Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Guild Wars 2

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Guild Wars 2 Empty Guild Wars 2

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 26, 2012 10:06 pm

    Guild Wars 2 is een game waar ik erg naar uit kijk. Het is een fantasy MMORPG voor de PC door ArenaNet die probeert veel huidige MMO conventies aan de kaak te stellen en te verbeteren.



    Wat ze allemaal precies te bieden hebben t.o.v. andere MMOs is een beetje te veel om op te noemen, maar ze hebben o.a.:

    • Een actief en dynamisch gevechtssysteem waarbij ontwijken, blokken en positionering t.o.v. de tegenstander en je medespelers een belangrijke rol speelt

    • Geen traditioneel questsysteem. In plaats daarvan een systeem van dynamic events waarin iedereen in de omgeving mee kan doen, en waarvan de uitkomst een effect heeft op de gamewereld en de events die erna in de omgeving zullen afspelen. Dit soort evenementen zorgt er ook voor dat er spontaan groepen van spelers worden gevormd die elkaar helpen om het doel te bereiken. In Guild Wars 2 zal je ook niemand tegenkomen met een uitroepteken boven zijn hoofd of zal je geen lap tekst voor je neus geschoven krijgen. Alles wat plaatsvindt in de wereld gebeurt direct. De moeilijkheidsgraad is ook direct afhankelijk van het aantal spelers die actief meedoen, dus je kan ze net zo goed in je eentje als met zijn twintigen doen.

    • Een persoonlijk verhaal net zo diepgaand als in singleplayer RPGs. Dit is een beetje de 'main quest' in GW2, en de keuzes die je maakt hebben een permanent effect op jouw persoonlijke verhaal. Jouw thuiswijk in de hoofdstad van je ras reflecteert ook de keuzes die je hebt gemaakt. Je kan je hele persoonlijke verhaal alleen doen, maar je kan ook vrienden uitnodigen om je te helpen. Net als met dynamic events wordt de moeilijkheidsgraad aangepast aan het aantal deelnemers.

    • Erg belangrijk: geen maandelijkse kosten! Net als met Guild Wars 1 hoef het het spel slechts één keer te kopen, en daarna kan je het gratis en onbeperkt spelen.


    Extra info (allemaal in het Engels uiteraard):
    • De officiële site heeft goede informatie over verschillende aspecten van het spel, en ook links naar langere artikels die diep ingaan op wat ze proberen te bereiken met bepaalde aspecten van het spel.
    • De officiële wiki heeft een hele uitgebreide FAQ-sectie over van alles en nog wat.
    • Voor gameplay video's kan je op Youtube het beste bij TotalBiscuit of bij de Yogscast terecht. TB is professioneler, en Yogscast erg casual, maar allebei hebben ze geweldig GW2 videomateriaal.
      • Bij Yogscast kan je het beste beginnen met hun video's van de starter zones (Norn deel 1, Charr deel 1. Mens deel 1)
      • Van TotalBiscuit zou ik denk ik een video van Gamescom 2011 aanraden met een episch gevecht met een draak en commentaar van het hoofd van GW2's contentdesign (deel 1 - deel 2), of een video van het vorige pers-bètaweekend (hierzo) waar TB rondloopt in de wereld, dingen uitlegt hoe ze werken, en erg afgeleid wordt door dynamic events die om hem heen gebeuren.
    • Youtuber WoodenPotatoes heeft ook hele goede en informatieve video's hier, en een serie video's genaamd Guild Wars 2 Daily, waar hij dagelijks vragen van kijkers over het spel beantwoordt.


    Als je vragen hebt kan je ook gerust bij mij terecht. Ik heb me de afgelopen twee maanden zo veel verdiept in GW2 met honderden teksten, artikels en video's dat ik langzamerhand een wandelende encyclopedie begin te worden. XD

    (En is er toevallig iemand die ook mee doet met het Guild Wars 2 bètaweekend dat morgenavond begint? :3 Want het lijkt me wel leuk om een server te kunnen kiezen waar ik dit weekend samen met iemand kan spelen die ik een beetje ken. Al kan ik me vast ook redden met wildvreemden.)
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van UNOwen do apr 26, 2012 10:22 pm

    Ah, ik heb een tijd Guild Wars gespeeld, nooit uitgespeeld though. Ik heb er al van gehoord en ook dat het anders is dan GW1. Het lijkt me erg interessant om dit uit te proberen :D
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van kyr2005 do apr 26, 2012 10:50 pm

    Ik heb guild wars 2 wel wat gevolgd, en het ziet er heel interessant uit. Het lijkt me veel interessanter dan guild wars 1 nja, maar ik zoek niet echt bepaald een mmo op het moment. Misschien koop ik het wel later though :D En als die beta niet alleen voor pre-orders was zou ik wel mee doen ^^'
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Nekotaku do apr 26, 2012 10:57 pm

    Dat is prima informatie, Ninja. Het doet me plezier te zien dat ze bij hun model van eenmalige aankoop zonder abonnementskost blijven. En zo'n systeem waarbij gebeurtenissen emergent zijn vanuit de acties van de spelers spreekt me heel erg aan. M'n mening was altijd dat het echte potentiëel van MMO's lag in zaken die van nature voortvloeien uit menselijke interactie die niet is gebonden aan reële beperkingen. Dat in tegenstelling tot OCD-achtige quests te moeten vervullen en een "on-rails" verhaal. Want dat voelt meer als een single-player RPG, maar dan met meer repetitie en andere personen die continu de inleving breken door nonsens uit te spuwen. Zoals je misschien kan raden ben ik niet voor WoW te vinden.

