Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Princess Sylvysprit
Tritium
6 plaatsers

    Geographiae Gensōkyō

    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Geographiae Gensōkyō Empty Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Tritium zo mei 25, 2014 10:17 pm

    Het doel van dit topic is om samen een zo canon-mogelijke kaart te maken van Gensokyo. Mede omdat ZUN het waarschijnlijk nooit zal doen omdat hij het leuk vind om de fanbase te trollen.
    Waarom ik dit probeer te doen(niet belangrijk):

    Iedereen is welkom om mee te doen met de discussie, maar als je iets zeker denkt te weten, vermeld je bron zodat we kunnen kijken hoe dicht het bij welk canon tier het zou zitten.(ZUN is meest canon, Non-ZUN official work zijn daarna meest canon, in-universe kennis is daarna het meest canon(gezien sommige dingen in Akyu's werken niet geheel betrouwbaar zijnZie "Examples of Dubious or erroneous statements"), al het andere zullen we wel uitvechten over hoe canon het is).
    Ook geld natuurlijk dat enige inter- of extrapolatie en andere wiskunde waar mogelijk voledig gepost moet worden zodat het gecheckt of veranderd kan worden als er meer informatie bekend word.


    Groote van Gensokyo
    Het enige wat de wiki erover zegt is Gensokyo, the area encompassed by the Great Hakurei Barrier, is a landlocked territory at least some tens of kilometers in diameter. Er staat geen bron bij maar laten we het als richtlijn gebruiken om verdere discussie simpeler te maken. Al is het wel dat De laatste hoofdstukken van Silent Sinner in Blue en Cage in Lunatic Runagate zeggen dat er geen zeeën zijn in Gensokyo, dus het landlocked zal kloppen.

    De eerste vraag om te beantwoorden zal zijn wat de vorm en doorsnede zal zijn van het "paseerbare" gebied binnen de Hakurei Barrière. Iemand wiens naam ik even vergeten ben zei dat de Barrière een perfecte cirkel zou zijn. Ik ben het hiermee eens omdat een Perfecte cirkel(of cilinder, dat is iets voor een volgend punt) een simpele doch stabiele vorm zou zijn tegen zowel inkomende als uitgaande watdanook.
    Als voor de groote, ik stel voor om een doorsnede van 40 tot 60 kilometer aan te houden zodat we op "at least some tens of kilometers" zitten en we Yokai berg redelijk hoog kunnen maken zonder de hellingsgraad belachelijk te maken. Daarnaast is het ook nog dat zou er een persoon door de Barrière naar binnen komen dan zou hij binnen een dag naar de meeste punten moeten kunnen komen als er maar flink word doorgewandeld. Maar als iemand een goed idee heeft voor een exacte groote dan is dat welkom.

    Populatie, Locatie en Groote van het Mensendorp
    Gezien ik in canon niets kan vinden over dat er meerdere mensendorpen zouden zijn, gaan we er maar van uit dat er maar 1 mensendorp is.
    Ik stel voor om het mensendorp in het centrum van Gensokyo te zetten zodat alle bovengrondse locaties beschikbaar zijn binnen een dag(locaties die alleen via vliegen bereikbaar zijn en waar de fuck Yukari ook mag leven).

    Over de populatie, ik heb geen fucking idee. Ik heb alleen kunnen vinden dat de minimale bevolking die je nodig hebt om een gezonde kolonie te kunnen maken 160 man is(50/50 vruchtbare mannen/vruchtbare vrouwen splithier ben ik me bron over kwijt, sorry). Dus dat zou ons een minimum kunnen geven over hoeveel mensen er in het dorp waren ten tijde dat de barrière werd gemaakt. Al zal het echte nummer waarschijnlijk hoger liggen. Als iemand dit beter kan uitvogelen dat ben ik dankbaar.

