Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+26
Slaz
Scarlet
Kokonoe Yamaxanadu
Lloyd
Snakke
BaksteenComrade
Manfred
Deviljho
Xhomas
FlatArtiq
Quwanti
LightSpeedReisen
Pyonta-kun
RemiliaxScarlet
Bakuhatsu
Pshycho Maniac
Sophie
RakeStriver
Princess Sylvysprit
fzeromaster
Reym
wolfie559
Graan
Nekotaku
kyr2005
Urameshiya
30 plaatsers

    Kantai Collection

    avatar
    Xhomas
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Dingen uitstellen!

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Xhomas di sep 02, 2014 12:46 pm

    Misschien zou je KanColle Viewer kunnen proberen. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met een VPN etc. (ik heb nooit een VPN aangeraakt en ik kan het gewoon spelen), en daarnaast zorgt KCV voor een vertaling van veel dingen in het spel wat het leren spelen veel makkelijker maakt: <oude screenshot van mijn fleet in KCV>

    Van wat ik herinner hoe je dit alles opzet gaat als volgt:
    -Maak een account op de DMM website (dit kan ook gewoon in het Engels) en zorg dat hij automatisch opnieuw inlogt wanneer je weer KCV opnieuw opstart.
    -Eenmaal ingelogd op de site, zet de site op Japans (日本語) en verander je timezone naar een Japanse.
    -Klik op "Clear cache" en "Set Region Cookie".
    -Restart KCV (misschien restart hij de site automatisch al nadat je Clear cache / Set Region Cookie gebruikt, not sure)

    Nu is het wachten en hopen dat je door de lottery komt! (Volgens mij is dit niet zo heel moeilijk meer tegenwoordig)
    Het is mogelijk dat ik wat ben vergeten aangezien het enkele weken terug was voor mij. Maar als je bepaalde een bepaald (error-)scherm te zien krijgt, kunnen deze twee [1] [2] links je mogelijk helpen met erachter komen wat de maanrunen precies betekenen. En anders hoor ik graag wat er mis is!

    En dit opzetten is uiteraard alleen de eerste keer. Alle andere keren dat je KCV opstart, begint het spel direct (je kan ook je timezoneclock weer terugzetten naar je eigen).
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Deviljho di sep 02, 2014 1:26 pm

    Is het niet beter om gewoon een API link te gebruiken? Zelf wil ik echt geen risico nemen om geband te worden met dat kancolle viewer ding.
    avatar
    Xhomas
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Dingen uitstellen!

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Xhomas di sep 02, 2014 2:01 pm

    Voor zover ik weet is KCV niets anders dan gewoon een browser gebruiken. KCV is eigenlijk een IE browser, alleen dan met wat weergaven in het Engels (dit is vooral handig bij Quests, zodat je weet wat een quest precies inhoudt) en het maakt ook gewoon gebruik van een API-link. Daarnaast ken ik helemaal geen verhalen van mensen die geband zouden zijn vanwege het gebruik van KCV, terwijl ik wel een boel mensen ken die het gebruiken.
    Het zou wel mogelijk zijn, maar met een API link / als buitenlander heeft DMM sowieso ook alle reden om je te bannen. Dit gebeurd alleen normaal gesproken niet. Ik weet hier zelf alleen niet zoveel vanaf, maar ik blijf gewoon (een geupdate versie) van KCV gebruiken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya di sep 02, 2014 2:46 pm

    Xhomas schreef:Daarnaast ken ik helemaal geen verhalen van mensen die geband zouden zijn vanwege het gebruik van KCV, terwijl ik wel een boel mensen ken die het gebruiken.
    In de Japanse community bestaan volgens mij wel verhalen over mensen die soortgelijke voor KanColle ontwikkelde browsers gebruikten en geband werden, maar vaak deden die mensen daarnaast ook iets anders dat de reden voor hun ban zou kunnen zijn. Helemaal duidelijk is het dus niet. Op Japanse wiki's wordt het meestal als een grijs gebied aangeduid, ergens tussen de zelf in te stellen timer-plugins voor je browser (die overduidelijk safe zijn) en de expeditie-automatiserings-tooltjes (die overduidelijk ban-waardig zijn) in.

    Als je niet speciaal behoefte hebt aan iets als KanColle viewer, zou ik het risico - hoe klein het ook is - eerlijk gezegd eigenlijk niet nemen. Maar goed, dat is natuurlijk aan iedereen om voor zichzelf te beslissen.


    Laatst aangepast door Urameshiya op di sep 02, 2014 3:04 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    avatar
    Xhomas
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Dingen uitstellen!

