Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+49
Hakurei Ninja
Ness Sova
Xhomas
redtails
RemiliaxScarlet
The Judge
Lyari
Zigzagwolf
Cryogenic Cereal
SolsticeBas
Urameshiya
WCP
Damontjuh
Tritium
Faolinn
Nekotaku
Graan
Remilia~
Decidetto
TanukiTyfoon
RuRanMo
TheEternalMokou
Shiro
Yukari
draakedan
Info
Rage
Yonowaaru
Meira
Chrono
Scarlet
Sophie
Bakuhatsu
Olly
Pshycho Maniac
Reym
T
rockpad
annika11112
homemadecupcake
Snakke
Ranfox
TH-chen
Maribel Hearn
211nafsimreK
Deviljho
Toumyon
Princess Sylvysprit
Kogasa54
53 plaatsers

    Wat denk je?

    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van redtails vr okt 24, 2014 8:57 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:Mixing en mastering? Hahaha wat is dat? Oh ja, dat heb ik blijkbaar nodig, maar dan moet ik AL MIJN KANALEN APPART EXPORTEREN ;_;
    THE RIDE NEVER ENDSSSSSS

    hoeft niet per se, mixing/mastering kan ook in daw zelf zonder veel extra moeite :)
    Niet als je MIDI synthesizers  gebruikt, dan moet je ze appart recorden...

    Dunno wat je werkflow en programma precies is.

    Het is wel degelijk mogelijk om midi synths te herbergen in vst, en dan het geluid routen naar mixer channels toe. Technisch zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen k=w=
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Zigzagwolf za okt 25, 2014 9:27 pm

    Het moment waarop je aankomt bij Yumemi met maar 1 spare life, haar niet weet te verslaan in de eerste ronde en bijna onderuit gaat op de 2de ronde, wanneer je geen resources meer hebt en toch door een door het dolle heen gegaan AI tegen je hebt, het moment waarop je dodges doet waarin je normaal gesproken dood zou moeten zijn en dan net nog lunatic PoDD 1cc'd, kan echt alleen in PoDD, echt alleen in PoDD... (Ja, ik heb nu eindelijk een PoDD lunatic 1cc :D)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Princess Sylvysprit za okt 25, 2014 10:28 pm

    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:Mixing en mastering? Hahaha wat is dat? Oh ja, dat heb ik blijkbaar nodig, maar dan moet ik AL MIJN KANALEN APPART EXPORTEREN ;_;
    THE RIDE NEVER ENDSSSSSS

    hoeft niet per se, mixing/mastering kan ook in daw zelf zonder veel extra moeite :)
    Niet als je MIDI synthesizers  gebruikt, dan moet je ze appart recorden...

    Dunno wat je werkflow en programma precies is.

    Het is wel degelijk mogelijk om midi synths te herbergen in vst, en dan het geluid routen naar mixer channels toe. Technisch zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen k=w=  
    Wait, er is een manier om hardware te transformeren in software?
    Ik begrijp je niet hellemaal nu, sorry...
    Iniedergeval, mijn DAW is FL Studio 11 en mijn synth is een Edirol SD-90, het kan niet renderen dus ik denk wel dat ik het moet opnemen...maar als je me kan uitleggen hoe ik wel kan masteren zou het echt geweldig zijn (ik ben nogal een n00b in het technische aspect)
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van redtails za okt 25, 2014 11:00 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:Mixing en mastering? Hahaha wat is dat? Oh ja, dat heb ik blijkbaar nodig, maar dan moet ik AL MIJN KANALEN APPART EXPORTEREN ;_;
    THE RIDE NEVER ENDSSSSSS

    hoeft niet per se, mixing/mastering kan ook in daw zelf zonder veel extra moeite :)
    Niet als je MIDI synthesizers  gebruikt, dan moet je ze appart recorden...

    Dunno wat je werkflow en programma precies is.

    Het is wel degelijk mogelijk om midi synths te herbergen in vst, en dan het geluid routen naar mixer channels toe. Technisch zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen k=w=  
    Wait, er is een manier om hardware te transformeren in software?
    Ik begrijp je niet hellemaal nu, sorry...
    Iniedergeval, mijn DAW is FL Studio 11 en mijn synth is een Edirol SD-90, het kan niet renderen dus ik denk wel dat ik het moet opnemen...maar als je me kan uitleggen hoe ik wel kan masteren zou het echt geweldig zijn (ik ben nogal een n00b in het technische aspect)

    Oh cool, gebruik je een hardware synth? Dat is wel vet, hoe kom je eraan?

