Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Chrono
RemiliaxScarlet
Nekotaku
Quwanti
Urameshiya
9 plaatsers

    Touhou 14 trial besprekingstopic

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya zo mei 26, 2013 4:17 pm

    Dus ja, als ik toch bezig ben. Het lijkt me goed om het gesprek van het nieuwstopic naar hier te verplaatsen!

    Wat vinden jullie van de TH14 trial, de characters en de gameplay? Veelbelovend? Of zitten er ook teleurstellingen in?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Quwanti zo mei 26, 2013 4:27 pm

    De gameplay ziet er goed uit. Het is interessant hoe je nu je bomb en life-pieces kan bemachtigen. Daarnaast is er qua visueel effect niks mis mee. De danmaku patronen zien er ook erg flashy uit!

    De muziek is ook leuk. Je merkt toch snel dat het weer heel verschillend dan de voorgaande spellen is, alhoewel het qua stijl dicht bij de nummers in Trojan Green Asteroid en Neo-traditionalism of Japan ligt. Ze voelen nogal "zwaar" en bomberig aan.

    Ik vind de personages totaal niet interessant. De stage 2 boss ziet er daarentegen nog wel leuk uit zo, met die cape. Ook is diens vermogen ook apart, tegenover een saaie "zeemeermin" en "weerwolf".
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku zo mei 26, 2013 6:51 pm

    Speelt lekker vlot, leuke danmaku, gave muziek en GEWELDIGE personages naar mijn mening!
    Met de personages van Ten Desires had ik ook echt helemaal niets toen het uitkwam, en het is nog altijd m'n minst favoriete cast van de Windows games, maar met de tijd ben ik ze meer op prijs gaan stellen. Misschien dat het met dit spel voor sommigen ook zo is. Zelf vind ik de designs heel goed! Vooral Kagerou.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van RemiliaxScarlet zo mei 26, 2013 8:08 pm

    De personages interesseren mij ook.
    Ik vind ze, zoals gewoonlijk bij ZUN's games, heel origineel!
    Niet dat ik vind dat weerwolven of zeemeerminnen origineel zijn, maar ze zijn weer origineel in hun design en in persoon. :D
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Chrono zo mei 26, 2013 8:13 pm

    Erg goed, vanaf de title screen was ik echt al opgewonden. Sakuya terug als playable character, heck yes! Interessante speelmodus, ZUN is weer teruggegaan naar de spelopbouw van Touhou 10, de muziek is wederom fantastisch en de nieuwe karakters zijn wel nieuw en interessant (meerminnen, dullahans en weerwolven, dat hebben we nog niet gezien). Van de spellcards tot nu toe ben ik nog niet echt onder de indruk.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya zo mei 26, 2013 8:49 pm

    Quwanti schreef:De gameplay ziet er goed uit. Het is interessant hoe je nu je bomb en life-pieces kan bemachtigen. Daarnaast is er qua visueel effect niks mis mee. De danmaku patronen zien er ook erg flashy uit!

    De muziek is ook leuk. Je merkt toch snel dat het weer heel verschillend dan de voorgaande spellen is, alhoewel het qua stijl dicht bij de nummers in Trojan Green Asteroid en Neo-traditionalism of Japan ligt. Ze voelen nogal "zwaar" en bomberig aan.

    Ik vind de personages totaal niet interessant. De stage 2 boss ziet er daarentegen nog wel leuk uit zo, met die cape. Ook is diens vermogen ook apart, tegenover een saaie "zeemeermin" en "weerwolf".
    Ik ben het hier volledig mee eens. Het is echt een feest om naar te kijken en te luisteren, maar de personages doen me vooralsnog niks. Dialoog is ook heel erg matig.

    Het viel me trouwens ook op dat het oude continue-systeem weer terug is! Geen eindeloze stage restarts meer, maar gewoon een beperkt aantal credits zoals vroeger. Voor mensen als Nekotaku die toch nooit continue'en maakt het weinig uit, maar ik vind deze achteruitgang wel een vooruitgang. k=w= Maakt het makkelijker om op hard/luna de stage practice open te spelen. ^^;
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku ma mei 27, 2013 12:19 pm

    De wiki heeft ondertussen meer info over de gameplay. Blijkbaar zit het met het scoren zo: als je items auto-collect, door boven de point of collection te gaan, krijg je een bonus als het er 20 of meer zijn. De bonus is hoger afhankelijk van hoeveel je er zo collect in één keer. Elke keer als je zo'n bonus weet te halen, krijg je ook een bomb fragment, waarvan je er 8 nodig hebt voor een hele bomb. Elke 5de bonus is een life fragment ipv bomb fragment (ook het geval als je 60 of meer items weet te collecten) en je hebt er 3 nodig voor een leven.

