Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Maribel Hearn
Nekotaku
Princess Sylvysprit
draakedan
Graan
211nafsimreK
Toumyon
Chrono
12 plaatsers

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Chrono vr okt 11, 2013 6:51 pm

    De titel zegt het al, waarom is jouw favoriete Touhou-karakter uitgegroeid tot jouw waifu.
    Het kan natuurlijk zijn dat jouw favoriet Aya is, omdat ze twee spin-offs heeft gekregen en een grappige persoonlijkheid heeft.
    Of Reimu, omdat ze de hoofdpersoon van ''alle'' Touhou-spellen is en omdat ze aantrekkelijke oksels heeft.

    Kortom, laat je argumenten in de vrije loop en vertel waarom jouw karakter de beste is!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Toumyon vr okt 11, 2013 7:14 pm

    Youmu geeft meer...
    veel meer...

    Ik hoef verder niks te zeggen. :3
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van 211nafsimreK vr okt 11, 2013 7:54 pm

    Suika, omdat het Suika is.
    Maar nee, dat maakt haar niet per definitie mijn waifu.. ik heb uberhaubt geen waifu
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Graan vr okt 11, 2013 8:32 pm

    Eirin stiekem vooral omdat mijn naam daar op lijkt.

    Orin en Chen zijn katten.
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van draakedan ma okt 28, 2013 6:53 pm

    kanako omdat... ik weet niet, ik denk omdat ze zo badass is
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 28, 2013 7:39 pm

    Suika lijkt me echt een leuk type om gewoon mee rond te hangen en random te zijn, en ze is SUPER schattig
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Nekotaku do maa 06, 2014 9:43 pm

    Sommige personages vind ik leuk op het eerste gezicht. Bij andere groeit m'n appreciatie naarmate ik hun context beter leer kennen.

    Het eerste personage dat ik meteen leuk vond was Hina. Toen ik net begon Touhou te spelen, wisselde ik wat af tussen EoSD en MoF. Hina haar design trof me meteen. Bovendien vind ik haar achtergrond ook wel fijn. Iemand die ongeluk weg neemt.

    Een tweede favoriet is Keine. Ook hier vind ik dat ze een leuk design heeft, maar waar m'n voorkeur voor Hina zuiver intuïtief is, is het bij Keine toch meer gebaseerd op haar persoonlijkheid. Haar beschermende natuur en rol als leerkracht zorgt ervoor dat het een personage is dat ik bewonder.

    En dan tot slot is er Parsee. Zonder er al te diep op in te willen gaan kan ik zeggen dat Parsee enigzins verachtelijk is. En net de redenen daarvoor fascineren me. Ik voel me verwant met het idee achter haar karakter. Qua design is er niet meteen iets aan haar dat ik interessant vind. Daarom is dit het personage dat me het zuiverst aanspreekt omwille van enkel haar identiteit.

    Het is interessant om te zien hoe ik de verschillende manieren waarop we iemand kunnen beschouwen zo zien terug komen in deze drie. Hina als de oppervlakkige, "op het eerste zicht" interesse. Keine omwille van de waarden die ze uitdraagt. En Parsee iemand de me initiëel niet interesseerde, maar gaandeweg meer en meer wist te intrigeren.

    Tot slot vind ik Byakuren ook in toenemende mate interessant, omwille van ongeveer dezelfde redenen als Keine. Ik keur haar behandeling van anderen goed, maar het duistere kantje dat er ook aan haar geschiedenis zit maakt het nog wat extra speciaal.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Maribel Hearn vr maa 07, 2014 11:20 am

    Hm, laat ik het verhaal over mij en Maribel maar eens vertellen.

    Het begon in de zomer van 2012. Ik vond uit dat Maribel bestond omdat ze voorkwam in een zekere fangame (daarvoor wist ik dus nog niet dat ze bestond, terwijl ik Touhou al kende sinds september 2011). Ik ging al snel informatie over haar lezen op Touhou Wiki... en meteen vond ik haar echt een episch karakter. Het kwam vooral door het gave eindgevecht waarin je haar moest verslaan; ze was de eindbaas van de fangame. Bovendien vond ik haar achtergrondverhaal en zo interessant. Al snel was ze mijn favoriete karakter geworden, begon ik haar overal als username te gebruiken en gebruikte ik overal plaatjes van haar. (Als je het je afvroeg, daarvoor was m'n favoriet Komachi.) Ik heb trouwens ook mijn eigen theorieën over Maribel, Gensokyo en hoe ze gerelateerd is aan Yukari, maar die deel ik liever niet om... redenen.