    Als we er eenmaal uit zijn hoe groot de populatie van Gensokyo is kunnen we gaan uitvogelen hoe groot het dorp nou is en hoeveel landbouw en andere voedselbronnen er nodig zijn. Voor de layout van het dorp denk ik om de regering en andere belangrijke mensen centraal in het dorp te zetten in grotere huizen, omringt door een gedeeld winkel/ambachts/middenklasse midden/laagbouw met mogelijk Keine's school. En verdere omringing door lage, kleinere huizen, winkels en eetgelegenhedenwaarschijnlijk meer drankgelegenheden eigelijk...... en mogelijk een simpele ronde palisade met mogelijk uitkijktorens bij de ingangen van het dorp proper.
    Waarschijnlijk is het dorp volledig omringd met boederijen zodat yokai-aanvallen makkelijker kunnen worden gezien en afgeslagen.


    Dit is alles wat ik op dit moment heb, ik hoop dat er meer mensen hier zijn die willen meehelpen om Gensokyo in kaart te brengen.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Princess Sylvysprit zo mei 25, 2014 10:39 pm

    OP schreef:Ik stel voor om het mensendorp in het centrum van Gensokyo te zetten zodat alle bovengrondse locaties beschikbaar zijn binnen een dag(locaties die alleen via vliegen bereikbaar zijn en waar de fuck Yukari ook mag leven).
    Ik stelde me altijd voor dat de Human Village wat dichter bij Reimu's shrine zou zijn, volgens mij was het officieel dat Reimu's shrine aan de oostelijke grens lag
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Tritium zo mei 25, 2014 10:43 pm

    eeveesprit schreef:
    OP schreef:Ik stel voor om het mensendorp in het centrum van Gensokyo te zetten zodat alle bovengrondse locaties beschikbaar zijn binnen een dag(locaties die alleen via vliegen bereikbaar zijn en waar de fuck Yukari ook mag leven).
    Ik stelde me altijd voor dat de Human Village wat dichter bij Reimu's shrine zou zijn, volgens mij was het officieel dat Reimu's shrine aan de oostelijke grens lag

    Reimu's shrine ligt ook in het oosten, maar er is verder niets wat erop wijst dat haar shrine in de buurt van het dorp zou liggen, gezien ze toch weinig menselijke bezoekers krijgt.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Urameshiya ma mei 26, 2014 4:42 am

    Leuk topic! Ik heb al m'n Touhouliteratuur in Nederland achtergelaten, dus ik ben bang dat ik niet echt veel kan bijdragen, maar misschien kun je in dit oude topic nog wat vinden waar je wat mee kunt.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van TH-chen ma mei 26, 2014 9:15 am

    Tritium schreef:Het doel van dit topic is om samen een zo canon-mogelijke kaart te maken van Gensokyo. Mede omdat ZUN het waarschijnlijk nooit zal doen omdat hij het leuk vind om de fanbase te trollen.

    Mag ik hier even melden dat ik dit helemaal niet waar vind ook al kan je het mss bedoelen als grap maar ZUN trollt de community hier niet mee. Hij geeft juist de vrijheid om mensen te laten denken over Gensokyo. Als hij zegt "dit is het officiële landkaart van Gensokyo" zit hij vast aan beperkingen die hij moet doen in die wereld. Iedere Touhou game brengt iets nieuws (met soms wat oude elementen van eerdere games) naar de wereld van Gensokyo. Dus ZUN trollt niet. Hij laat zijn wereld ademen.

    Nu over Gensokyo.

    Populatie
    De populatie is onbekend (zover ik weet) en voor mij gevoel kan je dat zo groot maken als jij zelf wilt. En ik denk dat als je zo'n 150 a 250 wel op een redelijk goede aantal zit om te gebruiken in een TRPG. Vergeet nog wel niet dat we met een japanse setting te maken hebben dus alle huizen zijn ongeveer hetzelfde maar de hogere klassen hebben gwn wat meer ruimte.