    Dit is dus de manier waarop het spel een trade-off maakt tussen levens verzamelen en hoog scoren. Als je voor een survival run gaat en liefst zoveel mogelijk bombs en levens krijgt, wil je zo vaak mogelijk items auto-collecten voor de bonus en een bomb/life fragment. Maar als je voor een score run gaat, wil je wat meer items laten accumuleren op het scherm en ze dan allemaal samen collecten voor een grotere bonus. Dit betekent echter wel dat je minder bomb en life fragments zal krijgen, al kan je sneller levens vergaren als je handig genoeg bent om vaak 60 of meer items binnen te halen.

    Strategisch bomben kan dus ook wel belangrijk zijn, om op momenten dat er veel items op het scherm staan maar je niet bij de POC kan door de kogelregen een pad te forceren.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Quwanti ma mei 27, 2013 2:52 pm

    Het kan resulteren in dit.
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Chrono ma mei 27, 2013 2:55 pm

    Quwanti schreef:Het kan resulteren in dit.

    Dat is inderdaad snel, ja
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya ma mei 27, 2013 3:04 pm

    Haha, wauw! Nouja, dat is waarom het goed is dat ZUN eerst een demo uitbrengt... denk ik. Nu heeft ie nog ruim de tijd om dit te verhelpen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Sophie ma mei 27, 2013 3:18 pm

    Vond het echt tof!

    Ik had juist niet zoveel met Wakasagihime toen ik haar eerste art zag, maar ik vind haar toch wel vet. (En ze woont in Misty lake!) Toen Sekibanki haar hoofd rond gooide had ik een enorm WTFFF moment, dat had ik echt niet verwacht. Ik vond haar art eerst het coolste, maar ik vind haar nu toch iets minder (sorry!<3). Met Kagerou heb ik helemaal niets.

    Overigens heb ik vals gespeeld, de game runde op 50 fps bij mij, geen idee waarom maar dat ik ga later wel fixen.

    De muziek vond ik meh.. Ik heb niet echt iets gehoord wat ik heel bijzonder vond, het viel me op dat de muziek iets ruiger was met de gitaren en dat vond ik geen geweldige verandering. Ben benieuwd naar de rest van het spel!
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van rockpad ma mei 27, 2013 3:51 pm

    Skip schreef:Vond het echt tof!

    , het viel me op dat de muziek iets ruiger was met de gitaren en dat vond ik geen geweldige verandering. Ben benieuwd naar de rest van het spel!
    persoonlijk hou ik wel van dit soort muziek
    maar tot nu toe mag ik de personages en hun art best wel
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van TheEternalMokou ma mei 27, 2013 5:43 pm

    Ik vond m heel erg leuk!
    Vooral Sekibanki is cool, al maakt haar vliegende hoofd me af en toe een beetje bang. De andere twee vind ik nogal meh, maar dat verandert misschien nog wel zodra we wat meer over ze weten. En het was even wennen dat alleen Kagerou een achternaam had, haha.
    De muziek vind ik erg leuk! Het is weer wat anders, maar daardoor niet per se slechter dan in de voorgaande games. Er zat er nog geen tussen waarbij ik echt iets van 'wauw' had, maar dat verwachtte ik al niet echt bij de eerste 3 stages. Sekibanki's theme is erg cool trouwens.
    Ik kijk uit naar de rest van de game!
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Yukari ma jun 10, 2013 6:45 pm

    Yess, de demo is uit!

    Ik ben heel erg blij dat Sakuya weer terug is in de playable cast. Ook is de spell practice mode weer terug (yay!)en de gameplay is weer een beetje terug naar de basics, waar ik ook blij om ben.
    Dat van de continues had ik nog niet eens gemerkt, maar godzijdank dat de oude manier terug is. Ik ben nooit een fan geweest van al dat opnieuw beginnen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku di jun 11, 2013 12:55 am

    Wel, ik heb ondertussen zo'n 7,5 uur in de demo gestoken, en hier zijn m'n positieve en negatieve kanten:
    + Ik vind de personages erg leuk. Sekibanki en Kagerou gaan zeker favorieten van me worden.
    + Evolutie in de muziekstijl. Niet idereen houdt van de grotere nadruk op elektrische gitaar, maar ik vind het prima.
    + Scoring mechaniek. Het item collecten is amusanter dan specifieke tegenstanders te moeten doden in Ten Desires, en het uitwerken van paden en timing een pak minder frustrerend dan UFO (over dat systeem kan ik weinig goeds kwijt). Ik heb het gevoel dat ZUN hier ongeveer bereikt heeft waar hij in die vorige twee spellen naar zocht.

    - Sommige spellcards duren nogal lang met bepaalde personages. Vooral bij Wakasagihime. Level 1 boss zou iets sneller mogen gaan.
    - Sekibanki's spells zijn wel erg trollerig voor homed aanvallen, zoals die van Reimu.
    - Return of the randomness. Vooral bij Kagerou gaan de danmaku echt alle richtingen uit, en ik krijg terug die EoSD vibe waarbij kennis van een spellcard niet voldoende is omdat je gewoon puur uit pech gewalled kan worden. Dit is misschien m'n grootste kritiek.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 14 trial besprekingstopic Empty Re: Touhou 14 trial besprekingstopic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 9:02 pm