Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

    You Need A Budget gratis voor universiteitsstudenten

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    You Need A Budget gratis voor universiteitsstudenten Empty You Need A Budget gratis voor universiteitsstudenten

    Bericht van Nekotaku wo apr 02, 2014 9:31 pm

    You Need A Budget (meestal afgekort tot YNAB) is een programma dat je toelaat om je budget te beheren. Je kan transacties onderbrengen in verschillende accounts (cash geld, spaarrekening, zichtrekening...) en categoriën. Door vóór het begin van een nieuwe maand te plannen hoeveel geld je opzij wil (moet) zetten voor elke categorie, krijg je een grip op je uitgaven, voorkom je dat je onbedacht te veel uitgeeft aan iets en kan je ontdekken of je budget misschien niet volstaat voor bepaalde zaken.
    Ik gebruik dit programma ondertussen meer dan 2 jaar, in combinatie met de Android app, en ben er heel tevreden over. Het is gemakkelijk te gebruiken, heeft alle features die ik wil maar niet onnodig veel meer en de makers zijn erg behulpzaam inzake alle aspecten van het gebruik. Zo zijn er bijvoorbeeld een hoop tutorials over budgetbeheer en hoe er het beste uit te halen op hun site. Zelf ben ik niet zo geweldig grondig in me houden aan een budget (Touhou spullen zijn veel te verleidelijk soms) maar het is wel erg handig om te onthouden hoeveel ik op elke rekening heb staan.

    Welnu, ze bieden een gratis licentie aan voor studenten! En niet alleen die in de VS en Canada. Dus iedereen hier die student is (universiteit, en misschien ook ander hoger onderwijs) kan zich er voor aanmelden. De link met de details vind je hier:
    http://www.youneedabudget.com/blog/2014/ynab-is-now-free-for-college-students

    Mocht iemand onder jullie de behoefte voelen om z'n inkomsten en uitgaven beter op te volgen, dan kan ik zeker aanraden dit eens een kans te geven. Het kan een erg goed hulpmiddel zijn in het sparen voor toekomstplannen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    You Need A Budget gratis voor universiteitsstudenten Empty Re: You Need A Budget gratis voor universiteitsstudenten

    Bericht van Sophie do apr 03, 2014 11:44 am

    Wat handig!

    Ik ga het proberen, heb zojuist een email gestuurd.

      Het is nu di mei 07, 2024 8:15 am