Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Pshycho Maniac
wolfie559
Tanshu
Quwanti
Hakurei Ninja
9 plaatsers

    Ninja's 3Dificaties

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Ninja's 3Dificaties Empty Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Hakurei Ninja zo nov 27, 2011 2:41 pm

    EDIT: ook rood-groen 3D-bril versies toegevoegd
    In de zomer had Urameshiya mij een plaatje gestuurd die hij had gemaakt met twee Youmu's die, als je scheel kijkt, er uit ziet als een platte Youmu die zweeft voor een platte half-geest. Sinds ik het idee kende had me altijd al geïnteresseerd in zelf eentje maken, dus begon ik zelf aan Ura's creatie te sleutelen, met het volgende als uiteindelijke resultaat:
    Ninja's 3Dificaties Myon_myon___cross_eyed_by_ranserenader-d3ynglw

    [volledige grootte]
    [rood-groen 3D-bril versie]
    origineel: ー4月6日はー door カタナっ子大好き

    En een paar dagen terug had ik niks te doen en dacht ik hier weer aan, dus had ik een avond besteed aan een van Michiresu's creaties:

    Ninja's 3Dificaties Cirno___3d_image_by_ranserenader-d4h6ibi
    [volledige grootte]
    [rood-groen 3D-bril versie]
    origineel op Michiresu's art topic
    En jah, ik vind dit wel leuk om te doen, en al zeg ik het zelf, de resultaten mogen er zijn, dus ik maak er een topic voor. :)

    Tips voor het kijken van dit soort stereogrammen
    Er zijn twee manieren voor het kijken van stereogrammen. Met je ogen gekruist (alsof je focust op iets dat dichterbij staat), of met je ogen uit elkaar (alsof je focust op iets dat verder weg staat). Deze zijn gemaakt voor de schele techniek, omdat dat makkelijker is voor mij (en veel andere mensen).

    Kruis je ogen, en probeer je ogen zo te hebben dat je de afbeelding niet twee maar drie keer ziet. De middelste heeft dan het 3D effect, dus daar moet je op focussen. Het voelt misschien wat belastend op de ogen in het begin, maar als je er aan went zou je een scherp 3D beeld moeten kunnen zien zonder veel moeite. Als je een bril hebt raad ik aan deze op en af te zetten om te kijken welke het best focust. (Ik heb zelf moeite om scherp te zien zonder bril als de afbeelding groot is. Ik ben bijziend.) Je kan ook proberen je handen zo voor je te houden dat ze de rechter afbeelding afdekken voor je rechter oog en de linker voor je linker oog. Dat maakt het makkelijker voor je brein om je ogen niet te focussen zoals het gewend is.

    Als het je nog niet lukt, is hier een Engelstalige how-to met goede laagdrempelige voorbeelden om mee te oefenen:
    [link]


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op di nov 29, 2011 3:56 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Quwanti zo nov 27, 2011 3:00 pm

    Oh, lol. Mij is het eigenlijk nooit gelukt om het als één plaatje te zien, totdat ik de uitleg onderaan zag. Ziet er wel erg grappi uit. Alleen jammer dat ik eigenlijk weinig 3D eraan zie. ・3・
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Tanshu zo nov 27, 2011 4:20 pm

    Als je het eenmaal ziet is het FANTASTISCH. *o*
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van wolfie559 zo nov 27, 2011 8:05 pm

    klinkt geweldig het jammerlijke is dat mijn 3Dimensionaal zicht zo goed als weg is. dus ik zie er niks van. (awesome youmu pics en cirno)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Pshycho Maniac zo nov 27, 2011 10:19 pm

    Ik heb ook dat probleem.
    Ik zie niks.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van kyr2005 zo nov 27, 2011 10:26 pm

    Ik kan niet scheel kijken dus dat is jammer ^^'
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Hakurei Ninja ma nov 28, 2011 1:30 am

    Quwanti schreef:Alleen jammer dat ik eigenlijk weinig 3D eraan zie. ・3・
    Het gekke is dat ik er soms ook niet heel veel 3D in zie, en andere keren weer meer dan gewoonlijk. Misschien gedoe met je brein of zo.

    Als iemand trouwens een 2D creatie van zichzelf heeft liggen die ze graag in 3D zouden zien, op het moment sta ik open voor suggesties. Als het op de computer gemaakt is, het liefst een bestandje met zo veel mogelijk laagjes. Zeker de achtergrond en semi-transparante dingen apart, als het kan.

    En als er iemand is met zo'n rood-groen 3D brilletje die het liever daarmee ziet dan scheel, het kost maar heel weinig moeite om zo'n rood-groen plaatje ervan te maken ben ik vandaag achter gekomen, dus je hoeft het maar te vragen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Urameshiya ma nov 28, 2011 3:37 pm

    Hoe gaaf ik die Youmu vind heb ik destijds al gezegd, maar... ik zeg het gewoon nog een keer! Ja.


    @Wolfie, Pshycho, Kyr:
    kyr2005 schreef:Ik kan niet scheel kijken dus dat is jammer ^^'
    Wat Ninja zei kan dan wel goed van pas komen:

    Je kan ook proberen je handen zo voor je te houden dat ze de rechter afbeelding afdekken voor je rechter oog en de linker voor je linker oog.

    Als je dat heel nauwkeurig doet, schuift het plaatje bijna als vanzelf in elkaar. Ik weet niet of het ook lukt als je helemaal niet gewend bent om scheel te kijken, maar het zou best het proberen waard kunnen zijn. Of wat zeg ik, het resultaat IS absoluut de moeite waard. :)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Sophie ma nov 28, 2011 4:12 pm

    Lukt me niet, ook niet met al die tips en die tutorial! :C
    Wel een leuke tekening though!
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van wolfie559 ma nov 28, 2011 5:42 pm

    [quote="Urameshiya"]Hoe gaaf ik die Youmu vind heb ik destijds al gezegd, maar... ik zeg het gewoon nog een keer! Ja.


