Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+24
Tanshu
TH-chen
TanukiTyfoon
Decidetto
Reym
Urameshiya
Ranfox
Quwanti
Baron Sengir
Gemu
Ness Sova
Higan
Yonowaaru
Zigzagwolf
Princess Sylvysprit
Chrono
Slaz
LightSpeedReisen
Graan
Maribel Hearn
Snakke
Sophie
Hakurei Ninja
Bakuhatsu
28 plaatsers

    Touhou 15!!

    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Touhou 15!!

    Bericht van Bakuhatsu wo apr 22, 2015 3:16 pm

    Ik weet niet of het echt is... Maar blijkbaar is er een nieuwe Touhou main game aangekondigd voor Reitaisai 12!! Facebook is in ieder geval geëxplodeerd. Hier de saus:
    http://kourindou.exblog.jp/22976576/

    Ik durf niet te zeggen of de bron betrouwbaar is (Dit is de officiële nieuwspage right?XD), maar de plaatjes zien er in ieder geval heel echt uit.
    Spoiler:
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Hakurei Ninja wo apr 22, 2015 3:25 pm

    Yup, dit is ZUN's persoonlijke blog, dus het is zeker for reals!

    Ik zal wel beginnen aan een degelijke vertaling van wat er staat. :)




    Edit: En hier is hij dan! Een beetje vrij vertaald hier en daar, maar op een of twee zinnen na weet ik zeker dat de strekking accuraat is.
    (De Engelse versie van mijn vertaling is overigens hierzo op Maidens of the Kaleidoscope te vinden, onderaan de eerste post, voor degenen die voor wat voor reden dan ook liever Engels hebben.)

    Mijn hemel, het is al weer bijna mei. Dit jaar zal de Hakurei Jinja Reitaisai weer gehouden worden op 10 mei.

    Hetgeen Team Shangai Alice van plan is te verspreiden is het volgende.

    BulletHellForLife - Touhou 15!! LmlQoat

    Touhou Project 15.
    "東方紺珠伝 ~ Legacy of Lunatic Kingdom."

    Je leest het Touhou Kanjuden (とうほうかんじゅでん). Hij zal deze zomer voltooid worden, en op Reitaisai zal de demoversie uitgegeven worden.

    Als ik de grote lijnen van het verhaal moet uitleggen, het is een geheim. De player characters zijn Reimu, Marisa, Sanae en Reisen. Hoewel er nog veranderingen zullen zijn, heb ik enkele screenshots van de huidige staat van de ontwikkeling van het spel toegevoegd.

    screenshots:

    * Het spel is nog in ontwikkeling. Het gaat zeker nog veranderen, dus allerlei dingen speculeren aan de hand van deze screenshots heeft geen zin.

    Op het eerste gezicht ziet het er niet anders uit dan normaal, maar dit keer wordt gebruik gemaakt van een vrij gewaagd systeem. Het zou best nog heel anders kunnen uitvallen dan de gameplay die jullie gewend zijn. (alhoewel de fundamentele shmup onderdelen simpeler zijn) Het is een uitdaging die goed lijkt te verlopen, dus ik denk dat het me op een of andere manier wel zal lukken de demo versie te halen. Ik hoop dat jullie het spel kunnen appreciëren als een stuggestie van hoe shmup games anders zouden kunnen.

    Maar als ik eerlijk ben is de voltooiing van de demoversie nog maar heel ver in zicht, dus ik ben van plan nog tot vlák voor Reitaisai bezig te zijn met de ontwikkeling ervan. Oftewel, de CD's zullen deze keer zelf gebrand zijn......  Het is lange tijd sinds ik zo'n festivalgevoel had dat typerend is van dit soort dōjin activiteiten, dus ik kijk er naar uit.
    Dat gezegd hebbende, ik heb nog steeds bedenkingen of ik de systeemmodificaties voor de grote veranderingen in de gameplay wel af zal krijgen, maar dat zien we wel bij de Reitaisai van dit jaar. (Al kijk ik nog meer op tegen wat er gebeurt als ik het niet af krijg...)

    Oh, verder staat bij de Reitaisai de uitgave van Touhou Project 14.5 Touhou Shinpiroku ~ Urban Legend in Limbo gepland. Als je er belangstelling voor hebt zou ik het erg waarderen als je deze ook zou oppakken.


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op wo apr 22, 2015 11:47 pm; in totaal 9 keer bewerkt (Reden : meer tweaks!)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Sophie wo apr 22, 2015 4:15 pm

    Hyped! Die eerste afbeelding van Reimu, ze doet me denken aan Kiki met die strik!
    En Reisen's outfit is zo cute, en die gun! *^*

    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Snakke wo apr 22, 2015 4:17 pm

    All aboard...:
    Dat is alles.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Maribel Hearn wo apr 22, 2015 4:40 pm

    THIS IS A MAY 10-BOUND HYPE TRAIN
    THE NEXT STATION IS "TOUHOU 14.5 + TOUHOU 15 DEMO"

    Maar goed, ik verheug me op de nieuwe bullet hell! :) Ziet er interessant uit. De naam impliceert misschien dat Toyohime en Yorihime in de game komen; zou leuk zijn :P Een trend van mangakarakters die naar de games komen, begonnen door Kasen. XD En wat zou er met 14.8 gebeurd zijn? een .3 en een .5 game zou een .8 game impliceren... ben ook wel benieuwd naar dat. Het is trouwens niet zo fijn om te zien dat er geen Spell Practice op het titelscherm lijkt te staan (het zou er moeten staan maar dan grijs)... toch houd ik de hoop. En ook de hoop dat er weer van die speciale spells komen zoals LWs en Overdrives. Meer dingen om te capturen :D
    Maar nu eerst even 10 mei aan m'n afteller toevoegen. :3

    Zodra de demo uit is zal ik die zo snel mogelijk op Lunatic 1cc'en


    Laatst aangepast door Maribel Hearn op wo apr 22, 2015 4:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Graan wo apr 22, 2015 4:40 pm

    Awesome! Een paar dingen die opvallen:


    • Géén Spell Practice, tenzij het samen met stage practice onder "Practice" valt.
    • Disabled Life Bar in enkele screenshots, net zoals in IN bij de bonus spellcards. Hier zie ik het echter ook op een screenshot met simpele trash fairies
    • Sanae!