    Dat maakt het idd wel wat lastiger. Wat ik van de edirol sd-90 kan vinden is dat hij 2 midi-ins en 2 audio-outs heeft. Dus het moet mogelijk zijn om met 2 midi-out kaarten (zo'n usb->midi ding) de 2 kanalen aan te sturen van je Edirol. Vervolgens heb je 2 line-in poorten nodig op je pc (kan met usb soundcard, of controller oid). In FL-studio kun je nu op 2 verschillende mixer insert channels de input kiezen van je 2 Edirol kanalen. Uiteraard kun je nu je effecten inladen. Geen idee of dit met rendering ook zo werkt, maar zou zomaar kunnen :3

    Dit kan uiteraard ook met één midi-in en één audio-out, maar dan heb je minder controle over je instrumenten omdat alles dan dezelfde effect-chain krijgt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Princess Sylvysprit zo okt 26, 2014 12:00 am

    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:Mixing en mastering? Hahaha wat is dat? Oh ja, dat heb ik blijkbaar nodig, maar dan moet ik AL MIJN KANALEN APPART EXPORTEREN ;_;
    THE RIDE NEVER ENDSSSSSS

    hoeft niet per se, mixing/mastering kan ook in daw zelf zonder veel extra moeite :)
    Niet als je MIDI synthesizers  gebruikt, dan moet je ze appart recorden...

    Dunno wat je werkflow en programma precies is.

    Het is wel degelijk mogelijk om midi synths te herbergen in vst, en dan het geluid routen naar mixer channels toe. Technisch zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen k=w=  
    Wait, er is een manier om hardware te transformeren in software?
    Ik begrijp je niet hellemaal nu, sorry...
    Iniedergeval, mijn DAW is FL Studio 11 en mijn synth is een Edirol SD-90, het kan niet renderen dus ik denk wel dat ik het moet opnemen...maar als je me kan uitleggen hoe ik wel kan masteren zou het echt geweldig zijn (ik ben nogal een n00b in het technische aspect)

    Oh cool, gebruik je een hardware synth? Dat is wel vet, hoe kom je eraan?

    Dat maakt het idd wel wat lastiger. Wat ik van de edirol sd-90 kan vinden is dat hij 2 midi-ins en 2 audio-outs heeft. Dus het moet mogelijk zijn om met 2 midi-out kaarten (zo'n usb->midi ding) de 2 kanalen aan te sturen van je Edirol. Vervolgens heb je 2 line-in poorten nodig op je pc (kan met usb soundcard, of controller oid). In FL-studio kun je nu op 2 verschillende mixer insert channels de input kiezen van je 2 Edirol kanalen. Uiteraard kun je nu je effecten inladen. Geen idee of dit met rendering ook zo werkt, maar zou zomaar kunnen :3

    Dit kan uiteraard ook met één midi-in en één audio-out, maar dan heb je minder controle over je instrumenten omdat alles dan dezelfde effect-chain krijgt
    Bedankt, ik zal dit eens proberen
    En leuk dat je vraagt hoe ik er aan kom, het was eigenlijk een beetje een impuls van jaloersie die ik een paar jaar geleden had toen ik muziek hoorde in de style van Touhou, ik ging heel hard werken om voor mijn eerste synth te sparen.
    Nu doe ik alles meer voor de lol though
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Ranfox zo okt 26, 2014 2:44 am

    Hmmm... Het was toch een uurtje later?
    Yonowaaru
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Yonowaaru zo okt 26, 2014 5:57 pm

    Heerlijk, zo ziek thuis zitten. Hopelijk herstel ik zo snel mogelijk weer...
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Maribel Hearn zo okt 26, 2014 10:16 pm

    Waarom speelt niemand Banshiryuu. ;-; Er zijn amper video's van, en er is behalve de mijne geen highscore van te vinden op het internet. Zelfs niet op het shmups forum! :(

    (De enige zijn is wel een voordeel voor mij; mijn video staat er gelijk al als je "banshiryuu score" of "banshiryuu high score" googelt! :D)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Reym zo okt 26, 2014 11:01 pm

    hihi, ik heb ooit banshiryuu gespeeld, ik was er vreselijk slecht in.