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Xhomas di sep 02, 2014 3:02 pm

    Klopt, maar KCV (althans die ik gebruik/gelinkt heb) maakt geen gebruik van geautomatiseerde tools of iets dergelijks (wat in deze screenshot al te zien was).
    KanColleViewer is a tool to play Kantai Collection.
    This program uses Internet Explorer (IE) and does not change the communication to the servers, extract from Flash, nor use macro cheats.

    Het zou in principe niet anders moeten zijn dan via een browser spelen, maar hier durf ik geen garantie op te geven aangezien ik hier, zoals ik al zei, zelf niet alles vanaf weet.

    Dus inderdaad voor de nieuwe gebruikers: oordeel zelf maar over wat je liever gebruikt.


    Laatst aangepast door Xhomas op di sep 02, 2014 3:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya di sep 02, 2014 3:05 pm

    ^Vandaar ook dat het een grijs gebied is! Als het iets automatiseerde zou het natuurlijk meteen mis zijn.

    Overigens, om dit topic weer eens wat leven in te blazen... ...wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe thuishaven-BGM van de update van afgelopen week? (※Voor wie de patches niet zo volgt: de oude thuishaven-BGM verandert in deze BGM als je een van twee specifieke nieuwe herfst-meubels in je thuisbasis neerzet.)
    avatar
    Xhomas
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Dingen uitstellen!

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Xhomas di sep 02, 2014 3:25 pm

    Klinkt erg goed! Nu moet ik alleen nog genoeg coins verzamelen van expeditions voor een van die herfstmeubels.. die raam van 27000 coins is voorlopig nog haast onhaalbaar voor mij, maar ik begin alvast te sparen voor die tafel van 2200 coins.


    Laatst aangepast door Xhomas op di sep 02, 2014 11:05 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya di sep 02, 2014 3:35 pm

    Xhomas schreef:Klinkt erg goed! Nu moet ik alleen nog genoeg coins verzamelen van expeditions om een van die herfstmeubels.. die raam van 27000 coins is voorlopig nog haast onhaalbaar voor mij, maar ik begin alvast te sparen voor die tafel van 2200 coins.
    Dat raam kan je sneller hebben dan je denkt, hoor! Als je eenmaal elke keer je doe-vandaag/deze week-3/10/30-expedities quests gaat doen, gaan de muntjes zich sneller opstapelen dan de developers nieuwe meubels toevoegen om ze aan uit te geven. Letterlijk.
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van RakeStriver wo sep 03, 2014 11:23 pm

    Zoveel te spelen, zo weinig tijd. Misschien, pak ik het wel op.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya vr nov 07, 2014 8:27 am

    De tweede PV voor de anime is vandaag uitgebracht!


    Ik meen me te herinneren in een oud interview gelezen te hebben dat de anime grofweg voor 40% slice-of-life wordt en voor 60% ergens over gaat. De eerste PV ging over de 60%, maar deze tweede PV is zo te zien bedoeld als preview voor de 40%!

    Het leven in de haven ziet er verdacht veel uit als het leven op een willekeurige anime-school, maar de BGM-keuze geeft me toch nog enige hoop dat dat niet de sfeer is waar ze op mikken. k=w=
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Manfred zo nov 30, 2014 12:25 am

    Dit doet mij terugdenken aan een oude animeserie: "Raimuiro Senkitan" of "Lime-colored War Tales" zoals het in het Engels heette. Hier de opening:
    Spoiler:
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya zo nov 30, 2014 4:09 am

    ^"Deze video is niet beschikbaar in je land." Pfft. En ik was juist nieuwsgierig geworden...
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Manfred zo nov 30, 2014 1:14 pm

    Urameshiya schreef:^"Deze video is niet beschikbaar in je land." Pfft. En ik was juist nieuwsgierig geworden...
    Oeps, ik heb YouTube gewoon op "Internationaal" staan, sorry. De serie is onder de japanse naam wel vindbaar, bijvoorbeeld op http://www.animenova.tv/
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Deviljho zo nov 30, 2014 4:44 pm

    Urameshiya schreef:^"Deze video is niet beschikbaar in je land." Pfft. En ik was juist nieuwsgierig geworden...

    Lol, een japans iets niet beschikbaar in japan? That's weird.

    De serie ziet er wel interesting uit tho
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Urameshiya vr dec 05, 2014 7:34 pm

    Nu de commercial voor de anime er is begint het toch echt dichtbij te komen!

    Gesponsorde inhoud


    Kantai Collection - Pagina 4 Empty Re: Kantai Collection

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 10:52 am