Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Nekotaku ma feb 06, 2012 12:10 pm

    Goed nieuws voor de STG fanaten: er zit een nieuwe localisatie van een doujin reeks aan te komen. Namelijk de eXcdeed reeks. Van het tweede spel uit de drie kan je ondertussen een demo downloaden. Deze maakt gebruik van een polarity mechanisme zoals dat in Ikaruga voor kwam.

    De localisatie wordt verzorgd door Nyu Media, die ook nog een aantal andere spellen spoedig gaan uitbrengen. Eentje die al beschikbaar is, is Satazius. De releases komen op Steam, GamersGate en nog een aantal andere distributieplatformen.

    Met Recettear, Chantelise, Fortune Summoners, de Gundemonium Collection en nu dit begint het er bijzonder goed uit te zien voor doujin spellen in het westen. Er komen almaar meer publishers die localisaties maken en de spellen aan heel redelijke prijzen uitbrengen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Urameshiya di feb 07, 2012 9:34 am

    Hmm, ik weet niet of deze specifieke serie me aanspreekt, maar het is inderdaad heel mooi om te zien dat de Japanse doujinscene zoveel aandacht krijgt in het westen.

    ...misschien dat ik de demo toch maar even ga proberen. :D

    EDIT: Wat gaat die download langzaam. >_<

    EDIT2: Ooh, dit is best leuk. :D
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Hakurei Ninja wo feb 08, 2012 10:51 am

    Oeh, ik ben benieuwd. Ik download de demo. ^^ Oh, en het komt deze maand al! :) Hopelijk met een aanbieding in de eerste week. Hoewel $10 (€7,50) al een heel aantrekkelijke prijs is voor 3 danmaku doujin games.

    Maar inderdaad erg mooi dat er meer doujin spellen gelocaliseerd worden. :) Komt misschien omdat Westerse indie games de laatste jaren een stuk populairder zijn geworden. Dan is er misschien eerder vraag naar Japanse indie creaties.

    De muziek op hun website is trouwens ook best nice. ^^
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Jaimers do feb 09, 2012 10:36 pm

    Nou moet alleen Cave nog zijn spellen op Steam zetten maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

    Ik heb het derde spel hiervan een tijdje geleden gespeeld. Deze was best goed en had goede muziek, vooral de mensen die van metal houden zullen de muziek klasse vinden.
    Hoewel ik persoonlijk geen fan ben van het Ikaruga systeem heb ik gezien dat Exceed 2 hier leuke dingen mee doet en het systeem verder verdiept dan Ikaruga dit deed.

    Touhou volk zal waarschijnlijk het derde spel het leukst vinden. Black Package lijkt immers heel erg op Touhou maar met beter level design.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Nekotaku do feb 09, 2012 11:57 pm

    Cave op Steam... Dat zou echt de ultieme droom zijn. De XBox 360 heeft een mooie lineup van shooters, maar ik weiger het ding te kopen omdat het zo'n hoge failure rate heeft. Als Cave ooit voor PC zou porten is m'n leven compleet!
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van RakeStriver di maa 27, 2012 8:00 pm

    Op 29 maart komt de bundel uit van eXceed met alle 3 de spellen. De bundel heet eXceed COLLECTION en heeft de volgende 3 games: eXceed- Gun Bullet Children, eXceed 2nd- VAMPIRE REX (wat een remake is van eXceed 2nd- VAMPIRE) en eXceed 3rd- JADE PENETRATE Black Package (wat een expansie is op eXceed 3rd- JADE PENETRATE). Zie hier voor wat informatie. De bundel zal maar $9,99 dollar kosten en is in mijn ogen niet zo heel duur. Op de Japanse sites zijn de individuele games wel te kopen.

    Daarnaast is op 18 november 2011 aangegeven dat de tweede en de derde deel van deze series wordt gelokaliseerd in Amerika, zegt Nyu Media. Zij zijn verantwoordelijk voor het lokaliseren. Bron

    Misschien ga ik wel hierop wagen, aangezien Ikaruga als spel iets te maken heeft met de eXceed 2nd- VAMPIRE engine...

    En wat betreft Cave, daar heb ik nog wat juicy news over...

