Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Princess Sylvysprit
KuroNeko
Ranfox
Sophie
Urameshiya
Pshycho Maniac
Toumyon
Rage
Tanshu
Quwanti
wolfie559
Gemu
16 plaatsers

    Nieuwe skins?

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Nieuwe skins? - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van Nekotaku di aug 05, 2014 2:47 pm

    Aangezien het forum geen selecteerbare skins biedt aan gebruikers, is de enige manier om het niet globaal te moeten aanpassen het gebruik van user scripts. In Chrome kan je deze op de extensions page (chrome://extensions) slepen om ze te installeren. In Firefox kan je GreaseMonkey gebruiken. In Opera is er ook een optie voor, lijk ik te hebben begrepen.
    Dergelijke user scripts runnen automatisch op aangegeven pagina's en zijn geschreven in Javascript. Binnen de grenzen van wat je met Javascript kan doen (en dat is bijna onbeperkt op enkele security constraints na) kan je sites geheel laten aanpassen zoals je dat wenst.

    Ik geef jullie een voorbeeldje voor in Chrome. Als je een andere browser gebruikt, doe dit effe in Chrome of zoek uit hoe je user scripts kan gebruiken in je browser.

    1) Download de script op deze pagina: http://pastebin.com/HcrEF5h3
    Klik op "DOWNLOAD" en sla de script ergens op waar je er makkelijk aan kan. Bijvoorbeeld je desktop. De filenaam zou moeten eindigen met ".user.js" (of gewoon ".user" als je OS ingesteld staat om geen extensies te tonen).
    2) Zorg ervoor dat je ingelogd bent op het forum in Chrome.
    3) Open pagina chrome://extensions (bijvoorbeeld door die URL te pasten in de adresbalk van een nieuwe tab).
    4) Sleep de file tvh_script_1.user.js die je in stap 1 downloade in die extensions pagina. De script wordt nu geïnstalleerd. Laat de extensions pagina nog even open.
    5) Open de index pagina van het forum (dus https://hakugyokuro.actieforum.com/ en niet de portal pagina) in een nieuwe tab, of refresh 'm als hij al open was.

    Nu zou je moeten observeren dat bovenaan, bij de knoppen voor de delen van het forum zoals index, portal, kalender enz. er een link is bijgekomen, tussen de "berichten" en "uitloggen" knop, voor de forumstatistieken. Ik had er een knop van kunnen maken ipv tekstlink, maar de text op die knoppen is als afbeelding erop gezet en ik heb het font niet (en eigenlijk gewoon te lui om de afbeelding te maken).

    Om dit terug weg te doen, klik je op de extensions pagina op het symbooltje van een vuilnisbak naast de user script zodat deze wordt gedeïnstalleerd.

    Ik geloof niet dat ik me ga bezig houden met een skin te maken voor het forum of de CSS helemaal uit te pluizen, maar als iemand dat wel doet wil ik wel een script met instructies voor gebruik maken die de stijl wijzigt en eventueel een selectievakje toevoegt om skins te kiezen.
    SolsticeBas
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Verzamelen van zielen

    Nieuwe skins? - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe skins?

    Bericht van SolsticeBas wo aug 06, 2014 2:31 pm

    Ik vind dat de achtergrond moet blijven zoals ie is.

      Het is nu vr apr 26, 2024 2:43 pm