    @Wolfie, Pshycho, Kyr:
    kyr2005 schreef:Ik kan niet scheel kijken dus dat is jammer ^^'
    Wat Ninja zei kan dan wel goed van pas komen:

    Je kan ook proberen je handen zo voor je te houden dat ze de rechter afbeelding afdekken voor je rechter oog en de linker voor je linker oog.

    quote]

    huh??? bedoel je nu dat ik mijn handen voor mijn ogen moet houden??
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Urameshiya ma nov 28, 2011 10:42 pm

    wolfie559 schreef:
    Urameshiya schreef:Hoe gaaf ik die Youmu vind heb ik destijds al gezegd, maar... ik zeg het gewoon nog een keer! Ja.


    @Wolfie, Pshycho, Kyr:
    kyr2005 schreef:Ik kan niet scheel kijken dus dat is jammer ^^'
    Wat Ninja zei kan dan wel goed van pas komen:

    Je kan ook proberen je handen zo voor je te houden dat ze de rechter afbeelding afdekken voor je rechter oog en de linker voor je linker oog.


    huh??? bedoel je nu dat ik mijn handen voor mijn ogen moet houden??
    Inderdaad, laat ik het stap voor stap uitleggen:
    1. Open het plaatje en beweeg je hoofd naar ongeveer 25 centimeter afstand van het scherm.
    2. Doe je linkeroog dicht.
    3. Bedek je rechteroog half met je rechterhand, op zo'n manier dat het rechter van de twee plaatjes volledig onzichtbaar wordt (omdat je hand er voor zit), maar je het linkerplaatje nog gewoon ziet.
    4. Doe je rechteroog dicht en nu je linkeroog open.
    5. Bedenk je linkeroog half met je linkerhand, op zo'n manier dat het linker van de twee plaatjes volledig onzichtbaar wordt (omdat je hand er voor zit), maar je het rechterplaatje nog gewoon ziet.
    6. Hou je hoofd en handen in die positie en open allebei je ogen.
    7. Richt je blik op het plaatje.
    8. Je linkeroog en rechteroog zien nu verschillende versies van hetzelfde plaatje, maar dat weten je hersenen niet, dus als je de rest van het scherm zo veel mogelijk negeert, zullen je hersenen waarschijnlijk proberen om de twee versies van het plaatje als 1 en hetzelfde object te zien en 'schuiven' de twee afbeeldingen in elkaar. Als dat niet vanzelf gaat kun je proberen je ogen wat te spannen/ontspannen totdat het lukt.
    Op het moment dat de twee afbeeldingen over elkaar schuiven krijg je 1 3D-afbeelding te zien.
    [/lange versie van wat Ninja zei]
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Hakurei Ninja di nov 29, 2011 4:07 pm

    Goede uitleg, Ura! Misschien maak ik nog een speciaal tutorial plaatje met die uitleg. :)

    En ik heb net even geëxperimenteerd om een versie voor rood-groen 3D-brilletjes te maken, met het volgende resultaat:

    [3D Youmu] - [3D Cirno]

    Ik heb geen 3D-bril kunnen vinden om zelf te checken of ze goed zijn, maar volgens Yuki zijn ze "prachtig", dus daar vertrouw ik op. :) Ze staan nu ook in de eerste post helemaal boven.
    Trouwens is het enorm simpel om te maken van stereogrammen, als je eenmaal doorhebt hoe. De Cirno zat ik even mee te prutsen tot ik het doorhad, maar de Youmu deed ik binnen 1~2 minuten.


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op wo nov 30, 2011 1:12 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Oeps, Rake's nieuwe post niet gezien. Ik maak nieuwe post ipv edit.)
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van RakeStriver wo nov 30, 2011 12:59 am

    Hakurei Ninja schreef:Goede uitleg, Ura! Misschien maak ik nog een speciaal tutorial plaatje met die uitleg. :)

    En ik heb net even geëxperimenteerd om een versie voor rood-groen 3D-brilletjes te maken, met het volgende resultaat:

    [3D Youmu] - [3D Cirno]

    Ik heb geen 3D-bril kunnen vinden om zelf te checken of ze goed zijn, maar volgens Yuki zijn ze "prachtig", dus daar vertrouw ik op. :) Ze staan nu ook in de eerste post helemaal boven.
    Trouwens is het enorm simpel om te maken van stereogrammen, als je eenmaal doorhebt hoe. De Cirno zat ik even mee te prutsen tot ik het doorhad, maar de Youmu deed ik binnen 1~2 minuten.

    Een '3D bril' kan je maken door een transparante CD-hoes te pakken en een rood vak en een blauw vakje te kleuren met stift. Rood is voor je linkeroog en blauw voor je rechteroog.

    Die Cirno had ik binnen 20 seconden, de Youmu had ik juist weer lang nodig om 'goed' te zien. Ik had moeite mee om er op te focusen als 3D plaatje.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Hakurei Ninja wo nov 30, 2011 1:14 am

    Een van Yuki's tekeningen ge-3D'ificeerd! :D

    Ninja's 3Dificaties Yukispul3danaglyph

    [schele versie]


    Oh... met goed nadenken bedenk ik me nu dat ik rood en groen heb omgedraaid. *heeft geen bril bij de hand om zelf te checken* Fix'd, maar ik upload morgen wel de nieuwe versie. Is nu laat.
    EDIT: fix'd :D

    Gesponsorde inhoud


    Ninja's 3Dificaties Empty Re: Ninja's 3Dificaties

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 3:08 pm