    Het is echter pas recent dat ik Maribel als mijn waifu heb beschouwd. Ik had er nooit zo over nagedacht, maar eigenlijk is Maribel al lange tijd mijn waifu geweest. Pas niet zo lang geleden, ergens eind 2013, dacht ik er echt over na en realiseerde ik dat ze m'n waifu was. In de volledige betekenis van het woord. Ja, ik zou haar als vrouw willen als ze echt bestond. Ja, ik heb gevoelens voor haar ontwikkeld. Ik zou ook alles voor haar en haar Sealing Club doen. Ik ben ook zo goed als verliefd op haar.

    TL;DR versie: mijn liefde voor m'n favoriete karakter is echt "liefde" liefde.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Sophie vr maa 07, 2014 11:53 am

    Ik leerde Cirno kennen in mijn zomervakantie in 2010, ik zat in Zwitserland zonder internet en had alleen EoSD geïnstalleerd.
    Ik denk dat ik haar moed gewoon heel erg bewonderde. Cirno doet zich altijd heel stoer voor en blijft altijd optimistisch, hoewel ze eigenlijk helemaal niet zo sterk is. Dat trok me heel erg aan.

    Heel spontaan heb ik toen een Cirno cosplay gekocht voor abunai 2010, mijn pruik was te laat binnen dus ik heb toen de pruik van Kip mogen lenen. <3 De meeste kennen het verhaal sindsdien, maar in het kort heb ik daar dus Benjamin en een hele hoop andere vrienden ontmoet in de touhou cosplay groep.

    Tegenwoordig zie ik Cirno soms nog steeds als een voorbeeld, de dappere baka die nooit opgeeft. Ik hou van een hele hoop andere characters, maar Cirno blijft gewoon mijn nummer een.

    Suwako komt voornamelijk door Benjamin ofc, maar ze is gewoon zo schattig! Vooral in soku vind ik haar geweldig.
    Andere characters die in de buurt komen zijn Keine, Chiyuri en Kokoro, grotendeels intuitief.
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Yukari vr maa 07, 2014 11:58 am

    Parsee is al best lang mijn favoriet vanwege haar identiteit, persoonlijkheid, krachten en danmaku.
    En ze is echt waifu-tier. Maar mijn waifu komt niet uit Touhou.
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Tritium vr maa 07, 2014 1:45 pm

    De meeste zullen hier onderhand wel weten dat ik van ⑥ houd.
    Waarom? Omdat ze zo adorably FUCKING METAL is!

    Ze is een helraaf, die door een niet geheel verstandige god werd overgehaald om een zonnekraai/god op te eten. Wat ertoe leidde dat ze de bovenwereld wou "annexeren" tot een onderdeel van de hel.
    Daarbij komt ook nog haar theme dat gewoon gemaakt lijkt te zijn om op te headbangen, een fallisch massavernietigingswapen op haar rechter arm, een corium/betonnen rechter poot, elektronen die rond haar andere poot bewegen op een schaal die natuurkundigen hoofdpijn geeft. Had ik het fucking grote rode oog tussen haar tie*pinch harmonic* al genoemd?
    Dan is er ook nog dat ze autistisch overkomt wat mijn "Moe-meter" doe uitslaan naar-
    *PTUNK*
    Het zal me verbazen als iemand die 2 referenties snapt.

    Maargoed de hele hel daar is zonbeetje Walhalla in Helheim, wat iedereen in en voorbij de voormalige hoofdstad daar meer METAL maakt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Nekotaku vr maa 07, 2014 2:36 pm

    Tritium schreef:Het zal me verbazen als iemand die 2 referenties snapt.
    Metalocalypse? Of Detroit Metal City? (heel wilde gokken)
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Tritium vr maa 07, 2014 2:58 pm

    Nekotaku schreef:
    Tritium schreef:Het zal me verbazen als iemand die 2 referenties snapt.
    Metalocalypse? Of Detroit Metal City? (heel wilde gokken)

    De *pinch harmonic* is van Metalocalypse, nu nog kijken of ieman de *PTUNK* snapt.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Bakuhatsu vr maa 07, 2014 3:24 pm

    Kogasa, omdat ze gewoon schattig is en ik haar music theme echt heel mooi vind. Haar design vind ik minder mooi, maar dat maakt me niet uit. 't Grappige is dat ik nooit UFO met Engelse tekst heb gespeeld en ik weet nog steeds niet wat ze tegen me zegt als ik 'r tegenkom. Voor mij is het de uitstraling. Een meisje met een paraplu die tussen de wolken zweeft geeft een gevoel van vrijheid, de oneindigheid van de hemel, en blahblah~ k:)

    Gesponsorde inhoud


    Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter. Empty Re: Jouw liefde voor je favoriete Touhou-karakter.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:09 pm