Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Urameshiya wo aug 31, 2011 4:28 pm

    Op zondag 11 september aanstaande zal in Tokio voor de tweede maal een speciale editie worden georganiseerd van het grote jaarlijkse Touhou-evenement Hakurei Jinja Reitaisai*. Hakurei Jinja Reitaisai SP is met 1500 circle spaces voor doujin circles dan misschien niet zo omvangrijk als de normale voorjaarseditie van Reitaisai, die dit jaar bijna 5000 circle spaces telde, maar mag zich desalniettemin rekenen onder de grootste exclusieve Touhou Project evenementen van het jaar.

    Net als zijn grote broer profileert Reitaisai SP zich in de eerste plaats als een markt voor de verkoop van Touhou doujinshi, doujin muziek, en andere Touhou artikelen. Kenmerkend voor Reitaisai SP zijn echter ook de concerten en gaming-toernooien die daarnaast georganiseerd worden. Anders dan bij de lente-editie van Reitaisai, zal de eenmanscircle van ZUN, Team Shanghai Alice, aan dit evenement niet deelnemen.

    De uitzendrechten van het evenement zijn in handen van de bekende Japanse videosite Nico Nico Douga. Voor bezoekers is het mogelijk zich vooraf aan te melden om het evenement live te mogen filmen, op voorwaarde dat de beelden op Nico Nico Namahousou (Niconico live-uitzendingen) worden uitgezonden. Voor wie zich geen ticket naar Tokio kan veroorloven maar toch graag de sfeer van het evenement wil proeven zal het dus mogelijk deze live-uitzendingen daar te volgen. Op het moment van schrijven is er nog geen lijst van uitzenders beschikbaar, maar te verwachten is dat deze kort voor het evenement bekend zal worden gemaakt op de Touhou Portal van Nico Nico Douga

    Update: hier is de lijst.

    Hakurei Jinja Reitaisai SP zal opengaan voor bezoekers om 10:30 uur Japanse tijd en zal duren tot 16:00 uur, waarna er nog live-optredens zullen plaatsvinden tot 18:25 uur. Welke delen van het evenement door bezoekers gefilmd zullen mogen worden is nog niet bekend.


    *letterlijk vertaald: jaarlijks groot festival van het Hakurei-heiligdom


    Laatst aangepast door Urameshiya op vr sep 09, 2011 12:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Helepolis di sep 06, 2011 2:05 pm

    Moet je nagaan dat Reitaisai tegenwoordig in Tokyo Big site wordt gehouden. Zo groot is het al geworden, omdat de oude lokatie gewoon te klein begon te worden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Urameshiya di sep 06, 2011 11:13 pm

    ^Ja he, daar kan ik me ook eindeloos over verbazen. Zelfs al gebruiken ze maar een deel van de Big Sight, het feit dat ze zoveel ruimte kunnen vullen met alleen maar Touhou-spul blijft ontzagwekkend. Als je dat tien jaar geleden aan ZUN had verteld had hij je vast uitgelachen...
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Helepolis wo sep 07, 2011 11:44 am

    Ik probeer zelf naar Reitaisai in Maart 2012 te gaan, zo dat ik al die artiesten kan ontmoeten als Warugaki enzo. Moet nog alleen kijken hoe en waar. (Wordt meteen ook soort vakantie voor mij, niet alleen maar Reitaisai visit).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Urameshiya wo sep 07, 2011 12:15 pm

    Helepolis schreef:Ik probeer zelf naar Reitaisai in Maart 2012 te gaan, zo dat ik al die artiesten kan ontmoeten als Warugaki enzo. Moet nog alleen kijken hoe en waar. (Wordt meteen ook soort vakantie voor mij, niet alleen maar Reitaisai visit).
    Echt waar? Dat was ik ook van plan, omdat ik dan toch in Japan ben, dus niet schrikken als je daar nog een roodharige (?) barbaar Hollander tegenkomt...

    Het vervelende is alleen dat Reitaisai 9 waarschijnlijk niet in maart gaat worden gehouden. Op de website is nog niets bekend gemaakt, dus het zal nog wel niet vaststaan, maar het gerucht gaat dat de volgende Reitaisai op 27 mei gehouden zal worden. Ik hoop zelf heel hard dat het uiteindelijk toch maart blijkt te zijn, maar ik weet niet hoeveel kans dat nog heeft. Nouja, binnen een maand of twee zullen we het wel zeker weten.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Helepolis do sep 08, 2011 11:17 am

    Yup, echt.

    Als het Mei is, is dat alleen maar positiever voor mij. Maart wordt krap vanwege mijn afstuderen, maar als het April/Mei is, is dat alleen maar beter.


    Gesponsorde inhoud


    Hakurei Jinja Reitaisai SP 2 Empty Re: Hakurei Jinja Reitaisai SP 2

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:53 am