Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Gensokyo

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Gensokyo Empty Gensokyo

    Bericht van Toumyon za nov 12, 2011 6:56 pm

    Ik heb mij vaker af zitten vragen hoe de hele wereld van ons mooie Gensokyo aan elkaar zit.

    ik heb zelfs mappen zitten zoeken hoe het nu precies zit.
    en hier zijn dus een paar resultaten.
    Spoiler:

    Ik zal zelf ook nog eens map uittekenen.

    Hopelijk zullen we ooit eens een map zien van ZUN.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Pshycho Maniac za nov 12, 2011 7:12 pm

    ...waarom is die laatste te groot om te zien?
    ik dacht dat ze automatisch geresised werden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Urameshiya ma nov 14, 2011 1:02 pm

    Een eigen kaart tekenen is iets dat ik ook al een tijd van plan ben! In PMiSS staan een hoop hints, dus gecombineerd met de spellen moet het toch mogelijk zijn om een aardig eind te komen.

    Die eerste kaart ziet er hopeloos verouderd uit, maar die tweede is wel interessant (hoewel ook al verouderd). Sowieso vind ik die beter, omdat er nog zoveel leeg is. Het is tenslotte onwaarschijnlijk dat er in Gensokyo niet nog veel meer plaatsen zijn dan de plaatsen die wij al kennen.

    Ik heb vorige week een interessante kaart in handen gekregen van de omgeving van Hakuba, in Nagano-prefectuur in Japan, maar dan hoe het ongeveer een eeuw geleden was. Van dat gebied wordt namelijk door sommigen gedacht dat het als inspiratie heeft gediend voor delen van Gensokyo, in het bijzonder TH10/MoF, waarvoor ZUN ook daadwerkelijk het veld in is gegaan voor een welverdiende vakantie onderzoek.

    In het verhaal is Gensokyo ook echt een afgelegen gebied in Japan. Het mag dan afgesloten zijn van de buitenwereld, maar in de ~125 jaar die sindsdien voorbijgegaan zijn, zal het terrein vast niet zo erg veranderd zijn dat het niet meer lijkt op diezelfde streek vanuit onze wereld gezien. Ik denk niet dat ZUN daar al te uitgebreid over nagedacht heeft, ik denk zelfs niet dat hij voor zichzelf wel een kaart heeft bedacht van Gensokyo, maar het blijft een interessant uitgangspunt.

    Ik zou nu een foto van die kaart kunnen nemen, maar hij is in het echt al moeilijk leesbaar, omdat het (een kopie van) een oude kaart is, van voordat het het toeristische oord werd dat het nu is, dus als ik een foto neem is er waarschijnlijk niks van te lezen. In plaats daarvan heb ik met Google Maps even een mooie ge3D-ificeerde kaart gevormd.

    Voila: een kaart met de belangrijkste 'kandidaat'-locaties.
    Gensokyo Hakuba10

    Het belangrijkste 'bewijs' voor de theorie dat Gensokyo op deze vallei zou lijken, is dat de weg vanuit het dorp richting de kandidaat-berg voor de Youkai-berg een bijzonder grote gelijkenis schijnt te vertonenen met de landschappen in stage 1 t/m 4 van MoF. Verder zijn veel locaties in Gensokyo makkelijk in de vallei te passen. Er ligt in het zuiden een meer, en in de heuvels ten oosten van het dorp bevindt zich een shinto-heiligdom. Voorbij de bergen in het westen ligt nog een vallei, waardoor een rivier stroomt die een kandidaat zou kunnen zijn voor de Sanzu-rivier. Weer ten westen daarvan ligt namelijk de berg Tate, waarvan in de plaatselijke religieuze overlevering wordt gezegd dat het een plaats is waar de overledenen zich ophouden. Het zou zo maar kunnen dat ze daar Eiki's oordeel afwachten. Er schijnen zelfs stoom-uitbrakende 'hel'-valleien in de omgeving te zijn.

    Vergelijkbare berggeloven zijn op heel veel plaatsen in Japan te vinden, en valleien met dorpen en meren ook, dus het moet ook mogelijk zijn om Gensokyo op andere plaatsen in Japan te 'projecteren'. Degene die de kaart gemaakt heeft waar ik het over had, heeft lange verhandelingen geschreven over de sterke en zwakke punten van zijn theorie, en doet z'n uiterste best om het zo waterdicht mogelijk te krijgen. Als je bedenkt dat ZUN zelf uit Nagano-prefectuur komt, en de plaatselijke mythologie bewust heeft gebruikt als basis voor in elk geval TH10, dan is de hele theorie zo slecht nog niet. Het maakt voor mij eigenlijk niet zo veel uit of het klopt, maar zoals ik al zei is het wel een aardig uitgangspunt voor een kaart van Gensokyo.

    Het klimaat lijkt trouwens ook te kloppen met wat we gewend zijn in Gensokyo te zien, met lekker veel sneeuw in de winter. Een deel van de satellietfoto's van de kaart hierboven zijn in de winter gemaakt, zoals waarschijnlijk wel te zien is.

    Ik wil nog een keer kijken in hoeverre het allemaal klopt met wat er in PMiSS staat, maar dat is me nu te veel moeite. ^^;
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Pshycho Maniac ma nov 14, 2011 2:40 pm

    ...Whoa.

    En we hebben ook nog nooit van andere realmen gehoord zoals Gensokyo.
    Misschien een griekse die nog bestaat.

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Urameshiya ma nov 14, 2011 3:33 pm

    Pshycho Maniac schreef:...Whoa.

    En we hebben ook nog nooit van andere realmen gehoord zoals Gensokyo.
    Misschien een griekse die nog bestaat.

    Ja, en misschien nog wel een Spaanse 'realm' en een Keniaanse. ...Maar niet in Touhou Project. Ik snap je punt niet. ^^; Wat bedoel je?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Pshycho Maniac ma nov 14, 2011 8:23 pm

    Urameshiya schreef:
    Pshycho Maniac schreef:...Whoa.

    En we hebben ook nog nooit van andere realmen gehoord zoals Gensokyo.
    Misschien een griekse die nog bestaat.

    Ja, en misschien nog wel een Spaanse 'realm' en een Keniaanse. ...Maar niet in Touhou Project. Ik snap je punt niet. r^^; Wat bedoel je?
    Whoops.
    Ik bedoelde ook zoals de underground en die ene plaats waar Yuyuko leeft.

    Sorry.
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van OkashiiKisei di dec 06, 2011 7:55 pm

    Het is nog lang niet af, maar dit Minecraft filmpje geeft wel een interessante geografische interpretatie van Gensokyo.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Urameshiya wo dec 07, 2011 8:05 am

    OkashiiKisei schreef:Het is nog lang niet af, maar dit Minecraft filmpje geeft wel een interessante geografische interpretatie van Gensokyo.
    Mijn respect voor Minecraft is zojuist aanzienlijk toegenomen.

    Als ik dit zo zie, zou ik wel eens willen weten hoe ze dan voor dit project besloten hebben wat de geografische indeling van (dit deel van) Gensokyo moest zijn. Zouden ze het heel nauwkeurig met canon informatie nagetrokken hebben, of zouden ze het maar gewoon een beetje op gevoel hebben ingedeeld omdat het toch vooral ging om het nabouwen van de hoofdattracties (itt de posities van die attracties ten opzichte van elkaar)?

    Gesponsorde inhoud


    Gensokyo Empty Re: Gensokyo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:23 am