Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Princess Sylvysprit
Graan
Sophie
RemiliaxScarlet
Reym
komodostache
Urameshiya
Scarlet
Nekotaku
13 plaatsers

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Enquête

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    [ 1 ]
    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba105%Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba12 [5%] 
    [ 5 ]
    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba1026%Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba12 [26%] 
    [ 8 ]
    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba1042%Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba12 [42%] 
    [ 5 ]
    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba1026%Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Voteba12 [26%] 

    Totaal aantal stemmen: 19
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Nekotaku ma dec 16, 2013 3:51 pm

    Wegens verhuizing zijn we bij familie van me toegekomen aan het doorspitten van allerlei spullen die in de loop van de jaren in m'n kamer zijn opgehoopt. Veel zaken zijn rijp voor de vuilbak. Er zijn ook dingen die op zich nog functioneel zijn, maar ik niet belangrijk genoeg vind om bij te houden. Momenten zoals deze zijn goed om eens een hoop baggage uit je leven te elimineren. Ik ben bereid hier best ver in te gaan.
    Maar er is één soort voorwerp dat je me niet zal zien weggooien. Namelijk m'n knuffels van toen ik kind was. Met enige ontstelling moest ik observeren dat m'n zus er geen probleem mee had om zowat alles behalve haar als kind meest geliefde plushies te elimineren. Gelukkig dat ze daar dan toch de lijn trok.

    Ergens is het natuurlijk irrationeel. Het is niet meer dan wat stof en vulling. Toch heb ik het heel moeilijk met het idee van een knuffel weg te doen. Sommige heb ik al van toen ik geboren werd, en maken deel uit van m'n vroegste herinneringen. Voor velen vormt een favoriete knuffel één van de eerste zaken waar je als kind leert onvoorwaardelijke affectie voor te tonen. Herinneringen en het aanleren van belangrijke emoties zijn er mee verbonden. Zelfs al heb je het natuurlijk niet echt meer nodig, toch voelt het "verkeerd" om zoiets permanent te verwijderen. Ik zou er enkel geen probleem mee hebben als ik ze aan iemand kan doorgeven. En bij sommige zou ik dat dan nog enkel willen doen als het aan een eigen kind is.

    Wat denken jullie hierover? Zie je een knuffel of pop als niets meer dan een voorwerp dat, zelfs al was het ooit van grote emotionele waarde voor je, niet langer echt nut heeft? Of voel je nog wel enige connectie er mee, maar denk je dat wanneer je volwassen wordt het niet langer hoort dat je ze bijhoudt? Misschien hou je nog steeds veel van je knuffels/poppen en kan je je niet voorstellen dat je ze ooit in een vuilniszak dumpt.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Scarlet ma dec 16, 2013 4:10 pm

    Ik heb mijn grens als het om weggooien gaat natuurlijk, veel spullen heb ik vaak niet nodig en geef ik dan weg of doe ze weg.
    Maar inderdaad zijn knuffels en dergelijke een emotioneler thema voor me.
    Ik heb zelf een hoop knuffels en speelgoed waar ik ooit gehecht aan was al weg gedaan, of een tweede leven gegund.
    Maar natuurlijk mijn meest geliefde en emotionele herinneringen zitten in de knuffels die ik nog heb.
    Sterker nog, ik heb ze nog op mijn kamer staan en zelf 1 ofzo bij mijn bed.

    Eerst schaamde ik me ervoor, en ook iedereen zij dat ik die oude dingen moest wegdoen.
    Maar ik heb besloten om ze niet weg te doen, en als ik me moet schamen voor zo iets...is de persoon die zegt dat ik me moet schamen erg raar.
    Als ik mijn knuffels niet meer zou willen zien, dan berg ik ze op een een speciale verzamel doos.
    Hier in bewaar ik al mijn dierbaren dingen tot over een paar jaar.
    Zo dat ze niet beschadigen en ze me niet in de weg liggen tot ik ze echt nodig heb.

