Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Graan
Hakurei Ninja
6 plaatsers

    Visual Novels bij Humble Bundle!

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Hakurei Ninja za feb 14, 2015 9:54 pm

    Ik heb al tijden geen Humble topics meer gemaakt, maar deze is zo geschikt voor de doelgroep van het forum dat ik geen keuze heb om deze oude traditie weer uit de sloot te takelen.

    Ik stel jullie voor:

    Visual Novels bij Humble Bundle! UFklezQ
    [klik hier om naar de site te gaan]

    Voor valentijnsdag heeft Humble een Bundle vol met visual novels (ookwel dating sims genoemd, behalve dat deze niet allemaal over romantiek gaan) Ik had zelf al lang een oogje op Long Live the Queen en Hatoful Boyfriend, en de visual novel van de schrijver van Spice and Wolf (a.k.a. Ookami to Koushinryou) is voor mij de klapper op de vuurpijl. Net als gewoonlijk zijn er spellen waar je alles voor kan betalen wat je maar wilt, en enkelen waarvoor je meer dan een bepaald bedrag moet betalen. En natuurlijk kan je weer zelf bepalen hoeveel van je geld naar het goede doel gaat.

    Als je een Nederlander bent (sorry Belgen) en geen PayPal hebt of je PayPal saldo is op moet je maar even naar Money2.nl gaan. Is makkelijk en snel.

    Hopelijk zullen de visual novel fans onder ons en de mensen die altijd al een wilden proberen dit erg waarderen. :D En mocht je het je afvragen, al deze spellen zijn uiteraard voor alle leeftijden.

    De "pay what you want" spellen zijn:
    • Go! Go! Nippon! ~My First Trip to Japan~ van Japanse developer Overdrive (speelbaar in Engels en Japans). Dit is blijkbaar een visual novel en een Japan reisgids in één. De hoofdpersoon is een anime/manga fan die via internet twee Japanse vrienden maakt en besluit bij ze langs te gaan op vakantie. Maar eenmaal in Japan komt hij erachter dat zijn vrienden twee aantrekkelijke zusjes zijn. En uiteraard zijn hun ouders toevallig net op zakenreis. Leer de dames kennen terwijl ze alle bekende toeristische hotspots en lekkernijen uit de buurt aan je laten zien.
    • Long Live the Queen van Britse developer Hanako Games (speelbaar in Engels). In deze life sim ben je een 14-jarige princes wiens moeder zojuist is overleden. Jij bent de rechtmatige erfgename van de troon, maar er zijn meer adellieden met een oogje op de troon die alles zullen doen om je uit de weg te ruimen voor je de troon kan opeisen. Hoe wil jij je land regeren? En kan je het overleven tot de kroning?
    • Analogue: A Hate Story van Canadese one-(wo)man dev Christine Love (speelbaar in Engels, Koreans en Japans).
      Back in the 25th century, Earth launched a generation ship into deep space, with the goal of establishing the first interstellar colony. It dropped out of contact and disappeared, never reaching its destination. Thousands of years later, it has finally been found. Uncover the mystery of what happened to the final generation aboard the generation ship Mugunghwa by reading through its dead crew's logs, with the help of a spunky AI sidekick! Two pursuable characters. Five endings. A dark visual novel that further extends the non-linear style of Digital: A Love Story in a mystery featuring transhumanism, traditional marriage, loneliness, and cosplay.

    De "beat the average" spellen:
    • WORLD END ECONOMiCA episode.01 van Japanse developer Spicy Tails in samenwerking met Isuna Hasekura, schrijver van Spice and Wolf, waar ook een populaire anime van is gemaakt. (spel speelbaar in Engels en Japans)
      A three-part visual novel set in the far future on the moon, 16 years after humans have begun to colonize it. A young boy named Haru has been chasing his wildest dream. His dream is to stand where no man has stood before, and in order to do so he needs capital... a ludicrous amount of capital. What better place to get that amount of capital than by using the stock market? There are two key rules that govern the stock market:
      -The first rule: Never take a loss.
      -The second rule: Never forget the first.
      Only those who follow these rules are able to obtain enormous wealth.

    • Hate Plus: ~Mute’s Golden Days~ het vervolg op het andere spel van de Canadese Christine Love (speelbaar in Engels en Koreaans).
      Hate Plus is a sequel to Analogue: A Hate Story that continues directly from the end of that game, and explores, over the course of three days, the events leading up to year 0. If Analogue was the backstory of *Hyun-ae, then Hate Plus is the backstory of *Mute. It’ll continue from your Analogue save file, so each ending will have its own route with equal focus. It plays similarly to Analogue, but instead of your AI companion simply showing you files they’ve picked, you’ll have to investigate yourself, and discover what happened together!
    • Roommates van Amerikaanse developer Winter Wolves (speelbaar in Engels). Het revolutionaire van dit spel is dat je kan kiezen of je een jongen of een meisje wilt zijn, en dat gay/lesbische opties ook beschikbaar zijn.
      You play as Anne or Max and the game takes place in a house on-campus, the Latin House. Max is a singer and a rebel, his plan is to stay in school long enough to save up enough money through part-time jobs to get by without his parent's financial support, then drop out and start a ska band. Anne a small-town girl, studious but very shy and easily embarrassed, Anne thinks that college could be the fresh start she needs to break out of her shell. Her goal is to make at least three new friends while keeping her grades up.

