Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Powers, en hun secundaire vereisten.

    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Powers, en hun secundaire vereisten. Empty Powers, en hun secundaire vereisten.

    Bericht van Tritium za aug 31, 2013 9:43 pm

    http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RequiredSecondaryPowers


    Dit topic is naar aanleiding van een gesprek in de chat, moeilijk om uit te leggen, dus gebruiken we voorbeelden.

    Voorbeeld 1: Sakuya Izayoi
    Sakuya kan de tijd stoppen, maar tot op welk niveau, en hoe heeft het effect op de omgeving?

    Dat Sakuya de tijd volledig(of nabij volledig) kan stoppen is zeker. Laten we er vanuit gaan dat ze de tijd in het gehele universum stop om ruimtelijke oriëntatie onbelangrijk te maken.
    Als alles stil staat dan zou de lucht om haar heen solide moeten zijn, wat haar ademen en bewegen hindert. Hoe werkt dit precies?


    Voorbeeld 2: Reiuji Utsuho
    Zie
    Spoiler:
    Danbooru link, niet vunzig maar wel onsmakelijk(en in het engels).


    Voorbeeld 3: Suika Ibuki
    Suika kan dichtheid controleren(zowel positief als negatief).

    Als Suika zichzelf "kloont", zou dit dus moeten betekenen dat iets van haar eigen massa gebruikt om een MiniSuika te maken. Maar zijn de MiniSuika's dan onderhevigt aan de Square/Cube Law(ken geen nederlandse naam vinden)? En als ze zichzelf kleiner of groter maakt, houd zij dan uberhaupt wel dezelfde dichtheid(Dit zou ervoor kunnen zorgen dat ze kouder of warmer word bij het respectievelijk krimpen of groeien)?


    Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken, maar laten wij hier maar over discuseren.
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Powers, en hun secundaire vereisten. Empty Re: Powers, en hun secundaire vereisten.

    Bericht van Decidetto za aug 31, 2013 10:18 pm

    Heerlijk, wetenschap! Dit gaat leuk worden.

    Laat ik beginnen door te reageren op de kwesties die jij naar voren hebt gebracht.

    Om Sakuya's verhaal over een heel andere boeg te gooien: ze zou haar bewustzijn ontzettend kunnen versnellen en zo dus, terwijl de rest van de wereld op een normale snelheid doorbeweegt, dankzij een gigantisch kleine reactietijd en gigantisch snelle spierbewegingen, dusdanig kunnen handelen, dat het hetzelfde effect zou hebben als de tijd (nagenoeg) stoppen.


    Het probleem bij Okuu is stralingsvergiftiging, toch? Tsja, daarover kan ik niet veel inbrengen. Dat lijkt me redelijk dodelijk, hoe je het ook bekijkt. (Als we ronduit verbranding/verdamping van de hitte even negeren.) Verhaal in de comments op Danbooru was trouwens redelijk intrigerend.


    Misschien kunnen de Mini-Suika's gemaakt worden met minder moleculen, aangezien ze kleiner zijn dan het origineel. (Een beetje zoals het verkleinen van iets dat uit pixels bestaat.) Zo zou de impact qua dichtheid van het origineel misschien kleiner kunnen worden.
    Geen idee wat dat toevoegt, als het überhaupt iets is... ・3・

    Ik ben benieuwd wat anderen over deze kwesties denken! Dit kan echt heel leuk worden, vooral voor Bèta's. Yukkuri R


    Over nieuwe kwesties.. Het gedachten-/gevoelenslezen van de Komeijizussen? Nèh. Gedachtenlezen is zo standaard, daar valt niet veel over te zeggen, toch? Volgens mij mist dit bovendien de oorspronkelijke insteek van het topic.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Powers, en hun secundaire vereisten. Empty Re: Powers, en hun secundaire vereisten.

    Bericht van Urameshiya za aug 31, 2013 10:53 pm

    Dit zijn inderdaad leuke onderwerpen om over na te denken! Hoe zou het bijvoorbeeld zitten met Seiga's vermogen om door muren heen te glijden? Gaat de muur voor haar opzij en vormt die zich weer nadat ze erdoorheen is, of bevindt de muur zich letterlijk 'in' Seiga als ze onderweg naar de andere kant is? En hoe werkt dat dan?