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie If%20you%20know%20what%20I%20mean.

    Daar typ ik nog wat informatie over later.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Nekotaku vr apr 27, 2012 3:43 pm

    Het heeft precies wat langer geduurd dan voorzien, maar ik ging net eens checken en blijkbaar is de eXceed collectie ondertussen beschikbaar op http://exceedseries.com/

    Na toevoeging van BTW komt de omgerekende prijs uit op €9,87 voor de 3 spellen. Ze zijn niet voor Steam of een ander platform gegaan. In plaats daarvan koop je rechtstreeks op de site en krijg je een DRM-vrije versie. Da's uitstekend nieuws! Er zijn trouwens veel betaalopties beschikbaar.

    Heb net besteld en wacht op afhandeling van het order. Ik ben benieuwd.
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van RakeStriver za apr 28, 2012 12:03 am

    Nekotaku schreef:Het heeft precies wat langer geduurd dan voorzien, maar ik ging net eens checken en blijkbaar is de eXceed collectie ondertussen beschikbaar op http://exceedseries.com/

    Na toevoeging van BTW komt de omgerekende prijs uit op €9,87 voor de 3 spellen. Ze zijn niet voor Steam of een ander platform gegaan. In plaats daarvan koop je rechtstreeks op de site en krijg je een DRM-vrije versie. Da's uitstekend nieuws! Er zijn trouwens veel betaalopties beschikbaar.

    Heb net besteld en wacht op afhandeling van het order. Ik ben benieuwd.

    Het uitbrengen op Steam is nu op de wacht, het bedrijf wacht nog op Steam's handelen om het tussen de rest van de games te zetten. Ik wacht op Steam, zodat ik het kan kopen daar om zo mensen toe te kunnen voegen op Steam.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Jaimers ma apr 30, 2012 4:08 pm

    Ik snap nog steeds niet waarom ze de originele eXceed 3rd Jade Penetrate niet bij deze collectie hebben gevoegd. Dat spel was de shit en compleet anders dan Black Package.

    Dat ze die dan in plaats van het eerste spel erbij hadden gedaan. Want ik zou me eerlijk gezegd voor dat eerste spel schamen haha.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Nekotaku ma apr 30, 2012 9:29 pm

    Jaimers schreef:Ik snap nog steeds niet waarom ze de originele eXceed 3rd Jade Penetrate niet bij deze collectie hebben gevoegd. Dat spel was de shit en compleet anders dan Black Package.

    Dat ze die dan in plaats van het eerste spel erbij hadden gedaan. Want ik zou me eerlijk gezegd voor dat eerste spel schamen haha.
    Ik wist niet dat het zo'n verschil was. Maar wat betreft dat eerste spel, je hebt gelijk. Zelfs als ik het met AppLocale draai is alle tekst onzichtbaar op m'n scherm :/
    Eerlijk gezegd vind ik dat Nyu-Media een beetje voorzichtiger had moeten zijn hiermee. Als je dit vergelijkt met de kwaliteit van het werk dat Rockin' Android heeft afgeleverd met de Gundemonium Collection is het niet zo'n goeie reclame voor hun zaak. Om doujin goed te promoten in het westen moeten ze echt wel boven een minimale vertaling gaan.

    In elk geval, laat het voor de geïnteresseerden hun beeld over de spellen niet te veel verkleuren. Je moet het echt wel voor het tweede en derde spel doen. Negeer gewoon dat eerste en beschouw het als een historische curiositeit.

    Heb zelf nog niet veel gespeeld, maar het is wel lollig. Alleen heb ik wat moeite om de hitbox goed in te schatten.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Jaimers ma apr 30, 2012 9:55 pm

    Ja het origineel was echt een compleet anders spel. Kijk maar.
    https://www.youtube.com/watch?v=WQSziG6Pysw
    Deze had een veel sneller tempo terwijl Black Package meer op Touhou lijkt. Het had ook een Ultra moeilijkheidsgraad.

    De eerste eXceed is zo slecht ayayayayay.

    Gesponsorde inhoud


    eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie Empty Re: eXceed Series, nieuwe bullet hell localisatie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 12:50 pm