    Dit lijkt me één van die MMO's die het "juist" doen. De eerste Guild Wars interesseerde me altijd wel, maar ik ben er nooit aan toegekomen om het te spelen. Als ik me ooit aan een MMO zou hebben gewaagd, leek dat samen met EVE Online de beste kandidaat. Misschien dat GW2 me wel weet te verleiden. Ook leuker om aan zo'n nieuw spel te beginnen dan jezelf in een wereld te smijten waar de meeste spelers al jaren ervaring hebben.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 26, 2012 11:23 pm

    kyr2005 schreef:En als die beta niet alleen voor pre-orders was zou ik wel mee doen ^^'
    Het is pre-purchase, niet pre-order. Groot verschil. :3
    Maar ik wist dat ik het toch sowieso vroeg of laat zou willen kopen, dus ik dacht ik kan net zo goed nu betalen en de voordelen ervan meeplukken. :)

    Nekotaku schreef:Dat is prima informatie, Ninja.
    Bedankt! :D Ik had het makkelijk tien keer zo lang kunnen maken, maar ik dacht beter bij de basis te kunnen blijven met links naar meer lees- en kijkvoer. ^^
    En ik ben het eens dat EVE Online ook klinkt als een van de originelere en beter uitgevoerde MMO's.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van kyr2005 do apr 26, 2012 11:33 pm

    Hakurei Ninja schreef:
    kyr2005 schreef:En als die beta niet alleen voor pre-orders was zou ik wel mee doen ^^'
    Het is pre-purchase, niet pre-order. Groot verschil. :3
    Maar ik wist dat ik het toch sowieso vroeg of laat zou willen kopen, dus ik dacht ik kan net zo goed nu betalen en de voordelen ervan meeplukken. :)

    Het komt op hetzelfde neer xD
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Hakurei Ninja di mei 29, 2012 12:19 pm

    Als iemand me zoekt in de periode 8 tot 10 juni, ik ben op de Whiteside Ridge server met m'n engineer Shiska Vindmyl. :)


    kyr2005 schreef:
    Hakurei Ninja schreef:Het is pre-purchase, niet pre-order. Groot verschil. :3
    Het komt op hetzelfde neer xD
    Enigzins, maar met pre-order betaal je maar een fractie van de prijs en betaal je de rest als het spel uitkomt. Met pre-purchase betaal je de volledige prijs van het spel meteen, en krijg je als bonus gratis toegang tot alle bètaweekenden en de drie dagen headstart voor het spel officieel uitkomt. Plus een Hero's Band, die je personages een statistische voorsprong geeft tot je iets beters vindt, wat waarschijnlijk wel eventjes kan duren. (Dat laatste ben ik minder in geïnteresseerd. Maakt het begin van het spel als bètaveteraan alleen maar nóg makkelijker. ・3・)
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Patchouli di mei 29, 2012 1:35 pm

    Hmm, Ik heb zelf Guild Wars 1. Ik vind het een leuk spel en speel het graag (Minion master FTW)
    Maar ik ben niet van plan GW2 te kopen of te spelen. Vooral eigenlijk omdat mijn budget dat niet fijn zou vinden.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Hakurei Ninja di jul 10, 2012 3:21 pm

    En ze zijn weer begonnen met beta keys rond te strooien over het internet voor toegang tot het aankomende betaweekend van 20-22 juli. (precieze tijden omgerekend naar Nederlandse tijd is vrijdag 9 uur 's avonds tot maandag 9 uur 's ochtends) Momenteel kunnen mensen met een account bij Curse (ze beheren o.a. de officiële Minecraft forums) een GW2 beta key in handen krijgen... als je snel bent, want ze kunnen ieder moment op zijn. Uiteraard kan je ook een nieuw account daar maken speciaal voor de keys.

    Hier op Reddit is een thread die wordt geupdate wanneer andere give-aways bekend zijn. Als er mensen geïnteresseerd zijn kan ik ook deze topic zo nu en dan updaten met informatie, al zal dat niet zo goed bijgehouden worden als op Reddit. :3


    En voor mensen die het nog niet wisten, je krijgt gegarandeerd toegang tot het betaweekend als je het spel nu al aanschaft, dus als je zeker weet dat je het ooit een dezer maanden wilt kopen kan het net zo goed nu. ・3・ Aanschaffen kan bij http://buy.guildwars2.com maar ook bij Bart Smit, Game Mania en Bol.com, als ze nog in voorraad hebben... wat ik betwijfel, om eerlijk te zijn. Maar als je niet zeker weet of je het wilt zou ik zeker jagen naar een beta key en het eerst zelf uitproberen.


    Ohja, en er is recentelijk aangekondigd dat het spel wordt uigebracht op 28 augustus. Mensen die pre-purchasen hebben een head start, dus die hebben toegang vanaf 25 augustus.
    [/reclamepraatje]・3・

    Gesponsorde inhoud


    Guild Wars 2 Empty Re: Guild Wars 2

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:04 am