    Zonder een spelbreker te willen zijn, denk ik alleen dat je eindeloos bezig kunt blijven als je het logisch probeert te beredeneren.

    Sakuya kan bijvoorbeeld terwijl ze de tijd stil gezet heeft messen verplaatsen die wanneer de tijd weer gaat lopen beginnen te bewegen in een door haar bepaalde richting. Het is - als je haar spell cards in TH6 bekijkt - als het ware alsof ze elk van de messen apart kan werpen en die dan op een afstandje van haar stil blijven staan. Wanneer ze alle messen in stelling gebracht heeft gaat de tijd lopen en bewegen alle messen zich tegelijk richting het doelwit.

    Als de tijd stil zou staan voor alles buiten Sakuya, of als ze zoals Cid voorstelt alleen haar eigen bewustzijn versnelt,  zou een truc als dit onmogelijk moeten zijn. In het eerste geval zouden de messen onbeweeglijk moeten zijn, en in het tweede geval zou het er voor haar tegenstander uit moeten zien alsof alle messen vanuit Sakuya's positie komen.

    Misschien zouden we dat op kunnen lossen door een soort zeepbel om Sakuya heen te denken. Een bereik van een paar meter waarin de tijd gewoon loopt, en alle lucht en voorwerpen gewoon bewegen. Maar wat gebeurt er dan met voorwerpen - of zelfs levende wezens - die zich (en dat gebeurt vast wel af en toe) voor een deel wel en voor een deel niet binnen dat bereik om haar heen bevinden? Om dat op te lossen zijn weer andere secundaire (tertiaire?) krachten nodig.

    Uiteindelijk kom je denk ik altijd op een punt waar je niet anders kunt dan opgeven en zeggen: "Zo werkt het nu eenmaal, het is magie." Want dat is het nu eenmaal. Gensokyo is gewoonweg niet tegen logische redeneringen opgewassen. Of, hoe ik het liever zie: logische redeneringen zijn gewoonweg niet tegen Gensokyo opgewassen! k;P
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Powers, en hun secundaire vereisten. Empty Re: Powers, en hun secundaire vereisten.

    Bericht van Tritium zo sep 01, 2013 3:31 pm

    Decidetto schreef:
    Spoiler:
    Urameshiya schreef:
    Spoiler:
    Goede punten allemaal(alletwee eigelijk).

    Eerst even over de Komeji zussen, 1 ding wat me eigelijk erover afvraag is of Satori's mindread eigelijk "leest". Ziet ze plaatjes? Zo ja, als er meerdere personen denken, ziet ze het dan in splitscreen? Als ze in taal leest, maakt het dan uit welke taal het is? Zou ze bijvoorbeeld ook de gedachten van een afrikaan die in zo'n vreemde taal met klikgeluidjes praat kunnen begrijpen?
    En over Koishi ga ik nog niet over beginnen, want het onderbewustzijn-gebeuren snap ik zelf nog niet echt. Is er een psychiater en/of psycholoog in da house?


    Over Sakuya, eerst even over de "superspeed" theorie, dit lever nog meer problemen op als de timestop. Ten eerste, ze zou dan eigelijk ook inertie moeten kunnen beheersen. Want anders zou ze extreme hoeveelheden energie nodig moeten hebben, om nog niet te beginnen over de stress die het op haar lichaam uitoefent(dan hebben we ook nog tijdsdilatie, maar dat laten we maar achterwege).

    Een ding over het "time realy stops" gebeuren, logica dicteerd ook dat als de tijd "buiten" stopt en voor Sakuya de tijd 5 seconde is doorgelopen, dat Sakuya dus 5 seconden ouder is geworden. Met als effecten "snelle" veroudering en tijdreis-jetlag, dus hoe meer erover nadenkt, des te meer vragen komen er.


    Over de temperatuur-issues met Suika, http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/voelt-deodorant-koud.185101 hier is een korte uitleg.


    En over Seiga kan ik aleen maar aan Quantumtunnelen denken, maar dat werkt weer niet met hoe het meestal word afgebeeld.
    Mischien dat ze het naar een andere ruimte verplaatst(zoiets als Yukari's gaps)?

    P.S. Ik verwacht hier geen ultiem en definitief antwoord uit, het is gewoon interesant om over na te denken.

    Gesponsorde inhoud


    Powers, en hun secundaire vereisten. Empty Re: Powers, en hun secundaire vereisten.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:04 am