Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Toumyon
Sophie
Quwanti
kyr2005
Urameshiya
9 plaatsers

    De toekomst van Touhou Project

    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Quwanti do maa 06, 2014 9:31 pm

    Nekotaku schreef:
    hoeveel nieuwe doujin circles er zijn
    Komende Reitaisai (mei) hebben er zich al 1000 minder circles aangemeld in vergelijking met die van vorig jaar.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Nekotaku do maa 06, 2014 10:07 pm

    Dus het is niet zomaar een gevoel!
    Denk je dat ze zelf Touhou wat moe zijn? Dat er een daling komt na zoveel tijd is normaal, maar het is wel heel drastisch als je rekening houdt met het feit dat er afgelopen jaar 2 nieuwe spellen zijn uitgekomen en er weer veel bronmateriaal is.

    Of de uitkomst hiervan slecht is weet ik niet... Touhou voelde oververzadigd en kwaliteit boven kwantiteit lijkt me misschien niet mis.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Quwanti do maa 06, 2014 10:15 pm

    Het lijkt me grotendeels door KanColle te komen, en niet omdat ze dus Touhou-moe zullen doen, maar waarschijnlijk hebben de circles het wat drukker gekregen door KanColle en laten ze Touhou eventjes achterwege.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Urameshiya za maa 08, 2014 4:43 pm

    Ik denk dat veel van die KanColle-circles ook wel weer terug bij Touhou zullen komen als ZUN een nieuwe game uitbrengt. En zelfs als ze het niet doen, zal het denk ik nog wel even duren voor Touhou z'n positie als grootste doujingenre af moet staan. Wel kunnen we intussen denk ik wel stellen dat het hoogtepunt voor Touhou voorbij is.

    Of dat aan KanColle te wijten is betwijfel ik. ZUNs productiviteit ligt, in de zin van nieuwe chars/nieuwe muziek per jaar, tegenwoordig ook gewoon een stuk lager dan voorheen. Aangezien die nieuwe characters en nieuwe muziek van cruciaal belang zijn voor de doujinactiviteit om Touhou heen, zal dat denk ik ook een grote rol gespeeld hebben. Als het niet KanColle geweest was, hadden die circles Touhou misschien wel voor weer iets anders verruild.

    Nekotaku schreef:Waar vroeger de opgaande en neergaande curve in populariteit nog meevielen, lijkt het nu allemaal veel sneller te gaan.
    Hmm, ik weet eigenlijk niet of Touhou zich door zo'n wetmatigheid zou laten beschrijven. Het leeft eigenlijk juist veel langer dan veel populaire doujingenres uit het verleden het volgehouden hebben. Alleen het opgaande gedeelte van de curve heeft al ruim 10 jaar geduurd (rekenend vanaf TH6, want daarvoor was er sowieso haast geen activiteit rondom Touhou), en ik denk dat we erop kunnen rekenen dat de neergaande curve minstens zo lang zal duren, als ZUN tenminste door blijft gaan met games maken.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Quwanti za maa 08, 2014 8:36 pm

    Urameshiya schreef:Als het niet KanColle geweest was, hadden die circles Touhou misschien wel voor weer iets anders verruild.

    Ik denk sowieso dat het niet echt "verruild is". Ze voegen het simpelweg aan hun collectie toe. Ik merk op mijn gefavourite artists dat de meesten zeker niet gestopt zijn met Touhou tekenen, zelfs nadat ze een KanColle doujin hebben gereleased.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Meira di maa 11, 2014 6:36 pm

    Quwanti schreef:Komende Reitaisai (mei) hebben er zich al 1000 minder circles aangemeld in vergelijking met die van vorig jaar.
    Ik vind dit wel zorgwekkend... en merk van mij circles dat er veel minder tevoorschijn komt... HM is helaas niet zo populair uitgeslagen en heeft niet een aantal extra community's ervan. Zo merk ik ook dat er minder PV's, doujin games en manga's worden uitgebracht. Dus ja het voelt wel als een sprong achteruit de laatste 2 jaren... Toch blijft er veel art en andere vormen van aandacht naar touhou toe komen.

