Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Jahooma's LogicBox

    WCP
    WCP
    Wiskundemaestro


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Ik krijg mijn pot nacho cheese niet open.

    Jahooma's LogicBox Empty Jahooma's LogicBox

    Bericht van WCP wo jan 22, 2014 11:18 am

    De examengekte deed mij plots terugdenken aan een leuk spel dat ik ooit eens had gespeeld, namelijk Jahooma's LogicBox! Het is een uitdagend spel dat je op een abstracte, conceptuele manier leert programmeren door de technische details die een echte programmeertaal met zich meebrengt, weg te laten. Hoe alles precies in elkaar zit, merk je wel zodra je het spel begint te spelen! Deze thread maakt het ook mogelijk samen oplossingsstrategieën te bedenken of sterker nog, de meest efficiënte oplossing te vinden! Veel programmeerplezier!

    @Edit: Ik zal wellicht nog een paragraafje schrijven over handige, gestandaardiseerde notaties die doorheen de thread kunnen gebruikt worden om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Jahooma's LogicBox Empty Re: Jahooma's LogicBox

    Bericht van Reym vr jan 24, 2014 1:21 pm

    Ik denk niet echt dat dit spelletje voor mij geschikt is, ik snap er geen aardappel van xD
    (ik heb wel geprogrammeerd bij informatica enzo maar dit is... een beetje te abstract voor mij.)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Jahooma's LogicBox Empty Re: Jahooma's LogicBox

    Bericht van Nekotaku vr jan 24, 2014 2:15 pm

    Dit doet me denken aan finite state machines en lambda calculus. Maar dan leuk.

    Ik heb alle 19 levels die op dit moment beschikbaar zijn uitgespeeld. Op alle levels heb ik 10 punten voor aantal boxes en steps behalve...
    8: 10 voor boxes, 9 voor steps
    10: 9 voor boxes, 10 voor steps
    17: 8: 10 voor boxes, 9 voor steps
    18: 10 voor boxes, 9 voor steps
    19: 7 voor boxes, 9 voor steps

    Level 19 heb ik heel slordig gedaan, dus dat kan ik vast nog wel optimaliseren.
    Level 17 en 18 denk ik dat het ontbrekende punt te wijten is aan het feit dat deze de oplossing van 8 gebruiken, die ik nog niet helemaal heb geoptimaliseerd.
    Bij level 8 en 10 heb ik echt vanalles geprobeerd om dat ene puntje nog te halen, maar het lukt me maar niet. Vooral level 8 is vervelend... Het feit dat een lege input en enkel character naar verschillende outputs moeten, zorgt ervoor dat ik de Compare2 na Add * niet kan hergebruiken.

    Gesponsorde inhoud


    Jahooma's LogicBox Empty Re: Jahooma's LogicBox

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 7:38 pm