Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Info
Sophie
Hina Kagiyama
Toumyon
Koishi~
Urameshiya
10 plaatsers

    Nieuw: onzichtbaar forum!

    Enquête

    Wat zou een geschikte naam zijn?

    [ 6 ]
    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Voteba1055%Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Voteba12 [55%] 
    [ 5 ]
    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Voteba1045%Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Voteba12 [45%] 

    Totaal aantal stemmen: 11
    Enquête gesloten
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Hakurei Ninja di nov 29, 2011 1:48 pm

    Er zijn, naar mijn idee, wel twee grote verschillen tussen het Veranda- en het Buitenwereld-forum.

    Ten eerste is de Veranda niet zichtbaar voor niet-leden en Googlebot (d.w.z het komt, in tegenstelling tot de rest van het forum, niet in Google zoekresultaten). Dat was het hele punt.

    Daarnaast vind ik dat het soort topics dat in de Buitenwereld hoort niet echt overlapt met de Veranda. Op het moment zitten er wel enkele topics die in de Buitenwereld gemaakt waren vóór de Veranda er was die eigenlijk beter in het Veranda-forum zouden passen, maar dat terzijde.

    De Veranda is gemaakt voor socializen, iets meer van jezelf kunnen laten zien zonder dat de hele wereld ervan hoeft mee te genieten, etc. De Buitenwereld is voor serieuze topics die niet over Touhou of andere verwante vormen van vermaak gaan. De IRL pics en instant messaging info passen bijvoorbeeld niet in de Buitenwereld, en 11 september, het overlijden van Steve Jobs en het openbare mangacafé passen niet in de Veranda. (Die laatste zou ook kunnen passen in het Entertainment-forum, eigenlijk)

    Het is inderdaad zo dat er niet veel gebeurt in het Buitenwereld-forum, omdat men niet zo veel behoefte heeft aan het bespreken van zulk soort onderwerpen. Maar een plek om dat soort dingen te bespreken is desondanks niet overbodig, vind ik.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Sophie di nov 29, 2011 1:56 pm

    Hakurei Ninja schreef:Er zijn, naar mijn idee, wel twee grote verschillen tussen het Veranda- en het Buitenwereld-forum.

    Ten eerste is de Veranda niet zichtbaar voor niet-leden en Googlebot (d.w.z het komt, in tegenstelling tot de rest van het forum, niet in Google zoekresultaten). Dat was het hele punt.

    Daarnaast vind ik dat het soort topics dat in de Buitenwereld hoort niet echt overlapt met de Veranda. Op het moment zitten er wel enkele topics die in de Buitenwereld gemaakt waren vóór de Veranda er was die eigenlijk beter in het Veranda-forum zouden passen, maar dat terzijde.

    De Veranda is gemaakt voor socializen, iets meer van jezelf kunnen laten zien zonder dat de hele wereld ervan hoeft mee te genieten, etc. De Buitenwereld is voor serieuze topics die niet over Touhou of andere verwante vormen van vermaak gaan. De IRL pics en instant messaging info passen bijvoorbeeld niet in de Buitenwereld, en 11 september, het overlijden van Steve Jobs en het openbare mangacafé passen niet in de Veranda. (Die laatste zou ook kunnen passen in het Entertainment-forum, eigenlijk)

    Het is inderdaad zo dat er niet veel gebeurt in het Buitenwereld-forum, omdat men niet zo veel behoefte heeft aan het bespreken van zulk soort onderwerpen. Maar een plek om dat soort dingen te bespreken is desondanks niet overbodig, vind ik.

    Ja maar wat als je dan threads krijgt zoals: "Wat maakt jou vandaag blij?"

    Dan is het socializen want het heeft betrekking op ons, maar het is net zo goed buitenwereld en niet touhou related. Nu zijn er twee subtopics voor dingen die touhou unrelated zijn, terwijl het een touhou forum is..
    Het klinkt gewoon niet logisch, maar ik snap je punt wel.
    Nevermind!
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Hakurei Ninja di nov 29, 2011 2:07 pm

    Skip schreef:Nu zijn er twee subtopics voor dingen die touhou unrelated zijn, terwijl het een touhou forum is..
    Het klinkt gewoon niet logisch
    Eigenlijk zijn er van de 13 maar 3 subfora die strikt Touhou-gerelateerd zijn: Touhounieuws, -gaming en -nirvana. In de rest kunnen er allemaal topics gemaakt worden die helemaal niets met Touhou te maken hebben, en in veel gevallen is dat ook gebeurd. En er zijn slechts 2 subfora die per definitie niet-Touhou-gerelateerd zijn: Entertainment en de Buitenwereld. Entertainment is wel een beetje het zelfde soort wereldje als Touhou-gerelateerd spul, maar er is niet een topic die direct met Touhou te maken heeft. (behalve misschien de topics van niet-Touhou-doujinmuziek en niet-Touhou-danmakugames)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Urameshiya di nov 29, 2011 2:28 pm

    Ik begrijp heel goed wat Skip wil zeggen, maar ik kan me ook vinden in wat Ninja zegt. Gelukkig is het zo dat een forum meer of minder op de index niet heel veel verschil maakt, dus ik stel voor 'm daar voorlopig gewoon te laten staan.

    Mocht het nou in de praktijk inderdaad zo blijken te zijn dat het vaak moeilijk is om te beslissen waar een topic thuishoort, of dat de Buitenwereld overbodig is geworden door de Veranda, dan kunnen we het altijd nog veranderen.

    EDIT: Dus als iemand (over een paar weken ofzo) merkt dat dat inderdaad zo is, zeg het dan gerust in dit topic!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Urameshiya za dec 03, 2011 1:52 pm

    'Weg van Heroverweging' heeft gewonnen, dus over enkele ogenblikken zal dat de nieuwe naam zijn.

    *was eigenlijk zelf al best wel gewend geraakt aan 'De veranda'*

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw: onzichtbaar forum! - Pagina 3 Empty Re: Nieuw: onzichtbaar forum!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:06 pm