Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Hakurei Ninja
kyr2005
wolfie559
Urameshiya
Pshycho Maniac
Tanshu
10 plaatsers

    Touhou cosplay op tv

    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Touhou cosplay op tv Empty Touhou cosplay op tv

    Bericht van Tanshu ma okt 10, 2011 10:50 pm

    (Als dit ergens anders hoort mag het gerust verplaatst worden)

    Hezza!

    Ik keek gisteravond tv en rara wat ik zag.. Touhou cosplayers. Ik ging helemaal dood vanbinnen. :')
    Het ging hier om het programma "Taboo" op National Geographic dat gaat over, nou, dingen die raar en dus taboe zijn. Dat ze cosplay hierin hadden gezet was ergens best beledigend. :/ Ze legden het ook uit als "je als een vrouwelijk personage verkleden" ofzoiets. En iedere keer als ze het woord "crossdressing" gebruikten, kwam er in de ondertiteling doodleuk "travestie" te staan.
    Dit terzijde, op een gegeven moment kwamen er dus Touhou-cosplayers in beeld! Op zich niet zo heel zeldzaam, maar het was OP TV. IN NEDERLAND. (heh) En daarom wilde ik het dus even onder de aandacht brengen. :3

    Tanshu uit.


    ---

    EDIT

    Voor degenen die het zelf nog eens willen zien, ik heb het terug kunnen vinden op YouTube:
    https://www.youtube.com/watch?v=oBQOuZGTs8U

    Het stuk over cosplay begint iets over 8 minuten.


    Laatst aangepast door Tanshu op di okt 11, 2011 5:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Pshycho Maniac ma okt 10, 2011 11:19 pm

    Wat.
    Taboo.
    Jesus.

    Stelletje eikels.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Tanshu ma okt 10, 2011 11:33 pm

    Pshycho Maniac schreef:Wat.
    Taboo.
    Jesus.

    Stelletje eikels.

    Dat is wat ik dacht. :|
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Urameshiya di okt 11, 2011 2:43 am

    Tanshu schreef:
    Pshycho Maniac schreef:Wat.
    Taboo.
    Jesus.

    Stelletje eikels.

    Dat is wat ik dacht. :|
    Daar sluit ik me bij aan... Maar wel bijzonder dat we dat in Nederland op tv gehad hebben. Zou best wel eens de eerste, enige, en laatste keer kunnen zijn. Tenzij ze dat programma herhalen natuurlijk... XD Hmm, zouden de beelden met Touhou cosplayers ergens op Youtube staan? Ik zou het best wel eens willen zien.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van wolfie559 di okt 11, 2011 12:05 pm

    ik ook als je het vind zeg het me dan

    dat was op national geographic he? wel jammer dat ik dat gemist heb... er zaten echt wel mensen tussen die wa raar waren bv: iemand die verliefd was op een muur, niet dat ik daar iets tegen heb ik bedoel, als je de wet niet overtreed en geen last bent voor de andere mensen maakt het toch niks uit wat je doet?
    en ik snap de debiele typische fout wel om te zeggen dat crossdressen travestie is... vooral omdat het waarschijnlijk pipos zijn die niet in de wereld van cosplay en dergelijke zitten.

    sorry voor de hele hoop blabla die ik heb gegeven.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van kyr2005 di okt 11, 2011 2:17 pm

    Tanshu schreef:
    Pshycho Maniac schreef:Wat.
    Taboo.
    Jesus.

    Stelletje eikels.

    Dat is wat ik dacht. :|

    Om mezelf even te quoten in het Engels;
    'Kill them. Kill them with fire'
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Hakurei Ninja di okt 11, 2011 3:37 pm

    kyr2005 schreef:Om mezelf even te quoten in het Engels;
    'Kill them. Kill them with fire'
    Dan quote je heleboel andere Engelssprekenden op het internet ook. :3 Al gebruiken de meeste mensen uitroeptekens, en is het vaak "it" in plaats van "them".


    Maar een beetje taboe is het wel. Je hebt bijvoorbeeld genoeg Japanners die neerkijken op de meest favoriete verzamelpunten voor cosplayers in Tokio. En natuurlijk kijken mensen je maar raar aan als je zonder schijnbare reden in cosplay over straat loopt. Maar daarentegen is het eigenlijk niet veel anders van andere meer sociaal geaccepteerde gelegenheden waarvoor mensen costuums aantrekken. En om het in dezelfde categorie te plaatsen als mensen die verliefd zijn met objecten is inderdaad wat overdreven.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van kyr2005 di okt 11, 2011 4:22 pm

    Hakurei Ninja schreef:
    kyr2005 schreef:Om mezelf even te quoten in het Engels;
    'Kill them. Kill them with fire'
    Dan quote je heleboel andere Engelssprekenden op het internet ook. r:3 Al gebruiken de meeste mensen uitroeptekens, en is het vaak "it" in plaats van "them".