    Zo, webpostje ingeleverd, vandaag ook veel gewerkt aan andere essays. Nu The Man who Fell to Earth kijken, met David Bowie erin :3


    Edit: Film afgekeken. Er zitten mooie trippy stukken in. Het einde is wel zielig ;-;
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Info ma okt 27, 2014 1:50 am

    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    redtails schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:Mixing en mastering? Hahaha wat is dat? Oh ja, dat heb ik blijkbaar nodig, maar dan moet ik AL MIJN KANALEN APPART EXPORTEREN ;_;
    THE RIDE NEVER ENDSSSSSS

    hoeft niet per se, mixing/mastering kan ook in daw zelf zonder veel extra moeite :)
    Niet als je MIDI synthesizers  gebruikt, dan moet je ze appart recorden...

    Dunno wat je werkflow en programma precies is.

    Het is wel degelijk mogelijk om midi synths te herbergen in vst, en dan het geluid routen naar mixer channels toe. Technisch zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen k=w=  
    Wait, er is een manier om hardware te transformeren in software?
    Ik begrijp je niet hellemaal nu, sorry...
    Iniedergeval, mijn DAW is FL Studio 11 en mijn synth is een Edirol SD-90, het kan niet renderen dus ik denk wel dat ik het moet opnemen...maar als je me kan uitleggen hoe ik wel kan masteren zou het echt geweldig zijn (ik ben nogal een n00b in het technische aspect)

    holy shit whuttttt!! Dat is AWESOME!
    maarja. veel werk helaas -.- in elk geval is je sound legit as fuck.

    met mastering maak je je werk goed luisterbaar op verschillende geluidssystemen zoals headphones en speakers
    ik doe het zelf echt enorm basic, maar het begint in elk geval met het aansluiten van speakers of headphones en goed luisteren of het wel ok klinkt
    je wilt in elk geval
    1) nergens clipping, maar maximale decibels over het hele nummer heen
    2) variatie in wat er uit beide speakers komt (goed gebruik maken van stereo dus)
    3) geen geluid onder 20Hz of boven 18000Hz (door deze onhoorbare frequenties weg te halen uit elke track, houd je meer ruimte over voor muziek)
    4) duidelijke hoorbaarheid van wat hoorbaar moet zijn. Misschien moet je dus je bas wat meer hoge frequenties geven met een equalizer om het hoorbaar te maken op een laptop.
    5) minimale frequentie-overlap van instrumenten. bijvoorbeeld: Kicks en bassen zitten allebei enorm laag; daarom halen dubstep producers alle lage frequenties uit hun kicks weg zodat de bas goed hoorbaar is.
    6) hoge bitrate; 320 is wel ok :D

    Nog wat fancy zooi voor als je een stapje verder wilt:
    1) heeeeel lichte ouderwetse distortion // tape saturation over je hele track. laat het enorm warm klinken.
    2) dynamiekreductie met een compressor op de hele track maakt alles bijna even hard.

    ik hoop dat dat helpt :D

    ***************************

    ik ben serieus op zoek naar manieren om m'n touhou arranges wat meer views te geven. Mijn eigen kanaal wordt heel zelden geupdate dus het lijkt me een optie dat anderen m'n zooi ook uploaden. Als iemand een touhou muziek-uploader met meer dan 10k subs persoonlijk kent, hit me up via PM.

    heb in april dit gemaakt met een vriend:
    https://www.youtube.com/watch?v=2lTqiVUGdyA

    ik hoop dat het de moeite waard is :D
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Deviljho ma okt 27, 2014 2:48 am

    Dang, wat een dag.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Ranfox ma okt 27, 2014 3:12 pm

    Boah, ik wil iets gaan doen maar ook tegelijk niks gaan doen. =.=
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 27, 2014 3:47 pm

    Ik ben zojuist uitgescholden door een fucking klein meisje, holy shit, je bent echt nergens veilig op straat
    Rehab With Apple Juice
    Rehab With Apple Juice
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 24

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Rehab With Apple Juice ma okt 27, 2014 6:30 pm

    Uggh, ik ben echt kapot, waarom was de vakantie zo kort :c
    Cryogenic Cereal
    Cryogenic Cereal
    Zilveren Soku Kleinmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hoge consumptie aan teken- en notitiepapier.

    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Cryogenic Cereal ma okt 27, 2014 10:04 pm

    Er is wat mis met de tijden.

    Gesponsorde inhoud


    Wat denk je? - Pagina 66 Empty Re: Wat denk je?

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26, 2024 12:44 pm