Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Deviljho
Yukari
Maribel Hearn
Chrono
Quwanti
T
Sophie
Reym
Princess Sylvysprit
TH-chen
Nekotaku
Gemu
16 plaatsers

    Yuyuconquest

    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Yuyuconquest Empty Yuyuconquest

    Bericht van Gemu di aug 26, 2014 4:46 pm

    Onderlaatst kreeg ik een idee voor een long-running real-life spelletje waar iedereen aan mee kan doen, en eventueel gespeeld kan worden op yuyucon, abunai, of andere meets. Ik zal het even proberen uit te leggen. (De titel is meer een rare pun)


    UITLEG:
    Iedereen mag dus een religieuze factie kiezen en een klas. In het begin mag men nog schuiven voor balans eventueel, maar na een tijdje mag er niet meer geschoven worden. Dan zal elke factie een aanvoerder kiezen, aan deze persoon moeten de deelnemers hun eigen puntenwinst of -verlies doorgeven, om de individuele en totale score bij te kunnen houden. Deze drie aanvoeders geven hun scores dan door aan mijzelf, die de algemene puntentelling bijhoudt.

    Ik hoop dat dit een idee is, want het lijk mijzelf ook leuk om iets bijzonders te hosten wat betreft community spelletjes. Als ik iets gemist heb of er iets onduidelijk is, moet men natuurlijk gewoon lekker die vraagjes stellen.

    BOEDDHISTEN:
    TAOÏSTEN:
    SHINTOÏSTEN:


    Laatst aangepast door Gemu op ma sep 01, 2014 2:57 pm; in totaal 14 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Nekotaku di aug 26, 2014 5:05 pm

    Heb jij teveel No Game, No Life gekeken of zo?

    In elk geval, IK DOE MEE! Als Byakuren aanhanger ga ik uiteraard voor de factie van de boeddhisten. Ik wacht nog heel even met een klasse te kiezen omdat ik eerst wil weten wie er zich aansluit bij de boeddhisten en met hen uitdenken wat de pros en cons van elke klasse zijn, en wie wat graag zou spelen.

    Misschien is het handig om wat terminologie te verzinnen voor de onderdelen van een potje. Bijvoorbeeld iets tennisachtig, zoals "game" voor één steen-papier-schaar en "match" voor een winnend aantal games? "Voordeel/nadeel" voor een klasse-verschil en "skill" voor je klasse-vaardigheid.

    Enkele vragen.
    In een 2 vs 2 match, wordt er dan maar één game gespeeld?
    Werken de skills ook enkel in 1 vs 1?
    Hoe werkt de skill van de warrior? begint hij met één win?
    Als je zegt best out of 5, bedoel je dan dat er altijd 5 games worden gespeeld voor een match en degene met de meeste wins het haalt? Wat met ties?
    Wat zijn de limieten om mensen uit te dagen? Mag je iemand maar een beperkt aantal keren per dag uitdagen? Hoe regelen we dit voor duo's?

    Tot slot meld ik ook nog dat ik goed kan goochelen met Google Spreadsheets en graag help om wat op te stellen voor het bijhouden van resultaten.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu di aug 26, 2014 5:24 pm

    Nekotaku schreef:In een 2 vs 2 match, wordt er dan maar één game gespeeld?

    Nee, qua games werkt het ook met best out of 5, anders werkt de skill van de warrior niet. In de meeste gevallen is het dus de eerste die 3 wins haalt wint de game, en iedereen wint/of verliest een punt.

    Nekotaku schreef:Werken de skills ook enkel in 1 vs 1?

    Nog niet zeker, daar zou ik meer meningen over willen horen. Mijn originele plan was dat bij 1vs1 de voor-en nadelen gelden, en bij 2vs2 de skills.

    Nekotaku schreef:Hoe werkt de skill van de warrior? begint hij met één win?

    In principe werkt die skill alsof hij een voordeel heeft. Als er een warrior zit in het duo van je tegenstander, moet je 4 keer tegen hem winnen ipv 3. Moet je tegen twee warriors tegelijk, dan moet je zelfs vijf keer winnen.

    Nekotaku schreef:Als je zegt best out of 5, bedoel je dan dat er altijd 5 games worden gespeeld voor een match en degene met de meeste wins het haalt? Wat met ties?

    In principe houdt het in, de eerste die 3 matches wint, wint de game. Ties tellen als punten voor niemand, en die match word dan overgeslagen.

