Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Sophie
TH-chen
Nekotaku
7 plaatsers

    Mizuhashi Parsee door Griffon

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Nekotaku wo jan 16, 2013 12:50 pm

    http://www.griffon.co.jp/toho/products/parsee.html
    Er is nu eindelijk een Parsee figure, gemaakt door Griffon. Wat denken jullie ervan?

    Als Parsee fan zal ik dit waarschijnlijk gewoonweg half uit verplichting kopen, maar om eerlijk te zijn ben ik nogal teleurgesteld over deze figure. Om te beginnen is het gezicht hetzelfde als bij alle andere Griffon figs. Ik hoopte dat ze bij Parsee voor de verandering eens een minder vrolijke blik gingen gebruiken, of ze een lichtelijke droevige uitdrukking zouden geven. Iets dat beter bij het personage past.
    Dan is er de pose. Deze is redelijk statisch, zoals bij de oudere Griffon figs en niet zoals de veel dynamischere die ze recent hebben ontworpen. Als je dit vergelijkt met hun recente Ibara Kasen, Yuyuko en Hina ontbreekt het wat aan beweging of attributen.
    Het is me ook niet helemaal duidelijk of die naden waar de mouwen bij de vest komen met opzet zo zijn.

    Het is zeker geen vreselijke fig, en ik ben blij dat Griffon zich waagt aan andere personages dan de meest populaire. Bovendien is dit ook de eerste Griffon fig van die sculptor. Maar ik vind het een spijtig dat we geen spectaculairdere Parsee krijgen en dit meer een "proefstuk" is voor een nieuwe sculptor. Zeker aangezien ze perfect was in de concept art. Vermoedelijk moet ik er niet op hopen dat Ques Q of T's System met een Parsee gaan afkomen.

    En ja, ik zou voor hetzelfde geld ogenblikkelijk deze kopen.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van TH-chen wo jan 16, 2013 1:01 pm

    het is zeker een mooie figuur.
    Maar dit bewijst maar weer dat ik toch echt het hoedje mis op de personage.
    Het voelt zo kaal aan bij parsee invergelijking met de andere characters die wel iets op hun hoofd hebben.

    ik had eigenlijk meer gehoopt op wat extra's bij parsee.
    Ze is een van de weinige die een spellcard heeft waarbij er een cloon van haar zelf bij staat.
    2 Parsee's in een leuke pose waarbij 1 vrolijk kijkt en de ander wat meer jaloes. Het mooiste daarvan zou dan zijn dat het beide afzonderlijke figures zijn maar dan samen nog beter zou staan.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Sophie wo jan 16, 2013 2:16 pm

    Als mede groot Parsee fan, vind ik het ook niks.

    Het mist de hele Parsee sfeer, Parsee zie ik helemaal niet als vrolijke moe blob.
    Ik vind haar gezicht te schattig en te liefelijk, terwijl ze helemaal niet zo schattig is naar mijn mening, en dat maakt haar juist interessant.

    Verder ben ik het met je eens, de pose is.. vrij saai en geposeert.
    Nope, hier ga ik mijn geld niet aan uitgeven, sorry Parsee! :c
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Nekotaku wo jan 16, 2013 2:58 pm

    Zelf overweeg ik eigenlijk enkel deze fig als er ooit een serieuze korting op komt, of ik 'm tweedehands op AmiAmi zie staan. Wat vermoedelijk een paar maand na release wel het geval zal zijn.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van RemiliaxScarlet wo jan 16, 2013 3:22 pm

    Ik vind hem persoonlijk zelf best wel mooi. Maar ja, het mist inderdaad iets. Vraag me alleen niet wat. Hij is gewoon een beetje, leeg.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Nekotaku wo jan 16, 2013 3:34 pm

    Yup, mist nog wat karakter. Bijna exact dezelfde pose zou best wel kunnen werken, als er gewoon meer expressie in heel de sculptuur zat en het gezicht was aangepast. In de concept art zag ze er in die pose behoorlijk goed uit.
    Ergens kan ik het wel begrijpen dat ze een nieuwe sculptor een personage als Parsee geven. Je gaat hem/haar niet zomaar een Seiga, Mamizou of Keine toespelen. Maar het is best frustrerend voor mensen die Parsee fan zijn.
    Nephilith
    Nephilith
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Maximum autisme

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Nephilith wo jan 16, 2013 5:35 pm

    Ik mis de jealousy...
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Nekotaku wo jan 16, 2013 5:45 pm

    Nephilith schreef:Ik mis de jealousy...
    Dat is in feite de perfecte samenvatting. Hier komt het allemaal op neer.
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Yukari za jun 01, 2013 10:17 am

    Het is zo jammer, want ik vind het qua afwerking en zo een prachtige figure.
    Maar ja, dan komen ze met een uitdrukking die zo niet-Parsee is. Het mist inderdaad de jealousy..
    xNewWaveBossanova
    xNewWaveBossanova
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Mind fucking like a boss

    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van xNewWaveBossanova do jul 04, 2013 2:29 pm

    Meh... Dit is teleurstellend. Ik had wel iets meer Parsee verwacht van Griffon... Het mist de dynamiek die vrijwel al zijn sculpturen wel hebben. Kijk naar Komachi of Yuyuko. De bewegingen van die beelden is echt indrukwekkend. En Rumia, die een simpele/haar standaard houding heeft, heeft nog meer karakter dan dit Parsee beeld.

    Parsee is zeker mijn favoriet en ik had echt iets geweldigs verwacht van Griffon. Het gezicht mist jaloezie en haar pose mist betekenis. Dit lijkt meer op een random loli dan op een jaloerse hashihime.

    Gesponsorde inhoud


    Mizuhashi Parsee door Griffon Empty Re: Mizuhashi Parsee door Griffon

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 8:48 am