    Ik denk dat ZUN met iets orgineels moet aankomen zoals al velen zeggen: ''BRING MIMA BACK!''. Dan heb ik het niet specifiek over Mima, maar over de rest van de PC-98 cast, geef het een leuk achtergrond verhaaltje en remaster bepaalde PC-98 sound tracks, dat motiveerd circles ook weer om er arranges van te maken. En zo kan er ook weer in de fanbase weer iets verzonnen worden of iets in die richting.

    En als andere optie lijkt me een game te maken met een serieuzer plot of gevaarlijker iets zoals in SA, op de een of andere manier maakt dit bepaalde personages meer... cool/ leuk/ episch?

    En over wat anders: ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren met Touhou als ZUN er niet meer is... zouden mensen de rechten claimen en er een groter iets van maken zoals een anime of verander het genre van de games naar iets anders ipv shmups. Wie weet verwijderen ze wel ZUN art of geven de in de games de personages stemmen?

    Hebben andere mensen hier dit ook wel eens afgevraagd?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Quwanti di maa 11, 2014 7:20 pm

    Meira schreef:Ik denk dat ZUN met iets orgineels moet aankomen zoals al velen zeggen: ''BRING MIMA BACK!''. Dan heb ik het niet specifiek over Mima, maar over de rest van de PC-98 cast, geef het een leuk achtergrond verhaaltje en remaster bepaalde PC-98 sound tracks, dat motiveerd circles ook weer om er arranges van te maken. En zo kan er ook weer in de fanbase weer iets verzonnen worden of iets in die richting.
    Ik zie niet in hoe dit verschillend is dan gewoon nieuwe personages bedenken.

    ---
    Iets nieuws trouwens? Wat dacht je dan van ZUN's plannen voor online verkoop van de spellen aan het westen.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Meira di maa 11, 2014 8:39 pm

    Quwanti schreef:
    Meira schreef:Ik denk dat ZUN met iets orgineels moet aankomen zoals al velen zeggen: ''BRING MIMA BACK!''. Dan heb ik het niet specifiek over Mima, maar over de rest van de PC-98 cast, geef het een leuk achtergrond verhaaltje en remaster bepaalde PC-98 sound tracks, dat motiveerd circles ook weer om er arranges van te maken. En zo kan er ook weer in de fanbase weer iets verzonnen worden of iets in die richting.
    Ik zie niet in hoe dit verschillend is dan gewoon nieuwe personages bedenken.

    ---
    Iets nieuws trouwens? Wat dacht je dan van ZUN's plannen voor online verkoop van de spellen aan het westen.

    Zo verdiept men zich misschien in touhou 1-5 en komen er misschien nieuwe ideeën op? (tbh ik weet zelf ook niet hoe het precies zal verlopen...) Ik denk namelijk dat bij nieuwere personages het soms nogal moeilijk kan zijn om bij de fanbase betrokken te worden.

    Als touhou aan het westen verkocht gaat worden... ouch dan verwacht ik wat ik al eerder zei als wat er zou kunnen gebeuren als ZUN er niet meer is
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Reym di maa 11, 2014 9:29 pm

    Misschien verschijnt Mima in de Touhougame die een water-thema krijgt?
    Veel mensen willen Mima of een watertheme, maar ze zijn er allebei niet gekomen. Ik hoef niet perse mima of een watertheme, ik wil verrassingen van ZUN :3
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Sophie di maa 11, 2014 11:05 pm

    IMO begint ZUN een beetje in de herhaling te vallen, de spellen zijn wel leuk, maar ik vind ze niet uniek genoeg van elkaar dat ik ze bijzonder erg waardeer. Hetgene wat de schmups maakt zijn eigenlijk de personages, die ik in DDC niet geweldig vond. Ik weet echter niet hoe dit bij de Japanners is aangeslagen.

    Wat misschien zou helpen zou een uitbreiding (met patches) voor HM zijn?
    En eventjes een ander type spel, zoals 12.8 of 9.5.

    Nog een collab tussen ZUN en andere artiesten voor een game zou ook niet mis zijn.


    Overigens denk ik niet dat hij Mima terug haalt, volgens mij heeft hij ooit gezegd dat de PC98 weinig met het huidige Touhou spel te maken hebben. (Ik geloof dat paarsharige Reimu door hem ook niet als dezelfde persoon wordt gezien als onze huidige Reimu).


    Gesponsorde inhoud


    De toekomst van Touhou Project - Pagina 2 Empty Re: De toekomst van Touhou Project

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 4:58 pm