Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Toumyon
Tanshu
Jaimers
Rage
badkiara
Patchouli
GMavak
Quwanti
Urameshiya
13 plaatsers

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Enquête

    Waarmee speel jij Touhou?

    [ 20 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba1087%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba12 [87%] 
    [ 3 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba1013%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba12 [13%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 23
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Urameshiya wo nov 30, 2011 2:26 pm

    Ik heb de arcade stick ook maar aan de mogelijkheden van de poll toegevoegd.

    Nekotaku schreef:Mijn impressies van de control methodes...
    (...)
    Interessante analyse! En leerzaam voor mensen als ik die eigenlijk alleen met het toetsenbord behoorlijke ervaring hebben.
    In mijn ervaring speelt inderdaad een laptop-toetsenbord het makkelijkst. Die van mij heeft heel platte toetsen, en dat verhoogt m'n snelheid volgens mij een nog een beetje verder ten opzichte van toetsenborden met 'hogere' toetsen. Vervelend is wel (zoals je al benoemde in je analyse) dat het bewuste toetsenbord ten hoogste 4 toetsaanslagen simultaan kan verwerken. Bij 4 is je nadeel in het spel gelukkig relatief klein, maar toetsenborden waarbij je maar 3 toetsen tegelijk kunt gebruiken zijn in mijn ervaring vrijwel onbruikbaar voor Touhou. [/ongevraagde $0.02]
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! - Pagina 2 Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Nekotaku vr dec 09, 2011 10:43 am

    Hmm, ik realiseerde me ineens dat ik nog een methode vergeten ben die ik ooit heb geprobeerd, maar niet met Touhou. Voor Touhou zou het enkel gaan door gemorrel met input remappers of een soort van DirectInput plugin.

    De muis! Ik heb dit eens geprobeerd met DoDonPachi en GigaWing op MAME. Het ging goed. Zo goed, zelfs, dat het een beetje als cheaten aanvoelde. Het enige waar je effe aan moet wennen is dat het niet is zoals een cursor over het scherm bewegen. Je snelheid blijft constant. Maar qua precisie en response is het geweldig. En muisknoppen zijn erg snel om te bomben. Ergens is het wel logisch dat als je heel de dag met een computer werkt je het meest accuraat bent met een muis.

      Het is nu vr apr 26, 2024 11:09 am