, al is het maar omdat je anders niks hebt aan je 5.00 power. Ik denk dat Momiji typisch een van de punten is waar veel spelers al bij voorbaat zo'n bom incalculeren.

    Mocht je echter toch graag het risico willen nemen, om je score te verbeteren of omdat je op andere punten in stage 4 wilt kunnen bomben, dan raad ik je aan juist niet te veel naar de grote cirkels te kijken. Als je midden onderin het scherm blijft zal er altijd wel een doorgang tussen de grote cirkels open komen te liggen. Je kunt je aandacht in mijn ervaring beter richten op de kleine kogels, en dan bij voorkeur alleen degene die al echt dicht in je buurt zijn. Probeer je blikveld dus juist wat kleiner te maken dan je normaal zou doen. Als je probeert ook de paden van de grote cirkels te volgen zul je veel makkelijker geraakt worden door een klein kogeltje dat je niet aan zag komen.

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Reym za maa 08, 2014 5:37 pm

    Vergeleken met jullie ben ik een supernoob, maar ik denk dat ik hier toch wat ga vragen.

    Ik heb al heel wat keertjes Touhou 14 gespeeld, maar Seija blijft lastig.
    Seija's kaarten kan ik heel goed, behalve haar laatste card waar Seija het scherm 'ronddraait': [Turnabout "Reverse Hierarchy"]. Ik gebruik hier 3 bombs , dus ik ga niet dood, maar het is toch zonde van de bombs.

    Het begin van de kaart gaat goed, maar als Seija het scherm omdraait, ga ik meestal meteen instant dood.

    Heeft iemand tips voor deze kaart? En is er een vaste volgorde waarin je kan bewegen? (Zoiets als links-rechts-links?)

    edit: whoep, het lukte nu. Je moet blijven bewegen. Voordat Seija flipt moet je links/rechts in het scherm gaan bewegen, zodat je voldoende beweegruimte hebt als het scherm flipt. Als de 'lasers' komen: beweeg mee met de 'lasers' (bijv naar links), en als het scherm flipt: blijf die richting opgaan. (blijf dus het 'links' knopje indrukken). Kijk uit dat je niet gemindfuckt wordt door Seija.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Deviljho za maa 08, 2014 8:06 pm

    Reym schreef:Vergeleken met jullie ben ik een supernoob, maar ik denk dat ik hier toch wat ga vragen.

    Ik heb al heel wat keertjes Touhou 14 gespeeld, maar Seija blijft lastig.
    Seija's kaarten kan ik heel goed, behalve haar laatste card waar Seija het scherm 'ronddraait': [Turnabout "Reverse Hierarchy"]. Ik gebruik hier 3 bombs , dus ik ga niet dood, maar het is toch zonde van de bombs.

    Het begin van de kaart gaat goed, maar als Seija het scherm omdraait, ga ik meestal meteen instant dood.

    Heeft iemand tips voor deze kaart? En is er een vaste volgorde waarin je kan bewegen? (Zoiets als links-rechts-links?)

    edit: whoep, het lukte nu. Je moet blijven bewegen. Voordat Seija flipt moet je links/rechts in het scherm gaan bewegen, zodat je voldoende beweegruimte hebt als het scherm flipt. Als de 'lasers' komen: beweeg mee met de 'lasers' (bijv naar links), en als het scherm flipt: blijf die richting opgaan. (blijf dus het 'links' knopje indrukken). Kijk uit dat je niet gemindfuckt wordt door Seija.


    De besturing zelf veranderd bij de laatste spellcard niet. Het enige wat veranderd is hoe het scherm staat, dus eigenlijk is het het beste als je je bewegingen van te voren snel voorbereid.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Urameshiya za maa 08, 2014 9:11 pm

    ^Da's een tip die ik ook standaard geef/gaf voor die kaart! Je moet je niet laten verstoren door wat er op het scherm gebeurt, en gewoon doorgaan met wat je al van plan was voordat alles op z'n kop gezet werd.

    Maar wat ook enorm kan helpen is zorgen dat je al door een wave heen bent voordat het scherm keert. Als je het een paar keer in spell practice oefent krijg je na een tijdje wel door wat de beste timing is om door elke wave heen te gaan.


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma maa 10, 2014 7:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typo)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Reym za maa 08, 2014 10:22 pm

    Dankjewel voor de tips, het werkt al een beetje. Ik kom steeds verder in de kaart (ik doe hem nu op normal, met spell practice.) Maar het blijft een moeilijke kaart xD Gewoon veel oefenen.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Princess Sylvysprit za maa 08, 2014 10:27 pm

    Dan ga ik het hier ook vragen, hoe overleef ik ALLE nonspells van Marisa in IN op normal?
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Snakke di maa 11, 2014 7:11 pm

    Ik ben niet de beste speler, maar aangezien niemand anders hierop gereageerd heeft zal ik het maar doen.

    Replay van de stage met Yuyuko die niet schiet tijdens de non-spells: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=32477
    (Ik heb wel 2 deaths op de 2e non-spell en een death op de 3e en de 4e maar je snapt het algemene idee wel)
    1e midboss non-spell:
    2e midboss non-spell:
    1e boss non-spell:
    2e boss non-spell:
    Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt.


    Nu ik toch op deze thread zit, heeft er iemand algemene tips zodat ik de meest geweldige nucleaire vogel de baas kan op normal mode?
    HecatiaLapislazuliaSama
    HecatiaLapislazuliaSama
    Urban Legend in Yuyucon


    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Niet lukken om een speciale vermogen te bedenken

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van HecatiaLapislazuliaSama wo dec 09, 2015 4:13 pm

    Ja hier heb er nog een paar, want hoe doe je de laatste spellcard van doremy sweet?(Touhou 15 stage 3) want ik heb in mijn hele history 1/52 daar staan ^^
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Maribel Hearn wo dec 09, 2015 6:55 pm

    Vooral niet bang zijn om omhoog tussen de bullets door te gaan zodra er eenmaal bullets onderaan verschijnen. Wees snel genoeg maar ook niet té snel natuurlijk. Daarna weer tussen de bullets door omlaag wanneer het patroon zich herhaalt, en dan hetzelfde proces opnieuw. Twee waves overleven zou genoeg moeten zijn voor een capture (met te lage power natuurlijk niet). :P

    Ik zou er een capture van kunnen uploaden als je dat wilt. Welke difficulty?

    Gesponsorde inhoud


    Help me Eirin! Empty Re: Help me Eirin!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:48 am