    Nekotaku schreef:Wat zijn de limieten om mensen uit te dagen? Mag je iemand maar een beperkt aantal keren per dag uitdagen? Hoe regelen we dit voor duo's?

    Hier heb ik over nagedacht, maar nog zonder conclusie. Mijn aanvankelijke idee was dat als je uitgedaagd word door iemand met een lager puntenaantal dan jijzelf (misschien kunnen we dat beter "levels" noemen) je niet mag weigeren, maar andersom wel. Over duos heb ik nog geen concrete ideeën. Input van iedereen is dus welkom!

    Nekotaku schreef:Tot slot meld ik ook nog dat ik goed kan goochelen met Google Spreadsheets en graag help om wat op te stellen voor het bijhouden van resultaten.

    Zoiets zal natuurlijk altijd welkom zijn!
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van TH-chen di aug 26, 2014 6:25 pm

    Ik doe ook meer maar weet nog niet voor welke fractie.

    Gemu schreef:
    Neko schreef:Werken de skills ook enkel in 1 vs 1?
    Nog niet zeker, daar zou ik meer meningen over willen horen. Mijn originele plan was dat bij 1vs1 de voor-en nadelen gelden, en bij 2vs2 de skills.

    Geeft dit de Rogue niet een voordeel of mag hij ook echt alleen maar van de 5 potjes 1 keer een extra beweging maken? Tevens een extra win van een Warrior brengt hem denk ik vaker in het voordeel met een 1vs1. Mss dat het dan toch balanseert met de andere klassen maar ah! denken met koorts is niet goed voor me xD.

    Vette game.
    Mss een kleine intro op Yuyucon nogmaals om te kijken voor meer interesse en aandacht met live-demo :3
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu di aug 26, 2014 7:18 pm

    Kleine update gemaakt, factielijsten in de OP gezet.

    Wat TH-Chen zegt, dat dacht ik dus ook. Dat was de rede achter de verdeling van 1vs1 en 2vs2 regels.
    Rogues mogen inderdaad maar een keer per game die skill gebruiken.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Princess Sylvysprit di aug 26, 2014 7:59 pm

    De eerste Shinto mage meldt zich!
    Voor de armpits!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Reym di aug 26, 2014 8:00 pm

    Oeh, ik wil meedoen.

    ik vind de crown prince hartstikke sexy dus ik wil graag bij team Tao!
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu di aug 26, 2014 8:19 pm

    Toegevoegd aan de lijsten! Het gaat nog mooi gelijk op zo.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Sophie di aug 26, 2014 10:23 pm

    Dan sluit ik me ook meteen maar aan bij de Taoïsten!

    *High fived Reym*
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van T di aug 26, 2014 10:36 pm

    Door de overtuigingskracht van onze Byakuren sluit ik me aan bij de boeddhisten!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Quwanti di aug 26, 2014 10:41 pm

    Taoisten, altijd.
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Chrono di aug 26, 2014 10:44 pm

    Team Shinto meldt zich! (Ik zal dan een warrior zijn om het rijtje af te maken!)


    Laatst aangepast door ChronoSchizoShiki op di aug 26, 2014 11:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Maribel Hearn di aug 26, 2014 10:44 pm

    Leve Reimu Hakurei!
    Ik zal het Shintoïsme steunen als Rogue!
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van TH-chen di aug 26, 2014 11:10 pm

    Na wat informatie zoeken heb ik toch besloten om voor de Tao Team te gaan. classe nog onbekend. Ga wel overleggen met mijn teamleden :P

    Reden voor Taoisme is voor SDM cast. Meiling beoefend Tai Chi Chuan een oud  taoïstische bewegingskunst. Fan van Martial arts dus GO!
    En ik kwam erachter dat Patchouli's elementen "Vuur, Water, Hout, Aarde en Metaal" ook uit het Taoisme komen van het system Wu Xing. (Didn't know that xD, de wiki heeft haar niet op de Taoisme lijst staan) Misschien dat het anders ligt maar vind het wel heel erg leuk om tegen te komen x3

    Hoe meer SDM cast, des te makkelijker mijn keuze!

    TAO MEMBER PRESENT
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Yukari di aug 26, 2014 11:16 pm

    Boeddhisme get.
    (Ik wil wel een rogue zijn. :3)

    Gesponsorde inhoud


    Yuyuconquest Empty Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:10 pm