    Wanneer kunnen we de demo verwachten? Reitaisai?
    (Edit: ja, 10 mei)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Hakurei Ninja wo apr 22, 2015 6:35 pm

    Vertaling klaar! Ik was anderhalf uur eerder geweest hiermee als ik niet ondertussen andere dingen aan het doen was/moest doen
    Ik heb em in mijn eerdere post in deze topic geëdit. Zodat hij wat prominenter bovenaan staat. Ik zal hem misschien later nog wat aanpassen.

    (@ Ura: Ik ben met name niet helemaal zeker wat ZUN bedoelt met die お祭り感 zin, of "festivalgevoel" in mij vertaling. Maar ik sta ook open voor suggesties van enig ander deel van de tekst, als je zin/tijd hebt kritisch te zijn ・3・)
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van LightSpeedReisen wo apr 22, 2015 6:58 pm

    Het enige wat me op dit moment boeit, het feit dat Reisen playable is <3!
    :sparkle:
    Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Danmaku grazen, om m'n vingers bij af te likken!

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Slaz wo apr 22, 2015 7:01 pm

    Bedankt voor de snelle vertaling Ninja!

    Screenshots zien er veelbelovend uit, maar als een shmupper ben ik uiteraard het meest geïnteresseerd in die veranderingen aan de gameplay. Als het volgens ZUN gewaagde wijzigingen zijn, dan moet het op z'n minst bijzonder zijn! Dat Spell Practice vooralsnog niet in het menu staat was ook bij mij het eerste dat opviel. Ik hoop dat het in de uiteindelijke versie, of zelfs al in de demo, er gewoon in gaat zitten.

    Daarnaast is Reisen een leuke maar aparte keuze, zij en deze game zijn niet gerelateerd aan recente manga toch? (Ja, ondankts de forumtitel 'Volleerd Touhouloog' blijft manga mijn zwaktepunt van kennis) :o


    Laatst aangepast door Slaz op wo apr 22, 2015 7:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Chrono wo apr 22, 2015 7:03 pm

    GIT HYPE M8'S!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Princess Sylvysprit do apr 23, 2015 12:55 am

    Ik ben echt super excited, eindelijk, een echte nieuwe Touhou game!
    Ik hoop stiekem op Silent Sinner in Blue/Imperishable Night references
    Spoiler:
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van LightSpeedReisen do apr 23, 2015 8:00 am

    Princess Sylvysprit schreef:
    Ik hoop stiekem op Silent Sinner in Blue/Imperishable Night references

    DIT ^ :sparkle:
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Zigzagwolf do apr 23, 2015 3:07 pm

    Ik kan niet wachten tot de demo uitkomt (en niet gek veel later de full-game) ben al helemaal hyped!

    Het geinige is dat Byakuren's crest omgedraaid in de titlescreen staat, Reimu met een mocchi-pounder en Reisen met haar descriptie die refereert naar de maan; Eirin. Ook de disable in de game die me doet denken aan IN.

    Ik geloof dat er onder de Japanners ook werd gespeculeerd over een Flawless of Perfect Mode; ook zou er een screenshot met incorrupt savedata staan..?

    Veel speculatie, door de incorrupt savedata screenshot denken sommigen dat het een langere game dan normaal wordt.. Zou dit de Touhou game met mogelijk wel 1 uur gameplay kunnen worden?

    Maar alle IN referenties zijn nice.. Ook een Byakuren referentie dus, ik heb het gevoel dat omdat Sanae's Shottype Sanae-A in UFO is met de bomb van Sanae-B dat er dus ook nog meer UFO referenties zullen zijn. ZUN zei geloof ik wel dat de eind-game anders zou zijn en speculatie dus overbodig is, houd me niet tegen V:

    Mogelijk wordt dit INFO?.. Ha.. ha.. ah, niet grappig.

    Hoe dan ook, ik ben hartstikke hyped; wanneer de game volledig uitkomt ga ik voor een first day lunatic 1cc; een first day EX clear, mogelijk ook nog challenges zoals no focus als het lukt.
    Yonowaaru
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Yonowaaru zo apr 26, 2015 6:23 pm

    Uwaa, ligt mijn PC er een paar dagen uit en dan opeens Touhou 15. Zurui~.
    Het spel zelf ziet er lekker kleurrijk uit.
    Veel verwijzingen naar IN en de maan, met Lunatic (dus van de maan) in de titel, Reisen playable..
    In de screen met Reisen lijkt hard mode Crescent te heten. (クレセント)
    De boss die in de screenshots te zien is lijkt een blauwe jas en rode hoorns/voelsprieten te hebben.
    HYPE!
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van LightSpeedReisen za mei 09, 2015 12:17 pm

    BulletHellForLife - Touhou 15!! 11151065_836107999757749_6791548170026323948_n

    Zo, een van de nieuwe characters is al bekend, al weten we nog geen naam we weten ieder geval nu hoe ze eruit ziet~! :sparkle:

    ze doet me een beetje denken aan zowel Tewi als Seiga om eerlijk te zijn.

    Edit: De andere characters zijn ook al bekend

    Characters:

    fu:)

    Gesponsorde inhoud


    BulletHellForLife - Touhou 15!! Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:21 am