    Mensen Dorp Locatie en Hakurei Jinja
    Het is idd zo dat Reimu's Shrine in het oosten ligt. Maar het ligt redelijk ver weg van het mensen dorp als ik me niet vergis. Ik weet zo niet de bron maar de mensen hebben geen zin om heel dat eind te lopen en de kans te krijgen om opgegeten te worden door Youkai's. Des al niet te min dat Reimu's shrine wel zo'n beetje iedere dag bezocht wordt door Youkai's die thee komen drinken xD

    Andere kaarten
    Er zijn genoeg informatie bronnen als je zelf zoekt op Gensokyo map. Hiervan een paar voorbeelden.
    Maps:

    Minecraft Touhou
    Ik heb ooit in een minecraft Touhou server gezeten en dat komt het meeste overeen met alle informatie die ik kon vinden op dat moment.
    Dus hierbij een link van een video die 1 uur en 40 mintuen duurt xD
    Minecraft Touhou:
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Bakuhatsu ma mei 26, 2014 1:10 pm

    Leuk topic! Ik vind het altijd leuk om dingen in kaart te brengen en er met een realistische blik naar te kijken. Daarbij vind ik geografie, geologie en geomorfologie gewoon erg interessant~

    Ik denk dat het inderdaad goed is om wat informatie te verzamelen uit ZUN's literatuur en uit de games: Mamizou zei dat ze een zee overgestoken heeft om hier te komen. Sakuya zei in Perfect Cherry Blossom dat ze een dag heeft gereisd voordat ze in Hakugyoukuro aankwam (en hoe snel vliegt/loopt ze?).

    Daarnaast kunnen we kennis van geologie en geografie toepassen! Als de youkaiberg een eenzame berg is, is het waarschijnlijk een vulkaan (zou goed kunnen aangezien er een meer bovenop ligt (die dus in de krater ligt), al weten we niet of dat echt de top is geloof ik...) Hoe groot worden vulkanen? Op Kamchatka (Russisch schiereiland in het oosten) bijvoorbeeld, komen vulkanen voor van 10km in doorsnede maar ook van bijna 20km. En hoe groot is een dorp dat tenminste één school heeft en een paar winkels? Dorpen met al deze dingen konden in onze Middeleeuwen al uit 100 man bestaan. Dat soort dingen zijn wel interessant om te onderzoeken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Urameshiya ma mei 26, 2014 2:06 pm

    Bakuhatsu schreef:Daarnaast kunnen we kennis van geologie en geografie toepassen! Als de youkaiberg een eenzame berg is, is het waarschijnlijk een vulkaan (zou goed kunnen aangezien er een meer bovenop ligt (die dus in de krater ligt), al weten we niet of dat echt de top is geloof ik...) Hoe groot worden vulkanen? Op Kamchatka (Russisch schiereiland in het oosten) bijvoorbeeld, komen vulkanen voor van 10km in doorsnede maar ook van bijna 20km.
    Volgens een verhaal in Touhou Bougetsushou ~ Cage in Lunatic Runagate is de youkaiberg gebaseerd op een bestaande berg, of eigenlijk een bergkam. Om precies te zijn, is het de Yatsugatake zoals die was voordat de hoogste piek er (in een mythologisch verleden) afgeschopt werd.

    Volgens de mythe zoals die in Bougetsushou staat, was die hoogste piek oorspronkelijk ietsje hoger dan die van de Fuji (3,776m). De Youkaiberg zou dus ergens een piek van dat formaat moeten hebben. De Yatsugatake zoals die (zonder de mythologische hoogste piek dus) vandaag de dag in het echt bestaat in Nagano-prefectuur loopt zo'n 30km van noord naar zuid en telt verschillende (niet actieve) vulkanen.

    Een aardig detail is overigens dat de Yatsugatake-bergkam in het echt niet ver verwijderd is van het Suwa-meer en het heiligdom waarop Moriya Jinja gebaseerd is.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Pshycho Maniac di mei 27, 2014 3:53 pm

    Ik heb die kaart gevonden die ik ooit gemaakt hebt:

    Hij is een beetje heel groot, dus hier een link:
    http://www.mediafire.com/view/blldapbopjc11p4/Touhou_Kaart_versie_2.pdf


    Gemaakt met paint.

    Ik had de locaties via internet gezocht.
    Wat ik niet kon vinden of wat een beetje vaag was, had ik gewoon ergens neergezet.
    De kaarten in TH-Chen zijn post hierboven had ik ook gebruikt, maar ik was er niet echt trouw mee.

    Gesponsorde inhoud


    Geographiae Gensōkyō Empty Re: Geographiae Gensōkyō

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 2:40 am