Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Bakuhatsu
Slaz
draakedan
RakeStriver
Rage
Maribel Hearn
Deviljho
Urameshiya
Reym
Toumyon
Princess Sylvysprit
Snakke
16 plaatsers

    Wanneer zijn moeilijke spellen leuk?

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Wanneer zijn moeilijke spellen leuk? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zijn moeilijke spellen leuk?

    Bericht van kyr2005 do maa 20, 2014 5:12 pm

    Meira schreef:

    Hmm ben ik ben met de games niet helemaal eens ^^;, Dark Souls word je sterk afgestraft door dingen waar je niet weet wat je moet doen en de camera derpt af en toe, DMC 3 heb ik uitgespeeld en man... Een paar bosses waren gewoon niet leuk en sommige dingen waren zo... in-your-face en elke attack deed dan te veel damage voordat je alles had gezien van de boss was je alweer dood en moest het weer opnieuw doen.
    Ik vind dit slecht design, de spellen zijn bedoeld om moeilijk te zijn maar geef de speler op zijn minst de kans om alles te zien wat de vijand te bieden heeft, en dan heb ik het niet over tekst schermen met obvious dingen als in: ''Oh no dodge the incoming attack to the left or right!'' maar maak met de omgeving duidelijk wat de speler kan doen.

    Naar mijn mening is Dark Souls juist zeer eerlijk, je moet gewoon voorzichtig zijn. Dark Souls heeft een enorm goede design maar omdat het steeds bestempeld word als "dit spel is ZO moeilijk je hebt geen idee" (door de makers zelf trouwens, dat is hun hele marketing ding) zien mensen enkel dat. Het is de bedoeling dat je leert van je fouten en de meeste fouten had je zelf kunnen voorkomen. Tuurlijk in het begin ga je het wat moeilijk hebben maar het spel is gemaakt rond het idee dat je dingen zelf moet ontdekken (en dit gaat verder dan alleen maar de combat). Er is een boss die ik me kan bedenken die echt gewoon slechte design was (bed of chaos) en from software heeft zelf al toegegeven dat dat gewoon een stomme fout van hun was qua design.

    Het sterkste dat je ooit word afgestraft is dat je een stuk opnieuw moet lopen maar dat is de 2de keer normaal makkelijker omdat je weet wat je moet doen en is MEESTAL niet heel erg en daarna kan je alles dat je verloren hebt door dood te gaan terug krijgen.

      Het is nu ma mei 20, 2024 6:19 pm