Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Maximumhoogte voor signatures

    Enquête

    Welke maximumhoogte(s) zou jij acceptabel vinden?

    [ 3 ]
    Maximumhoogte voor signatures Voteba1021%Maximumhoogte voor signatures Voteba12 [21%] 
    [ 5 ]
    Maximumhoogte voor signatures Voteba1036%Maximumhoogte voor signatures Voteba12 [36%] 
    [ 6 ]
    Maximumhoogte voor signatures Voteba1043%Maximumhoogte voor signatures Voteba12 [43%] 

    Totaal aantal stemmen: 14
    Enquête gesloten
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Maximumhoogte voor signatures Empty Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Urameshiya ma sep 05, 2011 10:02 pm

    Na enig overleg in dit topic is besloten dat er een limiet zal moeten komen aan de hoogte die afbeeldingen in signatures/onderschriften mogen hebben. Dit om te voorkomen dat pagina's onnodig uitgerekt worden of laadtijden van pagina's onnodig lang worden door grote afbeeldingen in signatures. We zijn niet van plan ook de hoeveelheid tekst die daar bij mag te begrenzen, maar als je een afbeelding hebt die al aan het maximum zit, moet er natuurlijk geen heel verhaal achteraan komen.

    Nu is de vraag: wat zou een geschikte maximumhoogte zijn? Daar zouden we graag een democratisch besluit over nemen. Wie mee wil stemmen kan in de poll hierboven de mogelijkheden aanvinken waar hij/zij mee zou kunnen leven. Wie dus vindt dat afbeeldingen van 200 pixels hoog in een signature moeten kunnen, vinkt dus alleen 200 pixels aan, maar wie 180 eigenlijk prima vindt maar er geen moeite mee zou hebben als andere mensen afbeeldingen van 200px hoog willen gebruiken, kan dus bijvoorbeeld zowel 180 als 200 pixels aanvinken.
    Wie het echt helemaal niets uitmaakt, vinkt alledrie de mogelijkheden aan.

    De poll zal 2 dagen open blijven. Tot die tijd is het mogelijk je stem zo vaak te veranderen als je wilt; daarna zal de optie met de meeste stemmen in de forumregels komen te staan.

    Het is uiteraard ook mogelijk in dit topic verder te bespreken welk formaat beter zou zijn en waarom. Ook als je vindt dat een andere formaat, dat niet tussen de mogelijkheden staat, beter zou zijn, kun je dat in dit topic voorstellen.

    Bekijk de volgende links om een indruk te krijgen van hoe hoog 150, 180 en 200px in de praktijk zijn.

    150 pixels
    180 pixels
    200 pixels


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo sep 07, 2011 10:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Poll gesloten)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 05, 2011 10:31 pm

    Ik heb in de voorbeeldplaatjes de signatures ook de volle breedte laten benutten zodat je een beter idee krijgt van de maximale visuele impact van de verschillende hoogtes.

    Mijn meningen zijn:
    • 150 pixels - Is ruimte genoeg om een mooie banner te maken. Omdat ik er van houd dingen een beetje subtiel te houden vind ik dit voldoende.
    • 180 pixels - Beetje dominerend, maar acceptabel. Zeker als de banner minder breed is en/of rustige kleuren ten opzichte van het forumdesign.
    • 200 pixels - Te groot. Ik vind zelf niet dat zoveel ruimte nodig is.


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op di sep 06, 2011 3:39 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : oeps, ik zei 50px ipv 150px D:)
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Patchouli ma sep 05, 2011 10:33 pm

    uhm waar zal mijn plaatje onder vallen?
    is ie te groot?
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 05, 2011 10:39 pm

    Patchouli schreef:uhm waar zal mijn plaatje onder vallen?
    is ie te groot?
    Jouw plaatje is 301 pixels hoog, dus die zal waarschijnlijk na de invoering van de nieuwe regel inderdaad te groot zijn. Maar als je wilt kan ik hem wel zelf voor je aanpassen, hoor. Ik hou wel van prutsen met banners enzo.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Rage ma sep 05, 2011 11:47 pm

    Ik zeg 200 pixel, ziet er wel goed genoeg uit.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Helepolis di sep 06, 2011 2:03 pm

    Ik zou het toch op een bescheiden hoogte van 120-150 pixels hoog houden en 300-400 pixels breed. Groter dan dit dan scroll je een half jaar door plaatjes en nemen signatures de plaats in van berichten. Zo zie je niets meer.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Urameshiya di sep 06, 2011 3:38 pm

    Ach, ik neem aan dat op het moment dat we zouden zeggen dat 200 het maximum is, niet meteen iedereen naar z'n Photoshop-hoekje rent om een banner van exact 200 pixels hoog te gaan maken. Ikzelf in ieder geval niet, dat weet ik zeker.

    Dus de 'schade' van een beetje groter maximum lijkt me wel te overzien, als we de mensen die wel graag een iets grotere signature hebben daarmee een lol kunnen doen.

    Gesponsorde inhoud


    Maximumhoogte voor signatures Empty Re: Maximumhoogte voor signatures

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:10 pm