    Ik denk dat je nooit te oud bent voor knuffels of je te hechten aan dingen.
    Misschien vinden veel van wel, en noemen ze je gestoord of geobsedeerd door bijv. kinderachtige dingen... moeten zij weten.
    Soms is een knuffel best fijn hoor in mijn ogen. Je hart luchten tegenover iets dat niet terug reageert helpt wel eens XD
    Zelf ben ik nog erg verzamelend als het om kleine, zachte en knuffelbare dingen gaat hoor.
    Dus ik zou het niet over mijn hart krijgen ze weg te doen zonder een goede reden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Urameshiya ma dec 16, 2013 4:12 pm

    Wauw, allereerst petje af voor het bedenken van dit topic. Erg origineel, moet ik zeggen. k;P

    Ik denk dat ik de meeste knuffels uit m'n kindertijd zonder problemen weg zou doen als m'n ouders de zolder een keertje op zouden gaan ruimen. Wacht, misschien zijn de meeste zelfs al weg. Ik weet het eigenlijk niet eens.

    Er is er eigenlijk maar eentje, m'n aller-oudste knuffel (denk ik tenminste dat het was), die ik liever zou willen bewaren, omdat daar toch wel een hoop verhalen en herinneringen aan kleven. En als ik die niet zou bewaren zou m'n moeder het doen, daar ben ik vrij zeker van.

    Ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik in je poll moet aanvinken, Neko! Kun je er niet nog eentje toevoegen?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Nekotaku ma dec 16, 2013 4:20 pm

    Urameshiya schreef:Ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik in je poll moet aanvinken, Neko! Kun je er niet nog eentje toevoegen?
    "Zielloze psychopaat"?
    Nah, grapje. Maar welke zou je aanraden?
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van komodostache ma dec 16, 2013 5:08 pm

    Ik was een enorm knuffel kind, ik zou never nooit mijn 1st beer weg doen (neem ik aan dan).
    het is altijd een goede herinnering om hem te hebben, maar ik denk dat ik er wel een paar weg zou kunnen doen. (dan is er alleen nog het Banette probleem....)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Reym ma dec 16, 2013 6:33 pm

    Ik heb een deel van de knuffels en vrijwel al het speelgoed etc. dat ik had en waar ik niet zoveel om gaf aan nichtjes en neefjes gegeven enzo

    Ik heb nog wel een stel knuffeleenden en een knuffelbeer die ik op mijn kamer heb staan, want ze zijn superschattig.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Urameshiya ma dec 16, 2013 9:14 pm

    Nekotaku schreef:
    Urameshiya schreef:Ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik in je poll moet aanvinken, Neko! Kun je er niet nog eentje toevoegen?
    "Zielloze psychopaat"?
    Nah, grapje. Maar welke zou je aanraden?
    Iets in de richting van "Ik zou er een paar willen bewaren, maar de meeste gewoon weg doen."?
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van RemiliaxScarlet ma dec 16, 2013 9:31 pm

    Soms kan ik dingen makkelijk wegdoen, soms ook niet.

    Ik had al moeite met het verkopen van een heel oud boek dat ik vroeger graag las tijdens Koninginnedag. Ik heb m ook nog eens verkocht voor 50 cent (ik was 10 ofzoiets) want mensen vonden 1 euro veel te veel. Echt stom van mij. :')
    Maar nee, ik kan bijna niks weg doen. Vooral oude spullen van mij (knuffels!) of dingen van mijn interesse ( *kuch kuch*figures en manga *kuch kuch*).

    Met poppen, meh. Vroeger was ik er wel erg zuinig op maar op een gegeven moment speelde ik helemaal niet meer met ze en hebben mijn zusje en ik onze poppen een flinke knipbeurt gegeven. :'D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Nekotaku ma dec 16, 2013 9:48 pm

    Urameshiya schreef:Iets in de richting van "Ik zou er een paar willen bewaren, maar de meeste gewoon weg doen."?
    Ik zie geen mogelijkheid om nog een optie toe te voegen bij het bewerken van het originele bericht... Kan jij dat, Ura?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Sophie ma dec 16, 2013 10:12 pm

    Urameshiya schreef:
    Nekotaku schreef:
    Urameshiya schreef:Ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik in je poll moet aanvinken, Neko! Kun je er niet nog eentje toevoegen?
    "Zielloze psychopaat"?
    Nah, grapje. Maar welke zou je aanraden?
    Iets in de richting van "Ik zou er een paar willen bewaren, maar de meeste gewoon weg doen."?