    Je hebt helemaal gelijk. Het ging er gewoon om dat het in het engels was~
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Pshycho Maniac di okt 11, 2011 4:43 pm

    Worden Otaku's enzo niet vreselijk gepest in Japan en zo?
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Reym za okt 19, 2013 11:36 am

    Het link naar het filmpje doet het niet meer. Is dit misschien hetzelfde filmpje?
    Yaaay voor de Touhou cosplayers! En er is ook een Cirno fumo te zien achter de Rika figurine.

    Maar ik vind het wel een beetje raar dat ze crossplay meteen relateren aan drag queens enzo. Als ik denk aan crossplay zie ik niet meteen een flaming drag queen voor me.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Princess Sylvysprit za okt 19, 2013 11:53 am

    Als die gasten cosplay al erg vinden...wacht maar tot ze van 4chan en bronies horen...
    Maar nu even serieus, ik schaam me zo ie zo al een beetje dat ik wil gaan cosplayen en mensen zoals dit maken het er echt niet beter op
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Urameshiya za okt 19, 2013 12:31 pm

    eeveesprit schreef:Als die gasten cosplay al erg vinden...wacht maar tot ze van 4chan en bronies horen...
    Maar nu even serieus, ik schaam me zo ie zo al een beetje dat ik wil gaan cosplayen en mensen zoals dit maken het er echt niet beter op
    Mensen zoals wat? Mensen die er negatief over doen? De eerste negatieve comments onder die video die Reym net linkte die ik tegenkom luiden:
    Youtuber schreef:These people never even heard of our heavenly father. They do so much devilish stuff out there it creeps me out.
    Youtuber schreef:All praise be to Allah for nuking Japan and Earthquakes.
    Zijn dit het soort mensen naar wiens meningen je normaal gesproken zou luisteren? Nee toch zeker? Dan denk ik dat je dit soort mensen ook wel mag negeren als het om cosplay gaat! Vertrouw liever op je eigen oordeel. Het is precies zoals ze in die documentaire zeggen: in conservatieve culturen is het taboe. Dat jonge mensen zich verzetten tegen conservatieve elementen in de samenleving is heel normaal, en niks om je voor te schamen. k;P
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van homemadecupcake za okt 19, 2013 12:36 pm

    IK WORD ER ZO KNETTERGEK VAN DAT ZE NOU NOOIT EENS IETS POSITIEFS UITZENDEN OVER COSPLAYEN! echt mensen dat ze de volgende keer voor ze zoiets uitzenden eerst eens even goed onderzoek doen! dit is echt beledigend!

    eevee maak je er maar geen zorgen om. Laat je de lol niet verpesten door van die negatieve verhalen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Urameshiya za okt 19, 2013 1:19 pm

    ^Ach, ik zou niet zeggen dat dat filmpje van National Geographic nou echt uitgesproken negatief was. Dat ze het als 'taboe' bestempelen lijkt me niet negatief. Het is gewoon een constatering, zonder waardeoordeel. Dat ze het linkten aan drag queens en wat al niet meer is in onze ogen misschien raar, maar aangezien ze niet zeiden dat er iets mis is met cross-dressen in het algemeen, is dat nog steeds niet per se negatief.

    De expert die aan het woord kwam en zei dat het in het westen als kinderachtig of als een ontkenning van de werkelijkheid gezien kan worden, zei ook niet dat ze het daarmee eens was. Het was gewoon een constatering, en ik denk dat het een terechte constatering was. Veel mensen zullen het inderdaad zo bekijken.

    Toegegeven, veel positieve uitspraken over cosplay waren er ook niet, dus het beeld dat blijft hangen is dat van een soort tentoonstelling van afwijkende mensen die 'normale' mensen veilig vanuit hun huiskamer op hun televisiescherm kunnen bekijken, om er dan hun eigen oordeel over te vellen. In veel gevallen zal dat oordeel vast en zeker negatief zijn. In dat opzicht is het inderdaad een beetje denigrerend.

    Er worden trouwens wel positieve reportages uitgezonden over cosplay, alleen tot dusver zijn die hier nog zeldzaam. Ik heb een tijdje terug wel een Japanse reportage over cosplay gezien die geheel zonder rare vooroordelen aan niet-cosplayende mensen liet zien hoe interessant en diepgaand de cosplaywereld eigenlijk was.

    Een programma met die opzet zou de Nederlandse kijker alleen waarschijnlijk niet interessant vinden, omdat de meeste mensen hier sowieso nog nooit van cosplay gehoord hebben. Ben bang dus dat we er voorlopig niet op kunnen rekenen dat zoiets hier uitgezonden zal worden.
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van 211nafsimreK ma okt 21, 2013 12:40 pm


    Gesponsorde inhoud


    Touhou cosplay op tv Empty Re: Touhou cosplay op tv

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 11:16 pm