    En voor mensen die minstens $8 (ong. €7,25) voor de bundel betalen:
    • Hatoful Boyfriend (a.k.a. Heartful Kareshi ~Kibou no Gakuen to Shiroi Tsubasa~) van Japanse doujin developer Hato-King (speelbaar in Engels en Japans). Dit is een spel waar jij(♀) de enige mens bent op een school voor duiven. Dat klinkt alles behalve serieus, maar ik heb van verschillende kanten gehoord dat het verhaal verrassend goed is en je echt om de jongens duiven gaat geven.

    Overigens kan je ook een echte Hatoful Boyfriend dakimakura kussensloop krijgen als je $35 voor de bundel betaalt. :3 (verzendskosten inbegrepen)
    Visual Novels bij Humble Bundle! CKdbSGZ


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op zo feb 15, 2015 12:00 am; in totaal 3 keer bewerkt
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Graan za feb 14, 2015 10:22 pm

    Zowel Analogue als de sequel vond ik erg goede games, mocht iemand wat kleingeld kunnen missen.

    Het zijn niet per definitie date-ish games, alhoewel het af en toe een beetje wordt gepusht. Vooral in de sequel. De kracht van de games zitten vooral in de immersion en het verhaal, maar je moet wel een beetje voorbereid zijn op wat vrouw-onvriendelijkheid. Achteraf moest ik toch echt even in een hoopje oprollen :'). De sequel had overigens een leuk gameplay element in dat je tussen elke chapter verplicht een dag pauze moet nemen, om je daarmee in de rol van de hoofdpersoon te forceren.
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van redtails za feb 14, 2015 10:43 pm

    Die cross-dressende duif maakt het helemaal af
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Nekotaku za feb 14, 2015 11:32 pm

    Hate-Plus en Hatoful Boyfriend... Meer moet dat niet zijn om me te overtuigen deze aan te schaffen.
    Ik kan bevestigen dat Analogue: A Hate Story een prima spel is. Het is erg minimalistisch ten opzichte van andere visual novels (nog meer tekst-gebaseerd) maar de immersie is uitstekend.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Deviljho za feb 14, 2015 11:36 pm

    Nekotaku schreef:et is erg minimalistisch ten opzichte van andere visual novels (nog meer tekst-gebaseerd) maar de immersie is uitstekend.

    Dat is IMO eigenlijk een van de beste qualities van de hele game, er was meer verhaal in boekvorm.

    Prepare for SJW shit tho, het spel schreeuwt feminisme uit. (In het verhaal was het wel justifiable, maar toch kan je goed zien dat de schrijver zwaar feministisch is.)
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Graan zo feb 15, 2015 10:55 pm

    Deviljho schreef:
    Nekotaku schreef:et is erg minimalistisch ten opzichte van andere visual novels (nog meer tekst-gebaseerd) maar de immersie is uitstekend.

    Dat is IMO eigenlijk een van de beste qualities van de hele game, er was meer verhaal in boekvorm.

    Prepare for SJW shit tho, het spel schreeuwt feminisme uit. (In het verhaal was het wel justifiable, maar toch kan je goed zien dat de schrijver zwaar feministisch is.)

    Ik vond dit vooral in de sequel erg duidelijk. Die onnodige verhalen over een man x man en vrouw x vrouw waren LGBT injecties en verre van subtiel. Het stoort me niet, maar was er niet goed in verweven en voelde daarom erg geforceerd.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Hakurei Ninja do feb 19, 2015 1:21 am

    Ik heb net na uren spelen Analogue uitgespeeld met 91% completion (van de 5 endings moet ik nog twee: de *Mute ending en de "harem" ending) en ik moet zeggen dat ik enorm ben verrast. Het duurde even tot ik tussen de politiek en stoffige oude venten het interessante deel van het verhaal had gevonden, maar eenmaal bij een zeker persoon aangekomen zijnde in het verhaal kon ik haast niet meer stoppen. (Behalve de achtergrondsgeschiedenis van de Smith familie. Dat vond ik gewoon saai. ・3・)

    Maar ja. Ik had het totaal niet gedacht toen ik eraan begon, maar ik kan hem zeker aanraden.

    Overigens is het waarschijnlijk handig om te melden dat de Bundel terwijl ik dit schrijf nog maar 19 uur te koop is. (tot donderdag 8 uur 's avonds) Als iemand nog twijfelde en/of er houdt van lezen zou ik willen aanraden hem nog even snel te pakken. Al geef je alleen maar een paar cent uit om Analogue te kunnen spelen. (al hoop ik uiteraard dat je iets meer dan dat kan missen)
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van wolfie559 do feb 19, 2015 10:38 am

    Ikzelf heb Long live the queen gespeeld en ik moet je zeggen... het is een enorm lastig spel wat ik daarmee bedoel
    je zult doodgaan en VAAK doodgaan... ik heb mijn eerste tot aan het einde geraakt na een SHITLOAD aan pogingen en ik heb daarbij haar moeten laten trouwen met een stomme vrouwmens haar zoon omdat ik oorlog moest vermijden... de 2de keer dat het me lukte gebruikte ik magic... ik zeg het je magic is de beste stat die er is...nadat de helft van mijn land was platgebrand door een vijandelijk leger was ik wel koningin gekroond.
    Also al de manieren waarop je kunt doodgaan zijn hilarisch gewoon.

    Gesponsorde inhoud


    Visual Novels bij Humble Bundle! Empty Re: Visual Novels bij Humble Bundle!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 10:35 pm