    De vraag is "zou jij ooit knuffels weg doen", als je de meeste weg doet (of zelfs een) dan lijkt me dat het antwoord gewoon ja is?

    Overigens weet ik niet of ik het zelf zou kunnen. Ik ben echt een weakling wat dat betreft en ik ga me schuldig voelen (oh zo volwassen en rationeel). Mijn lievelingsknuffels die ga ik never nooit niet weg gooien.

    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Graan ma dec 16, 2013 10:22 pm

    Never. BFF.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma dec 16, 2013 10:37 pm

    Ik ken dit...
    Toen ik ging verhuizen dacht ik "het zijn maar knuffels en poppen, die dingen heb ik tog niet nodig tog?"
    En toen gebeurde het, op een dag begon ik opeens ZO hard te janken, ik had iets vreselijks gedaan!
    Ik wou ze nog terug gaan halen, maar ze waren verdwenen...dus gooi ze nooit weg, ze hebben belangrijke jeugdnostalgie!

    (Ik kan me nog herinneren dat ik een antieke knuffel in een kluis had gedaan voordat ik hem wegdeed, ik vraag me af waar ik die kluis gelaten had...)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Urameshiya ma dec 16, 2013 11:00 pm

    Skip schreef:
    Urameshiya schreef:
    Nekotaku schreef:
    Urameshiya schreef:Ik weet dus eigenlijk niet welke optie ik in je poll moet aanvinken, Neko! Kun je er niet nog eentje toevoegen?
    "Zielloze psychopaat"?
    Nah, grapje. Maar welke zou je aanraden?
    Iets in de richting van "Ik zou er een paar willen bewaren, maar de meeste gewoon weg doen."?

    De vraag is "zou jij ooit knuffels weg doen", als je de meeste weg doet (of zelfs een) dan lijkt me dat het antwoord gewoon ja is?
    Ja, maar wat er staat is "Ja, het zijn maar voorwerpen." Dat is heel wat anders dan gewoon 'ja'. Als je sommige wel weg wilt gooien maar andere niet, geeft dat al aan dat je vindt dat het niet zomaar voorwerpen zijn. Of tenminste, zo kijk ik er tegenaan.

    @Neko: Dan zal ik 'm toevoegen!
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Ranfox di dec 17, 2013 12:44 am

    Skip schreef:Overigens weet ik niet of ik het zelf zou kunnen. Ik ben echt een weakling wat dat betreft en ik ga me schuldig voelen (oh zo volwassen en rationeel). Mijn lievelingsknuffels die ga ik never nooit niet weg gooien.
    Pretty much dit eigenlijk.
    Enkele dingen die ik vroeger als klein kind had heb ik nog steeds. Daarnaast ben ik m'n huidige verzameling ook een beetje aan het uitbreiden. (It's sooo fluffy~!) Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? 4212518959 
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Tritium di dec 17, 2013 1:09 am

    De enige reden waarom ik een degelijk gedeelte van de overgebleven knuffels niet zou weggooien, is omdat ze rond oud-en-nieuw opblazen/afschieten/paradroppen/verdampen zoveel cooler is.

    Maar nu ik dat stukje kennis gedeeld heb. De rest van de knuffels zou ik niet weg kunnen doen, vooral de ene die van ellende en lapjes bij elkaar word gehouden. Ik moest die op een gegeven moment buiten me bed laten liggen omdat die anders gevierendeeld werd in me slaap(puur doordat die zo versleten was dat de lapjes ZELF zonbeetje uit mekaar vielen). Gegeven, nu liggen de meeste nog bij me moeder en de enige die ik hier bij mij thuis heb staan op een kast is een dalmatier(of hoe je dat ook spelt) en een Shin-chan die ik ooit op de kermis heb gewonnen en maar steeds vergeet om op te blazen(De Shin-chan, niet de dalmatier).

    Gegeven, ik slaap met (Maid outfit)Mio Akiyama en Yoko Littner in me 1-persoons bed dus ik heb genoeg te knuffelen. Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? 3524449415

    Spoiler:

    Gesponsorde inhoud


    Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen? Empty Re: Zou je ooit knuffels, plushies, poppen en dergelijke weg doen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:46 am