Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
Cryogenic Cereal
Zigzagwolf
Bakuhatsu
Graan
211nafsimreK
Reym
UNOwen
A-Duck
Chrono
Decidetto
Nekotaku
Gemu
Princess Sylvysprit
17 plaatsers

    TvHou, de TvH Touhou game

    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Gemu wo okt 23, 2013 9:37 pm

    ^Mary Sues spreken natuurlijk wel voor zich.

    Maar bovenal, moet het een touhou-fan iets worden? Is het niet veel leuker om creatief een eigen verhaal met eigen personages en eigen regels te bedenken?
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Rage wo okt 23, 2013 10:15 pm

    Hmmm nou als jullie het toch iets met Touhou will hebben maar niet echt Touhou zelf, kan je een soort game universum maken dat zich in de Touhou universum afspeelt. (Met kleine referenties naar Touhou. Voorbeeld "I faced a red white girl who kept bugging me for donations.")
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van TH-chen wo okt 23, 2013 10:48 pm

    Het concept met is leuk.
    ik zou graag mee willen helpen aan het project.

    Ik ben een software engineer en ben momenteel bezig met een minor in Game Design. Dit lijkt me wel leuk om te gaan doen want ik heb er altijd al interesse in gehad om het te startn maar nooit echt de tijd. Misschien dat ik hier als er meer mensen mee doen gemotiveerd van raak.

    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van UNOwen wo okt 23, 2013 11:15 pm

    Eevee, ik wil graag meehelpen met het maken van de muziek, zoals ik in m'n eerste post hier aangaf. Als het op muziek aankomt dan denk ik dat ik wel kan helpen. Ik vind het namelijk erg belangrijk hoe de muziek past in de rest van het geheel en het zal voor mijn eigen ervaring ook nuttig zijn. En het is gewoon leuk. De laatste tijd krijg ik ook meer muziek theorie lessen van m'n leerkracht en ik zou het graag eens concreter in de praktijk omzetten. (ik weet trouwens zeker dat m'n leerkracht zou willen meehelpen als ik hem vragen stel over hoe we het best van de ene toonladder naar de andere overschakelen, of welke akkoordenschema's er het meest logisch zijn :D)

    Dus hierbij wil ik dus wel graag meehelpen hieraan. Gooi me maar in de groep enzo. Ik ben trouwens van mening dat muziek nog niet gemaakt kan worden voordat we de ruwe lijnen van het spel hebben. Characters, setting, speelt allemaal een rol in hoe die muziek moet zijn. Want ik neem niet aan dat het spel moet worden afgestemd op de muziek, maar wel de muziek op het spel.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Quwanti do okt 24, 2013 12:31 am

    Als je het zo touhou mogelijk houdt moet is het natuurlijk ook leuk om de patronen van vorige spellen een beetje te volgen. Stage 1 heeft vaak 1 midboss card op Hard en Lunatic en 2 cards in Easy/Normal/Hard/Lunatic. Stage 2 boss heeft een midboss card, maar stage 3 dan weer niet op Hard of Lunatic. Stage 4 heeft vaak iets speciaals (gekozen personage specifieke spell cards of een survival), stage 5 een rare mimick en stage 6 vaak geen midboss(card).

    Mits jullie een ook alles met easy/normal/hard/lunatic. doen k;P

    Overigens kan ik wel wat sprites maken, al moet ik eerlijk zijn dat ik geen behoefte om rare fratsen (Chuthulu..?) te doen. k^^;
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Gemu do okt 24, 2013 1:09 am

    Laten we er dan wel een orginele serieuze universe van maken en niet uit ZUN's touhou universe.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Princess Sylvysprit do okt 24, 2013 9:20 am

    Gemu schreef:Laten we er dan wel een orginele serieuze universe van maken en niet uit ZUN's touhou universe.
    Ja we hadden al wat dingen in de Skype groep besproken, het gaat waarschijnlijk de originele kant op
    TH-chen schreef:Het concept met is leuk.
    ik zou graag mee willen helpen aan het project.

    Ik ben een software engineer en ben momenteel bezig met een minor in Game Design. Dit lijkt me wel leuk om te gaan doen want ik heb er altijd al interesse in gehad om het te startn maar nooit echt de tijd. Misschien dat ik hier als er meer mensen mee doen gemotiveerd van raak.

    Als je even je rol zegt dan welkom ik je graag aan boord, ik voeg je wel toe in de Skype groep (PM je Skype maar ofzo)
    UNOwen schreef:Eevee, ik wil graag meehelpen met het maken van de muziek, zoals ik in m'n eerste post hier aangaf. Als het op muziek aankomt dan denk ik dat ik wel kan helpen. Ik vind het namelijk erg belangrijk hoe de muziek past in de rest van het geheel en het zal voor mijn eigen ervaring ook nuttig zijn. En het is gewoon leuk. De laatste tijd krijg ik ook meer muziek theorie lessen van m'n leerkracht en ik zou het graag eens concreter in de praktijk omzetten. (ik weet trouwens zeker dat m'n leerkracht zou willen meehelpen als ik hem vragen stel over hoe we het best van de ene toonladder naar de andere overschakelen, of welke akkoordenschema's er het meest logisch zijn :D)

    Dus hierbij wil ik dus wel graag meehelpen hieraan. Gooi me maar in de groep enzo. Ik ben trouwens van mening dat muziek nog niet gemaakt kan worden voordat we de ruwe lijnen van het spel hebben. Characters, setting, speelt allemaal een rol in hoe die muziek moet zijn. Want ik neem niet aan dat het spel moet worden afgestemd op de muziek, maar wel de muziek op het spel.
    Jou aan boord zou hartstikke fijn zijn, alleen ik heb echt geen idee wat je Skype is

    Quwanti schreef:Als je het zo touhou mogelijk houdt moet is het natuurlijk ook leuk om de patronen van vorige spellen een beetje te volgen. Stage 1 heeft vaak 1 midboss card op Hard en Lunatic en 2 cards in Easy/Normal/Hard/Lunatic. Stage 2 boss heeft een midboss card, maar stage 3 dan weer niet op Hard of Lunatic. Stage 4 heeft vaak iets speciaals (gekozen personage specifieke spell cards of een survival), stage 5 een rare mimick en stage 6 vaak geen midboss(card).

    Mits jullie een ook alles met easy/normal/hard/lunatic. doen k;P

    Overigens kan ik wel wat sprites maken, al moet ik eerlijk zijn dat ik geen behoefte om rare fratsen (Chuthulu..?) te doen. k^^;
    Chtulu gaat waarschijnlijk niet door, sorry dat ik het zo vraag aan iedereen vraag maar...wat is je Skype? Dan gooi ik je in de groepschat en dan word het wat duidelijker waarschijnlijk


    Laatst aangepast door Urameshiya op zo okt 27, 2013 1:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : 3 keer achter elkaar posten in 5 minuten is niet echt nodig (en tegen de forumregels))
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Zigzagwolf do okt 24, 2013 5:30 pm

    Reym schreef:
    reym heeft weer eens een onzinvoorbeeldje:



    .. Wat moet ik hierop zeggen? xD

    Gesponsorde inhoud


    TvHou, de TvH Touhou game - Pagina 5 Empty Re: TvHou, de TvH Touhou game

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 2:01 pm